خانه مارک عینک آفتابی ایتالیایی : با ۸ برند معروف عینک دودی از ایتالیا آشنا شوید

مارک عینک آفتابی ایتالیایی : با ۸ برند معروف عینک دودی از ایتالیا آشنا شوید

نویسنده تیم لوناتو
مارک عینک آفتابی ایتالیایی

مارک عینک آفتابی ایتالیایی

مارک عینک آفتابی ایتالیایی برای بسیاری از ما مصداق اصل بودن و زیبایی است.

بیشتر ما وقتی قصد خرید عینک دودی را داریم سراغ برندهای ایتالیایی می‌رویم. چرا؟ چون ایتالیا یکی از فعالان مهم در عرصه مد، استایل و فشن است و برندهای متنوعی از مد، از جمله برندهای عینک در این کشور اروپایی فعالیت می‌کنند.

دنیای مد ایتالیا در تسخیر شهرهای فلورانس، رم و میلان است که نامشان در کنار پاریس، لندن، توکیو و نیویورک به‌عنوان مهم‌ترین پایتخت‌های مد جهان در میان فهرست ۳۰ پایتخت مد جهان خودنمایی می‌کند.

کشور زیبای ایتالیا طراحان مد و فشن معروفی را دردل خود جای داده و جالب است که بسیاری از طراحان مدهای سرشناس جهان، ایتالیایی هستند. از جمله می‌توان به  جورجو آرمانی، ولنتینو گراوانی، گیانی ورساچه، جان‌فرانکو فرره، میوتسو پرادا، کریزیا، موسکینو، اترو، تروساردی، میسونی و دولچه اند گابانا اشاره کرد. 

ما در این محتوا ما به معرفی چند برند معروف عینک آفتابی معروف پرداخته‌ایم که از ایتالیا ریشه گرفته‌‌اند.

1) مارک عینک آفتابی ایتالیایی وَلنتینو ( Valentino )

مارک عینک دودی ایتالیایی

شرکت مد و لباس Valentino در سال 1960 توسط «گراوانی» در شهر رم ایتالیا شروع به کار کرد. گراوانی این شرکت را به پشتوانه پدرش توانست توسعه بدهد.

این مجموعه  با تکیه بر تخصص و خلاقیت توانست محصولات خود را به شهرت جهانی برساند و در فستیوال‎‌های مختلف عرض اندام کند. valentino همانند بسیاری از شرکت‌های فعال در مد و زیبایی، در شاخه های مختلف فعالیت می‌کند که یکی از این شاخه ها عینک است.

مجموعه عینک والنتینو با تجسم توامان سنت و نوآوری، ظرافت خاصی به محصولات خود بخشیده است.

2) برند عینک دودی ایتالیایی پرسول ( Persol )

عینک آفتابی ایتالیایی

persol در سال 1917 توسط «جوزپه راتتی» تاسیس شد و در اصل عینک مورد نیاز خلبانان و رانندگان ورزشی را طراحی و تامین می‌کرد.

در اواخر دهه 1930 با معرفی سیستم Meflecto، اولین بنیانگذار عینک با بدنه انعطاف‌پذیر جهان شد که امروزه نیز یک ویژگی متمایزکننده برای مارک Persol است.

در آوریل 1995 گروه لاکسوتیکا، علامت تجاری Persol را خرید و آن را به یک برند بین المللی و جهانی تبدیل کرد. بنابراین، پرسول به یکی از مهمترین نام‌های تجاری در زمینه تولید عینک تبدیل شد.

این مارک عینک آفتابی ایتالیایی ، در عین مدرن و شیک بودن، ریشه‌های وفاداری به سنت و کیفیت را حفظ کرده‌است.

بیشتر بخوانید: چگونه عینک آفتابی اصل را تشخیص دهیم؟

3) برند عینک دودی ایتالیایی دُلچه و گابانا ( Dolce and Gabbana )

عینک دودی

دلچه و گابانا یا به اختصار (D&G) یکی از معروف‌ترین نام‌ها در جهان مد است که در سایر حوزه‌ها هم به چشم می‌خورد. این نام در حقیقت نام یکی از سالن‌های مشهور و سطح بالای فشن است که «دومنیکو دلچه» و «استفانو گابانا» آن را تاسیس کرده‌اند.

دفتر مرکزی دلچه و گابانا در نزدیکی شهر میلان در کشور ایتالیا قرار دارد.

سال 2006 مجموعه عینک این برند ایتالیایی شروع به کار کرد که در طراحی خود از طبیعت، گل و ریشه‌ها الهام می‌گیرند.

طراحی عجیب، متفاوت و پرزرق‌و‌برق این برند از دلایل محبوبیت این برند عینک ایتالیایی در بین سلبرتی‌ها و عموم مردم است.

4) برند عینک ایتالیایی گوچی ( Guuci )

موسس این برند یعنی «گوچیو گوچی»، در سال 1906 در شهر فلورانس اقدام به تاسیس شرکت Guuci کرد.  این شرکت ابتدا در حوزه مد و لباس فعالیت خود را شروع کرد.

سالها بعد این برند برای توسعه کسب و کار خود وارد حوزه‌های دیگر از مد و فشن شد که یکی از این حوزه‌ها عینک آفتابی است که سال 1990 مجموعه عینک این برند شروع به کار کرد.

