خانه راهنمای خرید و محصولات بهترین برند لنز تماسی سالانه، ماهانه، فصلی و روزانه

بهترین برند لنز تماسی سالانه، ماهانه، فصلی و روزانه

نویسنده تیم لوناتو
لنز و انواع ان
بهترین برند لنز طبی سالانه، ماهانه، فصلی و روزانه با بررسی ویژگی هر کدام

بهترین برند لنز طبی سالانه، ماهانه، فصلی و روزانه در این نوشته به همراه ویژگی‌های هر کدام به شما معرفی می‌شود. اهمیت برند لنز، تأثیری است که کیفیت آن بر روی سلامت چشم دارد. چراکه لنز طبی در تماس نزدیک با چشم قرار دارد و نوع بی‌کیفیت و غیراستاندارد آن می‌تواند عامل عفونت، التهاب و حتی نابینایی شود. بنابراین شناخت بهترین برند لنز طبی قبل از خرید آن حیاتی است.

دسته‌ بندی لنزهای طبی براساس مدت زمان استفاده

برندهای لنز طبی موجود در بازار ایران  را می‌توان براساس فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی کرد. اما یکی از رایج‌ترین دسته‌بندی‌ها، برپایه مدت زمان استفاده انجام می‌گیرد. چراکه خیلی از افراد ترجیح می‌دهند فقط برای موقعیت‌های خاص از لنز طبی استفاده کنند و بعضی دیگر تمایلی به وارد و خارج کردن مدام لنز ندارند. براین اساس لنزها را می‌توان روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه در نظر گرفت. اما آیا می‌دانید که بهترین محصولاتی که در هر یک از این دسته‌بندی‌ها قرار می‌گیرد کدام است؟

لنزهای تماسی روزانه

بهترین مارک لنز طبی روزانه

لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه که اغلب به آن‌ها «دیلی» یا «لنزهای روزانه» می‌گویند، فقط یک بار استفاده می‌شوند. هر روز صبح یک بسته جدید از این لنزها را باز می‌کنید و پس از اتمام استفاده از آن‌ها در روز، آن‌ها را دور می‌اندازید. این نوع لنزها به دلیل مزایای سلامتی و راحتی‌ای که دارند بسیار محبوب شده‌اند. بسیاری از افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، لنزهای روزانه را به لنزهای ماهانه ترجیح می‌دهند زیرا به نگهداری کمتری نیاز دارند مثلاً فرد نیازی به خرید محلول لنزهای تماسی یا کیس ندارد.

آیا لنزهای تماسی روزانه مناسب هستند؟

اکثر مردم می توانند از لنزهای تماسی روزانه استفاده کنند. این لنزها برای هر کسی که به دنبال دردسر کمتر در لنزهای تماسی هستند، افرادی که مستعد عفونت چشم هستند افرادی که خشکی چشم دارند، کودکان، نوجوانان یا هر فرد دیگری که تازه کار را با لنز شروع کرده‌اند، یک انتخاب عالی است. برای تعیین اینکه آیا لنزهای یکبار مصرف روزانه لنزهای مناسبی برای شما هستند، با یک متخصص مراقبت چشم ماهر صحبت کنید. در ادامه به شما 4 تا از بهترین برندهای لنز طبی روزانه را معرفی می‌کنیم تا اگر تازه اولین بار است به سراغ استفاد از لنز می‌روید سردرگم نشوید و بهترین انتخاب را بکنید.

خرید لنز روزانه

بهترین لنز طبی روزانه

لنز طبی روزانه یا یکبار مصرف را باید آخر شب از چشمتان درآورده و در سطل زباله بیندازید. یعنی اگر قرار باشد به طور دائم از لنز استفاده کنید باید هر روز صبح یک جفت تازه‌اش را مورد استفاده  قرار بدهید. لنز طبی روزانه مخصوص افرادی است که مستعد خشکی و عفونت چشم هستند. همچنین برای نوجوانان و یا کسانی که برای اولین بار از لنز طبی استفاده می‌کنند، نوع روزانه آن بهترین انتخاب است. 

