خانه اخبار 9 راهکار مفید برای مراقبت از چشم کودک

9 راهکار مفید برای مراقبت از چشم کودک

نویسنده تیم نویسندگان
توصیه هایی برای مراقبت از چشم کودک

توصیه هایی برای مراقبت از چشم کودک

توصیه هایی برای مراقبت از چشم کودک که در این مطلب نوشته‌ایم، شامل 9 راهکار ساده و کاربردی است.

تعیین زمان دقیق برای مشکلات بینایی کودک شما کار سختی است. اکثر متخصصان بینایی به انجام معاینات منظم تاکید می‌کنند. این کار به حفاظت از بینایی کودک شما کمک می‌کند و اطلاعات مفیدی را در مورد سلامتی چشم او در اختیار شما و پزشک مربوطه می‌گذارد.

مایکل رپکا، متخصص چشم اطفال، معتقد است مراقبت از بینایی کودک باید از زمان تولد او آغاز شود و در دوران کودکی ادامه داشته باشد. وی می‌گوید: "برای بسیاری از کودکان، ارزیابی بینایی توسط متخصص چشم کافی است. اما اگر کودکی سابقه مشکلات بینایی چشم داشته باشد، به معاینات بیشتری نیاز خواهد داشت. "

شما می‌توانید درخواست کنید که اپتومتریست ما به خانه شما بیاید. چگونه؟ با یک کلیک و وارد کردن شماره تماس. به همین سادگی! فقط کافی‌است دکمه زیر را فشار دهید و سپس اطلاعات خود را برای ما بنویسید. در اولین زمان خالی، کارشناس بینایی‌سنجی ما به خانه/محل‌کار شما می‌آید و معاینه بینایی‌سنجی را انجام می‌دهد.

معاینه در محل
توصیه هایی برای مراقبت از چشم کودک

توصیه هایی برای مراقبت از چشم کودک

حتی اگر هیچ فاکتور یا سابقه بیماری خانوادگی از مشکلات بینایی وجود نداشته باشد نیز، باز معاینات به طور مرتب باید انجام شود. به طور کلی، برای مراقبت از بینایی کودک، بایستی به برخی نکات توجه کنید. در این مقاله سعی داریم به بررسی برخی از این نکات بپردازیم. اگر نیازمند آگاهی از عوامل موثر بر بینایی فرزندتان هستید، با ما همراه باشید.

1- مدیریت مدت زمان استفاده از لوازم الکترونیکی

مدت زمانی که کودکان برای کار با رایانه، تبلت و موبایل می‌گذرانند، تاثیر مستقیم بر بینایی آنها می‌گذارد. مطالعه‌ای نشان داده است که ۴۱ درصد از والدین می‌گویند که فرزندانشان در طول روز ۳ ساعت یا بیشتر از وقت خود را صرف کار با این لوازم می‌کنند. همچنین مشخص شد که ۶۶ درصد از بچه‌ها دارای تلفن هوشمند یا تبلت هستند.

2- مضرات استفاده بیش از حد از موبایل یا تبلت

استفاده بیش از حد این لوازم، موجب سوزش، خارش و خستگی چشم می‌شود. سر درد، خستگی، تاری دید، از بین رفتن تمرکز و درد سر و گردن از دیگر مضرات استفاده از موبایل و رایانه است. در نتیجه، بهتر است تا جایی که امکان دارد، کودک خود را از استفاده این موارد منع کنید و سرگرمی‌های سالم را برای آنها ایجاد کنید.

3- استفاده از سنجش بینایی کودکان

همانطور که اشاره شد، آزمایشات مربوط به بینایی در حفاظت از بینایی چشم کودک بسیار موثر است. زیرا در این معاینات، هر گونه اختلال در کارکرد چشم‌های کودک بررسی می‌شود و در سلامت چشم کودک تاثیر می‌گذارد.

شما نباید از کودک خود انتظار داشته باشید که به بیان مشکلات بینایی خود بپردازد. بلکه با مراجعه به پزشک و انجام معاینات معمول، به مشکلات بینایی کودک خود پی خواهید برد. در غیر این صورت، ممکن است مشکلات بینایی فرزند شما تشخیص داده نشود و گذشت زمان موجب تشدید آنها شود.

