خانه اخبار لوناتو ، اولین فروشگاه اینترنتی عینک و لنز ایران چگونه متولد شد؟

لوناتو ، اولین فروشگاه اینترنتی عینک و لنز ایران چگونه متولد شد؟

نویسنده تیم لوناتو
داستان لوناتو

داستان لوناتو

مشکلات همیشه هم مانع از پیشرفت نیستند، گاهی می‌توانند موجب شکل‌گیری یک اتفاق خوشایند باشند. داستان بسته شدن نطفه لوناتو هم به روزی برمی‌گردد که ما قصد خرید عینک اصل را داشتیم. اما این سوال برایمان پیش آمد که چگونه می‌توان محصولات جعلی که با نام و لوگوی برندهای مشهور در بازار عرضه می‌شوند را از نمونه‌های اصلی آن‌ها تشخیص داد؟

پس از مطرح شدن این سوال، مسائل دیگری نیز در ذهنمان شروع کردند به جولان دادن و عرصه را برای یافتن یک پاسخ شفاف و روشن تنگ‌تر کردن. مواردی مانند این که چرا اصلا باید برای خرید عینک و عدسی‌های آن هزینه‌های گزافی متحمل شد؟ که شاید در نهایت هم متوجه شویم که نمونه‌های فِیک و بی‌ارزش را به جای کالای اصلی به ما فروخته‌اند!

در پی یافتن پاسخ این پرسش‌ها،شروع کردیم به پرس‌وجو و تحقیق از بازارهای سنتی و کارشناسان حوزه طراحی و تولید عینک‌های طبی و آفتابی.

نتیجه این تحقیق‌ها نه تنها پاسخ روشنی برای سوال‌هایمان به‌دنبال داشت، بلکه سبب تولد «لوناتو» و آغازگر مسیری نو در راستای یاری‌رساندن به هم‌وطنان عزیزمان شد.

تا پیش از شکل‌گیری فروشگاه آنلاین لوناتو، جای چنین کسب‌وکاری در حوزه مد و فشن و به‌خصوص زیرمجموعه عینک‌های طبی و آفتابی و تمامی ملزومات و لوازم جانبی آن‌ها در ایران خالی بود.

ما با افتخار لوناتو را متولد کردیم و چشم‌اندازی وسیع برای آینده‌ آن ساختیم تا با کمک این برند بتوانیم نامی ماندگار در عرصه‌های بین‌المللی برای ایران عزیزمان رقم بزنیم.

بنیان‌گذاران لوناتو چه کسانی هستند؟

در بالا از «ما» و مشکلاتِ «ما» گفتیم که موجب پدید آمدن اولین فروشگاه اینترنتی عینک‌های طبی، آفتابی و لنز در ایران شد. اما شاید برایتان جالب باشد تا بدانید این «ما» چه کسانی هستند و چگونه به فکر راه‌اندازی چنین کسب‌وکاری افتادند؟

باید برایتان بگوییم که «ما»، «ندا رستمی» و «مهدی سامع» هستیم که هر دو در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی نرم‌افزار تحصیل کرده‌ایم و هر دو برای مقطع کارشناسی ارشد به سراغ رشته MBA رفتیم.

داستان لوناتو
«ندا رستمی» که بسیار اجتماعی، منظم، دقیق و عاشق سفر و کتاب است، شاخه کارآفرینی را انتخاب کرد تا برای تحقق اهداف آینده‌نگرانه خود بتواند از آموزه‌های آکادمیک و اصول مکتوب این حوزه بهره بگیرد.
داستان لوناتو
«مهدی سامع» هم به سراغ شاخه مارکتینگ رفت تا با تفکرات بلند پروازانه و پشتکار فوق‌العاده خود نشان دهد که در راستای رسیدن به چشم‌اندازهای وسیع نباید دست از تلاش برداشت و تسلیم موانع شد.

ما در مسیر پیشرفت خود از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم تا بتوانیم آنچه شایسته یک مشتری آنلاین است را برای او مهیا کنیم. برای این منظور، در اولین قدم از شتاب‌دهنده‌های آواتک کمک گرفتیم و در زمانی کوتاه خود را به جایگاه استارت‌آپ‌های منتخب رساندیم و با جذب سرمایه، به شکلی نوین خدمت‌رسانی خود را به متقاضیان عینک و لنز در سراسر ایران آغاز کردیم.

