خانه راهنمای خرید و محصولاتلنزهای طبی لنز طبی برای شماره چشم بالا

لنز طبی برای شماره چشم بالا

نویسنده تیم لوناتو
لنز طبی برای شماره چشم های بالا و چشم های خیلی ضعیف

لنز طبی برای چشم ضعیف

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که لنز طبی تا چه شماره‌ای در دسترس است؟ امکان استفاده از لنز طبی برای شماره چشم بالا و چشم‌های خیلی ضعیف سؤالی است که بارها و بارها از متخصصان پرسیده می‌شود. پاسخ به این سوال می‌تواند راهکاری مهم برای خلاصی از عینک‌های ته استکانی پیش پای کسانی بگذارد که از بالا بودن شماره چشم خود رنج می‌برند. با ما در لوناتو همراه باشید.

آیا می‌توان برای چشم‌های خیلی ضعیف نیز از لنز طبی استفاده کرد؟

برای پاسخ به این سؤال لازم است بدانید که ضعیف بودن چشم از سه عارضه متفاوت نشأت می‌گیرد. نسخه عینک  یا شماره لنز طبی باتوجه به نوع عارضه مشخص می‌شود. نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگمات سه دلیل عمده ضعیف بودن چشم است. خوشبختانه لنز برای چشمان ضعیف هم مشکل آستیگمات و هم نزدیک‌بینی و دوربینی را پوشش می‌دهد. هر کدام از این عوارض دارای دامنه متفاوتی از شدت و به اصطلاح مشکل ضعف چشم هستند. لنز طبی برای شماره چشم بالا برای کدامیک از این عوارض در دسترس است؟

لنز طبی برای شماره چشم بالا با مشکل آستیگمات

لنز طبی برای شماره چشم بالا

قرنیه چشم در حالت عادی شفاف و گرد بوده و عنبیه و مردمک را می‌پوشاند. درواقع قرنیه سالم در همه جهات به طور مساوی خمیده شده و به نور اجازه می‌دهد به درستی روی شبکیه و در پشت چشم شما متمرکز شود. درنتیجه تمام اشیاء با وضوح کامل دیده می‌شوند. اما گاهی قرنیه خمیدگی یکنواختی ندارد. در این حالت شکل نامنظم قرنیه باعث می‌شود نور به اشتباه شکسته شده و منجر به تاری دید شود. این اختلال را آستیگماتیسم قرنیه می‌نامند. آستیگماتیسم یا قرنیه بدشکل همچنین می‌تواند در عدسی چشم که درست در پشت قرنیه قرار دارد رخ دهد.

البته مهم نیست که آستیگماتیسم شما از چه نوع است، به هر حال در این شرایط شما اشیاء دور و نزدیک را تار می‌بینید. آستیگماتیسم متوسط ​​و شدید حتی باعث خستگی چشم، سردردهای مزمن و دید ضعیف در شب می‌شود.

خوشبختانه هم عینک و هم لنز تماسی در اصلاح آستیگماتیسم کاربرد دارند. با اینحال لنز طبی یک گزینه ایده‌آل برای بسیاری از افراد مبتلا به آستیگماتیسم ​​است. لنزها شکل نامنظم قرنیه را اصلاح کرده و دید شما را واضح‌تر می‌کنند. به‌طوریکه لنز طبی برای شماره چشم بالا برای بسیاری از افراد مبتلاء به آستیگماتیسم حتی بهتر از عینک عمل می‌کند. درواقع لنزها علاوه بر دامنه دید وسیع، وضوح تصویر را نیز ارتقاء می‌دهد. 

اما آیا می‌دانید در این وضعیت بالاترین شماره چشمی که لنزهای طبی ساپورت می‌کنند، کدام است؟

اندازه‌گیری قدرت لنزهایی که آستیگماتیسم را تصحیح می‌کنند با واحدی به نام دیوپتر عنوان می‌شود. لنز طبی نرم برای این مشکل توصیه نمی‌شود. اما طبق نظر متخصصان لنز توریک قادر به تصحیح آستیگماتیسم قرنیه و عدسی تا ۶ دیوپتر است.

برای خرید لنز توریک (آستیکمات) از فروشگاه آنلاین ما دیدن کنید.

لنز طبی برای شماره چشم بالا ناشی از نزدیک‌بینی

نزدیک‌بینی وضعیتی است که در آن فرد می‌تواند اشیاء نزدیک را با وضوح کامل ببیند اما اجسام دور برایش تار هستند. این عارضه معمولاً به راحتی با عینک‌های طبی یا لنزهای تماسی اصلاح می‌شود. لنزها یا عدسی‌های عینک کانون نور را در چشم نزدیک‌بین از نقطه‌ای در جلوی شبکیه به سمت عقب حرکت می‌دهند. بنابراین نور مستقیمأ روی سطح شبکیه می‌افتد. این تغییر دید، تاری ناشی از نزدیک‌بینی را اصلاح کرده و وضوح دید را ارتقاء می‌دهد.

