خانه سلامت چشمعمل چشم همه چیز درباره عمل تغییر رنگ چشم دائمی

همه چیز درباره عمل تغییر رنگ چشم دائمی

نویسنده صبا طاهری
عمل تغییر رنگ چشم

عمل تغییر رنگ چشم

میل به تغییر رنگ چشم، به امروز و دیروز و روزگار عمل های جراحی زیبایی محدود نمی‌شود. سال‌هاست زنان و مردان دوست دارند رنگ چشمانشان را تغییر بدهند. این موضوع در کشورهای آسیایی بیشتر رواج دارد. چراکه به علت شرایط جغرافیایی، در آسیا چشم با رنگ روشن، کمتر دیده می‌شود. 

تا چند سال پیش، اقدام جهت تغییر رنگ چشم، به استفاده از لنز های رنگی محدود بود. اما چند سالی است که عمل جراحی تغییر رنگ چشم، در مدل های مختلف مانند ایمپلنت عنبیه چشم یا لیزر انجام می‌شود. 

عمل تغییر رنگ چشم بهتر است یا استفاده از لنز رنگی؟ در ایران عمل تغییر رنگ چشم انجام می‌شود؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. تمامی سوالات مربوط به تغییر رنگ چشم‌ها در این مقاله توضیح داده شده است.

عمل تغیر رنگ چشم تأیید شده است؟

خیر! در حال حاضر این عمل جراحی در سازمان FDA آمریکا مورد تأیید واقع نشده. همچنین پزشکان داخل کشور هم این عمل را تأیید نمی‌کنند و مخالفان بسیاری دارد.

عمل تغییر رنگ دائمی چشم در ایران انجام می‌شود؟

بله، عمل تغییر رنگ دائمی چشم چند بار در کشور انجام شد و در کنفرانس‌های علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و مخالفان بسیاری هم داشته اما به هر حال در همه جای دنیا نوآوری‌های علمی با رضایت بیمار و مسئولیت‌پذیری پزشک انجام می‌شود. 

روش های تغییر رنگ چشم

راه های تغییر رنگ چشم

تغییر رنگ چشم به عنوان یک اقدام برای زیبایی صورت، روش‌ها متفاوتی دارد که هرکدام هزینه، مزایا و معایب خاص خود را دارند. قبل از هرچیز در نظر داشته باشید که چشمان سالم، از هر زیبایی مهم‌تر است و تحت هیچ شرایط نباید سلامت چشمان خودتان را به خطر بیاندازید. در ادامه با صرف نظر از روش‌هایی غیر علمی، برخی راه‌های تغییر رنگ چشم را با هم بررسی می‌کنیم. 

استفاده از لنز رنگی

یکی از روش های مرسوم تغییر رنگ چشم، استفاده از لنزهای رنگی است. شما با خرید لنز رنگی می‌توانید تنوع مورد نظر خود را تجربه کنید. این لنز ها در رنگ‌ها، برندها و بازه‌های زمانی استفاده متفاوت تولید می‌شوند. این همان روشی است که مورد تأیید بازیگران و مدل ها هم هست. 

استفاده از لنز رنگی مطمئن ترین راه برای تغییر رنگ چشم

اگر در خرید لنز رنگی مناسب، دقت لازم را داشته باشید، استفاده از لنز رنگی، بهترین و مطمئن ترین روش برای تغییر رنگ چشم است. شما می‌توانید هر زمانی که خواستید از لنز رنگی استفاده کنید یا آن را از چشمتان خارج کنید. همچنین می‌توانید رنگ‌ها متفاوتی را امتحان کنید. در صورتی که از برند های معتبر لنز رنگی خریداری کنید و تمام توصیه های بهداشتی استفاده از لنز چشم را رعایت کنید، هیچ عارضه‌ای برای چشم شما به وجود نمی‌آید.

می‌توانید لنز رنگی مورد نظر خود را از فروشگاه معتبر لوناتو با ضمانت اصالت و سلامت کالا تهیه کنید.

عمل تغییر رنگ چشم با لیزر

در این روش پیشرفته، از یک لیزر با انرژی کم برای تغییر رنگ عنبیه چشم استفاده می‌شود. این عمل به وسیله حذف رنگ‌دانه‌ها و رنگ عنبیه انجام می‌شود تا رنگ چشم به طور طبیعی و روشن‌تری درخشان شود.

در جزئیات این روش، لیزر با دقت به سلول‌های رنگ‌دانه در عنبیه چشم اعمال می‌شود. این فرآیند معمولاً به تغییر رنگ قهوه‌ای به رنگ آبی منتهی می‌شود و در حدود 20 ثانیه طول می‌کشد. باید توجه داشت که پس از انجام این جراحی، ممکن است چند عارضه جانبی از جمله فشار و التهاب چشم رخ دهد. اما با گذر زمان، این مشکلات کم‌کم از بین می‌روند و نتیجه نهایی، چشمانی زیبا و جذاب با رنگی جدید و دلنشین خواهد بود.

