خانه اخبار هر آنچه در مورد لنز رنگی سالانه فستیوال باید بدانید

هر آنچه در مورد لنز رنگی سالانه فستیوال باید بدانید

نویسنده فروغ بیداری
لنز رنگی سالانه فستیوال

لنز رنگی سالانه فستیوال Morning Q

لنز رنگی سالانه فستیوال یکی از لنزهای رنگی پرفروش در ایران، لنز رنگی فستیوال از برند «مورنینگ کیو» است. این لنزها در دو نوع دور دار و بدون دور عرضه می‌شوند. با اینکه هر دو مدل لنز بسیار طبیعی و راحت هستند، اما مدل‌های دور دار بیشتر از مدل‌های بدون دور، طبیعی دیده می‌شوند.

اصلی‌ترین تفاوت لنز دور دار و بدون دور این است که لنزهای دور دار (Circle)  قطر بزرگ‌تر از لنزهای معمولی دارند و یک نوار مشکی دورتادور لنز را پوشانده است. بیشتر بودن قطر و وجود نوار مشکی باعث می‌شود تا چشم فرد بزرگ‌تر و درشت‌تر از حالت عادی دیده شود.

لنزهای فستیوال در واقع همان لنزهای رنگی Morning Q هستند که به صورت طبی و غیرطبی در دسترس قرار دارند. برند کره‌ای مورنینگ کیو نیز یکی از زیرشاخه‌ها اصلی کمپانی Interojo است. همه لنزهای تماسی این شرکت کره‌ای علاوه بر زیبایی برای اصلاح مشکلات بینایی همچون دور بینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم هم کاربرد دارند.

مزایای لنز رنگی سالانه فستیوال

لنز رنگی فستیوال

در ساخت لنزهای رنگی فستیوال از تکنولوژی رنگی 3 در 1 استفاده شده است که 3 حلقه رنگ در اطراف عنبیه دارد. این حلقه‌های رنگی به منظور عمق بخشیدن به لنز تعبیه شده تا موقع استفاده، چشم‌ها کاملا طبیعی به نظر برسند.

لنز رنگی فستیوال را می‌توان علاوه بر زیبایی و به قصد تغییر رنگ چشم‌ها، به عنوان لنز رنگی طبی هم استفاده کرد. یعنی مدل‌های نمره دار این لنز برای اصلاح دور بینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم قابل استفاده است.

البته اما اگر هدف شما از خرید لنز رنگی، فقط تغییر رنگ چشم و زیبایی است، حتما موقع خرید حواستان باشد که نمره لنز ‘0.00 – zero’، یعنی صفر باشد.

لنز رنگی فستیوال علاوه بر آب‌رسانی، قابلیت اکسیژن‌رسانی بسیار بالا هم دارد که استفاده طولانی‌مدت از لنز را برای فرد بسیار آسان می‌کند.

وزن کم و نازک بودن از ویژگی‌های لنز رنگی سالانه است. این لنزها نسبت به پاره شدن هم مقاوم‌تر هستند.

لنز رنگی سالانه فستیوال در چه رنگ‌هایی عرضه می‌شود؟

لنز رنگی فستیوال در رنگ‌های توسی-یخی، سبز، سبز-عسلی، آبی، عسلی، توسی-عسلی، فندقی-یخی، آبی-یخی، مشکی، توسی، توسی-نقره‌ای، آب-عسلی، قهوه‌ای، قهوه‌ای روشن، سبز روشن، سبز زمردی و قهوه‌ای تیره عرضه می‌شود.

همه این رنگ‌ها کاملا طبیعی هستند. به این خاطر که اطراف لنز سه حلقه رنگ طبیعی گنجانده شده تا وقتی روی عنبیه قرار می‌گیرد، با آن ترکیب شود و لبه‌های لنز دیده نشوند.

هنگام انتخاب لنز رنگی همیشه این را در نظر داشته باشید که تمامی لنزهای رنگی بر اساس رنگ طبیعی چشم، رنگ پوست و رنگ موهای فردی که از آنها استفاده می‌کند، متغیر است. یعنی همه این عوامل روی رنگ نهایی لنز در چشم‌ها تاثیر می‌گذارد. با اینکه ممکن است این تاثیر خیلی اندک باشد اما به هر حال لازم است پیش از خرید این موضوع را مدنظر داشته باشید.

