خانه اخبار 7 نکته‌ای که قبل از خرید عینک باید حتما به آنها توجه کنید

7 نکته‌ای که قبل از خرید عینک باید حتما به آنها توجه کنید

نویسنده تیم لوناتو
7 نکته‌ای که قبل از خرید عینک باید حتما به آنها توجه کنید

خرید عینک، مخصوصا به صورت آنلاین می‌تواند با دشواری‌های ریز و درشتی همراه باشد. برخی از فریم‌ها در اندازه‌های متنوعی عرضه می‌شوند و بعضی برندها هم سعی می‌کنند با تبلیغات بیشتر مشخصات محصولات خود را مهم‌تر جلوه دهند. بنابراین، این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان یک انتخاب صحیح داشت بدون اینکه سرمان کلاه برود یا عینک اشتباهی را انتخاب کنیم؟

حراج جمعه سیاه لنز و عینک

برای یافتن پاسخ این سوال تا انتهای این مطلب با لوناتو همراه باشید.

1- عینک باید از چشمان شما محافظت کند

در همه جا از فروشگاه‌های معتبر گرفته تا غرفه‌های فروش عینک آفتابی در کنار ساحل، عینک‌های تقلبی یا عینک‌های ارزان‌قیمت وجود دارد. اما هنگام خرید عینک آفتابی شما باید در وهله اول بدانید بدنبال چه مدلی هستید و سپس به سلامت چشم و بینایی خود هم توجه کنید.

عینک افتابی باید به طور 100 درصد از چشم در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند.

حتی در روزهای ابری هم اشعه‌های UV می‌توانند به بینایی انسان آسیب وارد کنند به همین خاطر بسیار مهم است که هنگام خرید عینک، به ضد اشعه UV بودن آن توجه ویژه داشته باشید.

2- عینک مورد علاقه خود را قبل از خرید تحلیل کنید

بسیاری از عینک‌های آفتابی در اندازه‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. اگر در حال حاضر عینکی دارید که اندازه آن درست است و به خوبی روی صورت می‌نشیند، می‌توانید اندازه آن را در بخش داخلی دسته عینک مشاهده کنید و بر همان اساس عینک آفتابی بعدی خود را بخرید. آگاهی داشتن از اندازه دقیق عینک آفتابی یا عینک طبی مخصوصا در خریدهای آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی بسیار مهم است. به این خاطر که ممکن است بعد از سفارش، متوجه شوید عینک برای صورت شما بسیار بزرگ یا بسیار کوچک است.

3- اندازه درست عینک را انتخاب کنید

در بالا هم گفتیم که اندازه نبودن عینک یکی از بدترین اتفاق‌های خرید آنلاین است. اما در خرید از فروشگاه فیزیکی هم ممکن است شما انتخاب نادرستی داشته باشید؛ یعنی ممکن است بدون توجه به اندازه فریم و تنها بر اساس اینکه از عینک خوشتان آمده آن را خریداری کنید که بعدها برایتان مشکل‌ساز خواهد شد.

برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، باید هنگام خرید عینک به چند نکته توجه داشته باشید. اول اینکه بدانید چشم‌ها در کجا مرکزیت پیدا می‌کنند. این نکته کمک می‌کند تا بهترین و متناسب‌ترین عینک را خریداری کنید. در این راستا، ضخامت عدسی می‌تواند در نزدیک به نظر رسیدن چشم‌ها یا دور بودن آنها از هم نقش ایفا کند. پل عینک هم باید حتما به درستی روی بینی جای بگیرد. اگر پل عینک کوچک باشد، علاوه بر اینکه به دیواره‌های بینی فشار وارد می‌کند، جای عینک هم روی بینی می‌ماند. اگر پل عینک خیلی بزرگ باشد، روی بینی سر می‌خورد و باعث اذیت شدن فرد می‌شود.

بازوهای عینک باید کاملا موازی هم باشند. اگر خیلی کوچک باشند، به سمت بیرون خم و شل می‌شوند. اگر خیلی بزرگ باشند، عینک آفتابی به سمت داخل خم خواهد شد.

در آخر هم اشاره کنیم که انتهای دسته عینک را هم هنگام خرید نگاه کنید و توجه داشته باشید که روی گوش به درستی جای بگیرد و کوچک یا بزرگ نباشد.

4- فریم متناسب صورت خود انتخاب کنید

علاوه بر اندازه درست فریم عینک، شما باید شکل متناسب با فرم صورت خود را انتخاب کنید. به طور مثال، اگر صورت شما مربعی است، بهتر است سراغ عینک‌های گرد و دایره‌ای بروید. اگر صورت کشیده دارید، سراغ عینک‌های بیضی بروید تا درازی صورت را پهنای عینک خنثی کند.

5- عینک را همیشه در جای خنک نگهداری کنید

در تابستان، گرمای هوا سبب می‌شود تا فریم عینک انعطاف‌پذیر شود و تغییر شکل دهد. برای پیشگیری از چنین اتفاق ناخوشایندی سعی کنید عینک را درون جعبه و دور از نور مستقیم خورشید بگذارید.

6- سراغ عدسی‌های پلاریزه بروید

عینک‌هایی که عدسی پلاریزه دارند قیمت‌های تقریبا بیشتری دارند. به همین خاطر، رعایت این نکته ضروری نیست اما اگر توان هزینه مالی بیشتر دارید توصیه می‌کنیم حتما عینک با عدسی پلاریزه انتخاب کنید.

عدسی پلاریزه بازتاب‌های خیره‌کننده از برف، آب ، شیشه ماشین و سطح آسفالت را از بین می‌برد و در نتیجه آسیب کمتری به چشم وارد می‌شود. این ویژگی همچنین از خستگی چشم‌ها تا حد زیادی پیشگیری می‌کند.

نور خورشید و اشعه‌های مضر UV حتی در روزهای ابری هم به چشم آسیب وارد می‌کنند بنابراین بهتر است با کمک عینک‌ها آفتابی پلاریزه سلامت چشم خود را حفظ کنید.

7- عدسی‌های تغییرپذیر را انتخاب کنید

عدسی‌های تغییرپذیر برای کسانی مهم است که نمی‌خواهند همیشه چند جفت عینک همراه خود داشته باشند. با کمک عدسی‌هایی که قابل تغییر هستند، می‌توانید عینک طبی خود را به عینک آفتابی تبدیل کنید تا از چشم در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش محافظت کند.

البته لازم است اشاره کنیم، افرادی که دایما با ماشین رانندگی می‌کنند نباید از این عینک‌ها استفاده کنند زیرا شیشه جلوی ماشین ضد UV است و این عینک‌ها تاثیر زیادی در محافظت از چشم نخواهند داشت.

منبع: rd

Related Articles

کامنت بگذارید