عمل تغییر رنگ چشم با گذاشتن پروتز در داخل چشم

پروتزهای رنگی وجود دارد که داخل چشم قرار داده می‌شود. در عمل جراحی تغییر رنگ چشم، بخش داخلی چشم دستکاری می‌شود و احتمال عفونت خیلی بیشتر خواهد شد و اگر این اتفاق بیفتد خطر زیادی چشم را تهدید خواهد کرد.
 
این روش نیز می‌تواند باعث بروز بیماری آب‌سیاه شود. پروتز داخل چشم باعث می‌شود روند طبیعی تخلیه مایع زلالیه چشم دچار اشکال شود. به همین دلیل احتمال افزایش فشار داخل چشم و بیماری آب‌سیاه بیشتر می‌شود.

چنین روشی اصلا توصیه نمی‌شود و گرچه در بعضی از کشورهای آمریکای لاتین انجام می‌شود، خوشبختانه در کشور ما هنوز خواهان زیادی ندارد

عمل تغییر رنگ چشم به روش پیوند عنبیه

جراحی پیوند عنبیه تنها راه تغییر رنگ چشم به شکل دائمی است اما در بسیاری از کشورها به دلیل اینکه خطر از دست رفتن بینایی در آن بالاست انجام آن قانونی نیست.

این جراحی در ابتدا برای ترمیم عنبیه یا جایگزینی عنبیه آسیب دیده در صورت تصادف یا بیماری‌هایی که این بخش از چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهند، مانند قوز قرنیه یا آب سیاه، توسعه یافت.

عارضه جانبی این نوع جراحی تغییر رنگ دائمی چشم است که به تقاضا برای تغییر رنگ چشم به شکل داوطلبانه و عمدی منجر شد.

انجام جراحی پیوند عنبیه خطرات بسیاری داشته و کارشناسان هشدار می‌دهند که چنین کاری می‌تواند منجر به آسیب دائمی به چشم مانند التهاب یا تورم قرنیه منتهی شود. از دیگر عوارض انجام جراحی پیوند عنبیه می‌توان به التهاب چشم، آب سیاه، قوز قرنیه، کاهش بینایی و حتی نابینایی کامل اشاره کرد.

قیمت عمل تغییر رنگ چشم در ایران چقدر است؟

این مساله به نوع عمل و روش تغییر رنگ چشم بستگی دارد. همچنین به پزشک و کلینیک و اینکه در چه شهری انجام شود هم بستگی دارد. پس نمی‌توان رقم ثابتی برای این عمل ذکر کرد.

در ضمن، هزینه عمل تغییر رنگ چشم به نرخ دلار بستگی دارد؛ عمل گرانی که عوارض جدی و گاه جبران ناپذیری دارد.

از آنجا که عنبیه بخش رنگدانه دار چشم را تشکیل می دهد برای تغییر رنگ چشم از یک عنبیه مصنوعی استفاده می کنند. جنس این عنبیه از یک پروتز نازک، انعطاف پذیر و سازگار با بافت بدن است.

عوارض عمل جراحی رنگ چشم

واضح است که هر جراحی به عوارض خودش دارد و تغییر رنگ چشم با لیزر نیز مستثنی نیست. این عوارض معمولاً شامل التهابات خفیف، افزایش فشار داخل چشم، حساسیت به نور و تاری دید می‌شوند.

عمل تغییر رنگ چشم و عوارض آن

اگر این عوارض در شما ظاهر شدند و شدت آن‌ها افزایش می‌یابد، بهتر است به پزشک معالج خود اطلاع دهید. اما در عین حال، شما می‌توانید با استفاده از قطره‌های چشم و مراقبت‌های مناسب از چشمان خود، عوارض را کاهش دهید و در کنترل آن‌ها مؤثر باشید.

در حالی که تغییر رنگ چشم در مقیاس ملایم یک فرآیند طبیعی است و بخشی از محصولات آرایشی می‌توانند تغییراتی موقتی در آن ایجاد کنند اما هیچ راه ایمن و بی‌خطری برای تغییر رنگ چشم به صورت دائم وجود ندارد. با این وجود، این موضوع به معنای غیرممکن بودن آن نیست.
 

