خانه اخبار چرا اصل بودن عینک ریبن مهم است؟

چرا اصل بودن عینک ریبن مهم است؟

نویسنده فروغ بیداری
خرید عینک ریبن اصل

از قیمت عینک ریبن تقلبی بگیر تا کیفیت و ویژگی‌های ظاهری آن، با نمونه اصل تفاوت دارد. اما چرا باید قیمت دو محصول مشابه تا این اندازه متفاوت باشد؟ یا به عبارتی آیا ارزشش را دارد که هزینه بالایی را صرف خرید عینک ریبن اصل کرد، درحالیکه می‌توان نمونه غیراصلی که بسیار شبیه است را با قیمت پایینی خرید؟

در اینجا قرار است به شما بگوییم که تفاوت ریبن اصل با تقلبی در چیست و آیا ارزشش را دارد که خرید عینک ریبن را نهایی کنید؟

مقایسه عینک ریبن اصل و تقلبی

عینک‌های آفتابی ریبن تقلبی بسیار رایج و پرفروش هستند. حتی بعضی از انواع عینک ریبن فیک به عینک ریبن اصلی بسیار شبیه هستند. با این وجود تفاوت‌هایی بین عینک ریبن تقلبی و اصلی وجود دارد. اساسی‌ترین این تفاوت‌ها عبارتند از:

تفاوت در مونتاژ

جزییات و مونتاژ عینک‌ها بارزترین خصوصیات درباره اصل یا فیک بودن آن است. به همین دلیل لازم است تفاوت عینک ریبن اصل و تقلبی در جزییات را بدانید:

جزییات عینک ریبن اصلی بدون توجه به مدل، از مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌اند.

در عینک فیک ریبن لولاها ممکن است سفت نبوده و پیچ‌ها شل شوند.

در rayban اورجینال اگر انگشت خود را در امتداد لبه‌های قاب بکشید و درزها را لمس کنید، نباید هیچ درزی وجود داشته باشد. همچنین هیچگونه اثر چسب و لبه ناهمواری در این نمونه‌ها وجود ندارد.

در rayban فیک پدهای بینی از مواد بی‌کیفیتی ساخته شده، شل است و البته جای درستی قرار نگرفته است. این مشکل در نمونه‌های اصلی وجود ندارد.

حروف روی عینک نیز در نمونه‌های اصل و غیراصل تفاوت دارد. ریبن غیراصل اغلب دارای حروف بی‌کیفیت و با ظاهر ناخوشایند است.

 خرید عینک ریبن اصل

تفاوت در شماره‌ها و علامات

شماره‌ها و علامات نیز در عینک اصل و غیراصل ریبن تفاوت دارد که در زیر توضیح داده‌ایم:

در سمت چپ فریم داخلی ریبن اصل که روی شقیقه می‌افتد، شماره مدل و نشان RB وجود دارد. یعنی در این نسخه‌ها به دنبال نشان RB یک عدد 4 رقمی آورده شده‌است.

ریبن اصل را می‌توان در چین یا ایتالیا تولید کرد، بنابراین اگر روی آن نوشته شده بود «ساخت چین»، به معنای فیک بودن عینک نیست.

در ریبن تقلبی، لوگو تار به نظر می‌رسد، در جای خود قرار ندارد، یا حتی خراشیده می‌شود.

علامت"Ray Ban" روی لنز سمت راست دیده می‌شود. در عینک‌های آفتابی تقلبی از ابزارهای بی‌کیفیت برای اعمال این لوگوها استفاده می‌شود.

عینک اصل دارای علامت CE در کنار شماره سریال برای نشان دادن انطباق با الزامات ایمنی خواهد بود. اگر این کدها با استفاده از روش‌های با کیفیت پایین چاپ شده باشند، یا با اعداد روی بسته‌بندی مطابقت نداشته باشند، می‌توانند علامت هشداری است، که نشان می‌دهند عینک آفتابی موردنظر فیک نباشد.

