خانه اخبار عینک آفتابی بازیگران زن ایرانی : سلبریتی‌های ایرانی از کدام مدل عینک دودی استفاده می‌کنند؟

عینک آفتابی بازیگران زن ایرانی : سلبریتی‌های ایرانی از کدام مدل عینک دودی استفاده می‌کنند؟

نویسنده تیم لوناتو
عینک آفتابی بازیگران زن ایرانی

عینک آفتابی بازیگران زن ایرانی

عینک آفتابی بازیگران زن ایرانی یکی از عناصر اصلی تیپ و زیبایی آنها در نشست‌ها و جشنواره‌های هنری است.

هنرپیشه‌های زن ایرانی با وجود حفظ حجاب همواره جزو زیباترین بازیگران زن خاورمیانه و در برخی موارد جهان بوده و هستند.

این سلبریتی‌ها که زیباترین حضور خود را در جشنواره‌های ایرانی و خارجی داشته‌اند، نشان داده اند که می‌توان حتی با حفظ حجاب نیز در صنعت مد پیشرو بود و لباس هایی به تن کرد که علاوه بر حفظ مقام آن‌ها، زیبایی‌شان را نیز دوچندان کند.

در این بین برخی بازیگران زن ایرانی هستند که بهتر از بقیه از مدل‌های مختلف عینک استفاده می‌کنند. در این مطلب نگاهی داریم به 10 مدل عینک آفتابی بازیگران زن ایرانی.

 ۱۰ مدل عینک آفتابی بازیگران زن ایرانی

۱- ترانه علیدوستی

عینک دودی هنرپیشه های زن ایرانی

ترانه علیدوستی به صورت روزمره از عینک طبی استفاده نمی‌کند و به نظر می‌رسد که چندان طرفدار عینک آفتابی هم نباشد. ولی مدل عینک آفتابی که در این تصویر به چشم دارد نشان سلیقه خاص او در انتخاب مدل عینک آفتابی دارد: مدل خلبانی Ray Ban.

۲- لیلا حاتمی

عینک آفتابی بازیگران زن ایرانی

بانوی متین سینمای ایران، فرم صورت خود را به خوبی می‌شناسید و در انتخاب مدل عینک آفتابی بسیار دقت می‌کند. اغلب مدل عینک آفتابی ثابتی را برای چشمانش انتخاب می‌کند.

۳- نیکی کریمی

نیکیِ پرآوازه و پرافتخار سینمای ایران برای عینک طبی و عینک آفتابی در اغلب موارد از فریم‌های گرد، بیضی و مستطیلی استفاده می‌کند.

۴- الناز شاکردوست

عینک آفتابی بازیگران

برای معرفی عینک آفتابی بازیگران زن ایرانی می‌توان گفت که الناز شاکردوست از معدود بازیگرانی است که با مدل های مختلف عینک از او عکس وجود دارد. با این حال به نظر می‌رسد که مدل قاب مستطیلی بیشتر از بقیه مدل‌ها با فرم صورتش سازگار باشد.

۵-لیلا اوتادی

لیلا اوتادی بیشتر از مدل عینک آفتابی زنانه خلبانی و یا نزدیک به گرد بسته به فرم صورت خود استفاده می‌کند. همچنین به تناسب شیوه آرایش خود اغلب از عینک‌های آفتابی رنگی بهره می‌برد.

۶- مهناز افشار

مهناز همانند شخصیت چارچوب ناپذیر خود طبیعی است که هیچ وقت به یک مدل عینک خاص بسنده نکند و تقریبا با همه انواع مدل عینک‌ها تصاویر منتشر شده داشته باشد. با این وجود، مدل فریم‌های مستطیلی کائوچو را در عینک طبی بیشتر ترجیح می‌دهد و در عینک آفتابی نیز از مدل پروانه ای و اورسایز بیشتر استفاده می‌کند.

