خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک آفتابی مزایا و معایب عینک آفتابی آینه ای چیست؟

مزایا و معایب عینک آفتابی آینه ای چیست؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک آینه ای

عینک آینه ای

عینک آینه ای یکی از مدل‌های متنوع عینک آفتابی است. عینک‌های آفتابی با عدسی‌های آینه‌ای در سال‌های اخیر در ایران بسیار محبوب شده‌اند. دلیلش هم این است که علاوه بر زیبایی بسیار زیاد، برای محافظت از چشم در برابر نورهای شدید نیز بسیار کارآمد هستند.

برای اینکه عینک جیوه ای (عینک آفتابی آینه ای) را بهتر بشناسید و با مزایا و معایب آن آشنا شوید تا انتهای مطلب همراه لوناتو باشید.

قابلیت محافظت از چشم‌ها در برابر درخشش شدید نور

عینک آفتابی آینه‌ای به خاطر پوشش مخصوصی که دارد، بسیار بهتر از دیگر مدل‌های عینک دودی می‌تواند از چشم در برابر نورهای شدید خورشید محافظت کند. این عدسی‌های آینه‌ای نه تنها در برابر درخشش نورها مقاوم هستند، بلکه قابلیت ضد UV آنها هم بسیار قوی است. یعنی خیالتان راحت خواهد بود که اشعه‌های مضر فرابنفش نمی‌توانند به قرنیه چشم شما آسیبی وارد کنند.

بعلاوه، عینک‌های آینه‌ای با بازتاب دادن نورها از میزان نوری که به چشم انسان می‌رسد می‌کاهند. برای همین است که بسیاری از عینک‌های اسکی دارای عدسی‌های آینه‌ای هستند؛ چون بهتر می‌توانند جلوی بازتاب شدید نور از برف را بگیرند و از چشم در برابر UV محافظت کنند.

خرید عینک آفتابی آینه ای از فروشگاه آنلاین لوناتو

مقاومت بالا در برابر ساییدگی

عینک آینه ای علاوه بر محافظت از چشم در برابر نورهای شدید، خودش هم در برابر ضربه و ساییدگی بسیار مقاوم است. اگر جزو کسانی هستید که به دنبال عینکی با دوام بسیار بالا هستند، بدون شک عینک آفتابی جیوه ای گزینه‌ی خوبی است. البته باید بدانید که عدسی آن بسیار مستعد خش برداشتن است و باید خیلی حواستان به عینک باشد.

مخفی کردن چشم‌های شما از دیگران

یکی از جذابیت‌های استفاده از عینک آفتابی آینه‌ای این است که هیچ‌کسی نمی‌تواند چشم‌های شما را ببینید. یعنی هر کسی به عینکتان نگاه کند، خودش را می‌بیند و متوجه نمی‌شود شما نگاهتان به کجاست. این قابلیت برای بسیاری از ما جذاب است زیرا می‌توانیم حرکات چشم و نگاه خود را از دیگران مخفی کنیم.

تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد

عینک جیوه ای در طرح‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی طراحی و ساخته می‌شود. همین امر کمک می‌کند تا هرکسی با هر سلیقه‌ای بتواند از این عینک‌های آینه‌ای استفاده کند. حتی شما می‌توانید رنگ‌های مختلفی از عدسی و فریم عینک آینه ای بخرید و با تیپ‌های متفاوت خود ست کنید. این عینک‌ها یکی از اکسسوری‌های واقعا شیک برای خوش‌تیپ بودن است.

عینک آینه ای

مناسب برای ورزشکاران و افراد ماجراجو

عینک آفتابی آینه‌ای به دلیل قدرت محافظتی زیادی که دارد برای اهالی ورزش و ماجراجویی در فضاهای باز بسیار مناسب است. این افراد می‌توانند مطمئن باشند که پوشش جیوه‌ای روی عدسی عینک از ورود نورهای مضر و شدید به چشم‌هایشان پیشگیری می‌کند.

ترفندهای نگهداری از عینک آینه ای

این عینک‌ها به خاطر عدسی آینه‌ای خود به مراقبت بیشتری نیاز دارند. بهتر است هر چند وقت یک بار عینک را با آب ولرم و صابون ملایم بشویید. با دستمال بدون پرز آن را خشک کنید. همیشه عینک را درون قاب خودش نگهداری کنید تا روی سطح عدسی آن خراشی ایجاد نشود. بهتر است برای اینکه خیالتان حسابی راحت باشد، روی عدسی آن یک لایه پوشش ضدخراش هم اضافه کنید. درست است که این کار هزینه اضافه روی دستتان می‌گذارد اما ارزشش را دارد.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

عینک آینه ای

سوالات رایج در مورد عینک‌های آفتابی آینه‌ای

چرا نیروهای پلیس اغلب عینک آفتابی آینه‌ای استفاده می‌کنند؟

مزیت عینک آینه ای در این است که از پشت عدسی‌های آن، حرکت چشم فرد دیده نمی‌شود. همین امر باعث شده تا اغلب نیروهای پلیس برای پنهان نگه داشتن رد نگاه خود از عینک آینه‌ای استفاده کنند.

چرا عینک آینه‌ای بیشتر از بقیه عینک‌ها می‌تواند نور را مسدود کند؟

پشت عدسی عینک آینه‌ای را همچون آینه با یک لایه نازک از نقره مایع می‌پوشانند. این لایه باعث مسدود شدن امواج نوری می‌شود. در نتیجه نور از پشت عینک به چشم فرد نمی‌رسد.

چرا عینک اسکی اغلب آینه‌ای است؟

زیرا برف، نور خورشید را منعکس می‌کند و خطرات اشعه‌ی UV در روزهای برفی بسیار بیشتر است. در نتیجه، در ورزش اسکی از عینکی باید استفاده شود که علاوه بر محافظت از چشم در برابر UV توانایی بازتاب دادن نورهای شدید را هم داشته باشد. این دقیقا کاری است که عینک آینه‌ای انجام می‌دهد.

عینک آفتابی آینه‌ای غیر استاندارد چه معایبی دارد؟

استاندارد نبودن عدسی عینک آفتابی، فرد را به سردرد، حالت تهوع، خطاهای دید و مشکل در درک عمیق دچار می‌کند. همچنین در صورتی که عینک آفتابی استاندارد نباشد، اشعه UV حتی از شیشه‌های دودی و خاکستری رنگ آن هم عبور می‌کند. ممکن است مشکلاتی چون پیرچشمی و آب مروارید زودرس به وجود آورد.

منبع: gotshades

Related Articles

کامنت بگذارید