بیشتر بخوانید: بینایی سنجی کودکان

حفاظت از بینایی کودک - مواد غذایی موثر

4- استفاده از منابع غذایی موثر بر تقویت بینایی

حفظ رژیم غذایی سالم و متعادل برای حفاظت از بینایی کودک امری مهم و ضروری است و به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشم کمک می‌کند. اگر مواد غذایی حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌ها، مواد مغذی و معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها باشد، ممکن است شما را در مراقبت از بینایی کودک یاری کند. سعی کنید مواد غذایی نظیر ماهی، تخم‌مرغ، بادام، لبنیات، هویج و پرتقال را جهت سلامت چشم کودک خود، در رژیم غذایی او بگنجانید.

خرید عینک طبی از فروشگاه اینترنتی لوناتو

5- آگاهی نسبت به سابقه بیماری‌های خانوادگی

یکی از دلایل اصلی بیماری‌های چشم کودکان، عوامل ارثی است. وجود هرگونه بیماری در خانواده، خطر ابتلای فرزند شما را نیز افزایش خواهد داد. در زمان مراجعه به پزشک برای انجام معاینات لازم، تمام عوامل موثر بر بیماری‌های چشمی از جمله سابقه بیماری‌های خانوادگی را نیز با پزشک در میان بگذارید.

6- خارج از خانه با آنها بازی کنید

مطالعات نشان می‌دهد، کودکانی که وقت بیشتری را خارج از خانه می‌گذرانند، خطر کمتری از ابتلا به مشکلات چشمی مانند نزدیک بینی را تجربه می‌کنند. نور طبیعی خورشید و افق‌های گسترده‌تر بر بینایی کودکان تاثیر می‌گذارد. در نتیجه، برای حفاظت از بینایی کودک خود، به این مورد نیز توجه کنید.

7- تشویق به استفاده از عینک آفتابی

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، موجب بروز اختلالات بینایی می‌شود. در نتیجه توصیه ما این است برای مراقبت از بینایی چشم کودک، او را تشویق به استفاده از عینک آفتابی کنید. همچنین در زمان انجام فعالیت‌هایی نظیر شنا، بهتر است برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، از عینک مناسب استفاده شود. محصولات لوناتو از بهترین کالاهای موجود در بازار است و با خرید این محصولات، جای نگرانی بابت کیفیت عینک خریداری‌شده وجود نخواهد داشت.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین لوناتو

حفاظت از بینایی کودک

8- حفظ عادات سالم

کودک شما در درجه اول پدر و مادر خود را به عنوان الگوی خود قرار می‌دهند و حرکات خود را از شما یاد می‌گیرند. در نتیجه، سعی کنید سبک زندگی خود را تغییر دهید و عادات سالم را جایگزین کنید. زمانی که کودک ببیند که شما مدت زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون می‌کنید، دیگر سعی در اصلاح کارهای خود نخواهد کرد.

9- کاهش فشار بر چشم‌ها

کودکان در طول روز، به دلیل انجام فعالیت‌های مختلف، فشار زیادی به چشمان خود وارد می‌کنند و استراحت کافی به آنها نمی‌دهند. سعی کنید جهت کاهش فشار بر چشمان، آنها را به خواب زودتر در شب و یا چرت بعد از ظهر، عادت دهید. این موارد در استراحت چشم‌ها کمک می‌کند و از بروز مشکلات چشم‌ها جلوگیری می‌کند.

نتیجه

حفاظت از بینایی چشم کودک، امری مهم در فرآیند مراقبت از بینایی چشم کودک خواهد بود. بسیاری از پدر و مادرها در رعایت نکات مربوط به سلامت چشم کودک خود، سهل انگاری می‌کنند. اما عدم توجه کافی، منجر به بروز مشکلات بینایی در بچه‌ها می‌شود. در این مقاله، برخی از نکاتی که در این رابطه لازم است بدانید را ذکر کرده‌ایم. با دقت در این نکات، روند مراقبت از کودکان شما تسهیل می‌شود و از سلامت چشم آنها اطمینان حاصل خواهید کرد.

Related Articles

کامنت بگذارید