خانه اخبار بهترین مارک قطره اشک مصنوعی خارجی

بهترین مارک قطره اشک مصنوعی خارجی

نویسنده تیم لوناتو
بهترین مارک قطره اشک مصنوعی خارجی

شناسایی و خرید بهترین مارک قطره اشک مصنوعی خارجی به یک چالش بزرگ برای افرادی شده است که در اثر استفاده از لنز چشم دچار خشکی یا سوزش شده‌اند. البته قطره اشک مصنوعی فقط مختص افراد دارای لنز چشم نیست. پس اگر به هر دلیلی احساس ناخوشایند سوزش و خشکی را در چشم خود تجربه می‌کنید، قطره اشک مصنوعی راهکار مناسبی برای شما است.

نکته‌ای که باید برايتان در اولويت قرار داشته‌باشد، مارک این محصول است. مسلم است که به حساسیت چشم‌هایتان واقف هستید و نباید هر محصولی را در آن استعمال کنید. پس لازم است اطلاعاتتان را درباره کم‌و‌کیف این محصول و برندهای معروف آن ارتقاء دهید.

چه چیزی درمورد قطره‌های اشک مصنوعی نمی‌دانید؟

اشک مصنوعی همانطور که از اسمش پیداست جایگزینی برای اشک طبیعی چشم است. یعنی اگر به هر دلیلی چشم شما نتواند اشک کافی تولید کند، این قطره آسیب‌های ناشی از آن را جبران می‌کند. دلایل مختلفی برای کمبود اشک طبیعی در چشم وجود دارد. انواع جراحی‌های چشم، استفاده طولانی‌مدت از کامپیوتر و موبایل، خشکی ناشی از ضربه خوردن چشم، آلودگی‌های موجود در آب و هوا و استفاده از لنز جزء رایج‌ترین دلایل این عارضه است.

این مطلب را هم بخوانید:  بهترین لنز برای چشم های حساس!

اشک مصنوعی مایعی است که در فرمولاسیون و ویسکوزیته‌های مختلف تولید می‌شود. بعضی از این نوع محصول ممکن است حاوی یون‌های بی‌کربنات و یا عناصر متفاوت باشند. به هرحال انواع مختلفی از این محصول وجود دارد.

انواع قطره اشک مصنوعی کدام‌اند؟

لازم است قبل از انتخاب برند، انواع این محصول را بشناسید:

قطره اشک مصنوعی دارای مواد نگهدارند

برخی از اشک های مصنوعی حاوی مواد نگهدارنده هستند و برخی فاقد مواد نگهدارنده. در حالیکه مواد نگهدارنده برای اکثر شما ضرری ندارند، افراد مبتلا به سندرم شدید چشم خشک که نیاز به استفاده مکرر اشک مصنوعی دارند، ممکن است نسبت به این نوع قطره حساسیت داشته‌باشند.

قطره اشک مصنوعی فاقد مواد نگهدارنده

برخی از این قطره‌ها مواد نگهدارنده ندارند و باید در ظروف استریل و به صورت یک بار مصرف استفاده شوند. قطره اشک مصنوعی یکبار مصرف دقیقا همین محصول است.

قطره‌های ضد آلرژی

این محصول سوزش و حساسیت چشم را که بسیار رایج است، کاهش می‌دهد. در طول فصل‌های آلرژی‌زا، این محصول می‌تواند تفاوت معناداری در کیفیت زندگی شما ايجادکند. همچنین قطره‌های گلوکوم با کاهش فشار داخل چشم که می‌تواند به شبکیه حساس شما آسیب برساند، خطر کوری را کاهش می‌دهد.

فواید اشک مصنوعی که شما را به استفاده از آن ملزم می‌کند؟

علت استفاده از اشک مصنوعی می‌تواند متفاوت باشد اما قطعا مهم‌ترین آن برگرداندن رطوبت ازدست رفته چشم است. به این ترتیب:

قطره اشک مصنوعی می‌تواند رطوبت طبیعی چشم را وقتی خود چشم قادر به انجام این کار نیست، جایگزین کند. این محصول خشکی چشم، تحریک‌پذیری، سوزش و خارش را برطرف می‌کند.

این محصول نقش یک ضدعفونی‌کننده چشم را بازی می‌کند. درواقع همه ذرات آلوده یا مضر موجود در چشم که باعث آزار و آسيب است، بااستفاده از این محصول شسته شده و کاملا از بین می‌رود.

این محصول نوعی درمان برای خراش‌های سطحی چشم نیز به حساب می‌آید و احساس ناخوشایند آسیب‌های چشم را از بین می‌برد.

استفاده از این محصول به حرکت روان چشم کمک کرده و چشم را نرم می‌کند.

برای افرادی که در اثر کار مداوم با کامپیوتر و گوشی‌ موبایل دچار خستگی چشم می‌شوند، این محصول نوعی درمان به حساب می‌آید.

