خانه اخبار هر آنچه باید در مورد لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys بدانید

هر آنچه باید در مورد لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys بدانید

نویسنده فروغ بیداری
لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys

لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys

لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys ، همزمان با اصلاح بینایی و ارائه وضوح دید کامل، استفاده بسیار راحتی هم دارد. این لنز ماهانه، مخصوص کسانی طراحی شده که می‌خواهند از شر عینک خلاص شوند؛ اما در عین حال به‌دنبال لنز راحت و بی‌دردسر هم هستند که پوشیدن و نگهداری آنها مشکلی برایشان نداشته باشد.

لنز طبی اکیو وی Oasys توسط کمپانی «Johnson & Johnson» ساخته شده است. در ساخت آن از تکنولوژی «هایدراکلیر پلاس» استفاده شده است. به موجب این فناوری، لنز در طول شبانه روز کاملا نرم و مرطوب است و هیچ اذیتی برای فرد به‌دنبال نخواهد داشت.

همچنین مدل لنز اکیو وی از جنس سیلیکون هایدروژل هم هست. یعنی به موجب اکسیژن‌رسانی بسیار بالایی که دارد، در زمان استفاده از کامپیوتر یا دیگر وسایل الکترونیک از خشک شدن سطح چشم پیشگیری می‌کند. این نوع لنز همچنین برای افرادی که دچار خشکی چشم هستند نیاز بسیار مناسب است.

لنز طبی «اوآسیس اکیو وی» بیشتر از لنزهای هایدروژلی معمولی اکسیژن‌رسانی می‌کند، در نتیجه تجربه استفاده از آن برای هر فردی خوشایند خواهد بود؛ زیرا کاملا نرم و مرطوب است.

لنز ماهانه اکیو وی Oasys

آیا من باید از لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys استفاده کنم؟

باید بگوییم که لنز طبی ماهانه اکیو وی مدل Oasys را می‌توانید حتی به صورت شبانه‌روزی هم استفاده کنید. یعنی اگر چشم‌پزشک یا اپتومتریست اجازه بدهد، شما می‌توانید تا حداکثر یک هفته شب‌ها هم این لنز نرم را به چشم داشته باشید. یعنی یک هفته بدون نیاز به گذاشتن و برداشتن لنز و تمیز کردن آن، می‌توانید با کمک لنز اکیو وی Oasys مشکل بینایی خود را در آسان‌ترین روش ممکن برطرف کنید.

این لنز طبی برای افرادی مناسب است که سبک زندگی بسیار فشرده‌ای دارند؛ یعنی کسانی که صبح خیلی زود بیدار می‌شوند و سرکار می‌روند، یا کسانی که شب‌ها تا دیروقت مشغول کار هستند. وقتی شما بتوانید لنز طبی خود را بدون نگرانی از گذاشتن و برداشتن، یک هفته پیاپی استفاده کنید یعنی زمان بیشتر برای خود خریده‌اید و با استرس کمتر می‌توانید به دیگر کارهای زندگی‌تان بپردازید.

اگر دوست ندارید شب لنز در چشم‌هایتان باشد هم می‌توانید از لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys به طور معمول و نرمال استفاده کنید؛ صبح‌ها لنز را در چشم بگذارید و شب‌ها درون محلول لنز و قاب مخصوص قرار دهید.

آیا لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys برای من مناسب است؟

اگر دوست دارید از لنز طبی ماهانه Oasys اکیو وی به طور شبانه‌روزی استفاده کنید، بهتر است حتما با پزشک خود مشورت کنید. برای اینکه باید پزشک تایید کند که آیا شما اجازه استفاده از لنزهای شبانه را دارید یا خیر! استفاده شبانه از لنز برای چشم برخی افراد مضر است و می‌تواند مشکل بینایی آنها را به جای اصلاح، تشدید کند.

البته اگر هر شب لنز طبی اکیو وی Oasys را از چشم دربیاورید و در محلول مخصوص قرار دهید، هیچ مشکلی وجود ندارد و می‌توانید بدون نیاز به تایید پزشک از این لنز طبی استفاده کنید.

لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys در مدل‌ چندکانونی (مولتی فوکال) برای اصلاح پیرچشمی و مدل‌ توریک برای اصلاح آستیگماتیسم هم وجود دارد.

لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys
لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys

مزایا و مشخصات لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys

این لنز طبی را می‌توانید به مدت یک ماه فقط روزها استفاده کنید. یا به مدت 1 هفته کامل به صورت شبانه‌روزی.

