خانه اخبار هر آنچه در مورد لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys باید بدانید

هر آنچه در مورد لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys باید بدانید

نویسنده فروغ بیداری
لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys

لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys

لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys در تمام طول روز دید واضح، ثابت و دقیق برای فرد مهیا می‌کند. این لنز محصول کمپانی Johnson & Johnson است و به طور ویژه برای چشم‌های آستیگمات طراحی شده است.

لنز آستیگمات اکیو وی Oasys را باید یکی از محبوب‌ترین لنزهای توریک موجود در بازار دانست. بیشتر کسانی که مشکل آستیگماتیسم دارند سراغ این مدل از لنزهای اکیو وی می‌روند.

مزایا و مشخصات لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys

طراحی ثابت و پرشتاب لنز آستیگمات اکیو وی Oasys این اطمینان را به کاربر می‌دهد که لنز در طول روز هیچ‌گونه چرخش یا حرکتی نخواهد داشت و دید کاملا واضحی را برای فرد ایجاد خواهد کرد. طراحی این لنز به‌گونه‌ای است که حتی با حرکات سریع چشم و پشت‌سرهم پلک زدن هم حرکت نمی‌کند.

نتیجه‌ی همه این مشخصات این است که فرد با کمک لنز آستیگمات اکیو وی Oasys می‌تواند از صبح تا شب با راحتی کامل همه‌چیز را کاملا واضح و درست ببیند.

این لنز همچنین ضد UVA و ضد UVB هم هست. یعنی چشم‌ها را در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.

لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys استفاده بسیار راحتی هم دارد و گذاشتن و برداشتن آن برای فرد هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. یعنی اگر به‌دنبال راحتی زیاد لنز هم هستید، بهتر است سراغ این مدل بروید.

Acuvue Oasys For Astigmatism2

آیا من باید از لنز طبی آستیگمات توریک اکیو وی Oasys استفاده کنم؟

وقتی چشم به طور کامل و درست کُره‌ای و گرد نیست، نور وارده در محل مناسب در شبکیه کانونی نمی‌شود و در نتیجه تاری دید ایجاد می‌کند. در نتیجه فرد دچار آستیگماتیسم می‌شود. به همین خاطر، فرد برای داشتن دید واضح به لنزهای توریک نیاز دارد. اکیو وی هم مدل Oasys  را برای چشم‌های آستیگمات طراحی و عرضه کرده که این مشکل را برطرف می‌کند.

لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys از چه ماده‌ای ساخته شده است؟

طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys از جنس سیلیکون هایدروژل ساخته شده است که نسبت به دیگر لنزهای توریک موجود در بازار، اکسیژن‌رسانی و تنفس‌پذیری بیشتری دارد.

این لنزها تا 6 برابر بیشتر از لنزهای هایدوژل معمولی اکسیژن‌رسانی به سطح چشم دارند. به همین خاطر است که در تمام ساعاتی که در طول روز از این لنز استفاده می‌کنید، چشم‌ها کاملا نفس می‌کشند و رطوبت کامل خود را هم حفظ می‌کنند.

همچنین به لطفا وجود تکنولوژی Hydraclear Plus در لنز اکیو وی اوآسیس، این لنز ماهانه در تمام طول روز خیس و مرطوب باقی می‌ماند. یعنی حتی کسانی که خشکی چشم دارند هم می‌توانند بدون نگرانی از این لنز طبی استفاده کنند.

طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys را چند ساعت یا چند روز می‌توان پوشید؟

این لنز ماهانه است و می‌توانید 30 روز به طور معمولی از آن استفاده کنید. آن را می‌توانید 16 ساعت پیاپی بپوشید و به هیچ عنوان هم حس نکنید که چیزی در چشم‌هایتان هست. یعنی صبح لنز را بگذارید و شب از چشم درآورید و درون محلول لنز نگهداری کنید.

حتما می دانید که عمر مفید لنز به عواملی مثل روش صحیح استفاده و شست‌وشوی درست آنها هم بستگی دارد. شما باید حتما محلولی که متناسب این لنز است و توسط پزشک تجویز شده را خریداری کنید. لنز را هر شب از چشم در آورید، آنها را با محلول شوینده تمیز کنید و درون قابش بگذارید. صبح‌ها هم پیش از گذاشتن لنز، حتما دست‌های خود را تمیز با آب و صابون بشویید و با حوله‌ی بدون پرز خشک کنید. سپس لنز را در چشم قرار دهید.

لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys

آیا از لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys می‌تواند شب‌ها موقع خواب هم استفاده کرد؟

بله می‌توانید. لنزهای توریک هم مانند دیگر لنزهای نرم امکان استفاده شبانه دارند. اما این در صورتی امکان‌پذیر است که پزشک شما تایید کند چشم‌هایتان برای استفاده شبانه از لنز مشکلی ندارد. به این ترتیب می‌توانید لنز اکیو وی آستیگمات را به مدت 7 روز پیاپی استفاده کنید.

فقط به خاطر داشته باشید، لنزی را که یک هفته پشت سر هم (شب و روز) استفاده می‌کنید را باید پس از روز هفتم دور بیندازید. این لنز دیگر قابل استفاده نیست و برای حفظ سلامت چشم خود بهتر است آن را دور بیندازید.

مشخصات و مزایای لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys

  • می‌توانید 30 روز فقط روزها یا یک هفته به طور شبانه‌روزی از این لنز استفاده کنید
  • لنز از جنس سیلیکون هایدروژل است
  • دارای فناوری HYDRACLEAR است که باعث راحتیِ استفاده می‌شود
  • تا 99.9 درصد ضد UVB و 96.1 درصد ضد UVA است
  • حاوی 38 درصد آب است
  • استفاده بسیار آسانی دارد

چند ساعت یا چند روز می‌توان لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys را پوشید؟

این یک لنز ماهانه است و تا 30 روز می‌توانید از آن به صورت معمولی استفاده کنید. یعنی  صبح لنز را به چشم بگذارید و شب آن را درآورید و در محلول لنز نگهداری کنید.

همچنین می‌توانید 6 روز و 7 شب پیاپی طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی را به چشم داشته باشید. این لنز قابلیت استفاده شبانه را هم دارد. اما باید بدانید پس از این یک هفته باید لنز را از چشم خارج کنید و دور بیندازید. چون دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys
لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys

آیا لنز طبی آستیگمات اکیو وی Oasys را شب می‌توان در خواب هم استفاده کرد؟

بله طراحی این لنز طبی به گونه‌ای است که شما می‌توانید آن را شب‌ها، هنگام خواب هم در چشم داشته باشید. اما سازمان دارو و غذا (FDA) فقط 6 روز و 7 شب استفاده‌ی شبانه‌روزی از این لنز طبی را تایید کرده است. یعنی پس از این دوره باید لنز را دور بیندازید.

لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys با قدرت اکسیژن‌رسانی بسیار بالا، تنفس‌پذیری زیاد و از جنس سیلیکون هایدروژل ساخته شده است. در نتیجه، موقع استفاده از آن اکسیژن کافی به چشم می‌رسد و حتی در خواب هم بدون نگرانی می‌توانید آن را بپوشید.

سوالات رایج در مورد لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیووی Oasys

آیا لنز آستیگمات اکیووی Oasys یک لنز روزانه و یک بار مصرف است؟

خیر، Acuvue Oasys یک  لنز روزانه نیست و می‌توانید تا یک ماه هر روز از آن استفاده کنید. حتی قابلیت استفاده شبانه‌روزی به مدت یک هفته کامل را هم دارد.

آیا لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys را در تمام طول شب هم می‌توان استفاده کرد؟

بله تا 7 شب پیاپی، بدون اینکه لنز را از چشم خارج کنید می‌توانید از اکیو وی Oasys آستیگمات استفاده کنید.

بهترین جایگزین برای لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys برای آستیگمات چیست؟

لنز ماهانه Biofinity Toric نیز مشخصات و کارکرد مشابه به اکیو وی اوآسیس آستیگمات دارد.

لنز آستیگمات اکیو وی Oasys از چه جنسی است؟

لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys از جنس سیلیکون هایدروژل ساخته شده است که نسبت به دیگر لنزهای توریک موجود در بازار، اکسیژن‌رسانی و تنفس‌پذیری بیشتری دارد.

منبع: feelgoodcontacts

Related Articles

کامنت بگذارید