خانه اخبار هر آنچه در مورد عینک پرادا باید بدانید

هر آنچه در مورد عینک پرادا باید بدانید

نویسنده فروغ بیداری
عینک پرادا

عینک پرادا در مدل‌های آفتابی و طبی در بازارهای جهانی با قیمت‌های بسیار بالایی عرضه می‌شود. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که برتری عینک‌های این برند لوکس چه هستند و آیا ارزش این همه هزینه را دارند یا خیر. برای این منظور تا انتهای این مطلب با بلاگ لوناتو همراه باشید.

عینک آفتابی پرادا

پرادا یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های مد جهان است که در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی کالاهای لوکس مردانه و زنانه مانند عینک، چرم، کفش، چمدان و کیف دستی فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این برند ایتالیایی در یکی از پایتخت‌های مد جهان، یعنی شهر میلان واقع شده است و بیش از 250 فروشگاه در سرتاسر جهان دارد.

عینک‌های آفتابی پرادا تمامی مشخصات مورد انتظار از یک عینک آفتابی را در خود دارند؛ از ضد UV بودن تا کیفیت ساخت عالی، طراحی‌های شیک و زیبا، تنوع طرح و شکل و دوام و استحکام. عینک‌های آفتابی این برند در دو دسته‌بندی کلی عرضه می‌شوند که شامل پرادای کلاسیک و پرادای ورزشی است. مدل‌های کلاسیک با نوشته‌های نقره‌ای و مدل‌های ورزشی با نوشته‌های سفید در پس‌زمینه‌ی قرمز عرضه می‌شوند. عدسی‌ تمامی مدل‌ها پلاستیکی با رنگ‌ها و فیلترهای استاندارد است.

در مقایسه با عینک آفتابی ریبن، عدسی‌های عینک پرادا مقاومت‌ کمتری در برابر خراشیدگی دارند و از نظر رنگ و فیلترهای عدسی نیز از عینک‌های Maui Jim محدودتر است. اما عینک‌های پرادا همیشه برای زبان طراحی فو‌ق‌العاده‌ای که دارند و شیک و خاص بودن‌هایشان موردپسند بسیاری از پیروان مد جهان هستند.

مقاومت و استحکام عینک آفتابی پرادا

بیشتر فریم‌های عینک‌های آفتابی این برند ایتالیایی از جنس استات، پلی‌آمید یا استیل ضدزنگ هستند که نشان می‌دهد مقاومت و استحکام بالایی دارند. عدسی بیشتر عینک‌های پرادا نیز از جنس پلی‌کربنات است که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه دارند اما در برابر خراش خیلی مقاوم نیستند و ممکن است به راحتی خش بردارند. البته مزیت بسیار عالی پلی‌کربنات، وزن سبک آن است. از آنجا که بیشتر عینک‌های پرادا بزرگ‌تر از دیگر عینک‌های بازار هستند این سبک‌وزن بودن عدسی می‌تواند یک مزیت عالی برای عینک به‌شمار بیاید.

کیفیت عدسی عینک‌های پرادا

در بالا هم گفتیم که عدسی بیشتر عینک‌های آفتابی پرادا از جنس پلی‌کربنات است. این عدسی‌ها به خوبی از چشم‌های شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کنند. توجه داشته باشید که تمامی عینک‌های آفتابی پرادا دارای پوشش ضد بازتاب نور نیستند؛ مخصوصاً که عدسی‌های این عینک‌ها هم اغلب بزرگ است و خمیدگی هم ندارند و این مسأله می‌تواند کمی ناراحت‌کننده به نظر برسد. اما می‌توان روی عدسی آن‌ها یک لایه پوشش ضدتابش اضافه کرد.

خاصیت ضد UV عدسی‌های عینک

اگر می‌خواهید بدانید که آیا عدسی عینک‌های آفتابی پرادا ضد UV هستند یا خیر باید بگوئیم که بله. عینک‌های آفتابی پرادا 100 درصد ضد اشعه‌های فرابنفش هستند و از چشم‌های شما به طور کامل در برابر این تابش‌ها محافظت می‌کنند. البته اگر عدسی‌ها کمی خمیده بودند که نور از کنار هم نمی‌توانست وارد چشم‌ها شود بهتر بود اما طراحی اغلب عینک‌های این برند بدون خمیدگی است و این خاصیت را ندارد.