ریبن پلاریزه اصل یک علامت P در کناره فریم خود دارد.

تفاوت در بسته‌بندی

قسمت بیرونی جعبه‌ای که عینک اصل ریبن در آن قرار دارد، دارای بارکد است. اما در ریبن فیک این بارکد وجود ندارد. اما بعضی از نمونه‌های تقلبی نیز دارای بارکد هستند. با این وجود تفاوت‌هایی بین بارکد ریبن اصل و تقلبی وجود دارد:

اگر بارکد عینک ریبن دارای نشان Bausch & Lomb بود، به احتمال زیاد با یک نمونه تقلبی مواجه هستید. چرا که Bausch & Lomb Ray Ban در سال 1999 به Luxottica فروخته شد. مگر اینکه یک مدل خیلی قدیمی از این برند عینک را خریداری کرده باشید.

اقلام همراه عینک آفتابی که در یک بسته جداگانه هستند نیز در نمونه‌های اصل و تقلبی با هم فرق دارند. این اقلام شامل یک دستمال تمیز‌کننده با آرم Ray Ban و تهیه شده از الیاف میکروفایبر است. در ریبن فیک یک دستمال نرم معمولی و بدون آرم است، که ممکن است حتی شیشه عینک را خراش دهد.

تشخیص عینک ریبن اصل از فیک

تفاوت در جعبه جای عینک: عینک آفتابی

ری‌بن اصل در یک کیف چرم مصنوعی مشکی یا قهوه‌ای عرضه می‌شود. بیشتر سازندگان نمونه‌های تقلبی سعی می‌کنند، این سبک را شبیه‌سازی کنند. اما به هر حال تفاوت‌هایی در جعبه ریبن اصل و تقلبی وجود دارد:

وجود آثار چسب یا ساییدگی به خصوص در گوشه‌های جعبه نشان‌دهنده تقلبی بودن آن است. جعبه‌‌های Ray Ban اصل کیفیت بالایی دارند و هیچگونه عیوبی، هرچند کوچک، در آن دیده نمی‌شود.

به قفل جعبه ریبن اصل نگاهی بیندازید. در روی این جعبه باید آرم Ray Ban وجود داشته‌باشد. در بسیاری از نمونه‌های تقلبی، لوگو را در مرکز قرار می‌دهند، در حالی که در نمونه واقعی برای خواندن لوگو نیازی به چرخش 90 درجه نیست. با توجه به این نکته، اگر عینک آفتابی به درستی در داخل قاب قرار نگیرد، این نشانه تقلبی بودن آن است.

آرم یا لوگوی Ray Ban به رنگ طلایی یا مشکی بر روی جعبه ریبن اورجینال وجود دارد. در نمونه‌های تقلبی این لوگو را به جای حکاکی با رنگ ایجاد می‌کنند. این لوگو همچنین ممکن است در نمونه‌های تقلبی براق باشد. در حالیکه در rayBan اصل ظاهر این لوگو مات است.

تفاوت در لنز

یکی از وجوه تمایز دو نمونه اصل و غیراصل این برند، لنزی است که در آن به کار گرفته می‌شود. به این ترتیب:

بسیاری از طرح‌های Ray Ban واقعی دارای لنزهای شیشه‌ای هستند. بنابراین اگر به آرامی ناخن خود را به لنز ضربه بزنید، احساس سبکی و صدای ضربه بلند، نشان می‌دهد که لنزها از جنس شیشه نیستند. لنزهای شیشه‌ای صدای ضربه کمتری داشته و همچنین بسیار سنگین‌تر هستند. البته بعضی از عینک‌های Ray Ban اصلی دارای لنزهای پلاستیکی هستند.

رنگ لنز ریبن واقعی با انواع تقلبی آن فرق دارد. بسیاری از محصولات تقلبی برچسب G 15 Lens را روی عینک آفتابی می‌زنند، بدون اینکه حتی لنز را سبز کنند.