 

بهترین برند لنز روزانه از همه نظر: Acuvue Oasys Day with HydraLuxe

خرید لنز روزانه با کیفیت

لنزهای 1 روزه Acuvue Oasys با کمک اشک‌های طبیعی شما برای چشم‌هایتان را و مرطوب نگه می‌دارد. با این لنزها در تمام روز راحت هستید و پلک زدن بدون زحمت می‌شود. این لنز با استفاده از فناوری HydraLuxe راحتی و عملکرد بالا را در تمام روز فراهم می‌کند و همچنین محافظت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می‌دهد (حداقل 96.1٪ از UV-A و 99.9٪ از اشعه  UV-B)

خرید لنز آکیو ویو Acuvue

دومین برند برتر لنز : Dailies Total 1

لنزهای روزانه برند Total1 از فناوری گرادیان آب استفاده می‌کند. در این روش یک بالشتک از رطوبت در نزدیکی سطح لنز شما فراهم قرار دارد و این کار سطح بالایی از آبرسانی را در طول روز فراهم می‌کند. از ویژگی‌های دیگر این لنز استفاده از فناوری اشک هوشمند برای تثبیت لایه اشک طبیعی، تقریباً 100% هیدراتیاسون در نزدیکی سطح لنز است.

بهترین لنز روزانه برای خشکی چشم: مرطوب Day Acuvue Moist

این  برند لنز طبی یکی از محبوب‌ترین لنزهای تماسی موجود در بازار است و دارای فناوری  LACREON با یک مرطوب‌کننده تعبیه شده هستند. این لنز نیز با یک بالشتک از رطوبت از چشمان حساس شما در برابر خشکی در تمام طول روز جلوگیری می‌کند.

لنزی که با آن بیشترین اکسیژن به چشم‌هایتان می‌رسد: Day Acuvue TruEye

لنزهای 1 روزه Acuvue TruEye از هیدروژل سیلیکون ساخته شده‌اند. این ماده بیشترین میزان اکسیژن را از لنز عبور می‌دهد و حداکثر تنفس برای چشم را فراهم می‌کند. همچنین این لنزها دارای فناوری HYDRACLEAR 1  هستند که روان بودن سطح چشم را می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این لنز می‌توان به محافظت بالایش در برابر اشعه ماوراء بنفش اشاره کرد (حداقل 96.9% از اشعه UV-A و 99.9% از اشعه  UV-B)

بهترین برند لنز طبی ماهانه

گزینه‌های زیادی در بین لنزهای طبی ماهانه موجود است و به سختی می‌توان فهمید که بهترین بررند لنز طبی ماهانه کدام است. در حالی که گرفتن مشاوره از اپتومتریست ضروری است، ممکن است لازم باشد چند لنز مختلف را امتحان کنید تا بفهمید کدام برند لنز طبی ماهانه برای چشم شما مناسب است. استفاده از لنزهای تماسی نامناسب می تواند برای چشم شما بسیار آسیب‌زا باشد. در اینجا لیست از 4 تا از بهترین برندهای لنزهای طبی ماهانه انتخاب کرده‌ایم که می‌توانید در انتخاب لنز ماهانه خود از آن‌ها استفاده کنید.

Bausch and Lomb Ultra

اولترا فناوری جدیدی است که به لنزهای روزانه قدیمی درون بازار اضافه شده است. تحقیق و توسعه روی مواد جدید لنزهای تماسی انجام شده و این لنز باکیفیت به داروخانه‌ها و مطب پزشکان رسیده است. این برند لنز طبی (bausch and lumb ultra) برای بیمارانی که مبتلا به خشکی چشم نیز بهترین انتخاب هستند.

Acuvue Oasys

این برند لنز، نوعی لنز تماسی جایگزین دوهفته‌ای است و مدت زیادی است که در بازار موجود است و این بزند بیش از 20 سال است که لنزهای تماسی تولید می‌کنند. John & Johnson نیز بیشترین سهم را در بازار لنزهای تماسی در ایالات متحده دارد. یک جنبه عالی در مورد این لنزها محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است که 96٪ اشعه UV-A و 99٪ اشعه UV-B را مسدود می‌کند. همچنین این لنزها برای بیماران آستیگمات و ​​چندکانونی نیز موجود هستند.

برای خرید، کلیک کنید.

