خانه اخبار برای خرید عینک طبی بچه گانه به چه ویژگی‌هایی باید توجه کنیم؟

برای خرید عینک طبی بچه گانه به چه ویژگی‌هایی باید توجه کنیم؟

نویسنده تیم لوناتو
مدل عینک طبی بچه گانه

مدل عینک طبی بچه گانه

پیدا کردن مدل عینک طبی بچه گانه مناسب به کمی تحقیق و بررسی بیشتر از بزرگسالان نیاز دارد.

اگربه عنوان پدر و مادر در جستجوی مدل عینک طبی بچه گانه مناسب برای فرزند خود هستید، حتما به این نتیجه رسیده‌اید که با رفتن و گشتن در فروشگاه‌های عینک فروشی به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسید، زیرا در میان انبوهی از مدل‌ها و برندها، برای انتخاب دچار سردرگمی می‌شوید.

برای شروع بهتر است بدانید، اکثر کودکان که نیاز به عینک دارند، به نزدیک بینی و یا دوربینی دچار هستند. با توجه به درجه بینایی کودک‌تان، چشم پزشک شما، عینک مناسب برای درمان و پیشگیری برای کودک‌تان تجویز می‌کند که بنا به صلاح‌دید پزشک می‌توان آن را بصورت دائمی و یا موقت استفاده کرد.

در این محتوا 9 فاکتوری که باید در فروشگاه عینک در نظر بگیرید تا انتخابی مناسب برای مدل عینک طبی بچه گانه داشته باشید را با هم بررسی می‌کنیم

1) ضخامت عدسی عینک طبی بچه گانه

برای انتخاب صحیح مدل عینک طبی بچه گانه ، همواره قبل از خرید با چشم‌پزشک و عینک‌ساز مشورت کنید.

اگر پزشک عینکی با عدسی ضخیم تجویز کرده است سعی کنید حدالمکان عدسی کوچک انتخاب کنند زیرا عدسی کوچک نسبت به عدسی بزرگتر انحراف دید کمتری دارد و باعث می‌شود شما دید مبهم و بلوری نداشته باشید و دید محیطی خوبی را برای شما ایجاد می‌کند.

2) طراحی مدل عینک طبی بچه گانه

عینک طبی کودکانه

عینک تجویز شده چه موقت باشد چه دائمی، کودک بار اول در برابر استفاده از آن مقاومت نشان می‌دهد. بنابراین از خرید عینک‌هایی که سبب شود چهره کودک‌تان عادی و جذاب جلوه نکند پرهیز کنید. به خاطر داشته باشید هدف شما ترغیب کودک‌تان برای استفاده از عینک است. بنابراین می‌توانید از عینک‌های فتوکرومیک که در محیط بیرون تیره تر می‌شوند برای جذب کودک‌تان به عینک استفاده کنید.

3) پلاستیکی یا فلزی بودن عینک طبی بچه گانه

کودکان اغلب از فریم‌هایی که برای بزرگسالان طراحی شده‌اند لذت می‌برند زیرل فکر می‌کنند از پشت این عینک‌های طرح بزرگسالان دنیا را از دید پدر و مادر خود می‌بینند.

در گذشته بیشتر عینک‌های کودکان از جنس پلاستیک بودند زیرا در برابر خم شدن و شکستن مقاوم بودند. امروزه تولیدکنندگان از فلزهایی استفاده می‌کنند که این ویژگی‌ها را برای فریم فراهم می‌کند.

هنگام سفارش فریم عینک اگر کودکتان به فلزی آلرژی دارد آن را با عینک‌ساز در میان بگذارید.

مدل عینک طبی بچه گانه / عینک طبی کودکانه

4) تناسب شاسی یا پل مدل عینک طبی بچه گانه

یکی از سخت‌ترین بخش‌ها در مورد انتخاب قاب‌های مناسب عینک طبی کودک و نوجوان این است که بینی آنها به طور کامل تشکیل بزرگ نشده است. بنابراین آنها برای جلوگیری از لغزش پد پلاستیکی دچار مشکل می‌شوند. با این حال، قاب‌های فلزی معمولا با پدهای قابل تنظیم بینی ساخته می شوند.

قرار گرفتن عینک در جای خود امر بسیار مهمی است، زیرا در غیر این صورت بچه ها بجای پشت شیشه عینک از بالای عینک به اطراف نگاه می‌کنند.

5) دسته مناسب مدل عینک طبی بچه گانه

دسته‌هایی که ساختار آنها بصورتی است که تا پشت گوش کشیده می‌شوند. برای فیکس شدن بر روی صورت و جلوگیری از افتادن عینک بسیار مناسب است. همچنین می‌توان از بند عینک که به دسته عینک متصل می‌شود و از گردن آویخته می‌شود استفاده کرد.

6) لولای انعطاف‌پذیر مدل عینک طبی بچه گانه

ویژگی مناسبی که در عینک باید به دنبالش باشیم، دسته عینک با لولای فنری و انعطاف‌پذیر است.

از آنجایی که کودکان هنگام استفاده از عینک و بازی کمتر مراقبت می‌کنند و یا ممکن است با عینک بخوابند و در کوچه بازی کند، این نوع از دسته‌ها باعث می‌شود، عینک کمتر در معرض آسیب و شکستن باشد.و در نتیجه هزینه تعویض و تعمیر کمتری صرف می‌شود.