۷. سحر دولتشاهی

سحر دولت‌شاهی که کمتر عینک به چشم دارد، نشان داده است که مدل فریم های مستطیلی واقعا او را جذاب‌تر از قبل می‌کنند. همچنین او برای عینک آفتابی اغلب مدل گربه‌ای را ترجیح می‌دهد.

۸- ساره بیات

در میان معرفی عینک دودی هنرپیشه های زن ایرانی باید به خانم بیات اشاره کرد که اصولا انتخاب ثابتی در مدل عینک آفتابی خود دارند. این هنرمند اغلب ترجیح می‌دهد از مدل پروانه‌ای استفاده کند.

۹- ریحانه پارسا

ریحانه پارسا که تاکنون همه نوع عینک به چشم زده است از بازیگرانی زن ایرانی است که طرفداران خاص خود را دارد. ممکن است تصاویر عینک های متنوع ریحانه برای شما هم جذاب باشد.

۱۰- بهاره رهنما

بهاره رهنما، اغلب از عینک هایی با چهارچوب گرد بزرگ یا مدل گربه ای استفاده می‌کند.

پاسخ به سوالات رایج در مورد عینک آفتابی زنانه

اگر نور آفتاب چشمان فرد را اذیت نکند، آیا همچنان لازم است که عینک آفتابی استفاده کند؟

بله. به این خاطر که پرتوهای فرابنفش برای چشم انسان بسیار مضر هستند. اشعه UV می‌تواند مشکلاتی همچون برف‌کوری (آفتاب‌سوختگی قرنیه)، پینگوکولا و آسیب دایمی شبکیه را پدید آورد.

کدام رنگ عدسی برای عینک آفتابی بهتر است؟

پاسخ به این سوال بسیار سخت است زیرا شما بر اساس نیاز و کاربرد عینک دودی باید این مساله را تعیین کنید. اما مثلا اگر ورزشکار هستید، عینک با عدسی زرد گزینه خوبی است. عدسی‌های زردرنگ، مسدودکننده نور آبی هستند. این نور در طولانی‌مدت موجب افزایش خطر بیماری‌های چشم همچون دژنراسیون ماکولار می‌شود. این عدسی‌ها اغلب در میان افرادی که اسکی می‌کنند، شکارچیان، قایق‌سوارها و خلبان‌ها محبوبیت دارد زیرا کنتراست بسیار بالایی ایجاد می‌کند.
اما به طور کلی، عدسی‌های توسی و قهوه‌ای بیشتر از بقیه رنگ‌ها محبوبیت دارند زیرا خیلی کم رنگ‌های طبیعت را تغییر می‌دهند.

آیا عینک آفتابی ارزان‌قیمت برای چشم مضر است؟

عینک‌های آفتابی باکیفیت پایین اغلب پوشش ضد اشعه فرابنفش ندارند و استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها می‌تواند به چشم‌ها آسیب رسانده و حتی باعث نابینایی شود. همچنین، به دلیل استفاده از مواد بی‌کیفیت در ساخت عدسی، پس از چند ساعت استفاده، سبب سردرد و خستگی چشم‌ها می‌شوند. این مدل‌ها قابلیت محافظت در برابر ضربه هم ندارند و می‌توانند خطرات دیگری نیز برای چشم بدنبال داشته باشند

آیا لنزهای رنگی عینک برای رانندگی مناسب هستند؟

در شب و در روشنایی ضعیف نباید از لنزهای رنگی استفاده کنید. این عدسی‌ها ممکن است مانع از دیدن جزئیات شوند. اما در شرایط نوری خوب و وقتی هوا روشن است، اشکالی ندارد که حین رانندگی عینک رنگی به چشم داشته باشید.
وضوح دید کامل، راحتی و شفافیت عدسی از جمله اصلی‌ترین فاکتورهایی هستند که شما باید برای خرید عینک آفتابی مخصوص رانندگی در نظر داشته باشید.

Related Articles

کامنت بگذارید