خانه اخبار بهترین ساعت‌های مچی سال 2019 تا به امروز

بهترین ساعت‌های مچی سال 2019 تا به امروز

نویسنده تیم لوناتو
بهترین ساعت‌های مچی سال 2019 تا به امروز

یکی از وسایل زینتی برای مردان و زنان ساعت مچی است که تنوع بسیار زیادی دارد و هر سال برندهای معتبری در جهان طرح‌های منحصربه‌فردی برای مشتریان وفادار خود معرفی و عرضه می‌کنند.

ساعت یک اکسسوری کاملا لوکس بشمار می‌رود؛ به ویژه اگر توسط برندهای سرشناسی همچون رولکس، اودمر پیگه یا بولگاری طراحی و عرضه شده باشد.

محبوبیت زیاد این وسیله زینتی ما را بر آن داشت تا در زیر به معرفی 6 مدل برتر ساعت مچی در سال 2019 بپردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

1- پیاژه (Piaget)

ساعت‌های باریک با بندهای چرمی و ساده، امضای اختصاصی برند پیاژه هستند. این شرکت تولید کالای لوکس سوئیسی در طراحی چنین ساعت‌هایی مهارت ویژه‌ای دارد و همیشه بهترین نمونه‌ها را تولید و عرضه می‌کند. پیاژه امسال یک لایه بسیار نازک و ظریف از شهاب‎سنگ را در مدل‌های Altiplano خود گنجانده است. از آنجا که نقره‌ای هر کدام از این سنگ‌ها با هم بسیار متفاوت است، بنابراین این ساعت‌ها طراحی منحصربه‌فرد خود را دارند. 

با اینکه استفاده از اجرام آسمانی در ساخت ساعت‌های مچی بسیار عجیب و تا حدی دور از ذهن است،  اما باید بدانید که پیاژه به ظریف‌ترین و شیک‌ترین حالت ممکن از این سنگ‌ها برای ساخت صفحه ساعت استفاده کرده و محصولات منحصربه‌فردی عرضه کرده است.

شرکت پیاژه در سال ۱۸۷۴ میلادی توسط «ژرژ پیاژه» در روستای «لا کت او فه» سوئیس تأسیس شد و از سال ۱۹۸۸ نیز مدیریت آن به طور مستقل به گروه سوئیسی ریشمون سپرده شد. جالب است بدانید از سال ۱۹۸۰ میلادی، برند پیاژه با مدیریت ایو پیاژه با ذوق و سلیقه استثنایی به فعالیت خود ادامه داده و به همین خاطر عنوان «جواهرساز صنعت ساعت‌سازی» را به خود اختصاص داده‌است.

طراحی، گسترش و ساخت مکانیزم‌های مکانیکی این برند به عهده خود پیاژه است. همان‌طور که اشاره کردیم، مکانیزم‌های داخلی فوق‌العاده مسطح هنر اصلی و ویژگی برتر پیاژه است که آن را به یکی از لوکس‌ترین برندهای ساعت‌سازی بدل کرده است.

2- اودمر پیگه (Audemars Piguet)

اودمر پیگه برای Royal Oak شهرت جهانی دارد. بر  اساس طراحی شبیه کلاه غواصی با پیچ‌های نمایان و قاب زاویه‌دار، این ساعت در سال 1972 میلادی ساخته و عرضه شد و با عشق و نفرت شدیدی از طرف مردم مواجه شد. برخی طراحی این ساعت را زشت می‌پنداشتند و همزمان هم، برای مدت نه چندان طولانی، این مدل یکی از بهترین ساعت‌های لوکس ورزشی در جهان بشمار می‌رفت.

امسال (2019) کمپانی AP کالکشن جدیدی طراحی و به بازار عرضه کرد: Code 11.59.

همانند همان مدل قدیمی، این ساعت مچی جدید نیز با واکنش‌های متضادی روبه‌رو شده است. مراحل طراحی و توسعه کد 11.59 حدود هفت سال به طول انجامیده. یکی از دلایل این مدت زمان طولانی، مراحل ساخت کوره‌های جدید برای جوش دادن قطعات در 800 درجه سلیسوس بوده است. 

برخی از قطعات این ساعت مچی بسیار پیچیده است به طوری که ادومر پیگه گفته فقط 10 نفر در سراسر جهان مهارت لازم برای سر هم کردن آن را دارند.

شاید جالب باشد بدانید یکی از دو کارخانه‌های تولیدکننده صفحه ساعت، چند ماه پیش از عرضه این محصول به بازار از فعالیت دست کشید و دلیلش جلا دادن محصولات بود، زیرا از هر 10 مدل 9 تا از آنها دور انداخته می‌شدند. این اتفاق و ایده‌ی پنهان در پشت آن برای کمپانی ساعت‌سازی AP بسیار شفاف و روشن بود: نباید به شهرت خود متکی بود و باید محصولی ساخت که نشان دهد این ساعت تا چه اندازه مدرن می‌تواند باشد. بر همین اساس، مدیران اودمر پیگه خط تولید جدید را: «مهم‌ترین لانچ محصول از سال 1972 تاکنون است.»

