خانه اخبار عینک‌های هوشمندی که به زودی می‌توانید آن‌ها را بخرید

عینک‌های هوشمندی که به زودی می‌توانید آن‌ها را بخرید

نویسنده تیم لوناتو
عینک هوشمند آینده

عینک های آینده که هوشمند نیز نامیده می‌شوند، از زماني‌كه Google پروژه Google Glass را راه اندازي كرده است، حتمي الوقوع بنظر می‌رسید. پس از آن توسعه‌دهندگان و طراحان از سراسر جهان سعي كردند تا با ایجاد عينك‌هاي خاص خود بتوانند با Google Glass در ارتباط بمانند. عينك‌هاي هوشمند آينده علاوه برعكس‌برداری و يا ضبط ويديو، توانايي انجام كارهاي بيشتري را خواهند داشت. عینک‌های هوشمند توانايي‌هايي از قبيل: ادغام واقعيت افزوده با واقعیت، ایجاد اطلاعات زنده برای شما در طول انجام فعاليت‌هايتان ونمایش تصاوير با رزولشن روشن و واضح تر و حتي دستكاري اشیای سه بعدی را، برای شما فراهم می‌کند. روزمره و عادی شدن استفاده از عينك‌هاي آينده مستلزم زمان است

در این بخش به 8 نوع از عينك‌هاي هوشمندی كه مي‌توانيد در آينده نزدیکی آن‌ها را تهیه کنید، پرداخته شده است. بسياري از اين محصولات هنوز در حال پيشرفت و گسترش هستند، ولي برخي از آنها براي پيش سفارش موجود می‌باشند.

1) عينك های آینده CASTAR

این عینک، از دو جز مختلف، یعنی يك جفت عينك و یک سطح جهت اسكن تشكيل شده است. در بين شيشه‌هاي عينك، دوربيني وجود دارد كه محيط اطراف شما را اسكن مي‌كند. سپس این عینک برای نمایش تصاویر از طریق ميكروپرژكتورهایی كه در بالاي فريم نصب شده‌اند، تنظيم مي‌شود.

ديگر احتياجي نيست كه یک صفحه نمايشي را در دست خود نگه داريد و به يك شي AR (واقعیت افزوده) نگاه كنيد. تنها کافی است که عينك را بزنيد و سپس دنياي واقعي را در روبه‌روي خود بببينيد. اين راهی مناسب براي ایجاد پلی در بین دنياي واقعي و مجازي می‌باشد.

بخسی از عينك Castar كه آن را منحصر بفرد مي سازد Magic wand ناميده مي‌شود كه مي‌تواند براي برقراري ارتباط شما با واقعيت افزوده كمك كند. Magic wand همچنين مي تواند براي جابجايي شي افزوده در دنياي واقعيت افزوده استفاده شود و از اینرو امكان اجرای بازي‌هايي مانند بازي واقعيت افزوده را براي شما فراهم سازد.

عینک هوشمند آینده

2) عینک های آینده Moverio BT-200

يك هدست واقعيت افزوده است كه توانايي تماشاي محتويات HD را دارد. این عینک همچنين تجربه واقعيت افزوده شما را زمانيكه برنامه‌هاي مربوط به AR را استفاده مي‌كنيد، افزايش مي‌دهد. اين هدست با يك دوربين در جلو، سنسور حركت، جي‌پي‌اس(GPS)، ميكروفن، قطب نما و پروژكتور همراه است. اين عينك از طریق انعکاس تصاوير در يك رزولشن 540*960 به شيشه هاي شفاف کار می‎‌کند و شما را بدون گم کردن ديد دنياي فيزيكي خود به تماشای فیلم، بازي کردن گیم ، مسيريابي و انجام كارهاي بسیار دیگری قادر می‌سازد. این نوع عینک، برخلاف بيشتر عينك‌هاي واقعي افزوده، به جاي اينكه وايرلس و بي‌سيم باشد، بايد در همه حال به يك دستگاه آندروید محور وصل باشد. یعنی جایی كه تمامِ قدرت محاسباتي، از آن نشأت مي‌گيرد.

عینک هوشمند آینده

3) عینک های آینده META

عینک هوشمند META بروي آنچه كه Google Glass تمركز نمی‌كند، تمركز ميكند. اين عينك واقعيت افزوده را در ماوراي واقعيت شما قرار مي دهد. حركات و ژست‌هاي شما توسط META شناخته می‌شوند تا به شما اجازه دهد بصورت آزادانه اشياي سه بعدی را تغيير و دستكاري كنيد. همچنين عينك  Meta صفحات نمايش نامحدودی را تنها توسط نگهداري يك صفحه كاغذ در دست و پخش يك ويديو برروي آن به شما نشان مي‌دهد. اين عينك هوشمند قصد دارد تا كاربران را جهت مدل سازي سه بعدی کامل توانا سازد. ازجمله مشخصات آن می‌توان به سنسور حركت و رديابي، صفحه نمايش3D HD ، صداي فراگير 3D و همچنین دوربين و لنزهاي با كيفيت اشاره کرد.