  • لنز اکیو وی Oasys از جنس سیلیکون هایدروژل ساخته شده  
  • دارای فناوری HYDRACLEAR است که باعث راحتیِ استفاده می‌شود
  • تا 99.9 درصد ضد UVB و 96.1 درصد ضد UVA است
  • حاوی 38 درصد آب است
  • استفاده بسیار آسانی دارد

بهترین جایگزین برای لنز طبی ماهانه آکیو وی Oasys چیست؟

لنز روزانه comfi Pure 1 Day نیز مشخصات و کارکرد مشابه به اکیو وی اوآسیس دارد. با این تفاوت که روزانه و یک بار مصرف است و در انتهای هر روز باید دور انداخته شود.

چند ساعت یا چند روز می‌توان لنز طبی ماهانه اکیووی Oasys را پوشید؟

شما می‌توانید 6 روز و 7 شب پیاپی اکیو وی Oasys را به چشم داشته باشید. این لنز قابلیت استفاده شبانه را هم دارد. اما باید بدانید پس از این یک هفته باید لنز را از چشم خارج کنید و دور بیندازید. چون دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

البته می‌توانید به صورت معمولی تا یک ماه آن را استفاده کنید. یعنی صبح لنز را به چشم بگذارید و شب آن را درآورید و در محلول لنز نگهداری کنید.

فرق بین لنز اکیووی Moist و Acuvue Oasys چیست؟

لنز طبی روزانه اکیو وی Moist-Acuvue یک لنز یک بار مصرف است. اما اکیو وی اوآسیس لنز ماهانه است. همچنین میزان آب موجود در ساختار لنزها هم با هم فرق دارد. لنز Oasys حاوی 38 درصد آب است و از جنس سیلیکون هایدروژل ساخته شده. اما لنز Moist از 58 درصد آب تشکیل شده و سیلیکون هایدروژلی هم نیست.

لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys 3

آیا لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys مناسب من است؟

لنز طبی اکیو وی Oasys برای کسانی ایده‌آل است که خشکی چشم دارند. همچنین برای کسانی که زندگی پرمشغله‌ و فشرده‌ای دارند هم بسیار کارآمد است. به این خاطر که می‌توانید ساعت‌های طولانی و حتی به صورت شبانه‌روزی از این لنز استفاده کنید، چشم‌ها خشک نشوند و کاملا هم احساس راحتی داشته باشید.

لنز طبی اکیو وی Oasys را چگونه باید تمیز کرد؟

شما باید همانند دیگر لنزها، اکیو وی Oasys را هر شب درون محلول چندکاره بگذارید تا کاملا تمیز و ضدعفونی شود. صبح‌ها اول دست‌های خود را بشویید، لنز را با محلول تمیز کنید و سپس در چشم بگذارید.

اگر هم می‌خواهید لنز طبی اکیو وی را شبانه‌روزی استفاده کنید و حتی در خواب هم در چشم‌هایتان باشد که کارتان بسیار آسان است. لنز را بعد از درآوردن از جعبه در چشم قرار می‌دهید و 6 روز و 7 شب بعد، آن را از چشم خارج می‌کنید و دور می‌اندازید. به همین راحتی.

پاسخ به سوالات رایج

آیا لنز طبی ماهانه اکیووی Oasys را در تمام طول شب هم می‌توان استفاده کرد؟

بله تا 7 شب پیاپی، بدون اینکه لنز را از چشم خارج کنید می‌توانید از اکیو وی Oasys استفاده کنید.

آیا اکیو وی Oasys یک لنز روزانه و یک بار مصرف است؟

خیر اکیو وی لنز روزانه نیست و می‌توانید تا یک ماه هر روز از آن استفاده کنید. حتی قابلیت استفاده شبانه‌روزی به مدت یک هفته کامل را هم دارد.

چرا از فناوری Hydraclear plus در لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys استفاده شده است؟

این فناوری همان طور که از نامش پیداست، خاصیت آبرسانی دارد. بنابراین با ایجاد رطوبت و خیسی باعث می‌شود تا لنز درون چشم خیلی نرم و راحت باشد.

آیا لنز طبی اکیو وی Oasys را شب می‌توان موقع خواب هم استفاده کرد؟

بله طراحی این لنز طبی به گونه‌ای است که شما می‌توانید آن را شب‌ها، هنگام خواب هم در چشم داشته باشید. اما سازمان دارو و غذا (FDA) فقط 6 روز و 7 شب استفاده‌ی شبانه‌روزی از این لنز طبی را تایید کرده است. یعنی پس از این دوره باید لنز را دور بیندازید.

منبع: feelgoodcontacts

Related Articles

کامنت بگذارید