خانه هر آنچه در مورد مایع لنز Opti Free باید بدانید

هر آنچه در مورد مایع لنز Opti Free باید بدانید

نویسنده تیم لوناتو
مایع لنز Opti Free
خرید مایع لنز opti free

مایع لنز opti free برای لنزهای نرم (هیدروفیلیک) و لنزهای تماسی هیدروژل سیلیکونی طراحی و تولید شده است. این محلول برای تمیز کردن، شست‌وشو، ضدعفونی کردن و نگهداری لنزهای تماسی کاربرد دارند.

مایع لنز اپتی فری قابلیت پاک کردن رسوب پروتئین و چربی‌ها را دارد. همان‌طور که می‌دانید سطح چشم دارای پروتئین و چربی است تا رطوبت و نرمی آن حفظ شود و همین مواد در سطح داخلی لنز رسوب می‌کنند و باعث می‌شوند لنز تماسی پس از چند ماه استفاده کمی زبر و خشک شود. اما با کمک مایع لنز opti free می‌توان تمامی این مواد ته‌نشین‌شده را از سطح لنز پاک کرد.

روش استفاده صحیح از مایع لنز opti free

همیشه این را به یاد داشته باشید که تمیز و ضدعفونی کردن لنز تماسی یکی از مراحل اصلی استفاده از لنز است. به این خاطر که لنز مستقیما روی سطح چشم شما می‌نشیند و وجود هرگونه آلودگی یا میکروبی می‌تواند به عفونت چشم یا زخم شدن قرنیه منجر شود.

  • دست‌های خود را با آب و صابون بشویید و مطمئن شوید تمیز و خشک هستند.
  • هر دو طرف لنز تماسی را با استفاده از مایه لنز opti free خیس کنید. با کمک انگشتان دست، حدود 20 ثانیه سطح لنز را با این مایع بمالید تا هر رسوبی روی سطح آن باقی مانده جدا و پاک شود.
  • دوباره هر دو طرف لنز را به مدت 10 ثانیه با مایع لنز شست‌وشو دهید.
  • درون قاب لنز را تا نیمه از مایع لنز اپتی فری پر کنید. لنزهایی که شسته و تمیز کرده‌اید را درون قاب مملو از مایع لنز بگذارید تا حداقل 6 ساعت یا یک شب تا صبح بماند.
  • صبح روز بعد، کمی مایع لنز روی سطح لنزهای تماسی بریزید و سپس در چشم بگذارید.

مایع لنز opti free علاوه بر پاکسازی سطح لنز و ضدعفونی کردن آن، هرگونه رسوب چربی و پروتئین را نیز از بین می‌برد. این امر سبب نرم‌تر شدن لنز می‌شود.

نکاتی که باید حتما توجه داشته باشید

استفاده نادرست از لنزهای تماسی و مایع لنز می‌تواند پیامدهای ناگواری برای چشم و بینایی فرد بدنبال داشته باشد. به همین خاطر بسیار مهم است قبل از خرید و استفاده از این محصولات حتما دستور استفاده آن را مطالعه کنید و توصیه‌های پزشک را نیز مدنظر داشته باشید.

هرگونه مشکل چشمی همچون زخم قرنیه می‌تواند به سرعت پیشرفت کرده و در بدترین حالت به کوری منجر شود.

باید توجه داشته باشید که لنزهای روزانه مناسب استفاده شبانه نیستند. هرگز با وجود لنز در چشم نخوابید مگر اینکه لنز مخصوص استفاده شبانه باشد.

لنزهای مدت‌دار یعنی آنهایی که برای استفاده چند روزه طراحی شده‌اند را نیز هر چند وقت یک بار از چشم درآورید، در مایع لنز بشویید و ضدعفونی کنید، آن را تا صبح درون مایع لنز بگذارید تا بماند، صبح آبکشی و دوباره استفاده کنید.

اگر با گذاشتن لنز چشم‌هایتان اذیت می‌شود، اشک زیادی تولید می‌شود و دچار قرمزی و سوزش چشم می‌شوید، فورا لنز تماسی را از چشم خارج کنید و با پزشکی که آن را برایتان تجویز کرده تماس بگیرید.

توصیه لوناتو این است که سالی دو بار به چشم‌پزشکی مراجعه کنید و از سلامت بینایی و سلامت چشم خود مطمئن شوید.

خرید مایع لنز opti free

برای شست‌وشوی لنز تماسی فقط از مایع لنز استفاده کنید و سراغ آب لوله‌کشی و آب شیر نروید. مایع لنز opti free چندین منظوره است و با یک بار خرید همه کارهایی که برای تمیزی و ضدعفونی کردن لنز نیاز دارید را برایتان انجام می‌دهد.

مایع لنزی که در قاب لنز مانده را دوباره مصرف نکنید زیرا هم خاصیت آن کم شده و هم ممکن است حاوی میکروب و عفونت باشد.

هر آنچه در مورد روش نگهداری از مایع لنز opti free باید بدانید

مایع لنز opti free را مطابق بر دستور درج شده روی آن استفاده کنید.

همیشه قبل از استفاده از لنز و مایع لنز، دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

از آب شیر، آب معدنی یا سرم نمکی برای شست‌وشوی لنز استفاده نکنید و فقط مایع لنز تازه opti free را به کار بگیرید.

مایع لنز opti free را در گرما یا زیر نور آفتاب نگذارید.

مایع لنز را در دمای اتاق نگهداری کنید.

پس از پایان یافتن تاریخ مصرف، حتما مایع لنز opti free را دور بیندازید.

این محلول را از دسترس کودکان دور نگهدارید.

کامنت بگذارید