اگر برایتان جالب است تا با انتخاب نام «لوناتو» برای این مجموعه آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید و از زبان خود «ندا رستمی» دلیل آن را بشنوید.

http://innotalks.ir/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%BE-%D9%84%D9%88%D9%86%D8%A7%D8%AA%D9%88/
داستان لوناتو
بنیانگذاران فروشگاه آنلاین لوناتو در دوره سوم شتابدهی آواتک

هدف ما آسایش مشتری است

یکی از اصلی‌ترین اهداف فروشگاه اینترنتی لوناتو، آسایش هرچه بیشتر مشتری در خرید عینک موردنظرش است. برای این منظور ما خدمات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم. به این صورت که کاربر می‌تواند تا حداکثر 5 جفت عینک را انتخاب کند تا برای تست رایگان در منزل، به نشانی وی ارسال شود.

این سرویس کاملا رایگان است و توسط پیک در کوتاه‌ترین زمان برایتان ارسال می‌شود. شما پس از انتخاب گزینه (های) دلخواه، بقیه عینک‌ها را به پیک لوناتو پس داده و هزینه خرید عینک را همان‌جا در منزل خود با کارت بانکی یا به‌صورت نقد پرداخت می‌کنید.

لازم است اشاره کنیم که اگر به هر دلیلی، هیچ‌کدام از 5 عینک ارسالی موردپسندتان واقع نشد، بدون پرداخت هیچ‌نوع هزینه‌ای می‌توانید آن‌ها را مرجوع کنید.

همچنین به صورت آنلاین هم می‌توانید با پاسخ دادن به پرسش‌های تصویری، فریم‌های متناسب با صورت خود را انتخاب کنید.

تست رایگان در منزل

کالای فروخته شده پس گرفته می‌شود!

هدف اصلی لوناتو، جلب اعتماد صددرصدی مشتری‌هاست. ما با اطمینان می‌گوییم که برای انتخاب مشتری و هزینه‌ای که برای خرید پرداخت می‌کند، ارزش بسیار زیادی قائل هستیم. برای اثبات این ادعا نیز به اطلاع مشتری‌های خود می‌رسانیم که اگر به هر دلیلی از خرید خود پشیمان شده و قصد مرجوع کردن کالای خریداری شده را دارند، لوناتو این امکان را برای آن‌ها مهیا ساخته و با کمال‌ میل، اجناس فروخته شده را تا 30 روز پس از خرید و بدون نیاز به هیچ توضیحی پس می‌گیرد.

کانال لوناتو در آپارات

اهدای عینک به «چشمان مهربان»

«چشمان مهربان» در واقع نام کمپین خیریه‌ای است که لوناتو در سال 1395 خورشیدی راه‌اندازی کرد.

به موجب این کمپین، که با هدف تهیه عینک و عدسی به صورت رایگان برای افراد نیازمند و به‌ویژه کودکان، ایجاد شده. همواره مبالغی از خرید هر مشتری را به این صندوق اختصاص می‌دهیم تا هزینه لازم برای تهیه و ارسال عینک برای اشخاصی که با مشکلات بینایی مواجه هستند اما بضاعت مالی کافی ندارند، تامین شود.

دلیل اصلی شکل‌گیری خیریه چشمان مهربان، انتشار آماری مبنی بر وجود 700 میلیون نفر در سراسر دنیا بود که توان خرید عینک طبی را ندارند و در نتیجه با مشکلات بینایی مواجه هستند. شاید بد نباشد بدانید، بالغ بر 10 میلیون نفر از این اشخاص در میهن عزیزمان، ایران ساکن هستند. از این رو، با تکیه بر این موضوع که تاکنون هیچ سازمان یا خیریه‌ای برای سلامت چشم افراد بی بضاعت اقدامی نکرده بود، این امر را وظیفه انسانی خود دانستیم تا در این مسیر پیش‌قدم شده و کمپین خیریه «چشمان مهربان» را راه‌اندازی کنیم.

در ویدئوی برنامه باهمستان شبکه جام جم سیما، می‌توانید داستان راه‌اندازی «چشمان مهربان» را از زبان «ندا رستمی»، یکی از بینیان‌گذاران فروشگاه آنلاین لوناتو بشنوید.

ما همچنان حرف برای گفتن داریم

بلاگ لوناتو، به‌عنوان محفلی برای کسب دانش، به ارائه مقالات گوناگونی در حوزه فشن، راهنمای خرید، معرفی برندهای مشهور عینک‌های طبی و آفتابی و همچنین سلامت و مشکلات چشم و بینایی می‌پردازد تا علاوه بر خرید آسان از فروشگاه آنلاین لوناتو، با جدیدترین گرایشات مد آشنا شده و در رابطه با حفظ سلامت چشم و بینایی نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

لوناتو در رسانه‌ها

معرفی استارتاپ لوناتو؛ فروشگاه آنلاین سفارش عینک

استارتاپ لوناتو: تست ۵ عینک در منزل قبل از خرید

Related Articles

1 کامنت

سیروس آراکس 30 اردیبهشت 1402 - 09:25

****************

پاسخ

کامنت بگذارید