خانه اخبار آیا استفاده از عینک آفتابی در شب مزیتی هم دارد؟

آیا استفاده از عینک آفتابی در شب مزیتی هم دارد؟

نویسنده فروغ بیداری
راهنمای خرید عینک آفتابی

راهنمای خرید عینک آفتابی

راهنمای خرید عینک آفتابی برای این است که بدانید عینک را برای چه منظوری خریداری می‌کنید؟ آیا می‌خواهید عینکی داشته باشید که هنگام رانندگی از انعکاس نور از سطح خیابان به چشمتان جلوگیری ‌کند؟ یا عینکی که مخصوص دریا و ماهی‌گیری باشد؟

عینک‌های آفتابی در شکل، طرح، کیفیت و با عدسی‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام از آنها برای استفاده‌های خاصی طراحی شده‌اند. یا دست‌کم می‌توان این‌طور ادعا کرد که با توجه به جنس عدسی عینک، پوشش عدسی یا شکل فریم عینک‌ها می‌توان از آنها برای موقعیت‌های مشخصی استفاده کرد.

به‌طور مثال، در جاهایی که نور شدید است بهتر است عینک‌های آینه‌ای به چشم بزنید. یا مثلا وقتی اسکی می‌کنید، مهم است که عینک تا لبه‌های گوش کشیده شده باشد که از ورود اشعه فرابنفش به چشم پیشگیری کند.

با این مقدمه از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه مطلب، اطلاعاتی که لازم است پیش از خرید عینک آفتابی بدانید را مطالعه کنید. امید که موردتوجهتان قرار بگیرد.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین لوناتو

آیا استفاده از عینک آفتابی در شب مزیتی هم دارد؟

خرید عینک آفتابی
ملانیا ترامپ

شاید شما هم جزو کسانی باشید که وقتی یک نفر در شب یا در یک مهمانی شبانه عینک آفتابی زده با تعجب او را نگاه می‌کنید. خیلی‌ها به شوخی می‌گویند: آفتاب بدهم خدمتان؟ اما باید بدانید این کار چندان هم اشتباه است.

در شب وقتی نور لامپ‌ها زیاد است، دقت دید چشم کاهش پیدا می‌کند زیرا یک‌مرتبه نور بسیار زیادی وارد شبکیه چشم می‌شود.

با استفاده از عینک آفتابی می‌توان از شدت این نورهای ورودی به شبکیه کاست. البته، به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از عینک آفتابی در شب و هنگام رانندگی به هیچ وجه درست و منطقی نیست زیرا دید راننده کاهش می‌یابد و احتمال تصادف را بالا می‌برد.

عینک‌های آفتابی با عدسی‌هایی به رنگ زرد یا خردلی روشن که در طول روز یک گزینه عالی برای افزایش کنتراست و دقت دید استفاده می‌شوند در شب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند زیرا اثر برعکس دارند و دید فرد را با مشکل مواجه خواهند کرد.

بهترین عینک آفتابی برای رانندگی چیست؟

عینک‌های آفتابی پلاریزه همیشه بهترین گزینه برای کاهش انعکاس و بازتاب نور هستند.

بر اساس اصول راهنمای خرید عینک آفتابی باید بدانید که وضوح دید کامل، راحتی و شفافیت عدسی از جمله اصلی‌ترین فاکتورهایی هستند که شما باید برای خرید عینک آفتابی مخصوص رانندگی در نظر داشته باشید.

بهترین عینک دودی برای رانندگی باید بازتاب نور را تا حد زیادی کاهش دهد؛ مخصوصا نورهایی که از کف خیابان، روی کاپوت ماشین یا سطح داشبورد ممکن است به چشم راننده منعکس شوند.

عینک‌های آفتابی پلاریزه همیشه بهترین گزینه برای کاهش انعکاس و بازتاب نور هستند به همین خاطر برای رانندگی نیز می‌توانند بهترین گزینه باشند.

از دیگر مسایلی که باید هنگام خرید عینک دودی مناسب برای رانندگی در نظر داشت، راحتی و بزرگ بودن عینک روی چشم است. عینک بزرگ دید کاملی برای راننده فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد در عرض و طول بیشتری بتواند جلوی خود را ببیند.