مارک عینک آفتابی ایتالیایی گوچی برای مردان و زنان مدرن ساخته شده است.

این عینک انتخاب کسانی است که از خاص و لوکس بودن اکسسوری سخن می‌گویند و دنبال طرح‌های پرزرق و برق و زیبا هستند.

5) برند عینک ایتالیایی ورساچه ( Versace )

مارک عینک آفتابی ایتالیایی

جمله  «اعتقاد عمیقی به این حقیقت دارم که خلاقیت، زاییده تنش و بحران ایده‌ها است» از «دوناتلا ورساچه» است.خالق مارک و برند ورساچه، که به طور رسمی برند ورساچه را در سال 1980 به دنیا شناساند.

ورساچه نام تجاری برای مد و سبک زندگی و نماد زندگی لوکس ایتالیایی در سراسر جهان است. این برند برای مردان و زنان که تمایل به سبک مدرن و پر زرق و برق دارند طرحی شده‌است.

طراحی‌های این مارک عینک آفتابی ایتالیایی ترکیبی از پیچیدگی و جذابیت در دل خود دارد. مجموعه عینک ورساچه، سال  2003 مجوز فعالیت گرفت، و خیلی زود مانند حوزه‌های دیگر موقعیت خود را در دست گرفت و به رقابت با سایر برند عینک ایتالیایی و جهانی پرداخت.

6) برند عینک ایتالیایی پرادا ( Prada )

 پرادا نشان دهنده بهترین فرهنگ و سنت ایتالیا است. این شرکت در سال 1913 توسط «ماریو و مارتینو پرادا» در میلان ایتالیا تاسیس شد. بعداز ماریو دخترش لویزا پرادا، کسب و کار پدر را ادامه داد و طی 20 سال این برند را تبدیل یه یکی ازمحبوب‌ترین برندها به‌خصوص در زمینه  عینک آفتابی زنانه و مردانه، در صنعت مد و فشن کرد.

پرادا یکی از محبوب‌ترین مارک های جهان در طراحی عینک دودی است. ورود عینک‌های آفتابی این برند در بازار، سبب یک شوک رقابتی شد و همه این‌ها به دلیل طراحی مشتری‌پسند، سبک، متنوع، زیبا و ظرافت بوده محصولاتش است.

7) برند عینک ایتالیایی میو میو ( miu miu )

میو میو یک برند لوکس و لاکچری ایتالیایی است که تحت مالکیت برند پرادا فعالیت می‌کند. این برند توسط موچیا پرادا در سال 1978 تاسیس شده و مدیریت می‌شود. میو میو در اکثر زمینه‌های فشن و مد فعالیت می‌کند.که یکی از این زمینه عینک آفتابی است.

مجموعه عینک‌های میو میو با موقعیت و مکانی  لوکس با نام تجاری جدید miu miu در سال 2011 راه اندازی شد تا با سایر محصولات گروه برند سازگار باشد.

8) مارک عینک دودی ایتالیایی آرمانی (Armani)

برند آرمانی در ابتدای دهه 80 توسط «جورجیو آرمانی» طراح مد ایتالیایی به وجود آمد، این برند همیشه مطابق بر نیاز و علایق مشتریان محصولاتش را طراحی و عرضه می‌کند. عناصر اصلی در طراحی آرمانی، همچون طراحی مدرن و خلاقانه، طرح‌های رنگارنگ نوآورانه و شکل‌هایی جذاب، باعث شده که این برند متمایز از دیگر انواع مارک عینک آفتابی ایتالیایی باشد.

 مجموعه عینک آفتابی آرمانی، یک ویژگی خاص دارد که آن قبول طرح سفارشی مخصوص از مشتری برای ساختن با امضای Armani است. طراحی‌های آرمانی بسیار سبک و خوش ساخت هستند.

برند عینک دودی آرمانی ابداع‌کننده سبک و استایل خاص و عجیب در شکل عینک‌های آفتابی است.

بیشتر بخوانید: عینک مارک: با ۱۰ تا از بهترین سازنده‌های عینک در جهان آشنا شوید

پاسخ به سوالات رایج در مورد مارک عینک آفتابی

چرا برندهای ایتالیایی عینک آفتابی بهتر از همه هستند؟

به این خاطر که ایتالیا یکی از اصلی‌ترین فعالان بین‌المللی در عرصه مد، استایل و فشن است و برندهای متنوعی از مد و طراحان برجسته جهانی از این کشور اروپایی برخاسته‌اند.

آیا برند «میو میو» برای کشور ایتالیاست؟

بله. میو میو برخلاف نامش که شبیه مارک‌های کره‌ای است، یک برند لوکس و لاکچری ایتالیایی است که تحت مالکیت برند پرادا فعالیت می‌کند.

برای خاص بودن، کدام مارک عینک دودی را انتخاب کنیم؟

طراحی‌های عجیب، متفاوت و پرزرق‌و‌برق برند ایتالیایی دولچه و گابانا برای افرادی مناسب است که دوست دارند جلب توجه کنند.

کدام مارک عینک آفتابی از همه مشهورتر است؟

در میان مارک‌های ایتالیایی تمامی 8 موردی که در بالا اشاره کرده‌ایم، شهرت و محبوبیت جهانی دارند.