پلاریزه بودن عینک پرادا

عدسی تمامی عینک‌های آفتابی پرادا پلاریزه نیستند و شما خودتان باید مدل‌های پلاریزه را انتخاب کنید. برای این منظور فقط کافی است به دسته‌ی سمت راست عینک نگاه کنید و ببینید آیا واژه‌ی پلاریزه (Polarized) روی آن درج شده یا خیر. این نوشته اصولاً به رنگ سفید است و اگر فریم عینک سفید یا شفاف باشد با رنگ تیره روی دسته نوشته شده است.

عینک پرادا

روش دیگر برای تشخیص پلاریزه بودن عدسی عینک آفتابی این است که عینک را به چشم بزنید. سر خود را 60 درجه به سمت راست یا چپ بچرخانید و سپس به یک صفحه نمایش نگاه کنید. اگر عدسی پلاریزه باشد، شما صفحه نمایش را سیاه خواهید دید.

بهترین عینک‌های طبی پرادا

در زیر چند مدل از عینک‌های طبی زنانه و مردانه‌ی برند پرادا را معرفی کرده‌ایم تا شاید در مسیر خرید بتواند به شما کمک کند.

مدل‌های زنانه

PR11RV TRIANGLE ROJ1O1

عینک طبی عینک پرادا

عینک طبی زنانه PR11RV TRIANGLE ROJ1O1 با طراحی گربه‌ای یکی از زیباترین و بهترین فریم‌های این برند ایتالیایی است. این فریم با طرح مرمر پلنگی روی هر فرم صورتی زیبا دیده می‌شود و می‌تواند سلیقه‌های مختلفی را پوشش دهد. این عینک پرادا دارای طراحی کلاسیک و فول‌فریم است و در رنگ‌های سفید یا توسی/قهوه‌ای می‌توانید آن را در بازار پیدا کنید.

PR03XV 2AU1O1

خرید عینک پرادا

این عینک منحصر به فرد لاک پشتی پرادا، قاب مربعی مستحکم را با رنگ‌های تند و وحشی ترکیب کرده است. فریم این عینک از جنس استات و طراحی آن فول فریم است و دسته‌های آن دارای رنگ‌ متضاد از فریم است. در حالی که دسته‌های عینک کاملاً ساده، کلاسیک و ظریف هستند، فریم عینک دارای طراحی منحصر به فرد هاوانا است و وزن بسیار سبکی دارد. این عینک فول‌فریم در طیف وسیعی از رنگ‌ها عرضه می‌شود - یعنی هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

عینک مطالعه PR18OV NAG1O1 پرادا

طبی مردانه عینک پرادا

شاید بتوان گفت پرادا تنها خانه‌ی مد لوکسی است که می‌تواند عینک با فریم مستطیلی را نیز شیک و زیبا طراحی کند. این مدل با طراحی هاوانا و رگه‌های محسوس رنگ آبی، خاص بودن طراحی خود را به خوبی نشان می‌دهد. البته این مدل فول فریم در رنگ مشکی کلاسیک نیز موجود است.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک عینک آفتابی ؛ «پرادا» صدرنشین 10 برند برتر جهان است

عینک پرادا PR06XV 2AZ1O1

انواع عینک پرادا

فریم شفاف و شیشه‌ای که طراحی گربه‌ای بسیار شیکی دارد از جمله مدل‌هایی است که مورد توجه افراد شیک‌پسند قرار می‌گیرد. این عینک طبی فول فریم دارای وزن سبکی است و روی صورت بسیار زیبا دیده می‌شود. اگر رنگ شفاف دوست ندارید باید بدانید که این مدل در رنگ‌های سیاه و صورتی شیشه‌ای نیز عرضه می‌شود.

مدل‌های مردانه

عینک طبی PR16VV 1AB1O1

عینک پرادا مردانه

این عینک طبی مردانه مشکی فول فریم یکی از شیک‌ترین فریم‌ها را دارد. این طراحی کلاسیک با قاب مربعی و رنگ یکدست سیاه اغلب مورد انتخاب افراد حرفه‌ای است.

