خانه اخبار بهترین رنگ و بهترین مدل لنز برای چشم قهوه ای چیست؟

بهترین رنگ و بهترین مدل لنز برای چشم قهوه ای چیست؟

نویسنده فروغ بیداری
چه لنزی به چشم قهوه ای میاد

چه لنزی به چشم قهوه ای میاد

چه لنزی به چشم قهوه ای میاد ؟ اگر چشم‌های تیره و قهوه‌ای دارید حتما این سوال برایتان پیش آمده که کدام رنگ برایتان مناسب تر است! پاسخ آن را در ادامه مطلب بخوانید.

بهترین رنگ لنز برای چشم‌های قهوه‌ای، رنگ‌های گرم همچون عسلی و فندقی است. البته از معدود رنگ‌های روشنی همچون خاکستری هم می‌توانید استفاده کنید. لنزهایی که ته‌رنگِ ملایم خاکستری یا سبز دارند، تغییر چشمگیر و مثبتی در چهره‌تان ایجاد ‌می‌کنند.

لنزهای رنگی مات هم جزو بهترین گزینه برای افرادی چشم قهوه‌ای است.

اگر دوست دارید تغییر مشخصی داشته باشید و لنز در چشم هایتان طبیعی نباشد، می‌توانید از رنگ‌هایی همچون آبی، بنفش و یا سبز هم استفاده کنید.

لنز مناسب برای چشم قهوه ای

لنزهای رنگی در چه مدل‌هایی عرضه می‌شوند؟

در ادامه‌ی پاسخ به چه لنزی به چشم قهوه ای میاد بد نیست با انواع مختلف لنزهای رنگی آشنا شوید.

لنزهای تماسی رنگی در سه نوع مختلف عرضه می‌شوند:

رنگ‌های نمایان (محسوس): در این مدل‌ها اصولا رنگ‌های روشنی همچون آبی روشن یا سبز روشن استفاده شده است تا فرد هنگام گذاشتن و برداشتن لنز بتواند آن را به راحتی تشخیص دهد. اما رنگ این لنزها تاثیری در تغییر رنگ چشم ندارند و بنابراین برای زیبایی استفاده نمی‌شود. 

رنگ‌های تاکیدی: این لنزها رنگ مشخصی دارند و کمی تیره‌تر و پررنگ‌تر از لنزهای محسوس ساخته می‌شوند. همان‌طور که از نام مدل می‌توان حدس زد، فقط تاکیدی بر رنگ طبیعی چشم هستند و تغییر خاصی در رنگ چشم فرد ایجاد نمی‌کنند. این لنزهای تماسی برای افرادی مناسب است که رنگ چشم بسیار روشنی دارند و می‌خواهند کمی چشم‌هایشان پررنگ‌تر دیده شود. 

رنگ مات: این مدل از لنزهای تماسی رنگی شفاف نیستند و می‌توانند رنگ چشم فرد را تغییر دهند. به طور مثال اگر چشم‌های تیره‌ای داشته باشید، می‌توانید با کمک لنز آنها را روشن کنید. یا برعکس. لنزهای تماسی با رنگ‌های مات در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند و از فندقی و عسلی دارند تا سبز، آبی، توسی، قهوه‌ای و سیاه. 

چه لنزی به چشم قهوه ای میاد

بهترین رنگ و بهترین مدل لنز برای چشم قهوه ای چیست؟

اگر به دنبال لنزهای طبیعی هستید، لنز رنگی ایراوپتیکس- air optix یا لنز رنگی فصلی فرشلوک-freshlook گزینه‌های خوبی هستند.

اگر لنز را فقط برای یک بار استفاده می‌خواهید لنز رنگی روزانه فرشلوک-freshlook گزینه مناسبی است .

مزیت استفاده از لنز رنگی چیست؟

چه لنزی به چشم قهوه ای میاد ؟ وقتی این سوال را می‌پرسید یعنی به مزیت‌های لنزهای رنگی واقف هستید. لنزهای رنگی این مزیت را دارند که رنگ چشم شما را تغییر می‌دهند و ظاهری متفاوت برایتان می‌سازند.

لنز رنگی برای مواقعی خوب است که می‌خواهید به مهمانی بروید یا در جلسه‌ای دوستانه شرکت کنید که تیپ و ظاهر برایتان بسیار مهم است. اما این امر زمانی محقق می‌شود که انتخاب درستی داشته باشید. 

شما با خرید لنز تماسی رنگی قصد دارید زیباتر بشوید اما اگر انتخاب نادرستی داشته باشید، چه بسا زشت می‌شوید و آن لنز دیگر به دردتان نخواهد خورد. بنابراین پیش از انتخاب و خرید لنز تماسی رنگی بهتر است شناخت درستی از این محصولات داشته باشید.

همچنین باید بدانید که لنز رنگی در دو مدل طبی و غیرطبی عرضه می‌شود. یعنی اگر حتی چشمان شما به اختلالاتی همچون دوربینی، نزدیک‌بینی مبتلا باشد هم می‌توانید از لنز طبی رنگی استفاده کنید. 

لنز رنگی غیرطبی هم صرفا جهت زیبایی استفاده می‌شود و ماموریتی جز تغییر چهره به عهده ندارد. 

سوالات رایج در مورد چه لنزی به چشم قهوه ای میاد

لنز رنگی گران‌تر از لنز طبی است؟

در مورد قیمت لنزهای رنگی باید بگوییم که از لنزهای معمولی کمی گران‌تر هستند. اما اگر تغییر اساسی چهره برایتان مهم است، هزینه پول برای خرید لنز تماسی رنگی ارزشش را دارد.

آیا لنز آبی روشن به چشم قهوه ای میاد؟

اینکه لنز آبی به چشم قهوه‌ای بیاید یا خیر، به رنگ آبی آن و درخشان بودن یا نبودن لنز بستگی دارد. مثلا لنزهای فرشلوک رنگ‌های زنده و درخشانی دارند. یا مثلا کالربلند همین مارک بسیار طبیعی و زیباست و حتی برای چشم های تیره هم می توانید رنگ های روشن انتخاب کنید.

چه لنزی به چشم قهوه ای میاد؟

رنگ های گرم مثل عسلی و فندقی.

برای ایجاد تغییر اساسی در چشم قهوه ای چه رنگ لنزی بخریم؟

برای چشم‌های تیره اصولا می‌گویند بهتر است رنگ‌های گرم بخرید. اما اگر می‌خواهید تغییر اساسی کنید، حتی آبی روشن هم می‌توانید بخرید اما توجه داشته باشید که لنز رنگی حتما «مات» باشد. لنزهای مات رنگ چشم را کامل عوض می‌کنند. اما لنزهای نیمه شفاف حالت طبیعی‌تری دارند.

منبع: feelgoodcontacts

Related Articles

کامنت بگذارید