CooperVision Biofinity

بهترین لنز طبی سالانه

این لنزها با استفاده از فناوری  Aquaform Comfort Sciencتولید می‌شوند و از هیدروژل سیلیکون درجه یک و بهترین لنز جایگزین ماهانه ساخته شده‌اند که برای خشکی چشم عملکرد خوبی دارد. این برند مانند Acuvue Oasys، دارای لنزهای تماسی برای آستیگماتیسم و دید چندکانونی نیز هست.

خرید لنز برند Biofinity از لوناتو

 

بهترین برند  لنزهای شبانه و روزانه بهترین برند لنز شبانه روزی

این لنز به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان از آن به مدت 30 روز به عنوان لنز تماسی مداوم استفاده کرد. اما اگر هم نخواستید به طور مداوم به مدت 30 روز از آن استفاده کنید، همچنان باکیفیت باقی می‌ماند. این لنز یکی از بالاترین اکسیژن‌رسانی را دارد که باعث سلامت کلی چشم می‌شود. این لنزها کمی کوچکتر از سایر لنزهای تماسی ماهانه نیز هستند که سبب راحتی بیشتر است. همه این لنزها می‌توانند انتخاب مناسبی برای بیمارانی باشند که از خشکی چشم ناشی از لنزهای تماسی رنج می‌برند و نمی‌توانند به مدت 12 تا 14 ساعت کامل در روز از لنز استفاده کنند. اگر این لنزها را امتحان کرده‌اید اما همچنان مشکلاتی مانند ناراحتی یا تاری دید دارید، پیشنهاد می‌کنیم از لنزهای یکبار مصرف روزانه استفاده کنید.

راهنمای خرید بهترین لنز طبی

 

لنزهای تماسی سالانه

یکی از معمول‌ترین و بزرگترین پرسش‌های مصرف‌کنندگان لنزهای طبی این است که «دوام لنزهای طبی چقدر است؟» جواب این سوال به نوع لنز شما بستگی دارد. لنزهای یکبار مصرف معمولاً بین یک روز تا یک ماه دوام خواهند داشت، در حالی که لنزهای سخت RGP و PMMA می‌توانند تا یک سال یا بیشتر دوام بیاورند. شما می‌توانید بلافاصله با تأیید و تجویز چشم پزشک خود از لنزهای تماسی استفاده کنید. با او صحبت کنید تا بفهمید کدام لنز برای شما مناسب است. لنزهای طبی سالانه برای استفاده طولانی‌تر طراحی شده‌اند، این لنزها دید و راحتی بسیار واضحی را ارائه می‌دهند. این لنزها علاوه بر مستحکم بودن، در استفاده نیز راحت هستند. برای مثال، لنزهای تماسی سالانه یکبار مصرف Optima 38 از Bausch + Lomb با استفاده از فناوری Reverse Process III تولید می‌شوند و نازک‌تر از لنزهای نرم روزانه با محتوای آب کم هستند. این لنزها از Polymacon ساخته شده‌اند که رسوبات کمتری دارد.

خرید لنز طبی سالانه از لوناتو

بهترین لنزهای طبی مناسب در هر فصل

هر فصلی نکات مثبت و منفی خودش را برای افرادی که دارای مشکلات بینایی هستند، دارد. زمستان ممکن است خیلی سرد، پاییز خیلی بادگیر، بهار خیلی بارانی و تابستان خیلی گرم باشد. اما برای کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، تغییر آب و هوا می‌تواند چیزهای بدتری را به همراه داشته باشد؛ اتفاقاتی مانند تحریکات فصلی، رطوبت، خشکی، آلرژی‌ها، فعالیت‌های فصلی و اشعه ماوراء بنفش همگی می‌توانند استفاده از لنزهای تماسی را کاری طاقت‌فرسا کنند. برای اینکه بتوانید در تمام فصول سال به راحتی از لنزهای تماسی استفاده کنید، فهرستی از بهترین نکات لنزهای تماسی در هر فصل رابرای شما تهیه کرده‌ایم.