عینک هوشمند آینده

4) عینک های آینده Vuzix M-100

اينگونه ازعينك‌هاي هوشمند بطور مستقيم از طریق يك صفحه نمايش تك چشمي شبيه به Google Glass در انتقال اطلاعات به شما، كمك خواهند کرد. Vuzix M-100 همچنين داراي ويژگي پردازش مستقيم و نیز دوربيني می‌باشد كه واقعيت افزوده را ضبط کرده و نمايش مي‌دهد. با اين حال بیشتر تمركز آن بر روي برنامه هاي كاربردي پزشكي، تجاري و سرمايه گذاري است. اين عينك هوشمند آندروید محور بوده و از اینرو با هزارن برنامه آندوريدي سازگار است.

عینک هوشمند آینده

5) عینک های آینده Laster SeeThru

ادعا می شود که اولین عینک واقعیت افزوده بی‌سیم می‌باشد که بجای وابسته بودن بر یک دوربین جهت جمع آوری اطلاعات در مورد محیط اطرافتان، تنها به مجموعه‌ای از موقعیت‌های مکانی خود و همچنین یک GPS جهت انجام کارها متکی است. این عینک هوشمند، تقریبا به طور کامل در انجام ورزش‌ها و فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، چتربازی و قایقرانی تمرکز می‌کند. Laster SeeThru به عمل مسیریابی کمک کرده و همچنین اطلاعات زنده‌ای را به هنگام انجام چنین فعالیت‌هایی فراهم می‌سازد. بی‌سیم بودن و ارتباطات با گوشی‌های هوشمند، محلی‌سازی و ناوبری، ردیاب سر و دسترسی به مخاطبین از طریق تلفن، تنها تعدادی از ویژگی‌های این عینک‌هاست.

عینک هوشمند آینده

6) عینک های آینده Icis

این عینک‌های واقعیت افزوده، همانند سایرعینک‌های معمولی دیگرنشان‌دهنده اجزای بزرگی مانند دوربین نیستند، ولی این به این معنی نیست که آنها فاقد دوربین می‌باشند. در واقع علاوه بر دوربین، دارای اجزایی مانند اسپیکر، میکروفون، باتری، تخته مدار و هرچیز دیگر که آن را مثل یک عینک معمولی نشان دهد، نیز می‌باشند.

Icis می‌تواند به راحتی به گوشی‌های هوشمند سیستم‌های آندروید، IOS و پلتفرم‌ ویندوزهایی که از ارتباط بلوتوث استفاده می‌کنند، متصل شوند. این نوع از عینک‌های هوشمند بر روی ساخت برنامه‌ای بنام SocialFlo که توانایی انتخاب برنامه مورد نظر خود را جهت مشاهده فراهم می‌سازد، برنامه‌ریزی می‌کنند.

عینک هوشمند آینده

7) عینک‌ های آینده Glass UP

یک ایده‌ی عمومی وجود دارد که نشان می‌دهد بیشتر کامپیوترها با صفحه نمایش، اساسا به عنوان دومین خروجی برای سیستم‌های تبلت و یا گوشی‌های هوشمند شما می‌باشند. Glass Up نیز دقیقا می‌خواهد همینگونه باشد. برخلاف سایر محصولات موجود در بازار، Glass Up جهت افزایش طول عمر باتری بجای رنگ بندی کامل، تنها از یک رنگ تکی برای نمایش تصویر استفاده می‌کند.  برخی از ویژگی‌های GlassUP از جمله ارسال ایمیل و خواندن فیدهای RRS می‌باشد. GlassUp به افراد کم شنوا کمک می‌کند و همچنین یک صفحه نمایش ترجمه‌ای را به هنگام صحبت کردن به زبان‌های مختلف دریافت می‌‎کند. این عینک چیزی بیش از یک خروجی دوم برای گوشی هوشمند شما می‌باشد.

عینک هوشمند آینده

8) عینک های آینده Atheer One

این شرکت دیگری است که از عینک‌های واقعیت مجازی به عنوان یک آکسسوار برای گوشی هوشمند یا تبلت شما استفاده می‌کند.

عینک‌های هوشمند Atheer One باعث رواج روابط طبیعی در جایی می‌شود که شما می‌توانید از حرکات بدنی خود برای کنترل آن استفاده کنید. این عینک شامل دو صفحه نمایش است که تقربا معادل یک تبلت 26 اینچی است و درست در مقابل چهره شما قرار می‌گیرد.

Atheer One ملزم عملکرد سیستم آندروید شما به روشی است که بتواند تصویر دو بعدی در Google Playstore را به یک محیط سه بعدی تبدیل کند.از آنجاییکه Atheer One گرافیک‌های سه بعدی را درست در مقابل چشم های شما قرار می‌دهد، بهتر است با تصاویری رابطه برقرار کنید که بتواند از دست‌هایتان جهت لمس طبیعی‌تر آن‌ها استفاده کنند.

عینک هوشمند آینده

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی استفاده از این عینک‌های هوشمند در آینده‌ای نه چندان دور طبیعی خواهد شد و اکثر افراد همانند عینک‌های روزمره خود از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

Related Articles

کامنت بگذارید