خانه اخبار نگاهی به تاریخچه عینک فندی

نگاهی به تاریخچه عینک فندی

نویسنده فروغ بیداری
عینک فندی

عینک فندی جزو یکی از لوکس‌ترین برندهای موجود در بازار عینک است و به همین دلیل همیشه نسخه‌های کپی یا تقلبی زیادی از آن در بازار جهانی موجود است. برای اینکه بدانید چگونه می‌توان عینک آفتابی فندی اصل را از مدل‌های تقلبی تشخیص داد کافی است به مواردی که در ادامه‌ی این مطلب اشاره کرده‌ایم توجه کنید. با بلاگ لوناتو همراه باشید.

نگاهی کوتاه به برند فندی

قبل از این‌که سراغ عینک‌های فندی برویم خوب است با این برند بیشتر آشنا شویم و بدانیم برای کدام کشور است و چرا و چگونه به شهرت جهانی رسیده است. فندی، یک خانه‌ی مد ایتالیایی است که به طور عمده در زمینه‌ی طراحی و تولید لباس و کالاهای لوکس فعالیت می‌کند.

این شرکت در سال 1925 میلادی توسط ادواردو و ادله فندی تأسیس شد. اما شاید بتوان گفت دلیلی اصلی شهرت این برند، دختران این زوج بودند که از نوجوانی به کسب‌وکار خانوادگی خود پیوستند و با نوآوری‌های خود توانستند نام این برند را جهانی کنند. آن‌ها در سال 1964 میلادی دفتر خود در شهر رم را راه‌اندازی کردند. سپس در سال 1965 میلادی با همکاری با کارل لاگرفلد، یکی از طراحان آلمانی صاحب نام در صنعت مد، باعث رونق کار خود شدند.

پیوستن کارل لاگرفلد آغازگر موفقیت‌های بزرگ این برند شد و دنیای جدیدی را در طراحی‌های این شرکت بزرگ باز کرد. طراحی لوگوی امروزی این برند (که به شکل دو F که یکی از آن‌ها به شکل معمولی و دیگری به شکل برعکس این حرف است) نیز توسط این طراح بزرگ انجام شده‌است.

شرکت فندی همیشه بخاطر توجه و مراقبت در استفاده از مواد اولیه‌ی با کیفیت و انتخاب بهترین جنس‌ها در تولید محصولات خود مشهور بوده‌ است. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی برند فندی، روش غیر معمول این برند برای کار کردن با پوست‌های سنتی است.

در دهه‌ی 1980 میلادی برند فندی نیز مانند بسیاری از خانه‌های مد لوکس، به طرز قابل ‌توجهی گسترش یافت. این گسترش شامل ایجاد تنوع در محصولات و صدور مجوز تولید بود. به طوری که در حال حاضر طیف گسترده‌ای از محصولات شامل کت، شلوار، شلوار جین، چتر، ساعت، سرامیک، تزئینات خانگی، عطر و عینک آفتابی تولید و عرضه می‌کند.

نحوه تشخیص عینک فندی اصل از تقلبی

برای تشخیص عینک فندی اصل از تقلبی کافی است به موارد زیر توجه داشته باشید:

بسته‌بندی عینک

عینک آفتابی فندی در بسته‌بندی‌های مخصوص این شرکت عرضه می‌شوند. درون جعبه‌ای که عینک عرضه می‌شود گواهی‌نامه و کارت ضمانت و وارانتی عینک باید وجود داشته باشد. این گواهی‌نامه درون یک پاکت و به صورت کارت اعتباری است. در یک طرف کارت لوگوی فندی قرار دارد که هرگونه غلط املائی، فاصله‌ی اضافی بین حروف و کلمه‌ها یا متفاوت بودن فونت‌های نوشته‌ها می‌تواند نشان از تقلبی بودن عینک باشد. در سمت دیگر کارت نیز هولوگرام برند فندی قرار دارد. طراحی این هولوگرام به این صورت است که از رنگ‌های تیره به روشن می‌رود و اطراف آن هم با طرح لوگوی فندی پر شده است.

جعبه‌ی عینک هم باید لوگوی فندی را داشته باشد. به طرح لوگوی روی جعبه و روی عینک توجه کنید تا مطمئن شوید که مشابه هم هستند. حتی چسبی که روی درب جعبه قرار دارد هم باید ظریف، تمیز و با دقت نصب شده باشد. درون هر جعبه باید دستمال مخصوص عینک با لوگوی فندی وجود داشته باشد.

عینک فندی اصل

اسم، لوگو و برچسب‌ها

به بخش داخلی عینک آفتابی فندی نگاه کنید، تمامی حروف و کلمه‌ها را با دقت چک کنید و مطمئن شوید که فاصله‌ی اضافی بین حروف و کلمه‌ها، تفاوت فونت یا تفاوت سایز در نوشته‌ها وجود نداشته باشد. باید در بخش داخلی دسته‌ی عینک عبارت “Made in Italy” نیز وجود داشته باشد. تمامی عینک‌های فندی اصل در بخش داخلی دسته‌ی سمت راست خود دارای CE letters هستند که تأئیدیه‌ی اتحادیه اروپاست. در بخش بیرونی هم باید فندی با حروف بزرگ انگلیسی نوشته شده باشد.

در مرحله‌ی بعدی تشخیص عینک فندی اصل از تقلبی بهتر است پد بینی عینک را چک کنید. در عینک‌های اصل، روی پدهای بینی لوگوی فندی درج یا حک شده است و این لوگو هم درست در بخش میانی پد باید قرار داشته باشد.

لوگوی عینک فندی

شماره مدل

در دسته‌ی سمت چپ عینک باید شماره‌ی مدل با حرف بزرگ F نوشته شده باشد. این شماره مدل هم شامل اندازه‌ی عدسی‌های عینک و اندازه‌ی فریم عینک است.

وزن و دسته‌های عینک فندی

عینک آفتابی فندی اصل وزن بسیار سبکی دارد چون از مواد بسیار باکیفیت و سبک مثل پلاستیک ساخته می‌شود.اما نسخه‌های فیک وزن خیلی سبکی ندارند و می‌توان به این طریق غیر اصل بودن آن‌ها را تشخیص داد. همچنین بهتر است به لولاهای عینک و پیچ و مهره‌های آن هم نگاه کنید. علاوه بر باکیفیت بودن باید حرکت راحتی داشته باشند و به راحتی باز و بسته شوند.

عینک فندی فیک از اصل

کلام آخر

در این مطلب هر آنچه برای تشخیص عینک آفتابی فندی اصل از مدل‌های تقلبی باید بدانید را برایتان توضیح دادیم. همچنین در مورد خود این برند نیز اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گرفته باشد. در آخر هم یادآوری می‌کنیم که ما در فروشگاه آنلاین لوناتو انواع عینک‌های طبی، عینک آفتابی، انواع لنزها و اکسسوری‌های لنز و عینک را ارائه می‌دهیم. برای مشاهده‌ی مدل‌ها و کسب آگاهی در مورد قیمت محصولات می‌توانید به صفحه‌ی فروشگاهی ما به آدرس زیر سر بزنید.

منhبع: eyerim و edel-optics

Related Articles

کامنت بگذارید