خانه اخبار 7 ترفند برای افزایش عمر عینک‌ طبی و عینک آفتابی

7 ترفند برای افزایش عمر عینک‌ طبی و عینک آفتابی

نویسنده تیم لوناتو
افزایش عمر عینک‌ طبی و عینک آفتابی
حراج جمعه سیاه لنز و عینک

آیا تاکنون فکر کرده‌اید چگونه می‌توان عمر عینک‌های خود را افزایش داد؟ اگر پاسختان مثبت است از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو همراه باشید تا به شما بیاموزیم چطور می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید.

1- همیشه هر دو دسته عینک را با هم بگیرید و آن را از روی چشم بردارید

هنگامی که می‌خواهید عینک را از روی چشم بردارید، وقتی فقط یکی از دسته‌ها را می‌گیرید، این کار باعث می‌شود تا فریم عینک شل و کج شود. نتیجه آن هم این است که دیگر روی صورت شما به درستی نمی‌نشیند و فیت نخواهد بود.

2- عینک را به روش صحیح تمیز کنید

از محلول‌های پاک‌کننده شیشه عینک که حاوی الکل یا مواد آمونیاکی هستند به شدت پرهیز کنید. این مواد شیمیایی تاثیر ناخوشایندی روی سطح عدسی عینک می‌گذارند و به آن صدمه وارد می‌کنند.

به جای این کار، عینک طبی یا عینک آفتابی خود را با استفاده از صابون مایع رقیق و با کمک انگشتان دست خود، تمیز کنید. سپس، عدسی عینک را با پارچه‌های مخصوص عینک (پدهای میکروفایبری) خشک کنید تا لکه‌ای روی سطح لنز باقی نماند.

هرگز از پارچه معمولی، دستمال کاغذی یا دستمال‌های کاهی برای تمیز کردن عدسی عینک استفاده نکنید.

3- در ساحل دریا از آب معدنی برای آب‌کشیدن عینک استفاده کنید

وقتی در ساحل حضور دارید و روی عینک طبی یا عینک آفتابی شن یا آب دریا می‌ریزد، عینک خود را حتما با آب تمیز یا بطری آب معدنی آب بگیرید و سپس با دستمال عینک آن را خشک کنید. کریستال‌های ریز نمک و شن ممکن است روی سطح عدسی عینک خراش‌های ریز ایجاد کنند.

4- عینک را از گرمای شدید دور نگه دارید

هرگز عینک آفتابی یا عینک طبی خود را زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. آن را روی داشبورد ماشین و در معرض گرمای شدید قرار ندهید. به این خاطر که فریم اغلب عینک‌ها از پلاستیک‌هایی ساخته شده‌اند که درون قالب ریخته شده و شکل گرفته‌اند. یعنی اگر در معرض گرمای شدید باشند ممکن است ذوب شوند و تغییر شکل دهند.

5- عینک را بالای سر خود نگذارید

بسیاری از ما عادت دارید عینک را روی موها خود می‌گذاریم؛ این کار علاوه بر اینکه راحت است، شیک هم به نظر می‌رسد. اما شما با این کار باعث می‌شوید تا دسته عینک کش بیاید و گشاد شود.

بعلاوه، روغن طبیعی موهای سر می‌تواند به عدسی عینک آسیب وارد کند.

6- عینک را از سمت عدسی روی زمین قرار ندهید

وقتی عینک را طوری روی سطح می‌گذارید که عدسی‌ها با میز، زمین، فرش یا ... تماس برقرار می‌کنند، در واقع خش‌های ریزی هم روی عدسی ایجاد می‌شود. عینک را همیشه درون جعبه آن قرار دهید. اما اگر قاب و جعبه عینک در دسترس نیست، ترجیحا عینک را به سمت دسته روی میز بگذارید.

منبع: Reader's Digest

Related Articles

کامنت بگذارید