همچنین، داشتن پوشش ضدبازتاب نور روی سطح داخلی عدسی هم از اهمیت زیادی برخوردار است. این قابلیت باعث می‌شود تا وقتی خورشید پشت سر شما قرار دارد و نور از پشت می‌تابد، درخشش آن چشم شما را اذیت نکند.

در آخر هم باید بگوییم که عینک‌هایی به رنگ‌های قهوه‌ای، مسی یا خردلی برای رانندگی مناسب‌تر هستند زیرا کنتراست تصویر را در روزهای آفتابی و ابری افزایش می‌دهند.

بهترین عینک آفتابی برای ماهی‌گیری چیست؟

سطح آب انعکاس نور بسیار بالایی دارد و به خاطر همین شدت نور است که نمی‌توان در طول روز به‌درستی زیر آن را دید. به همین خاطر، همه ماهی‌گیرها از عینک‌هایی با لنزهای پلاریزه استفاده می‌کنند.

عدسی‌های پلاریزه بازتاب شدید نور از سطح آب را در هم شکسته و به فرد اجازه می‌دهد تا زیر آب را ببیند. این عینک‌ها در مقایسه با عینک‌های آفتابی معمولی بسیار بهتر عمل می‌کنند و به‌همین دلیل بهترین گزینه برای ماهی‌گیری خواهند بود.

همچنین باید بدانید که اکثر عدسی‌های پلاریزه به رنگ قهوه‌ای ساخته می‌شوند زیرا این رنگ میزان کنتراست را افزایش می‌دهد و وضوح و شفافیت دید فرد افزایش می‌یابد.

با همه این توصیفات باید گفت که انتخاب رنگ عدسی عینک آفتابی به سلیقه شخصی فرد بستگی دارد.

در محیط‌های پرنور استفاده از پوشش‌های آینه‌ای نیز ایده بسیار خوبی است زیرا تابش شدید نور را به‌طور قابل ملاحظه‌ای محدود می‌کند. گفتنی است که نورهای شدید در روزهای آفتابی می‌توانند سبب ایجاد «برف‌کوری» شوند.

برف کوری مختص زمستان نیست و یک اختلال دردناک قرنیهٔ چشم است که در نتیجه‌ی قرار گرفتن بیش‌ازحد در معرض نور فرابنفش ایجاد می‌شود. به برف‌کوری، نورزدگی هم می‌گویند.

اگر شغلتان ماهی‌گیری است یا اکثر مواقع روی دریا هستید، اگر از عینک‌هایی که قابلیت محافظت 100 درصدی در برابر تابش‌های فرابنفش را دارند استفاده نکنید، ممکن است دچار نورزدگی شوید که به طور موقتی بینایی شما را از بین می‌برد و با درد و تاول و التهاب همراه است. البته پس از یک یا دو روز درست می‌شود.

راهنمای خرید عینک آفتابی : بهترین عینک آفتابی برای اسکی یا اسنوبورد چیست؟

راهنمای خرید عینک آفتابی
برای اسکی مدلی را انتخاب کنید که تا کناره‌های گوش کشیده می‌شود.

برف بیشترین بازتاب نور را دارد. بنابراین بسیار مهم است از عینک‌هایی استفاده کنید که بیشترین پوشش و محافظت را در برابر انعکاس نور و اشعه‌های فرابنفش خورشید دارند.

البته برای اسکی عینک‌های مخصوصی وجود دارد که توصیه ما هم این است از آنها استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید عینک دیگری داشته باشید، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که تا کناره‌های گوش کشیده می‌شود و به‌طور کامل چشم را پوشش می‌دهد.

به این ترتیب از ورود تابش فرابنفش به چشم جلوگیری می‌شود. عدسی‌های زرد یا صورتی بیشترین کنتراست را دارند و بسیار بهتر می‌تواند کنتورها را در مسیر اسکی مشاهده کنید.

عینک آفتابی پلاریزه هم امکان بازتاب نور به چشم را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. در نتیجه می‌تواند گزینه خوبی برای فعالیت‌های ورزشی در برف باشد.