لنز رنگی سالانه فستیوال را تا چه مدت می‌توان استفاده کرد؟

لنز رنگی سالانه فستیوال

از روی اسم این مدل معلوم است که به مدت یک سال کامل می‌توانید از آن استفاده کنید. این لنزها از زمانی که باز می‌شوند تا 365 روز قابل استفاده هستند.  روزانه می‌توانید حداکثر 12 ساعت لنز را استفاده کنید. اما امر مستلزم این است که هر روز طبق اصول استفاده از لنز تماسی، آن را با محلول مخصوص بشویید و شب تا صبح در همان محلول نگهداری کنید.

اگر چشم‌های خیلی حساسی دارید توصیه می‌کنیم لنز رنگی را بیشتر از 4 ساعت پشت‌سر هم استفاده نکنید. لنزهای رنگی کمتر از مدل‌های طبی اکسیژن‌رسانی دارند و در نتیجه استفاده طولانی از آنها می‌تواند جلوی نفس کشیدن چشم را بگیرد. البته در بالا هم گفتیم که لنز فستیوال اکسیژن‌رسانی و آب‌رسانی خوبی دارد. اما احتیاط کردن برای چشم‌های حساس ضرر ندارد.

لنزهای سالانه معمولا در بسته‌بندی‌های شیشه‌ای عرضه می‌شوند. برای سلامت بهتر چشم لازم است تا لنزهای طبی رنگی سالانه ویژگی‌های خاصی داشته باشند. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که برای این لنز ها لازم است، اکسیژن‌رسانی زیاد است. چرا که اکسیژن‌رسانی باعث راحتی بسیار زیاد چشم خواهد شد و همین مسئله باعث می‌شود تا خستگی و حساسیت چشم کمتر شود.

ویژگی‌های کلی لنز رنگی سالانه فستیوال

  • حاوی 38 درصد آب (آب‌رسانی 38 درصدی)
  • مواد سازنده: HEMA Polymacon
  • قطر لنزهای یخی: 14.5 میلی‌متر
  • قطر لنزهای رنگی سه در یک: 14 میلی‌متر
  • انحنای لنز: 8.6 میلی‌متر
  • قابل استفاده به مدت یک سال
  • موجود در بیش از 15 رنگ متنوع، حتی مشکی
  • حاوی یک لایه محافظ در برابر گرد و غبار و چربی‌ها

چه لنزی را می‌توان جایگزین لنز فستیوال Morning Q کرد؟

لنز رنگی ایراوپتیکس ، لنز رنگی فصلی فرشلوک و لنز طبی رنگی سالانه سولکو از بهترین جایگزین‌های لنز رنگی فستیوال هستند. 

سوالات رایج در مورد لنز رنگی فستیوال

لنز رنگی فستیوال برای برند مورنینگ کیو است؟

بله لنز فستیوال در واقع همان لنز رنگی مورنینگ کیو (Morning Q) است.

لنز رنگی سالانه فستیوال را چه مدت می‌توان پوشید؟

این لنز برای استفاده 12 ماهه و روزی بین 8 تا 12 ساعت طراحی شده است.

لنز رنگی فستوال قابلیت اکسیژن‌رسانی دارد؟

صد در صد بله. لنزهای رنگی سالانه برای اینکه طولانی مدت استفاده می‌شوند، اکسیژن رسانی خوبی دارند.

قطر لنز رنگی فستیوال چقدر است؟

مدل‌های یخی 14.5 و مدل‌های رنگی ساده 14 میلی‌متر قطر دارند.

Related Articles

1 کامنت

هانی 30 شهریور 1401 - 11:33

لنز سمت چپ میزارم داخل چشم میسوزد و اشک میریزه‌ وقتی درمیاورم‌ چشمم‌ درد میکن وقرمز میشود میسوزع‌ علتش‌ چیه😐

پاسخ

کامنت بگذارید