خانه اخبار رونمایی از عینک های جدید و هوشمند ری بن و فیس بوک

رونمایی از عینک های جدید و هوشمند ری بن و فیس بوک

نویسنده تیم لوناتو
عینک هوشمند فیسبوک و ریبن

عینک های جدید و هوشمند ری بن و فیس بوک

پس از سال‌ها انتظار، فیس‌بوک و ری بن محصول مشترک خود یعنی عینک هوشمند را در تاریخ 9 سپتامبر 2021 معرفی کردند. عینک جدید ری بن که البته برند فیس بوک را نیز یدک می‌کشد؛ Ray Ban Stories  نام دارد. Ray Ban Stories را می‌توان به عنوان عینک معمولی و یا عینک آفتابی خریداری کرد.

عینک جدید فیسبوک درحال حاضر در چندین خرده‌فروشی منتخب و با لنزهای بدون نسخه به قیمت 299 دلار به فروش می‌رسد .زمزمه معرفی این محصول از سال 2019 ورد زبان‌ها شده‌بود و در اوایل سال 2021 سرانجام در دسترس عموم قرار گرفت.

همچنین بخوانید: عینک های smart و هوشمند چگونه کار میکنند؟

همکاری دو غول دنیای مدرن

محصول مشترک ریبن و فیسبوک
محصول مشترک ریبن و فیسبوک

کمپانی ریبن به عنوان معروف‌ترین تولیدکننده عینک با همکاری غول شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اولین مجموعه عینک هوشمند فیسبوک را با نام Ray Ban Stories به بازار معرفی کردند. این درحالیست که نام اولیه این محصول Facebook x Ray-Ban بود. این محصول در حال حاضر در فروشگاه‌های Ray Ban، Ray Ban.com و همچنین Sunglass Hut و Lens Crafters و چند واحد تجاری دیگر به فروش می‌رسد.

ویژگی‌ منحصر به فرد عینک هوشمند فیسبوک

عینک Smart فیسبوک ویژگی‌های بسیاری دارد. اما مهم‌ترین ویژگی این محصول به کار گرفتن تکنولوژی هوشمند بدون مخدوش کردن ظاهر عینک است. یعنی با وجود چندین دوربین، بلندگو و میکروفون در بدنه این عینک، وزن آن تنها ۵ گرم بیشتر از مدل روزانه Wayfarer است. یعنی شما می‌توانید با فشار دادن یک دکمه لمسی در سمت راست عینک از نمای روبرو عکس یا فیلم بگیرید، بدون‌اینکه ابزار غیرعادی یا عجیب و غریبی بر روی چشمتان قرار داشته باشد. این ویژگی را می‌توان یک دستاورد بزرگ برای این دو شرکت درنظر گرفت چون کمپانی‌های دیگری که این نوع عینک را تولید کرده‌اند، به ظرافت و زیبایی ظاهری آن توجهی نداشته‌اند.  

همچنین بخوانید: عینک مخصوص کامپیوتر.

مدل‌های متفاوت عینک هوشمند ریبن

 عینک‌ شفاف و عینک دودی
عینک‌ شفاف و عینک دودی

این عینک در سه مدل  Wayfarer،   Meteor و Round در فروشگاه‌های موردنظر موجود است و می‌تواند سلیقه‌های مختلف را راضی کند. هر استایل در چندین رنگ فریم موجود است و می‌توان آن را به‌عنوان عینک‌ شفاف یا عینک دودی (با چندین رنگ لنز) و همچنین لنزهایی با قابلیت تغییر رنگ روشن به تیره خریداری کرد.  

شما با پرداخت ۲۹۹ دلار می‌توانید عینک هوشمند فیسبوک را با لنز بدون نسخه خریداری کنید. با این وجود امکان خرید لنزهای single-vision  و یا progressive lenses با پرداخت هزینه اضافی وجود دارد. به‌علاوه تمام لنزهای شفاف این عینک دارای پوشش مسدود کننده نور آبی برای محافظت از چشم هستند.

مشخصات فنی عینک جدید ریبن

مدل های مختلف عینک هوشمند
مدل های مختلف عینک هوشمند

مشخصات فنی این محصول شامل موارد زیر است:

  • عکس: دوربین دوگانه 5 مگاپیکسلی، رزولوشن 2592x1944 پیکسل
  • ویدئو: رزولوشن 1184x1184 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دارای بلندگوهای Open-ear برای تماس صوتی و گوش دادن به موسیقی
  • دارای سه میکروفون داخلی
  • مجهز به کلید لمسی برای کنترل صدا و موسیقی
  • مجهز به کنترل صوتی با استفاده از دستیار فیسبوک
  • دارای پردازنده اسنپ‌دراگون بهینه شده
  • مجهز به 4 گیگابایت حافظه داخلی با ظرفیت حدود 500 عکس یا 30 فیلم 30 ثانیه‌ای
  • مجهز به اتصال بلوتوث 5.0
  • دارای جعبه شارژ قابل حمل و کابل USB- C

توجه کنید که عکس‌ها و ویدئوهایی که با عینک جدید فیسبوک گرفته می‌شوند، به‌طور خودکار در فیس‌بوک پست نمی‌شوند. در عوض، این شرکت از یک برنامه گالری عکس همراه به نام Facebook View استفاده می‌کند. فیس‌بوک مانند دوربین‌های پیش‌فرض آیفون و اندروید، گالری شما را به نمایش درآورده و گزینه‌هایی برای اشتراک‌گذاری با سایر برنامه‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد.

