خانه اخبار 10 ترفند کاربردی برای جوانسازی پوست دور چشم

10 ترفند کاربردی برای جوانسازی پوست دور چشم

نویسنده تیم لوناتو
جوانسازی دور چشم

جوانسازی دور چشم

برای آشنایی با 10 ترفند جوانسازی دور چشم و مراقب از پوست اطراف چشم‌ها در ادامه مطلب با فروشگاه اینترنتی لوناتو همراه باشید.

هرگونه تغییر و شرایط خاصی می‌تواند روی سلامت و ظاهر پوست تاثیر منفی بگذارد؛ از خستگی، عصبانیت و سیگار کشیدن گرفته تا نداشتن خواب کافی و باکیفیت.

این در حالیست که پوست اطراف چشم‌ها بیشتر از بقیه بخش‌های صورت حساس هستند و کوچک‌ترین رویدادی در این بخش از صورت به وضوح دیده خواهد شد. دلیلش هم این است که پوست اطراف چشم خیلی زود خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد.

پوست اطراف چشم همچنین بیشترین فعالیت و حرکت را دارد زیرا چشم دایما در حال پلک زدن و چرخیدن به جهات مختلف است. همین مسایل باعث می‌شود تا اطراف چشم سریع‌تر چروک و پیر شوند. اگر دوست دارید روند پیری چشم‌ها و محیط اطراف آن را به تاخیر بیندازید و برای سال‌های طولانی‌تری جوان و زیبا به نظر برسید، توصیه‌هایی که در زیر نوشته‌ایم را در زندگی روزمره خود به کار بگیرید.

1- اقدامات پیشگیرانه

حتما شنیده‌اید که می‌گویند «پیشگیری بهتر از درمان است». این مساله در مورد زیبایی و جوانسازی صورت نیز مصداق دارد. بهترین سن برای آغاز مراحل رسیدگی به پوست حدود 20 سالگی است. به این خاطر که اغلب دختران در این سن آرایش کردن را شروع می‌کنند و در نتیجه رسیدگی به پوست اطراف چشم‌ها و پیشگیری از چروک شدن آنها به مرور زمان یکی از لازمه‌های حفظ زیبایی در میان‌سالی است.

2- مستمر بودن مراقبت‌های پوستی

بسیاری از مردم به دلایل مختلف از مشغله‌های کاری گرفته تا تنبلی یا فراموشکاری، رسیدگی به پوست را خیلی جدی نمی‌گیرند. یا از انجام مستمر و پیاپی کارهایی که باید انجام دهند، شانه خالی می‌کنند. مثلا یک شب کرم دور چشم می‌زنند و فردا شب یادشان می‌رود. یا مثلا یک دوره کرم و لوسیون استفاده می‌کنند و پس از تمام شدن دیگر آن را خریداری نمی‌کنند.

باید بدانید که این پشت‌گوش‌انداختن‌ها هیچ ثمره و نتیجه مثبتی بدنبال نخواهد داشت. اگر بدنبال این هستید که چروک‌های اطراف چشم خود را کم کرده یا از ظهور آنها پیشگیری کنید، حتما باید طبق دستورالعمل ماده آرایشی و به مدت زمانی که پزشک تجویز کرده آن را مصرف کنید.

3- عدم استفاده از یک محصول واحد

اگر زیر چشم‌های خود سیاهی یا لکه دارید نمی‌توانید از یک کرم برای رفع هر دو مشکل استفاده کنید. بهترین روش برای نتیجه گرفتن از این کرم‌های مراقب پوستی این است که هر مشکل را با کرم یا لوسیون مخصوص به خودش درمان کنید. یعنی یک کرم ضد لک برای لکه‌ها و کرم مخصوص دور چشم برای سیاهی زیر چشم‌ها.

حتما توجه داشته باشید که محصولات آرایشی و بهداشتی مصرفی شما مخصوص دور چشم باشد زیرا همان‌طور که گفتیم پوست این منطقه از صورت بسیار حساس است و در برابر کوچک‌ترین تغییراتی، واکنش‌های شدیدی از خود نشان می‌دهد. بعلاوه، چشم هم عضو بسیار مهم بدن است که نمی‌توان هر گونه مواد یا کرمی را در اطراف آن استفاده کرد.