لیست بهترین قطره‌های اشک مصنوعی خارجی موجود در ایران

در این بخش بهترین قطره‌های خارجی موجود در بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم:قطره اشک مصنوعی های Hye

 این محصول نسبت به دیگر قطره‌ها یک مزیت بزرگ دارد و آن سطح ویسکوزیته مناسب آن است. این قطره در درمان انواع عارضه‌های چشم ناشی از خشکی مانند سوزش و خارش و همچنین احساس وجود جسم خارجی در چشم کاربرد دارد. این محصول در طولانی‌مدت نقش محافظتی نیز پیداکرده و از بروز آسیب در چشم پیشگیری می‌کند.

قطره اشک مصنوعی آرتلاک بوش‌اندلومب

قطره اشک مصنوعی آرتلاک

Lomb and Bausch یکی از عناصری که در ساخت این محصول به کار رفته‌است، پروپیل متیل سلولز است. این قطره به حرکت روان چشم، آبرسانی و نرم شدن بافت چشم کمک می‌کند.

قطره اشک مصنوعی اویزور اسپانیا  AVIZOR

قطره اشک مصنوعی اویزور   AVIZOR

این محصول از سدیم هیلورانت کهبه طور طبیعی نیز در چشم وجود دارد، ساخته می‌شود. بدین ترتیب سازگاری این محصول با چشم به حدی است که خیلی زود عوارض خشکی و حساسیت چشم را از بین می‌برد.

قطره اشک مصنوعی آکوایس Acuaiss

قطره اشک مصنوعی آکوایس Acuaiss

این برند اسپانیایی در تولید محصولات خود از سدیم هیالورونیت که یک مرطوب‌کننده طبیعی چشم است استفاده می‌کند. ازطرفی یدروکسی پروپیل متیل سلولز و پلی وینیل الکل در این محصول وجود ندارد.

این محصول بهترین جایگزین برای اشک‌طبیعی چشم است و در بهبود عارضه‌های جراحی عیوب انکساری، خستگی ناشی از کار با مانیتور، تاری دید ناشی از خشکی و ... کاربرد دارد.

قطره اشک مصنوعی زیلویال Xiloial

قطره اشک مصنوعی زیلویال

 این محصول یک لایه محافظ بر روی سطح چشم ایجاد کرده و به این شکل از آن محافظت می‌کند. همچنین تعادل فیزیولوژیکی بین پرده اشک و سطح چشم با استفاده از این قطره بهبود پیدا می‌کند. بهبود سلامت قرنیه، برطرف کردن ناراحتی‌های سطحی چشم و روان و نرم کردن حرکات چشم از دیگر قابلیت‌های این محصول است.

قطره اشک مصنوعی رنو Renu

قطره رفع کننده خشکی چشم رنیــو ReNu Drops - دارو خانه آنلاین
قطره اشک مصنوعی رنو Renu

این محصول یک گزینه ایده‌آل برای تمام کسانی است که از لنز طبی استفاده می‌کنند. به هر حال استفاده از لنز چشم شما را مستعد خشکی و حساسیت خواهد کرد. این قطره دقیقاً برای پیشگیری از عارضه‌های این نوع خشکی طراحی شده‌است. این قطره کمک می‌کند با وجود استفاده مداوم لنز در چشم شما احساس راحتی کنید.

از جمله ترکیبات این محصول می‌توان به ایزوتونیک پوویدون، اسید بوریک، کلرید پتاسیم و اسید سوربیک اشاره کرد. ترکیب این عناصر یک لایه محافظ بر روی چشم شما ایجاد کرده و نرمی و رطوبت قابل‌توجهی به آن می‌بخشد.

یک نکته کاربردی:

اگر می‌خواهید در اثر استفاده از لنز دچار خشکی چشم نشوید، توصیه می‌کنیم که همواره لنزهایتان را در شرایط خوبی نگه دارید. یکی از مهم‌ترین اصول نگهداری از لنز استفاده از محلول لنز باکیفیت و تعویض به موقع آن است. پیشنهاد ما به شما این است که ‌محلول‌های لنز لوناتو را امتحان کنید. شما با خرید محلول لنز از لوناتو، به میزان چشمگیری از بروز حساسیت و خارش در چشم جلوگیری کرده و قبل از هزینه برای درمان، از خشکی چشم پیشگیری خواهید کرد.

منابع

https://www.news-medical.net/health/Health-Risks-and-Benefits-of-Eye-Drops.aspx

https://www.verywellhealth.com/artificial-tears-3422086

Related Articles

1 کامنت

لیلا کابلی 4 آبان 1402 - 21:12

سلام بین قطره ها بهترین و بی عارضه ترین ک همیشه بشه استفاده کرد و چشم از خشکی زیاد اسیب نبینه کدام است .درود

پاسخ

کامنت بگذارید