این شرکت اعلام کرده است که عکس‌ها و ویدئوهای ذخیره‌شده در اپلیکیشن View Facebook، تا زمانی که در فیس‌بوک پست نشده‌باشند، برای تبلیغات هدفمند استفاده نخواهند شد.

همچنین بخوانید: قیمت عینک طبی.

آیا عینک Smart،هوشمند ریبن به فناوری واقعیت افزوده نیز مجهز است؟

عینک هوشمند و دنیای واقعی؟
عینک هوشمند و دنیای واقعی؟

این عینک از فناوری واقعیت افزوده (AR) برخوردار نیست، اما فیس‌بوک ادعا می‌کند که در آینده نه چندان دور به AR مجهز خواهد شد. نسخه اولیه عینک هوشمند ریبن و فیسبوک به این دو اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های ابتدایی را مورد آزمایش قرار داده و در نهایت به عملکرد  AR دست پیدا کنند.

واقعیت افزوده نوعی فناوری است که اشیاء دیجیتال یا نشانگرها را در نمای زنده دستگاه شما قرار می‌دهد. احتمالاً پیش از این از AR در برنامه‌هایی مانند اسنپ چت و اینستاگرام یا بازی‌هایی مانند Pokémon GO و Harry Potter: Wizards Unite  استفاده کرده باشید.

در حال حاضر بیش از 600 میلیون نفر از پلتفرم Spark AR فیسبوک تنها از طریق قابلیت‌های فیسبوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند. از آنجایی که عینک جدید فیسبوک و ریبن به واقعیت افزوده مجهز نیستند، نمای ظاهری آن با عینک معمولی تفاوت چندانی نخواهد داشت. البته وجود دوربین‌ها، بلندگوها و میکروفون‌ها وجه‌تمایز این محصول با عینک‌های معمولی است. البته مجهز نبودن به این تکنولوژی مزایای خاص خودش را دارد. یکی از این مزایا این است که نسخه بدون واقعیت افزوده ارزان‌تر مدل مجهز به AR در آینده خواهد بود.

همچنین بخوانید : چگونه سایز درست عینک طبی را اندازه گیری کنیم؟

مارک زاکربرگ درباره عینک جدید فیسبوک و ریبن چه می‌گوید؟

عینک هوشمند ریبن و فیسبوک
عینک هوشمند ریبن و فیسبوک

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، در رویداد سالانه Facebook Connect در مورد واقعیت افزوده و مجازی، گفت: 'این یک نقطه عطف بزرگ در ادغام فناوری‌های مهم و یک عینک معمولی و مشاهده نحوه استفاده مردم از آنها است. او اضافه کرد که افزودن فناوری واقعیت افزوده قدم بعدی خواهد بود و البته کار کردن بر روی جذابیت‌های ظاهری این عینک نیز.

فیسبوک امیدوار است که در همکاری با  EssilorLuxottica، شرکت مادر ریبن فناوری تشخیص نام و دیگر قابلیت‌ها را به فریم و لنز عینک هوشمند خود اضافه کند. زاکربرگ در جریان سخنرانی گفت: «ما باید از طرح‌ها و سبک‌های مختلف پشتیبانی کنیم، و این کاری است که Luxottica انجام می‌دهد. شکی وجود ندارد که در ساخت این عینک سبک نمادین Wayfarer ریبن گنجانده شده‌است، اما در طراحی Ray-Ban Stories از 1960 Meteor و سبک‌های مدرن Round را نیز الهام گرفته شده‌است.

روکو باسیلیکو، مدیر ارشد کمپانی Luxottica در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «با ترکیب برندی که میلیون‌ها مصرف‌کننده در سراسر جهان آن را دوست دارند و با کمک فناوری‌ که دنیا را به هم نزدیک‌تر کرده است، می‌توانیم انتظارات خود را در مورد ابزارهای پوشیدنی ارتقاء دهیم». ما در حال هموار کردن راه برای نسل جدیدی از محصولات هستیم که قرار است نگاه ما را به جهان تغییر دهند.

دنیای در حال تکامل عینک‌های هوشمند

عینک هوشمند
عینک هوشمند

عینک‌های هوشمند هنوز به یک نقطه عطف تاریخی تبدیل نشده‌اند، اما شرکت‌های فناوری مطمئناً برای تغییر آن تلاش می‌کنند. گوگل، آمازون، مایکروسافت و اسنپ چت همگی در حال تولید یا توسعه عینک Smart  هستند و به نظر می‌رسد اپل یک قدم با گرفتن تأییدیه تولید انبوه نسخه عینک هوشمند خود فاصله دارد.

هرچند هنوز معلوم نیست که مردم چگونه به عینک‌های جدید فیسبوک و ریبن واکنش نشان خواهند داد، اما یک حقیقت کاملاً قطعی است:  Ray Ban Stories گامی به سوی استفاده گسترده از عینک‌های هوشمند خواهد بود.

به هر حال در دنیایی که روز به روز ابزار پیشرفته‌تری در بازارهای جهانی معرفی می‌شوند، استفاده از مدل‌های قدیمی عینک به معنای محرم شدن از رفاه و فناوری‌های مدرن است. خرید عینک طبی جدید از فروشگاه لوناتو شاید اولین قدم در جهت به‌روز بودن در عصر حاضر به حساب می‌آید.

منبع

https://www.allaboutvision.com/news/ray-ban-facebook-glasses/

Related Articles

کامنت بگذارید