خانه اخبار تقویت چشم و بینایی با 10 روش تضمین‌شده در خانه

تقویت چشم و بینایی با 10 روش تضمین‌شده در خانه

نویسنده تیم لوناتو
تقویت چشم
حراج جمعه سیاه لنز و عینک

برای تقویت چشم و بینایی بهترین و موثرترین دارو آگاهی از این امر است که اگر از ماهیچه‌های چشم خود استفاده نکنید، آنها به مرور ضعیف می‌شوند.

بنابراین، همانند همه ماهیچه‌های بدن، شما باید به چشمان خود ورزش دهید تا این عضو مهم بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

برای این منظور لوناتو در ادامه چندین ترفند را برایتان برشمرده تا با انجام آنها بتوانید دیدی واضح و شفاف به دنیای پیرامون خود داشته باشید.

تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

  1. از خسته کردن چشم‌ها در طول روز پرهیز کنید. هر دو یا سه ساعت یک بار فقط چند دقیقه چشم‌های خود را ببندید تا این عضو مهم بدن و دریچه‌ی روحتان کمی استراحت کند و دوباره قوی‌تر از قبل جهان را با وضوح کامل نشانتان بدهد
  2. عکس زیر ورزش‌های مفید برای چشم‌ها را نمایش می‌دهد. برای تقویت هر چه بیشتر بینایی، همه موارد را به ترتیبی که در عکس نشان داده شده انجام دهید. اگر فقط چندین دقیقه از 24 ساعت شبانه‌روز را به تمرین این ورزش‌ها اختصاص دهید، مطمئن باشید که چشم‌هایتان همیشه سالم و قوی خواهند ماند.
  3. اگر عینکی هستید، سعی کنید چند ساعت در روز از آن استفاده نکنید. در مواقعی که بدون عینک هم می‌توانید کارها را به انحام برسانید، این وسیله را کنار بگذارید تا چشم‌ها استراحت کنند.
  4. هر روز چشم‌های خود را ماساژ دهید. عکس زیر طریقه صحیح ماساژ را نشان داده است. از نقطه یک به 6 بروید و این ماساژ را چند بار در روز تکرار کنید. این کار کمتر از 5 دقیقه زمان می‌خواهد.

    از انگشت‌های شست و اشاره برای ماساژ چشم باید استفاده کنید. فشار زیادی به چشم وارد نکنید.

  5. وقتی بیرون از خانه و در فضای باز هستید، به یک نقطه دور نگاه کنید. بعد خیلی سریع به پاهای خود یا یک سوژه در نزدیکی خود خیره شوید. چند بار این حرکت را انجام دهید تا ماهیچه‌های چشم ورزش داده شوند.
  6. مصرف آب‌هویج را در دستور کار خود قرار دهید. هر روز یا یک روز در میان دست‌کم یک لیوان آب‌هویج بنوشید. هویج از ضعیف شدن بینایی پیشگیری می‌کند.
    برای اینکه بهترین بهره را از این نوشیدنی ببرید، توصیه می‌کنیم دو تا سه قطره روغن زیتون هم به آن اضافه کنید. شاید طعمش چندان خوشایند نباشد، اما بدون شک خاصیت فراوانی دارد و برای سلامت چشم‌ها بسیار مفید خواهد بود.
  7. اگر عصرها چشم‌هایتان خارش می‌گیرند، توصیه می‌کنیم آب آلوئه‌ورا بنوشید. البته بد نیست پیش از مصرف این نوشیدنی با پزشک خود مشورت کنید.
  8. وقتی احساس می‌کنید چشم‌هایتان خیلی خسته هستند، آنها را با آب ولرم بشویید. این کار حکم دوش آب گرم را دارد و خستگی چشم را برطرف می‌کند.
  9. ترجیحا 2 ساعت قبل از خواب به صفحه نمایش کامپیوتر، موبایل، تبلت یا هر وسیله الکترونیک دیگری نگاه نکنید.
  10. برای تقویت چشم و بینایی خود می‌توانید از تمرین تراتاکا هندی کمک بگیرید. این تمرین علاوه بر تقویت قدرت تمرکز انسان، به تقویت بینایی هم کمک شایانی می‌کند.

    برای انجام آن لازم است روی یک صندلی یا زمین بنشینید. یک عدد شمع روشن را در مقابل خود قرار دهید. همه حواس و تمرکز خود را روی نور شمع بگذارید. از پلک زدن بپرهیزید. باید یک تصویر کامل، با جزئیات تمام از سوژه‌ای که در مقابلتان قرار دارد در ذهن و حافظه خود بسازید.
    سپس چشم‌های خود را ببندید و تمرکز خود را بین دو ابروی خود بگذارید. سعی کنید تصویر شمع را روی سر خود تصور کنید. این کار را تا جایی که‌ می‌توانید تمرکز کنید، ادامه دهید. حدود 10 دقیقه از روز خود را به انجام این تمرین اختصاص دهید.
    هدف از این تمرین این است که پیش از خسته شدن چشم‌ها بتوانید تصویر واضحی از سوژه در ذهن بسازید.

Related Articles

کامنت بگذارید