خانه اخبار قیمت لنز رنگی در ایران چگونه است و چطور می‌توان بهترین لنز رنگی را انتخاب کرد؟

قیمت لنز رنگی در ایران چگونه است و چطور می‌توان بهترین لنز رنگی را انتخاب کرد؟

نویسنده تیم لوناتو
قیمت لنز رنگی

قیمت لنز رنگی

قیمت لنز رنگی به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ از برند لنز گرفته تا طرح و جنس و دور دار بودن یا نبودن آن.

در حال حاضر لنزهای رنگی یکی از پرطرفدارترین آیتم‌های مورد علاقه خانم‌ها است. به دلیل اینکه این نوع لنزها در تماس مستقیم با چشم‌ها قرار می‌گیرند، قیمت لنز رنگی و انتخاب نوع مرغوب و با کیفیت آن در اولویت قرار دارد.

لنزهای رنگی ایده‌ای فوق‌العاده برای افرادی خواهد بود که قصد تغییر در استایل یا شرکت در مراسم‌ها و جشن‌های خاص دارند. خرید یک جفت لنز رنگی متناسب با چشم‌ها، نیاز به تحقیق دارد و به نوعی چالش برای افراد تبدیل‌شده است.

 اما نگران نباشید، ما در مقاله پیش رو قصد داریم تا راهکارهای انتخاب مناسب‌ترین لنز رنگی را بیان کنیم و عوامل تأثیرگذار بر قیمت لنز رنگی را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع لنزهای رنگی

در حقیقت لنزهای رنگی برای قرار گرفتن بر قسمت رنگی چشم، به نام عنبیه طراحی شده‌اند. چنانچه دقت کرده باشید، در عنبیه شاهد اشکال و خطوط رنگارنگی هستیم که تأثیر چشمگیری در زیبایی چشم‌ها دارند.

به منظور اینکه لنزهای رنگی، ظاهری طبیعی همچون عنبیه داشته باشند، در ساختار این نوع لنزها نقاط رنگی یا خطوط شعاعی تعبیه‌شده است که جلوه‌ای خیره‌کننده به لنزها می‌بخشد.

قسمت مرکزی لنزها، بخشی است که روی مردمک چشم قرار می‌گیرد و شفاف است تا در بینایی شما هیچ تغییری ایجاد نکند. به طور کلی لنزهای رنگی در سه دسته کلی دسته‌بندی می‌شوند: 

لنزهای مات

این نوع لنزهای رنگی، کاملاً غیرشفاف هستند و به همین دلیل است که این قابلیت را دارند که رنگ چشم‌ها را به طور کامل تغییر دهند. چنانچه رنگ چشم‌های شما تیره است و قصد دارید به واسطه لنزهای رنگی، تغییر شگرفی را تجربه کنید، لنزهای مات ایده‌ای فوق‌العاده برای شما خواهند بود.

لنزهای رنگی مات در رنگ‌هایی با جلوه‌ای بی‌نظیر مانند عسلی، یشمی، آبی، طوسی و از بسیاری از رنگ‌های خیره‌کننده دیگر تولید می‌شوند. لنزهایی که در صحنه‌های تئاتر یا سینما نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند، در دسته لنزهای مات قرار دارند.

لنزهای رنگی بهبوددهنده رنگ چشم‌ها

این نوع لنزهای شفاف کمی تیره از رنگ عنبیه چشمان هستند و همانطور که از نامشان پیدا است، منجر به جلوه بخشیدن به رنگ طبیعی چشم‌های شما خواهند شد. استفاده از این نوع لنزها برای افرادی که به دنبال ایجاد تغییر نامحسوسی در ظاهر خود هستند، پیشنهاد می‌شود.

لنزهای رنگی که در این دسته قرار می‌گیرند، برای افرادی که چشم‌هایی با رنگ روشن دارند، کارآمدتر است. این افراد قادر خواهند بود که پیگمنت رنگ چشم‌های خود را بهبود بخشند و ظاهری مبهوت کننده ایجاد کنند؛ به طوری که نتوان از آنها چشم برداشت.

