خانه اخبار شخصیت شناسی از روی شکل عینک؛ شما خلاق هستید یا دمدمی؟

شخصیت شناسی از روی شکل عینک؛ شما خلاق هستید یا دمدمی؟

نویسنده تیم لوناتو
شخصیت شناسی از روی شکل عینک

شخصیت شناسی از روی شکل عینک

شخصیت شناسی از روی شکل عینک ؟ آیا می‌دانستید از روی عینکی که به چشم می‌زنید می‌توان به شخصیت اصلی شما پی برد؟

مردم اولین چیزی که در ظاهر یک فرد عینکی می‌بینند، عینک اوست. شاید باور نکنید اما این وسیله در جنس نگاه مردم نسبت به شما تاثیر دارد؛ با یک عینک ممکن است خلاق و مبتکر به نظر برسید و با عینکی دیگر، دمدمی یا بی‌فکر.

برای اینکه بدانید هر فرم عینک چه مفهومی دارد تا انتهای این مطالب با لوناتو همراه باشید.

فریم‌های رنگی برای شخصیت‌های مبتکر است

فریم‌های عینک امروزه در هر رنگی که تصور کنید عرضه می‌شوند. با اینکه هنوز هم فریم‌های مشکی و قهوه‌ای در بازار موجود هستند، اما دیگر اولویت اصلی خریداران را به خود اختصاص نمی‌دهند. کسانی که سراغ فریم‌های رنگی برای عینک خود می‌روند، افرادی هستند که شهامت ریسک کردن و نگاه متفاوت به زندگی را دارند و کاملا خلاق و ایده‌پرداز هستند.

هنرمندان همیشه عاشق رنگ هستند. البته فقط هنرمندان نیستند که جذب فریم‌های رنگی می‌شوند، بلکه افراد برونگرا و حتی افراد درونگرا هم سراغ این عینک‌ها می‌روند. رنگ‌های شاد و جیغ و روشن مخصوص افرادی است که نگاه مثبت و شادی به زندگی دارند. کاملا قابل حدس است که افراد برونگرا سراغ رنگ‌هایی می‌روند که جلب توجه می‌کنند زیرا آنها از حضور در اجتماع و دیده شدن هیچ هراسی ندارند.

اما افراد درونگرا و خجالتی‌ها شاید کمتر سراغ رنگ‌هایی بروند که جلب توجه می‌کنند، مگر اینکه بخواهند از پیله‌ی خود بیرون بیایند و خودشان را در موقعیت‌های جدیدی در زندگی قرار دهند.

خرید عینک طبی از فروشگاه اینترنتی لوناتو

2- فریم‌های ضخیم و مشکی برای عاشقان مد هستند

شخصیت شناسی از روی شکل عینک

آدم‌های نوپرست، شیک، دنبال‌کننده مد و فشن و جوانان اغلب از فریم‌های مشکی و ضخیم استفاده می‌کنند. این فراد همیشه دنبال جلب توحه دیگران هستند. این تیپ‌های شخصیتی با انتخاب عینک‌های بزرگ و مشکی به نوعی می‌گویند: «ما را نگاه کنید» یا «به ما توجه کنید».

کارشناسان شخصیت‌شناسی در پی تحقیقات خود متوجه شده‌اند افرادی که سراغ فریم‌های ضخیم، سنگین با رنگ تیره می‌روند اغلب در بازه سنی 20 تا 30 سالگی هستند. این افراد اغلب جوان، خودسر و مدگرا هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب عینک بر اساس رنگ پوست و شکل صورت

3- عینک طرح‌دار مخصوص افرادی که می‌خواهند جوان و شاداب به نظر برسند

با اینکه نتیجه تحقیقات کارشناسان نشان داده اغلب خانم‌ها سراغ عینک‌های طرح‌دار می‌روند. اما همین تحقیقات ثابت کرده افراد مسن که دوست دارند جوان و شاداب و سرگرم‌کننده به نظر برسند هم سراغ این تیپ عینک‌ها می‌روند.

عینک‌هایی که طرح گل و برگ دارند و ببری و پلنگی هستند را کسانی انتخاب می‌کنند که روحیه شاد دارند و زندگی و مشکلات آن را خیلی جدی نمی‌گیرند.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین لوناتو

4- عینک‌ خلبانی مخصوص ماجراجوهاست

شخصیت شناسی از روی شکل عینک

برخی از طراحان عینک بر این عقیده هستند، کسانی که سراغ فریم‌های خلبانی می‌روند روحیه ماجراجو دارند. اگر شما هم عاشق عینک خلبانی هستید، یعنی از ریسک کردن در زندگی نمی‌ترسید.

دوست‌داران عینک خلبانی چندان مطیع قوانین نیستند، از زندگی در لحظه نمی‌ترسند و بسیار فعال و پرانرژی هستند.

عینک خلبانی اغلب مورد توجه کسانی قرار می‌گیرد که پرحرف و پرچانه هستند. این افراد وقتی وارد یک جمع می‌شوند بسیار مورد توجه اطرافیان قرار می‌گیرند.

5- استفاده از عینک طبی تزئینی برای باهوش به نظر رسیدن

شاید برایتان جالب باشد برخی از افراد برای اینکه باهوش و متفکر به نظر برسند عینک‌های طبی بدون شماره به چشم می‌زنند. این افراد اغلب در مصاحبه‌های کاری از عینک‌های شیک با شیشه‌های معمولی استفاده می‌توانند تا با ظاهر خود بتوانند مصاحبه‌کننده را تحت تاثیر قرار دهند.