ارزیابی واحد دیوپتر نسخه عینک و لنز برای نزدیک‌بینی همیشه با علامت منفی شروع می‌شود. هر چه عدد توان لنز بیشتر باشد، نزدیک‌بینی بیشتری را تصحیح می‌کند. به عنوان مثال، یک لنز ۶ دیوپتر دو برابر شدت نزدیک‌بینی را نسبت به یک لنز ۳ دیوپتر تصحیح می‌کند.

خوشبختانه تقریباً همه افراد نزدیک‌بین صرف‌نظر از اینکه شماره چشم آنها چقدر زیاد است، می‌توانند از لنزهای طبی استفاده کنند. درواقع، آزمایشگاه‌های ساخت لنز طبی  تهیه لنزهای طبی تا ۳.۰۰ دیوپتر را نیز پوشش می‌دهند!

برای خرید لنز چشم طبی اقدام کنید.

لنز طبی برای شماره چشم بالا ناشی از مشکل دوربینی

محققان مؤسسه Brien Holden Vision Institute در سیدنی استرالیا، اخیراً داده‌های 145 مطالعه متفاوت درباره شیوع نزدیک‌بینی و یا شماره چشم بالا در نزدیک‌بین‌ها را تحلیل و منتشر کرده‌اند. این گروه تحقیقاتی همچنین پیش‌بینی‌هایی در زمینه روند افزایش نرخ نزدیک‌بینی تا سال 2050 ارائه داده‌اند. نتیجه این تحقیقات نگران‌کننده است.

حدود 1.4 میلیارد نفر در سراسر جهان در سال 2000 نزدیک بین بودند. این حدود 23 درصد از کل جمعیت جهان است. اما محققان پیش‌بینی می‌کنند تا سال 2050 این رقم به 4.8 میلیارد نفر افزایش یابد که 49.8 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. یکی از دلایل رشد نرخ این اختلال سبک غلط زندگی و استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی است.

در چشم مبتلاء به دوربینی، پرتوهای نوری که وارد چشم می‌شوند، به جای اینکه مستقیماً روی آن قرار بگیرند، در پشت شبکیه متمرکز می‌شوند. به طور معمول، این اختلال به این دلیل رخ می‌دهد که کره چشم یک فرد دوربین کوتاهتر از حد طبیعی است. بسیاری از کودکان  با چشم دوربین‌ به دنیا می‌آیند و با افزایش طول کره چشم در طی مراحل رشد طبیعی، وضعیت برایشان حادتر می‌شود.

خوشبختانه مشکل دوربینی چشم را می‌توان با لنز طبی اصلاح کرد. حتی پزشکان استفاده از لنز را نسبت به عینک در افراد دوربین ترجیح می‌دهند. لنزهای تماسی نحوه خم شدن پرتوهای نور به چشم را تغییر می‌دهد. شماره لنز طبی برای افراد دوربین با اعداد مثبت مانند ۲.۵+ شروع می‌شود. این لنزهای طبی چشم‌های دوربین و ضعیف تا +۲۰.۰۰ را پوشش می‌دهند.

روش تشخیص مناسب‌ترین لنز برای چشمان ضعیف!

این کار از عهده شما خارج است. فقط یک چشم‌پزشک می‌تواند مشخصات لنز طبی مناسب شما را تعیین کند. درواقع نسخه لنز طبی با نسخه عینک فرق دارد. بنابراین اگر به فکر جایگزینی لنز طبی به جای عینک هستید، ابتدا باید توسط چشم‌پزشک معاینه شوید.

مطالب پیشنهادی:  آیا می‌توان نسخه عینک طبی را به نسخه لنز طبی تبدیل کرد؟

در نسخه‌ای که چشم‌پزشک برای شما تجویز می‌کند مشخصاتی مانند قدرت، سیلندر، محور، قدرت منشور، قدرت بزرگنمایی، فاصله مردمک‌ها، پارامتر چشم چپ و راست، Plano، بالانس، DS و VA ، انحنای لنز، قطر لنز، مواد تشکیل‌دهنده لنز، قدرت، سیلندر، محور، قدرت بزرگنمایی، Dominant، پارامتر چشم چپ و راست، Plano، برند و تاریخ انقضای نسخه تعیین می‌شود.

برای خرید انواع محصولات ما در لوناتو می‌توانید از امکان خرید قسطی سایت ما استفاده کرده و پرداخت خود را در چند مرحله انجام دهید.

منابع

https://www.allaboutvision.com

https://www.allaboutvision.com/

http://www.lensdesign.ca/

https://www.smarteyecare.nyc

https://en.excimerclinic.ru//

Related Articles

کامنت بگذارید