خانه 5 موضوعی که قبل از خرید عینک برای کودکان باید بدانید

5 موضوعی که قبل از خرید عینک برای کودکان باید بدانید

نویسنده تیم لوناتو
تهیه عینک برای کودکان چندان آسان نیست. در وهله اول باید عینک متناسب صورت آن‌ها باشد. سپس باید شیک و زیبا هم به‌نظر برسد. البته خوشبختانه در سال‌های اخیر، برندهای مطرح در زمینه طراحی و ساخت عینک به عرضه محصولاتی می‌پردازند که هر تیپ و سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. عینک‌های کودکان نیز تنوع بسیار زیادی یافته‌اند و از این‌رو والدین قادر خواهند بود از میان گزینه‌های متعدد، محصولی که بیشتر با شخصیت فرزندشان متناسب است را خریداری نمایند. اما، در مسیر انتخاب صحیح باید برخی از مسائل را در اولویت بررسی قرار داد. برای اینکه بدانید این ملزومات اصلی چیستند از شما دعوت می‌کنیم تا مراحل زیر را مطالعه کنید.

قدم اول: اندازه عینک

باید بدانید که عینک کودکان به‌طور میانگین دارای پهنای عدسی 44 تا 48 میلی‌متری هستند. بلندی دسته عینک آن‌ها نیز معمولا 125 و نهایتا 130 میلی‌متر است. این اندازه به صورت استاندارد برای کودکان بین 4 تا 10 سال متناسب است.

قدم دوم: جنس عینک

عینک‌هایی که از جنس استات هستند، ممکن است ایجاد حساسیت زیادی بکنند، در عین اینکه چندان خوش‌استایل هم نخواهند بود. اما آن‌هایی دارای لولاهای فنری هستند نه تنها بهتر روی صورت کودک می‌نشینند، بلکه با قابلیت تغییر اندازه فریم‌ها می‌توانند برای صورت‌های در حال رشد (مثل کودکان) گزینه‌های مناسب‌تری باشند. در ضمن، دوام و پایداری بیشتری هم دارند.

قدم سوم: استایل

همان‌طور که در مقدمه اشاره کردیم، برای عینک کودکان گزینه‌های متنوعی عرضه می‌شود. این وظیفه والدین است که به فرزندان خود اجازه بدهند با انتخاب عینک‌های رنگی و مطابق به سلیقه شخصی‌شان اعتمادبه‌نفس بیشتری در جامعه داشتند. در حال حاضر، مدل‌های عینک‌های بزرگسالان در اندازه‌های کوچک‌تر برای کودکان نیز موجود است.

قدم چهارم: عدسی‌ها

عدسی‌ها ساخته شده از پلی‌کربنات 12 بار بیشتر از عدسی‌های پلاستیکی استاندارد در برابر ضربات دوام دارند. ازاین‌رو برای عینک کودکان گزینه‌های بسیار مناسب‌تری بشمار می‌روند. همچنین عدسی‌های Transitions هم وجود دارند که از جنس پلی‌کربنات ساخته شده‌اند و علاوه بر کیفیت خوب، در فضای بیرون از خانه به صورت 100 درصدی چشم را در برابر تابش‌های فرابنفش محافظت می‌کنند. همچنین، چشم کودکان باید به‌طور کامل در برابر نورهای آبی قابل مشاهده محافظت شوند. به این خاطر که بر اساس آمار رسمی و جهانی، از هر 4 کودک یک نفر بیش از 3 ساعت از روز خود را به استفاده از وسایل الکترونیکی همانند تبلت یا کامپیوتر سپری می‌کند. عدسی‌های مقاوم در برابر نور آبی، از رسیدن این تابش‌های مضر به چشم کودک پیشگیری می‌کنند. تابش نور آبی وسایل الکترونیک سبب بروز سردرد و خستگی، تاری و خشکی چشم می‌شود.

قدم پنجم: پوشش عدسی

باید مطمئن باشید عینکی که برای کودک خود انتخاب می‌کنید، پوشش مخصوص عدسی داشته باشد. این پوشش‌های محافظ موجب دوام و طول عمر بیشتر عدسی می‌شوند. همچنین نگاه با عینک را برای کودک آسان‌تر خواهند کرد. از جمله باید به پوشش ضدبازتاب (آنتی‌رفلکتیو) اشاره کرد که موجب کاهش خستگی چشم می‌شوند. همچنین پوشش ضد خش عدسی نیز همان‌طور که از نامش پیداست برای مقاومت هرچه‌بیشتر در مقابل خراشیدگی‌ها ساخته شده است. در آخر هم باید به پوشش UV  عدسی اشاره کنیم که به طور 100 درصد، از رسیدن تابش‌های فرابنفش خورشید به چشم کودک محافظت می‌کند. امیدواریم با در نظر گرفتن این موارد کلی، با سهولت بیشتر برای فرزند عزیز خود عینک خریداری کنید. برای این منظور، از شما دعوت می‌کنیم تا به صفحه مخصوص عینک کودکان در فروشگاه آنلاین لوناتو در این نشانی مراجعه کنید.

کامنت بگذارید