بنابراین، افرادی که سراغ خرید عینک طبی تزئینی می‌روند، کسانی هستند که دنبال جلب توجه اطرافیانند. برای این افراد بسیار مهم است که دیگران چه فکری در موردشان دارند. آنها در وجود خود احساس امنیت نمی‌کنند و اعتماد به نفس کافی هم ندارند. بنابراین با کمک عینک جعلی می‌خواهند عدم امنیت درونی خود را پنهان کنند.

البته گاهی استفاده از عینک تزئینی فقط برای تکمیل تیپ است و شامل کسانی است که عاشق مد هستند.

خرید عدسی عینک از فروشگاه آنلاین لوناتو

6- عینک‌های لاک‌پشتی برای افراد جسور است

شخصیت شناسی از روی شکل عینک

همیشه رنگ عینک نیست که نشان‌دهنده شخصیت افراد است. گاهی شکل فریم عینک هم می‌تواند حرف‌های زیادی در مورد شخصیت افراد داشته باشد. به طور مثال، عینک‌های لاک‌پشتی که دارای فریم لبه‌دار (هورن ریم) هستند در میان افرادی محبوبیت دارد که اغلب مستقل هستند و می‌دانند از این دنیا چه می‌خواهند. آنها طرزفکر متفاوت از افراد عادی دارند.

فریم عینک لاک‌پشتی نه مستطیلی است، نه گرد، نه بیضی. فریم این عینک شکل منظمی ندارد و به همین خاطر افرادی که آن را انتخاب می‌کنند نیز عادی و معمولی نیستند. آنها دنبال مفاهیم عمیق‌تری از زندگی هستند.

7- فریم ساده و معمولی انتخاب انسان‌های واقع‌بین است

افرادی که منطق هستند و ذهنشان به سمت ریاضی و علم کشش دارد، بیشتر سراغ عینک‌های ساده می‌روند. عینک‌هایی که نظر بقیه را جلب نمی‌کند و شیک و مدرن هم نیستند. دلیلش این است که این افراد به جلب توجه مردم علاقه‌ای ندارند. آنها همیشه روی اصول زندگی می‌کنند و بیشتر بدنبال جزئیات و حساب و کتاب امور هستند تا مد و زیبایی. به همین خاطر انتخابشان هم ساده و عاری از مشخصات جلب‌نظر کننده است.

8- عینک‌ با فریم گرد و بزرگ مخصوص دمدمی‌هاست

عینک‌هایی با فریم دایره‌ای بزرگ را عینک‌های جان لنونی یا عینک‌های هری‌پاتری می‌نامند. این فریم‌ها را اغلب مردان در بازه سنی 30 تا 40 سال انتخاب می‌کنند. این افراد بیشتر از مردم معمولی دمدمی هستند و خیلی زود نظراتشان تغییر می‌کند.

9- عینک‌های کلاب‌مستر مخصوص بیزینس‌من‌هاست

شخصیت شناسی از روی شکل عینک

آخرین گزینه این لیست، عینک‌های کلاب‌مستر است که با نام فریم Browline هم شناخته می‌شود. این عینک دارای فریم پلاستیکی ضخیم در بالای عینک و فریم فلزی باریک در قسمت پایین است. دسته‌ها هم همیشه پلاستیکی هستند.

عینک کلاب‌مستر را افراد باهوش و خوش‌پوش انتخاب می‌کنند. جالب است بدانید اکثر بیزینس‌من‌ها در دنیا سراغ این فریم می‌روند. زیرا علاوه بر اینکه آنها را حرفه‌ای نشان می‌دهد، شیک و استالیش هم هست. این فریم با حفظ فرم کلاسیک، امروزی و مدرن به نظر می‌رسد.

کسانی که عینک کلاب‌مستر انتخاب می‌کنند از تحت‌تاثیر قرار دادن دیگران هیچ هراسی ندارند اما اجازه هم نمی‌دهند که هیجاناتشان برای آنها مشکلی ایجاد کند. این افراد به خوبی مرز باریک تعادل را می‌دانند.

سوالات رایج در مورد شخصیت شناسی از روی شکل عینک

عینک رنگی مناسب چه کسانی است؟

کسانی که سراغ فریم‌های رنگی برای عینک خود می‌روند، افرادی هستند که شهامت ریسک کردن و نگاه متفاوت به زندگی را دارند و کاملا خلاق و ایده‌پرداز هستند.

عینک کلاب‌مستر مناسب چه کسانی است؟

عینک کلاب‌مستر را افراد باهوش و خوش‌پوش انتخاب می‌کنند. جالب است بدانید اکثر بیزینس‌من‌ها در دنیا سراغ این فریم می‌روند. زیرا علاوه بر اینکه آنها را حرفه‌ای نشان می‌دهد، شیک و استالیش هم هست. این فریم با حفظ فرم کلاسیک، امروزی و مدرن به نظر می‌رسد.

افرادی که عینک جان لنونی (عینک گرد) می‌زنند چه شخصیتی دارند؟

این افراد بیشتر از مردم معمولی دمدمی هستند و خیلی زود نظراتشان تغییر می‌کند.

منبع: Reader's Digest

Related Articles

کامنت بگذارید