لنزهای تماسی در بهار

بسیاری از کسانی که لنز دارند بهار برایشان ترکیبی از انتظار و ترس است. به هر حال، بهار بی‌رحمانه‌ترین فصل برای افرادی است که آلرژی دارند و بینایی کمتری دارند. محرک‌های بالقوه همه‌جا هستند. آلرژن‌های موجود در هوا می‌توانند بین سطح چشم و لنز تماسی به دام بیفتند. این موضوع ممکن است باعث ناراحتی جدی شود و چشم‌ها محبورند اشک بیشتری تولید کنند تا آن‌ها را به بیرون برانند. در ضمن، غده اشکی بیش از حد چشم می‌تواند رسوبات پروتئینی ایجاد کند که به لنز می‌چسبد. تنها راه برای جلوگیری از این تجمع، پیروی از یک روش نگهداری لنز تماسی است. برای مقابله با خود آلرژن، می‌توانید یکی از نکات زیر را قبل از اینکه چشم شما واکنش خیلی بد نشان دهد، امتحان کنید:

لنز طبی مناسب بهار

از یک سرنگ حباب یا محلول نتی و محلول نمکی برای شستشوی گلو و مجرای بینی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید قطره‌های ضداحتقان چشم، اسپری‌های استروئیدی بینی و آنتی‌هیستامین‌ها را خریداری کنید. اگر علائمتان مزمن باشد، ممکن است زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده باشد. پزشک ممکن است قطره چشمی کورتیکواستروئیدی یا واکسن‌های ایمونوتراپی تجویز کند. هر درمانی که انتخاب می‌کنید، اکثر متخصصان مراقبت از چشم توصیه می‌کنند از لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه استفاده کنید. با لنزهای یکبار مصرف روزانه می‌تونید با خیال راحت هر روز یک جفت لنز جدید و استریل داشته باشید.

لنزهای طبی در تابستان

برای بسیاری، تابستان سه چیز است: خورشید، دریا و شن. متأسفانه، هر سه این موارد برای کسانی که از لنز تماسی استفاده می‌کنند، علامت قرمز است! اشعه UV قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌تواند به طور باورنکردنی به چشم‌ها آسیب برساند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض این اشعه های مضر می تواند باعث آسیب بافتی شود. عدسی اشعه ماوراء بنفش را که از مردمک عبور می‌کند، جذب می‎کند و این امر می‌تواند منجر به آب‌مروارید شود. اثرات قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در طول زمان به وجود می‌آید. بنابراین ممکن است فکر کنید چشمان شما تحت‌تأثیر خورشید قرار نگرفته است، اما آسیب نامرئی در حال رخ دادن است.

انواع لنزهای تماسی وجود دارند که از چشمان در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت بیشتری می‌کنند. لنزهای تماسی Acuvue برخی از بهترین محافظت‌ها را ارائه می دهند. اما انجمن بینایی‌سنجی آمریکا استفاده از عینک‌های آفتابی را توصیه می‌کند که 99 تا 100 درصد اشعه‌های UV-A و UV-B را مسدود می‌کنند، چه از لنزهای مسدودکننده UV استفاده کنید چه خیر.

بهترین مارک لنز طبی سالانه

آب دریا دریا سلامت چشمان شما را تهدید می‌کند. هرگز نباید لنزهای تماسی خود را با چیزی غیر از محلول تماسی خیس کنید. آب، حتی آب لوله کشی، ممکن است حاوی پاتوژن‌های زیادی باشد که می‌تواند منجر به عفونت‌های شدید چشمی شود. طبق گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا، هیچکس نباید چشم خود را با آب دریا بشوید. شرایط اضطراری از این قاعده مستثنی هستند. آب لوله کشی آنقدر برای چشم شور نیست، در حالی که آب دریا بسیار شور است. آب دریا همچنین حاوی میکروارگانیسم، آلودگی، شن و ماسه و باکتری است که می‌تواند به بینایی شما آسیب جدی وارد کند. همیشه قبل از شنا لنزهای تماسی خود را بردارید. این کار به شما کمک می‌کند تا از گیر افتادن هر یک از این مواد تحریک‌کننده در چشم خود جلوگیری کنید. همچنین به یک جفت عینک شنا می‌توانید فکر کنید.

