خانه عینک لویی ویتون اصل از فیک را چگونه می‌توان تشخیص داد؟

عینک لویی ویتون اصل از فیک را چگونه می‌توان تشخیص داد؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک لویی ویتون

عینک لویی ویتون اصل از فیک را می‌توان با چندین ترفند ساده تشخیص داد که ما در این مطلب برایتان توضیح داده‌ایم. در واقع به شما یاد می‌دهیم که با توجه کردن به چهار نکته متوجه شوید که عینک اصل است یا تقلبی.

برند لویی‌ویتون که به اختصار ال‌وی نیز خوانده می‌شود حدود 150 سال پیش با تولید کیف و چمدان در جهان به شهرت رسید و بعدها با توسعه‌ی خطوط تولید خود به یکی از محبوب‌ترین تولیدکننده‌های صنعت مد در دنیا تبدیل شد. این شرکت کالای لوکس و خانه‌ی مد فرانسوی طیف وسیعی از کالاهای چرمی، لباس‌های آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی، انواع کیف و چمدان، نوشت‌افزار و کتاب را تولید و عرضه می‌کند.

جالب است بدانید شرکت لویی ویتون، برای شش سال متوالی در خلال سال‌های 2006 تا 2012 میلادی به عنوان با ارزش‌ترین نام تجاری در زمینه‌ی کالاهای لوکس در جهان شناخته شده‌است. ارزش این برند در سال 2012 معادل 25.9 میلیارد دلار برآورد شد.

محصولات گران‌بهای این برند فرانسوی مانند عینک‌های آفتابی آن نیز مانند دیگر محصولات لوکس دیگر برندها دارای نسخه‌های فیک و تقلبی است. از این رو بسیاری از افرادی که به خرید عینک‌های این برند تمایل دارند می‌خواهند از اصل بودن محصول موردنظرشان مطمئن شوند؛ به این دلیل که عینک‌های این برند به هیچ عنوان ارزان نیست و هر جفت عینک حداقل از 500 دلار تا بالای یک‌هزار دلار قیمت دارد. بر همین اساس ما در زیر چهار ترفند برای تشخیص اصل و فیک بودن عینک‌های لویی ویتون را برایتان توضیح داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: قیمت عینک آفتابی اصل به چه عواملی بستگی دارد؟

مرحله یک: اطلاعات درج شده روی دسته‌ی چپ عینک

در اولین مرحله از تشخیص عینک اصل از تقلبی از برند لویی‌ویتون باید مشخصات درج شده روی دسته‌ی چپ را مورد بررسی قرار دهید. نوشته‌های عینک‌های تقلبی اصولاً یا خیلی بزرگ یا خیلی ریز هستند. حتی ممکن است در برخی جاها نوشته‌ها و کلمه‌ها ریز و درشت باشند و یکدست نباشند. این در حالی است که در عینک اصل تمامی اطلاعات، فونت و اندازه‌ی برابر دارند و هیچ کدام از حروف و کلمه‌ها از نظر اندازه با هم فرقی ندارند. در عکس زیر می‌توانید تفاوت عینک اصل (Authentic) و تقلبی (Fake) را ببینید.

عینک لویی ویتون

همان‌طور که می‌بینید در نسخه‌ی تقلبی اندازه و ضخامت نوشته‌ها با هم یکی نیست و حروف به طور یکدست در کنار هم چیده نشده‌اند. با نگاه به اولین حرف در سمت چپ عینک تقلبی می‌توانید تشخیص دهید که حروف چقدر ضخیم نوشته شده‌اند و ظرافت نسخه‌ی اصلی را ندارند. حتی بین حروف یک کلمه هم در نسخه‌های فیک فاصله وجود دارد که به راحتی می‌توان تشخیص داد که برند گران‌قیمتی مثل لویی ویتون چنین خطای زیباشناختی انجام نمی‌دهد و در نتیجه، عینکی که چنین باشد بدون شک فیک است.

مرحله 2: اطلاعات درج شده روی دسته‌ی راست عینک لویی ویتون

در مرحله‌ی بعدی بهتر است به دسته‌ی راست عینک هم نگاه بیندازید تا مطمئن شوید تشخیص شما درست بوده است. در این قسمت نیز باید به فونت، اندازه و ظرافت اطلاعات درج شده روی دسته‌ی عینک توجه کنید. به این صورت که در نسخه‌های اورجینال نوشته‌ها کاملاً یکدست، ظریف و حروف با فاصله‌های یکسان درج شده‌اند. این در حالی است که در نسخه‌ی تقلبی نوشته‌ها ضخیم است و از ظرافت و یکدستی خبری نیست. همان طور که در عکس زیر می‌بینید در فونت نسخه‌ی تقلبی از ظرافتی که در انتهای حرف L در ابتدای نوشته وجود دارد خبری نیست.

عینک لویی ویتون فیک

مرحله 3: بررسی عینک از کنار

برای تشخیص عینک لویی ویتون اصل از تقلبی کافی است از بغل به عینک یک نگاه بیندازید. در قسمت لولاهای دسته‌ی عینک نام برند به صورت LV درج شده است که در نسخه‌های اصلی بسیار ظریف و شیک است اما در نسخه‌های فیک بسیار پهن و درشت نوشته شده است.