همچنین عینک‌های آینه‌ای هم به خاطر برگشت دادن نور از سطح عدسی گزینه‌هایی خوبی هستند. البته توجه داشته باشید که پوشش 100 درصدی در برابر اشعه فرابنفش هم داشته باشند.

راهنمای خرید عینک آفتابی : کدام رنگ عینک آفتابی گزینه بهتری برای خرید است؟

باید بدانید که رنگ یا تیره و روشن بودن عدسی عینک آفتابی در ضد اشعه فرابنفش بودن آن نقشی ندارد. یعنی فکر نکنید اگر شیشه عینک آفتابی تیره است، پس کاملا از چشم شما در برابر اشعه UV محافظت خواهد کرد. این دو مقوله کاملا از هم مجزا هستند.

رنگ عینک آفتابی یک سلیقه کاملا شخصی است. اما رنگ‌های خانواده توسی یا قهوه‌ای رایج‌ترین رنگ‌ها هستند.

پوشش آینه‌ای برای لنز عینک نیز سبب کاهش نور ورودی به چشم می‌شود و برای شرایط بسیار روشن و پرنور گزینه مناسبی است.

رنگ‌های عدسی عینک آفتابی اغلب جنبه زیبایی دارد. اما برخی رنگ‌ها از ویژگی‌های خاصی هم برخوردار هستند. مثلا رنگ‌های زرد یا صورتی سبب افزایش کنتراست می‌شوند و در نتیجه دیدی واضح و شفاف برای کاربر ایجاد می‌کنند. اما مثلا همین رنگ زرد برای استفاده در محبط‌های کم‌نور یا در شب اصلا گزینه مناسبی نیست.

سوالات دیگر در مورد خرید عینک آفتابی

عینک های آینه ای مناسب چه مکان هایی هستند؟

پوشش آینه‌ای برای لنز عینک سبب کاهش نور ورودی به چشم می‌شود و برای شرایط بسیار روشن و پرنور گزینه مناسبی است.

عینک پلاریزه به چه دردی می‌خورد؟

عدسی‌های پلاریزه بازتاب شدید نور از سطح آب را در هم شکسته و به فرد اجازه می‌دهد تا زیر آب را ببیند. این عینک‌ها در مقایسه با عینک‌های آفتابی معمولی بسیار بهتر عمل می‌کنند و به‌همین دلیل بهترین گزینه برای ماهی‌گیری و رانندگی خواهند بود.

بهترین عینک دودی برای رانندگی

بهترین عینک دودی برای رانندگی باید بازتاب نور را تا حد زیادی کاهش دهد؛ مخصوصا نورهایی که از کف خیابان، روی کاپوت ماشین یا سطح داشبورد ممکن است به چشم راننده منعکس شوند. عینک‌های آفتابی پلاریزه همیشه بهترین گزینه برای کاهش انعکاس و بازتاب نور هستند به همین خاطر برای رانندگی نیز می‌توانند بهترین گزینه باشند.

برف کوری چیست؟

برف کوری مختص زمستان نیست و یک اختلال دردناک قرنیهٔ چشم است که در نتیجه‌ی قرار گرفتن بیش‌ازحد در معرض نور فرابنفش ایجاد می‌شود. به برف‌کوری، نورزدگی هم می‌گویند.

خبر خوب!

اگر احساس می‌کنید چشم‌هایتان ضعیف شده اما مطمئن نیستید و حوصله بیرون رفتن هم ندارید، درخواست کنید که اپتومتریست به خانه شما بیاید. چگونه؟ با یک کلیک و وارد کردن شماره تماس. به همین سادگی! فقط کافی‌است دکمه زیر را فشار دهید و سپس اطلاعات خود را برای ما بنویسید. در اولین زمان خالی، کارشناس بینایی‌سنجی ما به خانه/محل‌کار شما می‌آید و معاینه بینایی‌سنجی را انجام می‌دهد.

معاینه در محل

Related Articles

1 کامنت

کیا 17 دی 1401 - 12:51

عالی

پاسخ

کامنت بگذارید