لنزهای طبی

لنز طبی هیچ تأثیری در تغییر رنگ عنبیه ندارند و با اهداف درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لنزهای طبی به رنگ سبز یا آبی بسیار کمرنگ تولید می‌شوند که دلیل رنگی بودن آنها، این است که کاربر به راحتی لنز را پیدا کند و آن را روی چشم‌های خود بگذارد.

این نوع لنزها در مقایسه با لنز رنگی راحتی بیشتری را برای استفاده‌کنندگان از آن به ارمغان می‌آورند. قیمت لنز طبی دائمی یا قیمت لنز طبی سالانه به معیارهای مختلفی بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: با ۹ تا از بهترین برندهای لنز رنگی در جهان آشنا شوید

عوامل تأثیرگذار بر قیمت لنز رنگی کدام است؟ 

لنزهای رنگی نسبت به قیمت لنزهای طبی دائمی، قیمت بالاتری دارند و این امر ناشی از دلایل زیر است: 

هزینه‌های تحقیق و توسعه

تولیدکنندگان لنزهای رنگی ابتدا باید محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رنگ‌ها برای چشم را انتخاب کنند و سپس با استفاده از روش‌های به خصوصی این رنگ‌ها روی لنزها تثبیت کنند.

طبیعی بودن ظاهر لنزهای رنگی از جمله مهمترین اهداف سازندگان این نوع لنزها است که هزینه بر خواهد بود.

طراحی طبیعی لنزها

علاوه بر این، ایجاد نقش‌ها و خطوط شبیه به عنبیه روی لنزها کار ساده‌ای نیست و نیاز به تکنولوژی‌های پیشرفته دارد. این طرح‌ها به طبیعی‌تر شدن جلوه لنزها کمک می‌کند و به همین دلیل است که قیمت لنز رنگی افزایش می‌یابد.

در نتیجه فرایند رنگ‌آمیزی لنزها منجر به افزایش هزینه تولید می‌شود. اگرچه این نوع لنزها هزینه بر هستند اما تغییراتی که در چشم‌ها پس از قراردادن لنزها ایجاد می‌شود، منحصر به فرد خواهد بود و مطمئناً ارزش پرداخت هزینه را خواهد داشت.

چگونه لنز رنگی مناسب را انتخاب کنیم؟ 

انتخاب لنز رنگی که از همه لحاظ مناسب شما باشد، کار ساده‌ای نیست و با توجه به نیاز شما به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از جمله مهمترین فاکتورهایی که در انتخاب لنز رنگی باید بدان توجه داشت، رنگ مو و تن پوست شما است.

بیشتر بخوانید: انواع لنز رنگی : چگونه بهترین لنز را انتخاب کنیم؟

اما در نهایت آنچه اهمیت دارد، سلیقه و علاقه شخصی شما خواهد بود؛ اینکه تمایل دارید تا ظاهری طبیعی داشته باشید یا مایل به انتخاب گزینه‌ای جسورانه‌تر هستید، به شما بستگی دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه مناسب‌ترین لنز رنگی را برای خود انتخاب کنید: 

افراد دارای چشم‌هایی با رنگ روشن

چنانچه قصد دارید که ظاهر خود را تغییر دهید اما نمی‌دانید که دقیقاً باید چه کاری انجام دهید؛ انتخاب لنزهای بهبوددهنده رنگ چشم‌ها انتخابی فوق‌العاده برای شما خواهد بود. این نوع لنزها ظاهری طبیعی و اما خیره‌کننده دارند که برای افرادی با رنگ چشم روشن ایده‌آل خواهد بود.

چنانچه قصد دارید که رنگ چشمی متفاوت اما طبیعی را تجربه کنید، انتخاب لنزهایی به رنگ خاکستری یا سبز لایت، عالی خواهد بود. اما چنانچه به دنبال استایلی جدید و منحصر به فرد هستید، انتخاب لنزهایی با رنگ گرم مانند قهوه‌ای روشن برای افرادی با تن پوست روشن، ایده‌ای بی‌نظیر و خلاقانه خواهد بود.