3- مون‌بلان (Montblanc)

شرکت کالای لوکس آلمانی مون‌بلان مجموعه بسیار بزرگ از ساعت‌های مچی بسیار شیک برای عرضه در سال 2019 میلادی دارد. Davide Cerrato چهار سال است که در زمینه طراحی فعالیت می‌کند و به نظر می‌رسد که تلاش‌هایش امروز به نتیجه رسیده است. در میان تمامی ساعت‌های مچی این کمپانی، مدل میراث مون‌بلان GMT از همه زیباتر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. این ساعت در سه مدل اتوماتیک عرضه می‌شود: 

  • صفحه گنبدی سفید-نقره‌ای
  • دستبند میلانی استیل
  • صفحه نارنجی (به رنگ ماهی سالمون) با بندی از جنس چرم تمساح

هر سه ساعت مچی یاد شده دارای عقربه‌های Super-LumiNova با ضخامت 40 میلی‌متری هستند و از کریستال‌های یاقوتی در طراحی آن استفاده شده است.

4- ژاگر لیکولتره (Jaeger-LeCoultre)

یکی دیگر از برندهای لوکس ساعت‌سازی جهان که محصولات آن در صدر توجه ثروتمندان قرار دارد، ژاگر لیکولتره است. این کمپانی سوئیسی با ساخت ساعت‌هایی با صفحه‌های لعابی و قطعاتی که به صورت دستی ساخته شده‌اند بسیار ارزشمند و زیبا هستند. یکی از ساعت‌های این برند دارای بخشی است که ماه را نشان می‌دهد و حرکت ظریفی دارد. 

صفحه لعابی ماه ژاگر لیکولتره همچنین تا 70 ساعت انرژی در خود ذخیره می‌کند - یعنی می‌توانید آن را شنبه تا چهارشنبه بپوشید و بدون اینکه نیازی باشد تاریخ یا فاز ماه را تنظیم کنید، دوباره اول هفته از آن استفاده کنید. قاب دور صفحه از طلای سفید ساخته شده و صفحه ساعت نیز به رنگ آبی نیلی بسیار زیباست که به صورت دستی ساخته شده است. 

5- کمپانی ساعت بین‌المللی (IWC)

IWC از دیگر برندهای مطرح جهان در حوزه طراحی، تولید و عرضه‌ی ساعت‌های مچی لوکس است. بیشتر شهرت این کمپانی سوئیسی برای مدل‌های خلبانی است. برخی از این مدل‌ها از کالکشن Gun امسال با کمی تغییر و اضافه شدن امکاناتی جدید دوباره به بازار عرضه شده‌اند. از جمله می‌توان به ساعت تاپ‌گان کورنوگراف خلانی مدل Mojave Desert یا مدل Ceratanium  و تاپ‌گان اتوماتیک پایلوت واچ اشاره کرد. 

تمامی اجزا و قطعات ساعت‌ خلبانی The Longest Flight برند IWC از صفحه‌ی سیاه رنگ تا بند سبزرنگ همگی از اتاقک خلبانی هواپیماهای جنگی کلاسیک الهام گرفته‌اند. این ساعت را قرار است دو خلبان مشهور جهانی برای پرواز به دور دنیا به دست کنند. 

6- کارتیه (Cartier)

کمپانی فرانسوی تولید کالای لوکس کارتیه از سال 1904 میلادی تا کنون ساعت‌های مچی یونیسکس (مناسب برای هر دو جنس زن و مرد) را تولید می‌کند که بسیار موردتوجه مردم قرار دارند. ساعت‌های این برند با رنگ‌های طلایی صورتی، استیل ضدزنگ و رزگلد تولید و عرضه می‌شوند. 

در حال حاضر، کارتیه ساعت‌های مچی باریک‌تری تولید می‌کند که استفاده آسان‌تری دارند و توانایی جلب توجه نسل جوان را هم دارد.

دفتر مرکزی کارتیه، در شهر پاریس، فرانسه قرار دارد. این شرکت نیز همانند موارد دیگر این لیست، کارتیه در حال حاضر یک شرکت تابعه متعلق به شرکت ریشمون است. 

ریشمون، شرکت سوئیسی ارائه‌کننده کالاهای لوکس است که در سال ۱۹۸۸ توسط یوهان روپرت تاجر اهل آفریقای جنوبی تأسیس شده‌است. این شرکت، از طریق شعب مختلف و شرکت‌های تابعه ریشمون، در زمینه طراحی، تولید، توزیع و فروش محصولاتی مانند جواهرات، ساعت، محصولات چرمی، لباس و لوازم جانبی، فعالیت می‌کند. ریشمون یک شرکت عمومی است، که سهام آن، در بازار بورس سیکس سوئیس دادوستد می‌شود.

منبع: esquire

Related Articles

کامنت بگذارید