خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک طبی و عدسی پوشش عدسی DuraVision Mirror زایس چیست؟

پوشش عدسی DuraVision Mirror زایس چیست؟

نویسنده فروغ بیداری
عدسی آینه ای زایس

عدسی آینه ای زایس

عدسی آینه ای زایس (ZEISS DuraVision Mirror) از جدیدترین پوشش‌های عدسی این برند آلمانی است. این پوشش در رنگ‌های متنوع و طرح آینه‌ای موجود است.

پوشش آینه‌ای روی سطح جلویی عدسی افزوده می‌شود و علاوه بر زیبایی، از بازتاب نورها جلوگیری می‌کند. همچنین در بخش عقبی عدسی دوراویژن زایس هم یک لایه پوشش آنتی‌رفلکس اضافه می‌شود تا وضوح دید بهتری برای کاربر مهیا کند.

نشکن بودن عدسی هم بر طول عمر و دوام آن می‌افزاید و در نتیجه، نگهداری آسانی خواهد داشت.

این پوشش برای تمامی مواد سازنده‌ی عدسی و برای هر شکلی از عدسی‌ها قابل استفاده است.

خرید عدسی زایس از فروشگاه آنلاین لوناتو

عدسی آینه ای زایس

نگهداری آسان با پوشش فوق تمیز

روی هر دو طرف عدسی عینک پوشش‌های ضدآب، آنتی استاتیک و ضد بخار هم اضافه می‌شود. تکنولوژی‌های دیگری که در خانواده عدسی‌های دوراویژن زایس وجود دارد را هم می‌توان روی این عدسی‌های آینه‌ای اضافه کرد.

ضد UV وقعی از هر طرف

زایس یک لایه آنتی‌رفلکس در بخش پشتی عدسی‌های خود اضافه می‌کند. این امر سبب می‌شود تا میزان کمتری از بازتاب‌های غیرمستقیم نور خورشید به چشم راه پیدا کنند. این قابلیت در کنار تکنولوژی ضد UV زایس کمک می‌کنند تا عدسی‌های پلاستیکی شفاف این برند ضد اشعه فرابنفش خورشید باشند.

بیش از 90 درصد اشعه‌های UV از روبه‌رو به چشم می‌رسند. اما مقدار اندکی از آنها از کناره‌ها و حتی از پشت عدسی هم ممکن است وارد شوند. از آنجا که ممکن است برخی از اشعه‌های یو وی از پشت سطح عدسی عینک به چشم منعکس شوند، زایس پوشش ضدبازتاب خود را در بخش پشتی عدسی‌ها هم اضافه می‌کند.

پوشش ضد UV در پشت عدسی‌های عینک در حال حاضر به یک استاندارد و ویژگی داخلی در عدسی‌های دوراویژن (DuraVision) و لوتوتک (LotuTec) کمپانی زایس تبدیل شده است.

عدسی DuraVision Mirror

زایس یکی از برندهای مطرح و پیشگامان صنعت عینک‌سازی است. تمامی محصولات این برند آلمانی با دقت و ظرافت بسیار زیادی ساخته می‌شوند. ابزار و سیستم‌های اندازه‌گیری، ایده‌های فروش، خلاقیت، سرویس‌های خدماتی، مشتری‌مداری و تکنولوژی‌های مورداستفاده در ساخت محصولات باعث شده تا ZEISS همیشه به عنوان برند برتر در صنعت لنز و عینک شناخته شود.

سوالات مربوط به پوشش عدسی آینه ای زایس

پوشش عدسی آینه ای زایس چه مزیتی نسبت به بقیه دارد؟

اینکه در هر دو طرف عدسی یک لایه ضد UV اضافه شده است. در نتیجه حتی از بازتاب اشعه فرابنفش از پشت عدسی هم پیشگیری می‌کند و باعث می‌شود 100 درصد ضد UV باشد.

پوشش دوراویژن عدسی‌های زایس چه ویژگی‌هایی دارد؟

وجود لایه دوراویژن (DuraVision)، پوشش آنتی رفلکس و همچنین لایه آب گریز در کنار هم باعث می‌شوند تا عدسی طول عمر بالایی داشته باشد.

عدسی عینک دوراویژن پلاتینیوم زایس چه قابلیتی دارد؟

ویژگی دوراویژن پلاتینیوم (DuraVision Platinum) با استفاده از روش بمباران یونی اتم‌های سطحی عدسی ایجاد می‌شود که لایه‌های بسیار متراکم و فشرده در سطح آن به وجود می‌آورد. این امر باعث بالا رفتن مقاومت سطحی و صیقلی شدن سطح عدسی می‌شود.

پوشش عدسی لوتوتک زایس چیست؟

پوشش لوتوتک (LotuTec) در واقع یک پوشش ترکیبی برای عدسی زایس است که علاوه‌بر مقاومت در برابر خط و خش، برای جلوگیری از بازتاب سطح عدسی هم کاربرد دارد. همچنین یک پوشش دفع‌کننده آب، چربی و گرد و غبار تحت عنوان (Clean Coat) دارد که برای تمیز و براق بودن سطح عدسی مهم است.

منبع: zeiss

Related Articles

کامنت بگذارید