خانه راهنمای خرید عینک آفتابی مردانه بر اساس فرم صورت

راهنمای خرید عینک آفتابی مردانه بر اساس فرم صورت

نویسنده تیم لوناتو
راهنمای خرید عینک آفتابی

راهنمای خرید عینک آفتابی

راهنمای خرید عینک آفتابی به موارد متعددی بستگی دارد. بهتر است شما پیش از انتخاب و خرید عینک دودی چندین سوال را از خودتان بپرسید. مثلا: آیا به واسطه کاری که دارید بیشتر وقت خود را بیرون از خانه سپری می‌کنید؟ آیا فقط گاهی در تعطیلات آخر هفته والیبال یا فوتبال بازی می‌کنید یا تفریح اصلی‌تان کوهنوردی و پیاده‌روی است؟

در واقع با پاسخ دادن به چنین سوالاتی، می‌توانید تشخیص دهید چه مدل عینک آفتابی برای شما مناسب است.

عینک آفتابی مردانه امروزه یکی از اکسسوری‌ های ضروری بهار و تابستان است. شاید بتوان گفت، اصلا نمی‌توان این عینک را از استایل تابستانی مردها حذف کرد. به این خاطر که، عینک‌ها به راحتی یک استایل معمولی را شیک و کامل می‌کنند.

عینک آفتابی در استایل زمستانی هم جای ویژه‌ای دارد. زیرا حتی زمانی که برف زمین را سفید کرده یا زمانی که خورشید پشت ابرها پنهان است، باز هم چشم‌ها از اشعه‌های مضر خورشید در امان نیستندد.

شاید بتوان گفت بهترین راهنماییی برایی خرید عینک آفتابی مردانه این است که مدل انتخابی شما، از چشم‌ها و پوست دور چشم محافظت کند.

پیشنهاد می‌کنیم، اصول راهنمای خرید عینک آفتابی مردانه را در زیر بخوانید و پیش از خرید به آنها توجه داشته باشید.

راهنمای خرید عینک دودی

خرید عینک آفتابی مردانه بر اساس فرم صورت

عینک‌های دودی و طبی در مدل‌های متنوعی در بازار موجودند اما تنها بعضی از آن‌ها با فرم صورت شما همخوانی دارند

از سوی دیگر باید به تفاوت میان عینک آفتابی مردانه و عینک آفتابی زنانه نیز توجه کنید. مهمترین عامل در عینک‌های آفتابی مردانه این است که آن‌ها معمولا لنز تیره‌تری دارند و فریم آن‌ها طرح‌دار نیست.

عینک‌های مردانه در انواع مختلف بدون فریم، با فریم، گربه‌ای و گرد به وفور یافت می‌شود اما هر کدام برای فرم خاصی از صورت مناسب‌ هستند.

  • عینک‌ آفتابی گربه‌ای برای مردانی مناسب است که چشمانشان به هم نزدیک است و در عین حال صورت چندان گردی ندارند.
  • عینک‌ آفتابی گرد انتخاب خوبی برای کسانی است که صورت کوچک و استخوانی دارند. توصیه می شود هنگام خرید عینک گرد، مدل بدون فریم آن را انتخاب کنید.
  • عینک دودی ویفری (ویفِرِر) با شیشه‌های تیره برای کسانی که صورت کشیده دارند، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است.

اگر هم صورت معمولی و نه چندان گرد و نه چندان باریک دارید، باید بدانید که شما جزو خوش‌اقبال‌ترین‌ها هستید. هم می‌توانید از عینک‌های معروف ریبن (RayBan) یا همان عینک آفتابی خلبانی استفاده کنید، هم ویفری، هم گرد و هم گربه‌ای.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه

خرید عینک دودی مردانه بر اساس اصل بودن

شاید سخت‌ترین مرحله در زمان خرید عینک آفتابی مردانه، تشخیص اصل بودن یک عینک باشد.

تفاوت یک عینک آفتابی اورجینال با عینک غیر اصل تنها در شیشه و میزان محافظت عینک از چشم نیست، بلکه این تفاوت در دوام فریم عینک نیز وجود دارد. اینکه یک عینک آفتابی به سادگی نشکند، در مقابل گرما دفرمه نشود و رنگ آن از بین نرود از تفاوت‌های مهم جنس اصل و تقلبی است.

ساده‌ترین راهنمای خرید عینک آفتابی اصل این است که آن را از یک فروشگاه معتبر بخرید، فروشگاهی که نمایندگی رسمی یک برند باشد و اصالت آن را تضمین کند.

بیشتر بخوانید: تشخیص عینک آفتابی اصل با کنترل تلویزیون و موبایل

عینک دودی مردانه

پاسخ به سوالات رایج در مورد راهنمای خرید عینک آفتابی

چرا باید از عینک آفتابی استفاده کنیم؟

آفتاب شامل اشعه‌ای به نام ماوراء بنفش است که شما نه آن را می‌بینید و نه احساس می‌کنید. این اشعه مزیت‌هایی مثل افزایش ویتامین D دارد، اما اگر بیش از حد باشد باعث مشکلات پوستی، سرماخوردگی و سرطان می‌شود. هم‌چنین یکی از اصلی‌ترین مضرات آن آسیب به چشم است.
چشم‌های ما بسیار حساس هستند، قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نورخورشید می‌تواند انواع بیماری‌ها را منجر شود.

هنگام خرید عینک آفتابی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

متناسب چهره‌تان باشد، شکل مناسبی داشته باشد، از اشعه‌ی UV جلوگیری کند، جنس مناسبی داشته باشد و ضمانت پس از خرید داشته باشد.

چگونه عینک دودی را بر اساس فرم صورت انتخاب کنیم؟

به عنوان راهنمای خرید عینک آفتابی ، توصیه می‌کنیم پیش از خرید فرم صورت خود را شناسایی کنید.
خرید عینک آفتابی باید متناسب با فرم صورت باشد تا شیک دیده شوید.
نکته قابل توجهی که می‌تواند کمک زیادی به انتخاب عینک مناسب بکند این است که معمولا انتخاب فرم‌های متضاد جذابیت چهره شما را چندین برابر می‌کند. به عنوان مثال، اگر صورت قلبی شکلی دارید انتخاب فریم‌های گرد یا گربه‌ای انتخاب مناسب‌تری هستند.
همچنین افرادی که صورت مستطیل شکل دارند بهتر است از فریم‌هایی که نسبتا بزرگ هستند استفاده کنند.

کدام جنس فریم عینک آفتابی از همه بهتر است؟

با اینکه لنزها و فریم‌های بیشتر عینک‌های آفتابی از پلی اتیلن تهیه می‌شوند، اما در کل عینک‌های پلاستیکی گزینه مناسب‌تری هستند. زیرا قدرت حفاظت بیشتری در برابر آسیب‌های چشمی دارند. از همه مهم‌تر این که سبک‌تر از بقیه فریم‌ها هستند.
البته پلی کربنات انتخاب مناسب‌تری برای عینک‌های آفتابی است. زیرا این ماده سبب سبکی غیر قابل تصوری در فریم عینک می‌شود.

کامنت بگذارید