افراد دارای چشم‌هایی با رنگ تیره

چنانچه چشم به رنگ تیره دارید و ظاهر یکنواخت خود خسته شده‌اید، لنزهای رنگی مات بهترین گزینه برای شما هستند. در صورتی که به رنگ‌های طبیعی‌تر علاقه‌مند هستید، انتخاب رنگ‌هایی مانند عسلی یا قهوه‌ای روشن خالی از لطف نخواهد بود.

اما در صورتی که به دنبال ایجاد تغییر واضح در استایل خود هستید، هیچ آیتمی بهتر از لنزهای رنگی سبز یا آبی وجود ندارد. چنانچه پوستی به رنگ تیره دارید، انتخاب لنزهایی با رنگ روشن، ظاهری جدید برای شما به ارمغان خواهد آورد.

سوالاتی که باید پیش از انتخاب لنزهای رنگی از خود بپرسید! 

پیش از اقدام برای خرید لنزهای رنگی باید سوالاتی را از خود بپرسید تا در نتیجه انتخابی درست و معقولانه داشته باشید: 

  • آیا طبیعی بودن لنزها برای من اهمیت دارد؟ 
  • آیا تغییر کلی رنگ چشم‌ها مورد نظر من است؟ 
  • به دنبال رنگ جدیدی هستم یا تنها به دنبال لنزی با خطوط پر رنگ‌تر می‌گردم؟ 

پاسخ به این سوالات به شما کمک خواهد کرد که در هنگام انتخاب لنزهای رنگی که تنوع بسیار ساده‌ای دارند، دچار سردرگمی نشوید! 

در نهایت بر اساس آنچه بیان شد، قیمت لنز رنگی به دلیل ظرافت در ساخت و تماس مستقیم آنها با چشم‌ها، کمی بیشتر از لنزهای طبی است. اما چنانچه به دنبال تجربه تغییر رنگ چشمان خود هستید، ایده‌ای بهتر از استفاده از لنزهای رنگی وجود نخواهد داشت! 

در هنگام انتخاب این نوع لنزها دقت کنید که خواسته‌ها و نیاز خود را در نظر داشته باشید و تنها از روی هیجان اقدام به تصمیم‌گیری نکنید.

سوالات رایج در مورد قیمت لنز رنگی

چرا قیمت لنزهای رنگی بالاست؟

طبیعی بودن ظاهر لنزهای رنگی از جمله مهمترین اهداف سازندگان این نوع لنزها است که هزینه زیادی روی دستشان می‌گذارد. ایجاد نقش‌ها و خطوط شبیه به عنبیه روی لنزها کار ساده‌ای نیست و نیاز به تکنولوژی‌های پیشرفته دارد. این طرح‌ها به طبیعی‌تر شدن جلوه لنزها کمک می‌کند و به همین دلیل است که قیمت لنز رنگی افزایش می‌یابد.

چرا لنز رنگی از لنز طبی گران تر است؟

قیمت لنز رنگی به دلیل ظرافت در ساخت و تماس مستقیم آنها با چشم‌ها، کمی بیشتر از لنزهای طبی است.

چگونه بهترین لنز رنگی را انتخاب کنم؟

چنانچه چشم به رنگ تیره دارید و ظاهر یکنواخت خود خسته شده‌اید، لنزهای رنگی مات بهترین گزینه برای شما هستند. در صورتی که به رنگ‌های طبیعی‌تر علاقه‌مند هستید، انتخاب رنگ‌هایی مانند عسلی یا قهوه‌ای روشن خالی از لطف نخواهد بود.

چه رنگی لنز از همه طبیعی تر است؟

چنانچه قصد دارید که رنگ چشمی متفاوت اما طبیعی را تجربه کنید، انتخاب لنزهایی به رنگ خاکستری یا سبز لایت، عالی خواهد بود.

Related Articles

کامنت بگذارید