عینک لویی ویتون تقلبی

مرحله 4: بررسی عینک از بالا

در این مرحله بهتر است به حکاکی‌های لوگوی برند در گوشه و کنار عینک نگاه کنید. در نسخه‌های تقلبی اصولاً این حکاکی‌های بسیار ضخیم و عمیق هستند این در حالی است که در عینک‌های اصل، طرح‌های برند و المان‌های آن با ظرافت و در عمق سطحی روی نوارهای دورتادور عینک کار شده‌اند.

عینک لویی ویتون اصل

بیشتر بخوانید: روش‌ تشخیص عینک آفتابی شانل (CHANEL) اصل از تقلبی

توصیه‌های کلی در مورد خرید عینک‌های اصل از برندهای مشهور دنیا

وب‌سایت‌های بسیاری از سراسر دنیا در اینترنت هست که اقدام به فروش انواع عینک‌های طبی و آفتابی می‌کنند و تقریباً همه‌ی آن‌ها هم مدعی اصل بودن محصولاتشان هستند. همه می‌دانیم که این ادعاها همیشه درست نیست و بسیاری از این فروشگاه‌های آنلاین، جنس‌های های‌کپی یا تقلبی را به اسم و با قیمت اصل به مشتری‌های نابلد می‌فروشند. اما خوشبختانه همیشه راه‌هایی برای شناخت محصولات اصل از تقلبی وجود دارد که شما به عنوان مشتری می‌توانید با کمی حوصله و دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که محصول موردنظرتان اصل است.

به صورت کلی بهتر است همیشه در زمان خرید عینک از برندهای لوکس به اسم، شماره‌ی مدل و نوشته‌های روی دسته‌های عینک توجه کنید. تمامی این کدها، نوشته‌ها و علامت‌ها به شما کمک می‌کنند تا اصل بودن عینک را تشخیص دهید. به طور مثال، کوچک‌ترین خطای نوشتاری، بزرگ یا کوچک بودن حروف یا عدم وجود ظرافت در درج و حکاکی لوگو می‌تواند نشانه‌هایی از فیک بودن عینک آفتابی باشد. یا مثلاً شماره‌ی مدلی که روی فریم عینک‌های فیک درج شده واقعی نیست و اگر آن را در سایت برند موردنظرتان جست‌وجو کنید به هیچ عنوان آن را پیدا نخواهید کرد.

یک نکته‌ی مهم دیگری که در زمان خرید آنلاین عینک آفتابی از برندهای لوکس باید دقت کنید این است که در توضیحات محصول نسخه‌های تقلبی اصولاً از کلمات و عباراتی مثل کیفیت بسیار بالا (high quality)، آرایشی (cosmetic)، نسخه‌ی المثنی (replica)، الهام گرفته‌شده از (inspired by) استفاده می‌شود که نشان‌دهنده‌ی غیر اورجینال بودن محصول است.

تمامی عینک‌های آفتابی برندهای مشهور و لوکسی مثل لویی‌ویتون درون بسته‌بندی‌های شیکی عرضه می‌شوند که دارای بارکد و اطلاعات عینک درون جعبه و قاب عینک‌هاست. لوگوی برند حتی روی دستمال عینک نیز درج شده و همه چیز نشان از اصل بودن محصول دارد.

کلام آخر

عینک لویی ویتون در مدل‌های متنوعی عرضه می‌شود. به طور مثال Millionaire 1.1 یکی از این مدل‌هاست که فریم آن از جنس استات سیاه است و عدسی‌های عینک 100 درصد ضد UV هستند. طراحی این مدل با تمرکز و اصرار روی رنگ‌های سیاه و طلایی انجام شده و همین باعث شده تا کاملاً لوکس و شیک به نظر برسد. البته این موضوع شیک و لوکس بودن در تمامی عینک‌های این برند فرانسوی لحاظ شده و به همین خاطر است که عینک‌ها قیمت بسیار بالایی دارند و همیشه شاهد نسخه‌های فیک از آن‌ها هستیم.

اما همان طور که در این مطلب توضیح دادیم، عینک‌های اصل دارای بارکد، شماره‌ی مدل قابل پیگیری، فونت و نوشته‌های یک‌دست و حکاکی‌های لوگویی ظریف هستند که آن‌ها را از نسخه‌های فیک متمایز می‌کند. مثلاً نوار فلزی دور عدسی‌های عینک آفتابی لویی ویتون همیشه دارای حکاکی‌های اسم این برند است که با ظرافت زیادی اطراف عدسی کار شده است. اما در مدل‌های فیک ممکن است این حکاکی‌ها نامنظم، کج و ریز و درشت باشند.

در آخر هم اشاره کنیم که ما در فروشگاه آنلاین لوناتو انواع عینک‌های طبی، عینک آفتابی، انواع لنزها و اکسسوری‌های لنز و عینک را ارائه می‌دهیم. برای مشاهده‌ی مدل‌ها و کسب آگاهی در مورد قیمت محصولات می‌توانید به صفحه‌ی فروشگاهی ما به آدرس زیر سر بزنید.

منابع: legitcheck و archiveavenue

کامنت بگذارید