خانه آیا من به جراحی پلک نیاز دارم؟

آیا من به جراحی پلک نیاز دارم؟

نویسنده تیم لوناتو
جراحی پلک

جراحی پلک در چه مواردی انجام می‌شود؟

جراحی پلک می‌تواند با اهداف مختلفی انجام می‌شود. در ادامه، به برخی از دلایل انجام جراحی پلک اشاره می‌کنیم:

جوان‌تر کردن ظاهر

پلک‌ها اولین ناحیه از بدن هستند که آثار پیری در آن ظاهر می‌شود. این تغییرات به علت تجمع پوست مازاد، برآمدگی چربی، افتادن خط ابرو، تحلیل بافت استخوانی و افزایش چین و چروک ایجاد می‌شود. در بلفاروپلاستی مدرن امکان برداشتن بافت اضافی، سفت کردن بافت‌های شل، بالا بردن بافت‌های آویزان، کنترل عضلات بیش فعال، توزیع بافت چربی اضافی و جایگزین کردن بافت استخوانی و چربی تحلیل رفته وجود دارد. ترکیب این اعمال حین جراحی پلک می‌تواند زیبایی و جوانی را به پلک‌ها برگرداند.

خرید عینک طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

بهبود بینایی

همزمان با افزایش سن، عضلات بالا برنده پلک‌ها ضعیف شده و خاصیت الاستیک خود را از دست می‌دهند. از آنجا که این تغییرات به تدریج رخ می‌دهد معمولاً تا زمانی که مشکل‌زا نشده باشد، قابل تشخیص نیست. یکی از نشانه‌های ضعف در پلک‌ها ایجاد خطوط پیشانی است. پلک در اثر این ضعف قادر به بالا بردن چربی و پوست اضافی یا کنار زدن افتادگی ابرو نیست که این موضوع می‌تواند جلوی دید فرد را بگیرد. لذا سفت کردن عضلات پلک باعث بالا رفتن پلک شده و می‌تواند به بهبود بینایی کمک کند.

برطرف کردن پف کردگی ناشی از چربی و پوست اضافی

همزمان با افزایش سن، ضمن کاهش تولید کلاژن در سلول‌ها، پوست پلک نازک‌تر شده و این امر باعث حرکت سلول‌های چربی به سمت بیرون و ایجاد پف پلک می‌شود.

بیشتر بخوانید: بلفاروپلاستی (عمل جراحی پلک) چیست؟

جراحی پلک

بالا کشیدن ابرو

پوست اضافی در ناحیه پلک ممکن است به علت افتادگی ابروها باشد. در چنین حالتی همزمان با بلفاروپلاستی می‌توان افتادگی ابروها را نیز اصلاح کرد.

برطرف کردن تیرگی و پف ‌زیر چشم

حلقه‌های تاریک زیر چشم معمولاً سه علت دارد: تحلیل بافت استخوانی و بافت پیوندی گونه و زیر چشم، چربی اضافی در پلک پایین و برآمدگی ناشی از آن، تجمع رنگدانه‌ها در نتیجه چروک پوست زیر چشم. لذا جراحی پلک‌ها با برداشتن پوست اضافی، چربی و جایگزین کردن بافت‌های تحلیل رفته به رفع تیرگی زیر چشم کمک می‌کند.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

برطرف کردن خطوط و فرورفتگی‌های پلک و گونه

لیگامنت‌ها در زیر پوست با افزایش سن بیشتر نمایان می‌شوند که باعث جلب توجه بیشتر خطوط روی پوست می‌شود. بلفاروپلاستی با جایگزین کردن چربی و بافت نرم به بازگشت حجم زیر پوست پلک کمک کرده و به ایجاد ظاهر زیبا در پلک پایین و گونه کمک می‌کند. البته استفاده از بوتاکس هم می‌تواند به طور موقت به رفع این خطوط کمک کند اما نتایج حاصل از جراحی دائمی خواهد بود.

سوالات رایج در مورد جراحی پلک‌ها

آیا افتادگی پلک باعث اختلال در بینایی می‌شود؟

در صورتی که افتادگی پلک باعث اختلال در بینایی شود معمولاً از جراحی پلاستیک استفاده می‌شود. بلفاروپلاستی نوعی جراحی پلک است که با اهداف درمانی یا زیبایی انجام می‌شود.

بعد از عمل جراحی پلک می‌توان اجسام سنگین بلند کرد؟

به مدت دو هفته پس از عمل بلفاروپلاستی از خم کردن کمر و بلند کردن اجسام سنگین‌تر از ۲ کیلوگرم اجتناب کنید. قبل از انجام این فعالیت‌ها بهتر است با جراح مشورت کنید.

با جراحی پلک می‌توان خطوط و فرورفتگی‌های پلک و گونه را برطرف کرد؟

جراحی پلک با جایگزین کردن چربی و بافت نرم به بازگشت حجم زیر پوست پلک کمک کرده و به ایجاد ظاهر زیبا در پلک پایین و گونه کمک می‌کند.

آیا با جراحی پلک می‌توان افتادگی ابروها را برطرف کرد؟

پوست اضافی در ناحیه پلک ممکن است به علت افتادگی ابروها باشد. در چنین حالتی همزمان با جراحی پلک می‌توان افتادگی ابروها را نیز اصلاح کرد.

منبع: دکتر محمد میر محمد صادقی

کامنت بگذارید