PR13TV 5491O1

عینک پرادا

این عینک پرادا با فریم گرد و طراحی پلنگی یکی از مدل‌های ساده اما شیک این برند ایتالیایی است که هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود و از مد نمی‌افتد. به همین خاطر برای عینک طبی یک گزینه‌ی عالی به‌شمار می‌رود. این عینک فول فریم در رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی مات موجود است.

PR54XV 5231O1

این عینک مردانه از برند پرادا طراحی بسیار مدرن ایتالیایی دارد. فریم از جنس استات است و در عین سبک بودن بسیار متسحکم و قوی است. این عینک فول فریم در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود.

راه‌های تشخیص عینک پرادا اصل از فیک

برای تشخیص عینک پرادای اصل از فیک چندین راه وجود دارد که در زیر به صورت تصویری برایتان توضیح داده‌ایم.

شماره سریال عینک

در اغلب مدل‌های جدید عینک آفتابی پرادا در بالای عدسی سمت راست می‌توانید شماره سریال محصول که روی لنز حکاکی شده است را ببینید. این شماره سریال بسیار ریز است و به همین دلیل ساختن نسخه‌ی تقلبی آن بسیار سخت است. در نتیجه فقط در عینک‌های اصل شاهد این شماره سریال هستید. همچنین، لوگوی Prada نیز روی عدسی سمت چپ حکاکی شده است.

عینک پرادا اصل

اطلاعات نوشته شده روی دسته‌ی سمت راست عینک

از دیگر راه‌های تشخیص عینک اصل این است که در کنار کلمه‌ی Prada باید عبارت Made in Italy با فوت ریزتری درج شده باشد که نشان می‌دهد این عینک توسط کارخانه‌ی Luxottica در ایتالیا ساخته شده است. همچنین تمامی عینک‌های پرادای اصل دارای آیکون ‘CE’ یا ‘UKCA’ در بخش درونی دسته‌ی سمت راست خود هستند که نشان می‌دهد این محصول بر اساس اصول سلامتی، بهداشتی، ایمنی و زیست‌محیطی مورد تأیید اتحادیه‌ی اروپا و بریتانیا ساخته شده است.

تشخیص عینک پرادا اصل از فیک

اطلاعات نوشته شده روی دسته‌ی سمت چپ عینک

در بخش درونی دسته‌ی سمت چپ عینک پرادای اصل، شماره‌ی مدل باید وجود داشته باشد که با حرف S برای عینک آفتابی شروع می‌شود و سپس PR برای برند پرادا و بعد شماره سریال محصول نوشته می‌شود. در دسته‌ی سمت چپ همچنین اندازه‌ی دیامتر لنز، دسته‌های عینک و پد بینی عینک در واحد میلی‌متر (mm) مثل 53 / 22 نوشته می‌شود. بعد از آن‌ها، کد رنگ، طول دسته‌ی عینک و در آخر نوع عدسی عینک درج می‌شود.

تشخیص عینک پرادا اورجینال

لوگوی پرادا

حرف R در لوگوی پرادا دارای شکل و طراحی خاصی است؛ به این صورت که در قسمت انتهای حرف دارای کمی خمیدگی است و در بخش میانی آن نیز یک فاصله‌ محسوسی از بخش بالائی وجود دارد.

دفترچه عینک پرادا

کیف و قاب عینک

عینک پرادای اصل درون یک جعبه‌ی باکیفیت همراه با دستمال عینک با لوگوی پرادا عرضه می‌شود. دفترچه‌ی اطلاعات عینک نیز درون جعبه وجود دارد که می‌توانید نام و سریال مدل، اندازه‌ها و جنس عدسی و فریم را در آن چک و با اطلاعات روی دسته‌های عینک مقایسه کنید.

کلام آخر

هر آنچه در مورد انواع عینک پرادا از مدل‌های طبی گرفته تا آفتابی باید بدانید را در این مطلب برایتان توضیح دادیم. در انتها هم یادآوری کنیم که ما در فروشگاه آنلاین لوناتو انواع عینک‌های طبی، عینک آفتابی، انواع لنزها و اکسسوری‌های لنز و عینک را ارائه می‌دهیم. برای مشاهده‌ی مدل‌ها و کسب آگاهی در مورد قیمت محصولات می‌توانید به صفحه‌ی فروشگاهی ما به آدرس زیر سر بزنید.

منابع: smartbuyglasses و progressive-glasses و feelgoodcontacts

Related Articles

کامنت بگذارید