مدل عینک طبی بچه گانه

7) مواد سازنده عدسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مدل عینک طبی بچه گانه

هنگامی که شما و فرزندتان درانتخاب نوع و شکل فریم به توافق رسیدید، مورد بعدی لازم توجه، عدسی‌ها هستند.
عدسی عینک بچه گانه باید از پلی کربنات یا Trivex ساخته شود. این مواد به طور قابل توجهی مقاوم تر از سایر مواد سازنده عدسی‌ها هستند.

عدسی‌های پلی کربنات و Trivex  به طور قابل توجهی سبک تر از عدسی‌های پلاستیکی معمولی هستند، که باعث می شود استفاده از عینک برای کودک راحت‌تر باشد.

آخرین گزینه قابل قبول برای مدل عینک طبی بچه گانه، شما شیشه است. البته ویژگی مقاومت در برابر ضربه باید بهبود یابد، شیشه زمانی که شکسته می شود، خرده‌های شیشه شکسته برای چشم خطرناک است . عدسی‌های شیشه ای نیز به طور قابل توجهی سنگین تر است، که باعث می شود استفاده از آنها کمی سخت باشد.
به دلیل مسائل مربوط به ایمنی و مسئولیت، اکثر فروشگاه های عینک در ایالات متحده،مدل عینک طبی بچه گانه با عدسی‌های شیشه‌ای را نمی‌فروشند.

8) ضمانت‌نامه مدل

حتما دقت کنید عینکی که می‌خرید دارای ضمانت‌نامه باشد و چون بابت ضمانت‌نامه هزینه پرداخت می‌کنید توجه کنید ضمانت نامه‌ای را انتخاب کنید که مناسب شرایط شما باشد. توجه داشته باشید ضمانت نامه‎‌ای را انتخاب کنید که در  شرایط آن، تعمیر عدسی وجود داشته باشد زیرا آسیب و خش در عدسی باعث اختلال در دید کودک می‌شود.

9) عینک یدک

از انجایی که بچه ها معمولا خیلی به عینک خود وابسته می‌شوند، بهتر است برای آنها یک عینک یدک در نظر بگیرید، بویژه اگر شماره عینک بالاست و بدون عینک از کارهای روزانه خود باز می‌مانند .

بعضی از فروشنده‌ها اگر در همان جلسه از انها عینک دیگری خریداری کنید تخفیف خوبی می‌دهند که بهتر است به این نکته توجه داشته باشید . در بعضی موارد می‌توان به عنوان عینک دوم یک عینک ورزشی تهیه کرد.

مواردی نیز که عینک کودک در ویزیت‌های سالانه تغییر چندانی نکرده است می‌توانید عینک فعلی را به عنوان عینک رزرو در نظر گرفته و عینک جدیدی برای وی خریداری کنید.

اگر کودک از عینک خود بطور تمام وقت و در بیرون از خانه هم استفاده می‌کند بهتر است از شیشه های فتوکرومیک استفاده کند. حتی شاید بهتر باشد یک عینک طبی آفتابی نیز برای وی تهیه کنید تا او از اثرات مضر آفتاب در امان بماند.

10- توجه به برندهای تولیدکننده مدل عینک طبی بچه گانه

برند Lookkino  تولید کننده عینک بچه گانه

  • محصول کشور سوئد
  • سبک و انعطاف‌پذیر
  • مقاوم در برابر شکستن و خوردگی
  • دسته فلزی سبک و مقاوم و ضدحساسیت

برند Nike تولیدکننده عینک طبی بچه گانه

  • تولید عینک مخصوص رده سنی کودک و نوجوان
  • عینکی بسیار سبک
  • ضمانت‎‌نامه معتبر
  • شاسی یا پل بینی مناسب

برند Rayban تولیدکننده عینک طبی بچه گانه

  • محصول کشور آمریکا
  • دارای فریم یکدست
  • سبک و استفاده آسان
  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت، مخصوص استفاده کودک و نوجوان

سوالات رایج در مورد انتخاب صحیح مدل عینک طبی بچه گانه

برای کودک سه سال چه عینکی مناسب‌تر است؟

مناسب‌ترین مدل عینک طبی بچه گانه برای زیر سه سال، آنهایی است که عدسی و فریم سبک و نشکن دارند. برای این کودکان لازم است از بند عینک هم استفاده کنید.

زیبایی عینک کودک هم مهم است؟

اگر فرزند شما بالای 7 سال است، بله زیبایی فریم عینک هم برایش مهم است. شما علاوه بر توجه به جنس فریم و عدسی عینک باید مدلی انتخاب کنید که به صورت فرزندتان بیاید.

چگونه کودک خود را به استفاده از عینک طبی تشویق کنم؟

برای او مدل عینک طبی بچه گانه رنگی و شیک بخرید. عینکی که به صورتش بیاید و خودش هم دوست داشته باشد. بعد از گذاشتن عینک هم از فرزند خود تعریف کنید و بگویید چقدر عینک به او می‌آید.

بهترین عدسی برای عینک بچه گانه چیست؟

عدسی‌های تریوکس و پلی‌کربنات بسیار خوب هستند. چون دوام و استحکام بسیار بالایی دارند و دیر شکسته می‌شوند.

Related Articles

کامنت بگذارید