آیا می‌توان رنگ چشم را به روشی بی‌خطر تغییر داد؟

افراد بسیاری وجود دارند که از رنگ چشم خود رضایت ندارند، چه به دلایل زیبایی‌شناختی و چه نگرانی در مورد ظاهر و اعتماد به نفسی که از آن‌ها گرفته است. لنزهای تماسی رنگی یک گزینه ایمن برای تغییر رنگ چشم‌هاست اما احتیاط‌هایی را نیز می‌طلبد.

اول و مهم‌تر از همه اینکه لنزهای تماسی رنگی به تجویز پزشک و نسخه وی نیازمند است و باید بعد از معاینه کامل چشم برای شما صادر شود.

حتی در صورتی که نیازی به استفاده از عینک یا لنزهای تماسی طبی برای تصحیح بینایی نداشته باشید و تنها برای زیبایی از لنزهای رنگی استفاده کنید نیز باید این رویه را انجام دهید.

به عبارت ساده اگر می‌خواهید از ایمن‌ترین راه به لنزهای رنگی‌تان برسید باید این کار را از طریق مراجعه به پزشک و دریافت نسخه انجام دهید.

خرید لنز طبی رنگی از فروشگاه آنلاین لوناتو

در کل سه نوع از لنزهای تماسی رنگی وجود دارند که هر کدام بر اساس میزان تغییری که در رنگ چشم ایجاد می‌کنند انتخاب می‌شوند:

  • لنزهای رنگی شفاف که مقدار سایه و رنگ بسیار کمی دارند. این لنزها در صورتی که رنگ چشم فرد روشن باشند تغییر زیادی در رنگ چشم فرد ایجاد نخواهند کرد.
  • لنزهای رنگی تقویتی یا نیمه کدر. این لنزها نیز به طور کامل رنگ چشم را تغییر نمی‌دهند اما بار دیگر بسته به رنگ اصلی چشم، می‌توانند این رنگ را تقویت کرده و پررنگ‌تر نمایند.
  • لنزهای رنگی مات که رنگ کاملی داشته و به تغییر کامل رنگ چشم منجر خواهند شد.

توصیه‌های کلی در مورد تغییر رنگ چشم

بر اساس برخی افسانه‌ها می‌توان با استفاده از ترکیبی از عسل و آب ولرم، رنگ چشم را تغییر داد اما هنوز هیچ سند علمی این موضوع را تایید نکرده است. باید بدانید که نه آب و نه عسل هیچکدام استریل نبوده و مالیدن آن‌ها به چشم می‌تواند باعث بیماری و عفونت شود.

بهترین و ایمن‌ترین راه برای تغییر رنگ چشم استفاده از لنزهای رنگی است و بعد از استفاده از این لنزها که باید با تجویز چشم پزشک معتبر باشد. باید به همان شکلی که از لنزهای طبی مراقبت می‌شود از این لنزهای رنگی نیز مراقبت کرد. برای خرید لنزهای رنگی یا لنزهای طبی توجه داشته باشید که خریدتان را از برند و فروشگاه معتبری انجام دهید. همچنین نکات بهداشتی درباره نگه‌داری و استفاده از لنز را فراموش نکنید. فروشگاه تخصصی لوناتو امکان خرید هر نوع لنز و مایع لنز را برای شما فراهم آورده است. تمام لنزهای موجود در فروشگاه لوناتو، دارای گارانتی سلامت و اصالت می‌باشند.

 

Related Articles

8 کامنتها

میت یو 18 دی 1401 - 02:07

چه قشنگ گفتی
هزینه عمل چشم هم بستگی به دلار داره😂

پاسخ
2006 24 بهمن 1401 - 00:12

این دلار زخمی کرده مارو یه قیمت ثابت بدید همه مردم جنس چشم هاشون شبیه هم فقط رنگ بینایی شون فرق داره
خر هم همون خره فقط رنگش عوض میشه

پاسخ
کوروش 27 بهمن 1401 - 23:33

میگم این لیزر چقدر هزینه داره و تو ایران انجام میشه و چه آسیب های احتمالی داره

پاسخ
ناشناس 20 اردیبهشت 1402 - 05:22

سلام . در چه سنینی میشه عمل تغییر چشم با لیزر یا همون ایریدوپلاستی رو انجام داد؟

پاسخ
امیر مهدی 7 خرداد 1402 - 18:33

من این عمل رو می‌خوام ریسکش رو قبول میکنم

پاسخ
اهورا 26 مرداد 1402 - 02:49

چند دلار هزینش هست؟اینجوری بپرسیم گمونم بهتره

پاسخ
کاربر 7 شهریور 1402 - 00:26

سلام اگه فهمیدید کجا انجام میشه و چقدر هزینه دار به منم بگید

پاسخ
علی 7 مهر 1402 - 15:22

سه هزارتا مقاله گذاشتی اخرش نفهمیدم میشه یا نمیشه

پاسخ

کامنت بگذارید