خانه اخبار آموزش تصویری ورزش چشم‌ها برای تقویت بینایی

آموزش تصویری ورزش چشم‌ها برای تقویت بینایی

نویسنده تیم لوناتو
ورزش دادن آگاهانه به چشم‌‌ها یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای تقویت بینایی هر فرد بشمار می‌رود. به همین خاطر، فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو در زیر 10 تمرین ساده و کاربردی را با عکس به شما آموزش داده است. با انجام روزانه این ورزش‌های چشمی که فقط چند دقیقه از وقت شما را می‌گیرد، می‌توانید قوه‌ی بینایی خود را بهبود ببخشید. برای آشنایی با این روش‌ها همراهمان باشید. 1- به مدت دو دقیقه پشت‌ سر هم پلک بزنید. این تمرین کمک می‌کند تا جریان خون در فضای داخلی چشم بیشتر شود. 2- در حالی که به یک نقطه ثابت در روبه‌روی خود خیره شده‌اید، سرتان را به حالت دورانی بچرخانید. اول از سمت راست به چپ و سپس از بالا به پایین. این حرکت ورزشی هم به افزایش جریان خون در چشم‌ها کمک می‌کند. 3- به سمت راست خود نگاه کنید و سپس به آرامی به سمت چپ زل بزنید. همین کار را در جهت مخالف هم تکرار کنید؛ یعنی اول به چپ نگاه کنید و سپس به تدریج نگاه خود را به سمت راست بچرخانید. 4- چشم‌های خود را ببندید و آرام بنشینید. کارشناسان بر این باور هستند که تاریکی باعث تقویت سلول‌های نورپذیر در چشم‌های انسان می‌شود و به وضوح دید هر چه بیشتر فرد نیز کمک می‌کند. 5- نگاه خیره خود را به اطراف بچرخانید. از راست به چپ نگاه کنید و سپس از بالا به پایین. چشم خود را در حالت دورانی بچرخانید تا شکل عدد 8 انگلیسی را با نگاهتان بکشید. 6- چشم‌ها را به مدت سه تا 5 ثانیه سفت و محکم ببندید و سپس باز کنید. این کار را 7 بار تکرار کنید. این ورزش به آرامش ماهیچه‌های چشم کمک می‌کند و سبب افزایش جریان خون در چشم‌ها می‌شود. 7- با انگشتان دست خیلی آرام شقیقه‌های خود را فشار دهید. اجازه دهید فشار حدود دو ثانیه ادامه داشته باشد. این کار را 4 تا 5 بار در روز تکرار کنید. این حرکت سبب افزایش جریان مایع داخل چشم می‌شود. 8- چشم‌ها را باز نگه دارید و با نگاه خیره‌تان اشکال هندسی فرضی ترسیم کنید. اول شکل‌های ساده را انتخاب کنید و سپس سراغ اشکال پیچیده‌تر بروید. 9- چشم‌های خود را ببندید و کره چشم را به سمت بالا و پایین بچرخانید. این ورزش را 5 تا 10 بار در روز تکرار کنید. 10- با فوکوس کردن روی نقاط دور و نزدیک، به تقویت چشم خود کمک کنید.
  • روی یک صندلی و رو به روی دیوار خالی بنشینید. انگشت شست خود را در فاصله 25 سانتی‌متری از چشم بگیرید و روی آن تمرکز کنید. همچنین می‌توانید یک شئی در این فاصله را یافته و به آن خیره شوید.
  • سپس روی یک شئی دیگر در فاصله 300 متری تمرکز کنید؛ بدون اینکه زاویه سر خود را تغییر دهید. به مدت 10 تا 15 ثانیه روی سوژه تمرکز کنید.
  • پس از 15 ثانیه، دوباره روی انگشت دست خود تمرکز کنید. این تمرین‌ها را 5 بار پشت سر هم تکرار کنید.
منبع: برایت‌ساید

Related Articles

کامنت بگذارید