خانه اخبار معرفی پرفروش‌ترین عینک‌های آفتابی ریبن در ایران

معرفی پرفروش‌ترین عینک‌های آفتابی ریبن در ایران

نویسنده تیم لوناتو
معرفی پرفروش‌ترین عینک‌های آفتابی ریبن در ایران

ریبن از آن دسته برندهایی است که بیشتر مردم جهان در هر وضعیت اجتماعی و اقتصادی که باشند، آن را می‌شناسند. عینک‌های خلبانی ری‌بن مشهورترین محصول این کمپانی است که همیشه مورد توجه اغلب چهره‌های هنری و سیاسی بوده است؛ از روسای جمهور گرفته تا ستاره‌های دنیای موسیقی، فیلم، طراحان مد و … همگی از محصولات برند ریبن استفاده کرده‌اند.

به همین خاطر شاید شنیدن داستان شکل‌گیری یکی از موفق‌ترین برندهای عینک آفتابی در جهان برایتان خالی از لطف نباشد.

در سال 1937 میلادی بود که نیروی هوایی آمریکا به کمپانی Bausch & Lomb سفارش تولید عینک آفتابی داد و این کارخانه، برند ریبن را متولد کرد.

نیروی هوایی آمریکا، عینک‌هایی می‌خواست که از چشم خلبانان خود در برابر اشعه‌های مخرب خورشید محافظت کنند و در عین حال پرستیژ و استایل آنها را نیز حفظ کنند. همین شد که عینک‌ آفتابی بسیار مشهور ریبن یعنی مدل «خلبانی» وارد بازار شد.

عینک آفتابی RayBan 3029 18171 62
قیمت در لوناتو: ۲.۱۹۶.۰۰۰ تومان

لنزهای سبز رنگ این عینک مانع نفوذ اشعه‌های فرابنفش و فروسرخ به داخل چشم می‌شد. فریم فلزی و طلا اندود آن نیز فوق‌العاده سبک بود.

این مدل خیلی زود مورد توجه خلبانان نیروی هوایی آمریکا قرار گرفت و پس از آن به الگوی تمامی عینک‌هایی بدل شد که طراحی خلبانی دارند.

ری بن خلبانی زمانی به محبوبیت جهانی دست یافت که در جنگ جهانی دوم، «ژنرال داگلاس مک آرتور» در ساحل فیلیپین مقابل دوربین عکاسان عینک خلبانی به چشم داشت. از آن زمان به بعد، عینک خلبانی ریبن به بخشی از مد آمریکایی و فرهنگ عامه‌ی مردم این سرزمین مبدل شد.

اما ریبن به همین موفقیت بسنده نکرد و پا را فراتر گذاشت. این بار در سال 1952 میلادی، ریبن سنت‌شکنی کرد و فریم‌های فلزی خود را کنار گذاشت و یکی دیگر از محبوب‌ترین محصولات خود را روانه بازار کرد: «فریم ویفِرِر ری‌بن».

عینک آفتابی RayBan 2140QM Wayfarer Leather Brown Classic B 15
قیمت در لوناتو: ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان

فریم ویفِرِر ری‌بن نیز به سرعت محبوب شد و با گذر از مرزهای اجتماعی‌-اقتصادی و فرهنگی، به تولید انبوه رسید. با اینکه وی فرر در ابتدا برای استفاده مردان طراحی شده بود، اما زنان نیز پس از مدت کوتاهی جذب طراحی این مدل شدند و ویفرر توانست قلب زن‌ها را نیز برباید.

اوج شهرت و محبوبیت عینک آفتابی ویفرر ریبن زمانی بود که یکی از زیباترین زنان هالیوود یعنی «آدری هپبورن» در فیلم سینمایی «صبحانه در تیفانی» این مدل را استفاده کرد.

اودری هپبورن در فیلم سینمایی «صبحانه در تیفانی» با عینک ویفرر ری‌بن

ویفرر طی دهه‌های 50 و 60 میلادی به عنوان عینک آفتابی سلبریتی‌هایی همچون از «باب دیلن» «اندی وارهول»، «جیمز دین»، «مریلین مونرو»، «جان لنون» و تعداد بیشماری از مردم آمریکا و جهان شناخته می شد.

ریبن در 1982 میلادی قرار دادی یک ساله به ارزش 50 هزار دلار برای استفاده از محصولات خود در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی امضا کرد. تا به این واسطه بتواند در بازار رقابت با دیگر برندهای جهان دوام بیاورد. مخصوصا در دهه 70 میلادی، برندهایی همچون «دیور» و«ایو سنت لوران» باعث کمرنگ شدن نقش ریبن در عرصه رقابت شده بودند.

اما سرمایه‌گذاری در سینما و تبلیغاتی از این دست سبب شد تا ریبن بار دیگر در مرکز توجهات قرار بگیرد و فروش خود را بالا ببرد. به طوری که در سال 1983، عینک‌های آفتابی ری بن فروش خیره کننده 360 هزار عددی را ثبت کردند.

از آنجا که برندها همیشه با فراز و فرودهای گسترده‌ای همراه هستند، ریبن، در دهه 90 میلادی بار دیگر مورد کم‌توجهی قرار گرفت. این بار برند مشهور اوکلی آمده بود تا ریبن را از عرصه خارج کند که تا حدی موفق شد زیرا ریبن حتی با به‌روزرسانی محصولاتش هم نتوانست جایگاه قبلی خود را به دست بیاورد. همین باعث شد در سال 1999، به کمپانی ایتالیایی «لوکسوتیکا» فروخته شود که برندهای دیگری مانند اوکلی و آرنت را نیز در اختیار داشت.

پس از این اتفاق، ریبن با عرضه‌ی مدل‌های رنگی از فریم‌های قدیمی همچون ویفرر و خلبانی بار دیگر در میان افراد مشهور جایگاه خود را پیدا کرد.

با این مقدمه از شما دعوت می‌کنیم تا با 5 نمونه از پرفروش‌ترین عینک‌های آفتابی ریبن در ایران آشنا شوید. لازم به ذکر است که تمامی این محصولات در فروشگاه اینترنتی لنز و عینک «لوناتو» موجود است و شما می‌توانید نمونه دلخواه را به صورت آنلاین خریداری کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان برسد. همراهمان باشید.

عینک آفتابی خلبانی ریبن / کلاسیک سبز-مشکی با عدسی پلاریزه 3025

قیمت در لوناتو: ۲.۰۳۰.۰۰۰ تومان

عینک آفتابی ری‌بن 2183 122513 53

قیمت در لوناتو: ۲.۴۴۲.۰۰۰ تومان

عینک آفتابی ری بن 4346 62519J 51

قیمت در لوناتو: ۲.۱۹۶.۰۰۰ تومان

عینک آفتابی ریبن با عدسی فِلَت آینه‌ای آبی-یاسی با طراحی شش ضلعی 3579N Blaze

قیمت در لوناتو: ۱.۹۸۰.۰۰۰ تومان

عینک آفتابی ویفرر کلاسیک چرمی سبز 2140QM G 15

قیمت در لوناتو:۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان

عینک آفتابی ری-بن 3447 9064V8 50

قیمت در لوناتو: ۲.۴۶۵.۰۰۰ تومان

Related Articles

کامنت بگذارید