خانه عینک آفتابی گربه‌ ای مناسب چه صورت‌هایی است؟

عینک آفتابی گربه‌ ای مناسب چه صورت‌هایی است؟

نویسنده تیم لوناتو
عینک آفتابی گربه‌ ای

عینک آفتابی گربه‌ ای: راهنمای خرید

عینک آفتابی گربه‌ ای به مادربزرگ‌ها و قدیمی‌ها محدود نمی‌شوند و در سال‌های اخیر دوباره مد شده‌اند و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته‌اند.

جالب است بدانید که هنرمندان، چهره‌های سرشناس و مدل‌ها و نمادهای مد و فشن به عینک‌های گربه‌ای علاقه بسیار زیادی دارند. این محبوبیت از قدیم در جامعه هنری و ستاره‌های سینما رواج داشته. از جمله می‌توان به مرلین مونرو یا ادری هپبورن اشاره کرد که از طرفداران این تیپ عینک بوده‌اند.

این فریم‌های شیک باعث می‌شوند تا فرد بسیار خوش‌تیپ و خاص به نظر برسد.

ویژگی‌های اصلی عینک آفتابی گربه‌ ای چیست؟

عینک‌ دودی گربه‌ ای در قسمت بالای فریم برجسته‌تر هستند و در بخش پایین تقریبا چیزی برای جلب‌نظر ندارند. فریم این عینک آفتابی همیشه در لبه‌های دسته به سمت بالا کشیده می‌شود تا فرمی شبیه چشم گربه را در نظر بیننده تداعی کند.

همین خمیدگی رو به بالا، ویژگی اصلی عینک گربه‌ای را ساخته است.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که اغلب بخش بالایی فریم پهن‌تر از بخش زیرین آن است.

عینک دودی گربه‌ ای

فرم‌های مختلف عینک دودی گربه‌ ای چگونه است؟

کشیگی لبه‌های عینک و رو به بالا بودن فریم می‌تواند در طرح‌ها یا شکل‌های مختلفی عرضه شود. از فرم‌های بیضی با کمی کشیدکی در قسمت دسته عینک گرفته تا D-frame های بزرگ‌سایزی که در قسمت دسته کمی تیزتر می‌شوند.

بعضی از عینک آفتابی زنانه نیز با تزئینات اضافی، تاکید ویژه‌ای روی گربه‌ای بودن شکلِ فریم دارند.

عینک گربه‌ای مناسب چه صورت‌هایی است؟

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، این فرم از عینک برای همه چهره‌ها مناسب است. افراد با استفاده از چنین عینک‌هایی می‌توانند روی شیک و خاص بودن تیپ خود تاکید ویژه‌ای داشته باشند.

صورت‌های گرد با عینک آفتابی گربه‌ ای بسیار زیباتر و کشیده‌تر دیده می‌شوند. این فرم از عینک کمک می‌کند تا چانه و گونه‌های گرد یک صورت دایره‌ای، تا حدی از مرکز توجه خارج شده و ترکیب کلی چهره، زیباتر به‌نظر برسد.

صورت‌های مستطیلی یا چهره‌هایی که زوایای تیز دارند، بهتر است از نمونه‌های گرد یا بیضی عینک‌های گربه‌ای استفاده کنند. این باعث ایجاد تعادل بین خطوط تیز صورت می‌شود و در نتیجه، چهره بهتر دیده خواهد شد.

گربه ای

پاسخ به سوالات رایج در مورد عینک دودی گربه‌ای

آیا عینک دودی گربه‌ای برای صورت مربعی مناسب است؟

صورت‌های مربعی‌، دارای خط فک تقریبا مستقیم و قوی هستند. عرض پیشانی آن‌ها تناسب خوبی با عرض گونه‌ها دارد. یعنی طول و عرض چهره‌ی ‌آن‌ها به نسبت برابر است. بنابراین، برای کشیده‌تر نمایان شدن صورت و پنهان کردن زاویه‌ی خط فک، بهتر است از عینک‌هایی با فریم باریک استفاده کنید. عینک‌هایی که عرض بیشتری به نسبت طول دارند و فرم منحنی دارند هم گزینه خوبی هستند. بنابراین، عینک آفتابی گربه ای و مدل‌های خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد و بیضی، برای چهره‌هایی با فرم مربعی، مناسب است.

عینک گربه ای مناسب چه فرم صورت است؟

این فریم مناسب صورت های مربع، مستطیل و لوزی شکل است.

برای صورت لوزی (الماسی) چه فرم عینکی مناسب است؟

در صورت‌های لوزی، طول چشم و خط فک باریک و گونه‌ها عریض هستند. به همین خاطر بهتر است از عینک آفتابی گربه ای استفاده کنند تا عرض زیاد گونه‌ها کمتر دیده شود.

چه مدل عینک گربه ای در 2020 مد است؟

عینک‌های گربه‌ای چندین سال است که مد هستند و هر سال می‌توان این طرح را به شکل‌های متنوع در بازار پیدا کرد. اما امسال عینک گربه‌ای نوک تیز با فریم کوچک و باریک مد است. این عینک اغلب با لنزهای مات و لنزهای شفاف عرضه می‌شوند. این طرح برای کسانی که بدنبال جلب توجه هستند یکی از بهترین گزینه‌هاست.

کامنت بگذارید