لنز طبی در پاییز

پاییز یکی از لذت‌بخش‌ترین فصل‌هاست. اما برای کسانی که از لنز تماسی استفاده می‌کنند، پاییز به معنای خشکی چشم نیز می‌باشد. خشکی چشم ممکن است خیلی مشکل بزرگی به نظر نرسد، اما کمبود رطوبت در چشم می‌تواند عواقب جدی‌ای داشته باشد. خشکی چشم بیشتر در طول پاییز بادگیر و ماه‌های سرد زمستان رخ می‌دهد و اغلب برای کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می ‌کنند یک مشکل مهم است.

متخصصان مراقبت از چشم توصیه می‌کنند که از قطره‌های چشمی روان‌کننده یا اشک مصنوعی استفاده کنید. همچنین بعد از کار دائم با کامپیوتر به طور منظم استراحت کنید. اگر هیچ یک از این موارد کمک نکرد، مثل همیشه، به چشم پزشک مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است استفاده از لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه را توصیه کند که به چشم رطوبت می بخشد. برای مثال، لنزهای AquaComfort Plus Focus Dailies دارای فناوری رطوبت فعال با پلک زدن هستند، لنزهای Proclear CooperVision  نیز از هیدروژل با محتوای آب بالا ساخته شده‌اند.

لنز طبی در زمستان

وقتی زمستان فرا می‌رسد، دما و رطوبت هوا نیز کاهش می‌یابد. این فقط برای کسانی که از لنز طبی یا رنگی استفاده می‌کنند یک معنی دارد: خشکی چشم. بله خشکی بیشتر! حتی خشک‌تر از آنچه در پاییز تحمل کردید. زمستان می‌تواند مشکل‌سازتر از پاییز باشد. نه تنها باید با هوای سرد و خشک بیرون مقابله کنید، بلکه دشمن جدید شما گرمای خشک درون محیط بسته است. هرچه خانه خود را گرم کنید، گرمای حاصل می‌تواند تمام رطوبت را بمکد.

همانطور که قبلاً توضیح دادیم، لنزهای طبی باید مرطوب بمانند تا راحتی خود را حفظ کنند. برای مقابله با خشکی خانه، از یک دستگاه رطوبت‌ساز یا بخور استفاده کنید. هنگامی که در خارج از منزل هستید، هر زمان که می توانید از عینک آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی نه تنها به محافظت از چشمان شما در برابر باد کمک می‌کند، بلکه از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر UV نیز محافظت می‌کند. همچنین، هنگام بیرون رفتن، یک بطری قطره چشم روان‌کننده یا اشک مصنوعی برای مرطوب کردن لنز طبی، همراه خود داشته باشید.

اگر چشمان شما بسیار تحریک شده و قطره‌ها اثر نمی‌کنند، لنزهای طبی خود را بردارید. اگر از بهترین برندهای لنز طبی روزانه یا یکبار مصرف روزانه استفاده می‌کنید، به محض رفع سوزش، یک جفت لنز جدید را در چشمانتان قرار دهید. اگر از لنزهای یکبار مصرف روزانه استفاده نمی‌کنید، حتما لنزهای خود را به درستی تمیز و نگهداری کنید. تمیز کردن و نگهداری نامناسب لنزها یکی از بزرگترین علل عفونت چشم است. همیشه محفظه لنز طبی یا رنگی خود را خالی کنید، آن را تمیز کنید و قبل از قرار دادن لنز در آن محفظه را با محلول تازه پر کنید. باقی ماندن محلول قبلی در آن نه تنها محلول را رقیق می‌کند، بلکه دعوتی آشکار به باکتری‌ها برای حضور در آنجاست.

درپایان

با استفاده از نکات بالا می‌توانید در تمام روزهای سال و در هر فصلی به راحتی و با خیال راحت از لنز طبی استفاده کنید. اگر هنگام استفاده از لنزهای طبی احساس ناراحتی می‌کنید یا به دنبال لنزهای جدیدی هستید، می‌توانید مشکل خود را با مشاوران ما در لوناتو از طریق واتساپ در میان بگذارید و به کمک اپتومتریست‌های مجرب لنز طبی مناسب خود را پیدا کنید.

Related Articles

کامنت بگذارید