لنزهای واقعی G 15 وضوح بسیار خوبی دارند، در حالیکه لنزهای تقلبی ممکن است تار به نظر برسند.

 خرید عینک ریبن اصل و اورجینال

تفاوت در کیفیت

عینک آفتابی اصل Ray Ban از فریم‌های فلزی باکیفیت، کامپوزیت یا پلاستیکی با کیفیت بالا ساخته شده‌است. همچنین اجزایی مانند پد بینی و لولا در نمونه‌های اصل باکیفیت بوده و به نرمی حرکت می‌کنند. این اجزا حداقل در شرایط عادی به هیچ عنوان آسیب نمی‌بینند. ریبن اورجینال همچنین دارای بسته‌بندی با کیفیت است، که جزییات باکیفیتی نیز دارد.

تفاوت در قیمت

قیمت عینک ریبن فیک تفاوت فاحشی با قیمت عینک ریبن اصل دارد. نمونه‌های اصل به دلیل استفاده از مواد با کیفیت بالا، روش ساخت عالی، ضمانت و خدمات پس از فروش، گران‌تر از دیگر محصولات است. همه این عناصر هزینه‌های مربوط به تولید محصولات را افزایش داده و بر قیمت مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد.

چرا اصل بودن عینک ریبن مهم است؟

شاید فکر کنید، اگر عینک‌های تقلبی این برند با کیفیت هستند، چه کسی اهمیت می‌دهد که اصل باشند؟ نمونه‌های فیک تقریباً شبیه نمونه‌های اصل هستند و همان کارایی را دارند. پس چرا قیمت عینک ریبن تقلبی که ارزانتر است را پرداخت نکرده و باقی آن را پس‌اندازی نکنید؟

باید توجه داشته باشید که عینک ریبن فیک از چند جنبه مختلف انتخاب اشتباهی است و بهتر است تمرکز خود را روی خرید عینک ریبن اصل بگذاریدو دلایلش را در زیر نوشته‌ایم:

  • اول از همه، لنز غیراصل خطرناک است؛ چراکه نمی‌تواند صد درصد از چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. با استفاده از این محصولات مردمک‌های چشمان شما گشاد شده و نور مضر UV بیشتری وارد آن می‌شود. این شرایط برای چشم شما خطرناک‌تر از عدم استفاده از عینک آفتابی است.
  • گارانتی عینک ریبن اصل یک امتیاز است. محصولات ریبن علاوه بر خوش ساخت بودن، دارای گارانتی نیز هستند. حتی اگر عینک آفتابی شما شکسته شود، ممکن است بتوانید یک نسخه جدید و سالم از آن تحویل بگیرید. اما در خرید نمونه‌های تقلبی، این امتیاز وجود ندارد.

خلاصه مطلب

برند ریبن تولید کننده برتر عینک آفتابی با کیفیت بالا است، که برند محبوب بسیاری از مردان و زنان در سراسر جهان است. مورد علاقه بسیاری است. این عینک‌ها تا حدی تقاضای بالایی دارند که اغلب از آنها تقلید شده و در نتیجه عینک‌های آفتابی بی‌کیفیت با لوگوی Ray Ban فیک تولید می‌شوند. باید توجه داشته باشید که نمونه‌های تقلبی ممکن است به چشم شما آسیب زده و نپوشیدن آنها مفیدتر از پوشیدنشان باشد. ما تمامی مواردی که لازم است پیش از خرید عینک ریبن اصل به آن‌ها توجه داشته باشید را در این مطلب برایتان نوشتیم.

در آخر هم اشاره کنیم که ما در فروشگاه آنلاین لوناتو انواع عینک‌های طبی، عینک آفتابی، انواع لنزها و اکسسوری‌های لنز و عینک را ارائه می‌دهیم. برای مشاهده‌ی مدل‌ها و کسب آگاهی در مورد قیمت محصولات می‌توانید به صفحه‌ی فروشگاهی ما به آدرس زیر سر بزنید.

منابع: safetygearpro و sportrx

Related Articles

کامنت بگذارید