خانه هر آنچه در مورد طبی کردن عینک آفتابی باید بدانید

هر آنچه در مورد طبی کردن عینک آفتابی باید بدانید

نویسنده تیم لوناتو
چگونه عینک آفتابی را طبی کنیم

چگونه عینک آفتابی را طبی کنیم

در پاسخ به اینکه چگونه عینک آفتابی را طبی کنیم باید بگوییم کار خیلی سختی پیش رو ندارید. عدسی‌های طبی رنگی و دودی برای تقریبا همه مشکلات بینایی موجود هستند؛ از لنزهای دوکانونی و مولتی فوکال گرفته تا لنزهای اصلاح نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم.

اگر بیشتر زمان خود را در بیرون از خانه یا در حال رانندگی هستید و در عین حال چشم‌هایتان ضعیف است، بدون شک به عینک آفتابی طبی نیاز دارید.

عینک آفتابی طبی نه تنها شیک و زیباست، بلکه چشم‌ها را در برابر آسیب‌های اشعه UV و نورهای آبی نیز محافظت می‌کنند. هر دو این پرتوها برای سلامتی چشم مضر هستند و باعث خستگی چشم‌ها می‌شوند. همچنین احتمال بروز آب مروارید و دژنراسیون ماکولو را هم افزایش می‌دهند.

به همین خاطر بسیار مهم است که در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید، حتما از عینک آفتابی ضد UV استفاده کنید.

چگونه عینک آفتابی طبی سفارش دهیم؟

بهترین و مسلما مطمئن‌ترین راه برای تهیه عینک طبی آفتابی مراجعه به اپتومتریست یا چشم‌پزشکی است. به این ترتیب که متخصص، اول نمره و مشکل اصلی چشم شما را مشخص می‌کند و سپس بر اساس آن برایتان عینک تجویز می‌کند. شما با همین تجویز پزشکی می‌توانید عینک دودی سفارش دهید.

به این ترتیب یا یک تیر دو نشان می‌زنید؛ علاوه بر اینکه عینک آفتابی با شیشه‌های ضد یو وی دارید که از چشم محافظت می‌کند، ضعف بینایی‌تان هم اصلاح می‌شود.

چه چیزی بهتر از اینکه لب دریا هم از آفتاب لذت ببرید و هم چشم‌هایتان کاملا واضح چشم‌انداز ساحل و دریا را ببیند!

بیشتر بخوانید: عینک طبی آفتابی ؛ آیا عینک آفتابی معمولی را می‌ توان طبی کرد؟

عینک آفتابی طبی

آیا عینک فتوکرومیک می‌تواند جایگزین عینک آفتابی طبی باشد؟

عینک فتوکرومیک هم گزینه مناسب دیگری برای کسانی است که چشم‌های ضعیفی دارند. این عینک دارای عدسی‌های فتوکرومیک است که به طور خودکار، در نور شدید آفتاب تیره و در نور کم دوباره شفاف می‌شوند.

در واقع می‌توان گفت عینک‌های فتوکرومیک، گزینه‌های ارزان‌تری هستند زیرا یک بار یک عینک سفارش می‌دهید که دو کار را همزمان برایتان انجام می‌دهد.

این در حالیست که عدسی عینک طبی آفتابی را باید به طور شخصی سفارش دهید تا برایتان بسازند. سپس روی فریم دلخواهتان سوار کنند. تازه باید حتما ضد UV هم باشد. اگر نوع عدسی را پلاریزه انتخاب کنید که بسیار عالی خواهد شد. پوشش پلاریزه از شدت نور کم می‌کند و در نتیجه دید واضح‌تری خواهید داشت. اما همه این گزینه‌ها یک هزینه اضافه‌ای به جیب شما تحمیل می‌کنند.

این در حالیست که عدسی فتوکرومیک دیگر هزینه دودی کردن عدسی را ندارد و خودش سرخود این ویژگی را داراست.

بیشتر بخوانید: عینک فتوکرومیک چیست و برای چه مواقعی کاربرد دارد؟

جنس فریم عینک آفتابی طبی مهم است؟

یکی از پرسش‌هایی که به دنبال سوال چگونه عینک آفتابی را طبی کنیم می‌آید، این است که آیا جنس فریم عینک دودی که می‌خواهیم طبی شود هم مهم است؟

در پاسخ باید بگوییم بله. عینکی که قرار است عدسی طبی و دودی روی آن سوار شود، باید از استحکام بالایی برخوردار باشد. پس نمی‌توانید هر جنس فریمی را برای عینک آفتابی طبی در نظر بگیرید.

چگونه عینک آفتابی را طبی کنیم

آیا عینک آفتابی که داریم را می‌توانیم طبی کنیم؟

بله. عدسی عینک‌های آفتابی مختلفی را می‌توان طبی کرد. اما باید بدانید این کار کمی گران تمام می‌شود و دردسرهایی هم دارد. به این خاطر که عینک کنونی شما باید اندازه‌گیری شود تا لنز جدید دقیقا مطابق و به‌اندازه‌ی فریم آن تراشیده و ساخته شود.

برای طبی کردن عینک دودی، عینک باید باید حتما عدسی قابل تعویض داشته باشد. curve عدسی عینک هم باید 8 یا کمتر از آن باشد.

بیشتر بخوانید: عینک آفتابی خلبانی را می‌توان طبی کرد؟

در آخر هم بگوییم، فروشگاه اینترنتی لوناتو این امکان را برای شما مهیا کرده تا هر فریمی که دوست دارید را انتخاب کنید، آن را سفارش دهید و نمره چشم خود را هنگام سفارش دادن اعلام کنید تا لوناتو، عینک آفتابی دلخواهتان را در سریع‌ترین زمان طبی کند و برایتان بفرستد.

بیشتر عینک‌های آفتابی موجود که در فروشگاه لوناتو، این امکان را دارند که شیشه‌هایشان طبی و نمره‌دار شود.

سوالات رایج در مود طبی کردن عینک آفتابی

برای عینک آفتابی طبی چه نوع عدسی مناسب‌تر است؟

عدسی‌های پلاستیکی روشن‌تر از عدسی‌های شیشه‌ای هستند و برای افرادی که نیاز به اصلاح بینایی دارند، مناسب‌ترند.

ارزان ترین عینک آفتابی طبی چه مدلی است؟

عینک‌های فتوکرومیک، گزینه‌های ارزان‌تری هستند زیرا یک بار یک عینک سفارش می‌دهید که دو کار را همزمان برایتان انجام می‌دهد؛ هم دودی هستند هم طبی.

کدام فریم عینک دودی برای طبی شدن مناسب است؟

عینک‌های آفتابی با فریم کائوچو یکی از بهترین گزینه‌ها برای طبی شدن هستند.

ضد یو وی بودن در عینک آفتابی طبی هم مهم است؟

بله. هنگام سفارش عینک طبی آفتابی حتما به این موضوع توجه داشته باشید که عدسی دارای یو-وی بالای ۴۰۰ باشد. مهم‌ترین ویژگی یک عینک دودی‌طبی این است که بتواند همزمان با تصحیح عیوب انکساری، از چشم در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید نیز محافظت کند.

منبع: verywellhealth

کامنت بگذارید