4- خرید عینک یا لنز تماسی

اگر برای بهتر دیدن تابلوهایی که در فاصله دور قرار دارند چشم‌های خود را ریز می‌کنید، حتما چشم‌هایتان ضعیف شده است. به همین خاطر باید نزد اپتومتریست بروید تا نمره چشمتان را مشخص کند و عینک یا لنز متناسب با آن را تجویز کند. جمع کردن چشم‌ها برای واضح شدن دید، یکی از بارزترین فاکتورهای چروک شدن پوست اطراف چشم‌هاست.

همچنین توصیه اکید داریم که زیر نور شدید آفتاب یا در روزهای برفی حتما از عینک آفتابی استفاده کنید. این کار نه تنها سلامت چشم و قرنیه را حفظ می‌کند، بلکه مانع از چروک شدن محیط اطراف چشم‌ها نیز می‌شود.

5- دوری کردن از اشعه فرابنفش خورشید

اشعه UV یا همان تابش‌های فرابنفش برای پوست بسیار مضر است. اگر پیش از بیرون رفتن از خانه ضدآفتاب مناسب به پوست نزنید، زیر چشم‌هایتان هاله سیاهی ایجاد خواهد شد و دلیلش چیزی نیست جز تابش‌های آفتاب. بنابراین توصیه می‌کنیم برای جوانسازی دور چشم حتما هنگام حضور در فضاهای باز و غیرمسقف از ضدآفتاب و عینک آفتابی استفاده کنید.

6- عدم توجه به مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی و بهداشتی

کمتر کسی وجود دارد که به مواد تشکیل دهنده کرم‌ها یا لوسیون‌هایی که به صورت خود می‌مالد توجه کند. اما اگر مواد تشکیل دهنده این محصولات را بررسی کنید، احتمالا با مشکلات کمتری در آینده مواجه خواهید بود. برای این منظور، توصیه ما این است محصولاتی انتخاب و خریداری کنید که پوست یا بدن شما به محتویات آن حساسیت نداشته باشد. مسلما برای آگاهی از این امر باید پشت محصول را بخوانید و از مواد تشکیل‌دهنده‌اش آگاهی کسب کنید.

7- مالیدن درست کرم روی پوست

همه مواردی که در بالا گفتیم یک طرف، نحوه صحیح استفاده از کرم هم در طرفی دیگر؛ شما باید بدانید کرمی که مصرف می‌کنید را چگونه روی پوست بمالید که بیشترین اثر و کمترین خطر را بدنبال داشته باشد. برای این منظور به ترتیب زیر عمل کنید:

  • قبل از استفاده از کرم حتما صورت خود را تمیز با آب و صابون بشویید. البته باید توجه داشته باشید که محیط اطراف چشم‌ها را نباید با ابر یا لیف بکشید.
  • طبق تصویر بالا کرم را روی صورت بمالید و ماساژ دهید تا جذب پوست شود. حواستان باشد که پوست را نکشید زیرا باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست می‌شود. نتیجه آن نیز چیزی جز چروک نیست.
  • موقع استفاده از کرم مراقب باشید که به پلک بالایی خود نزنید. همچنین از مالیدن کرم به نزدیکی و ریشه مژه‌ها هم خودداری کنید. به این خاطر که ممکن است وارد چشم‌ها بشوند و سلامت چشم را در خطر قرار دهند.

8- استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده به جای اسکراب و لایه‌بردار

برای محیط اطراف چشم‌ها بهتر است از ماسک‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. شاید تصور کنید که لایه‌برداری از پوست به زیبایی آن کمک می‌کند اما توجه داشته باشید که پوست اطراف چشم‌ها بسیار نازک و ظریف است و با چنین کارهایی خیلی زود حالت ارتجاعی خود را از دست خواهد داد.

9- عدم استفاده از کرم زیاد

توصیه می‌کنیم از کرم زیادی روی پوست خود استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود تا این مواد آرایشی وارد چشم شده و باعث التهاب این عضو بدن شوند. بیشترین میزان کرمی که در فضای اطراف چشم باید استفاده کنید،به اندازه یک دانه برنج است.

10- نوشیدن آب زیاد و به اندازه کافی خوابیدن

آب برای بدن همه اعضای بدن مفید و لازم است و پوست نیز از قاعده مستثنا نیست. به همین خاطر برای جوانسازی دور چشم توصیه می‌کنیم آب کافی بنوشید و به اندازه کافی بخوابید. با ترک عادت‌های اشتباه می‌توانید زیباتر و جوان‌تر به نظر برسید.

Related Articles

کامنت بگذارید