خانه مد و سبک زندگیاستایل عینک ایمنی باریک برای کدام فرم صورت مناسب‌تر است؟

عینک ایمنی باریک برای کدام فرم صورت مناسب‌تر است؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک ایمنی باریک

عینک ایمنی باریک (Wrap-around)

عینک ایمنی باریک تقریبا برای تمامی فرم‌های صورت مناسب و قابل استفاده است. عینک آفتابی Wrap-around رنگ‌ها و شکل‌های بسیار متنوعی دارد. اما وجه مشترک همه آنها دو چیز است: یا یک عدسی بزرگ و یکپارچه دارند که تمام محیط چشم را پوشش می‌دهد. یا دو عدسی جداگانه دارند. عدسی هر دو مدل تا کناره‌های صورت کشیده می‌شوند و تا نزدیکی‌های گوش ادامه دارند. هدف از این طرح هم این است که نور حتی از گوشه‌های عینک هم به داخل چشم راه پیدا نکند.

حالا این سوال پیش می‌آید که عینک سپری و باریک برای کدام فرم صورت مناسب‌تر است؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده‌ایم. اما پیش از آن می‌توانید راهنمای انتخاب عینک بر اساس شکل صورت را در لینک زیر مطالعه کنید.

چه عینکی به صورت من می‌آید؟

عینک ایمنی باریک (Wrap-around)

عینک آفتابی سپری (Shield) برای صورت لوزی

صورت لوزی به این صورت است که پیشانی و چانه فرد باریک است اما گونه‌های پهنی دارد. دقیقا لوزی را تصور کنید، در بالا و پایین جمع شده اما بخش میانی آن پهن و کشیده است. صورت لوزی هم همین شکل را دارد.

اگر پهن‌ترین قسمت صورت شما، گونه‌هایتان است و چانه و پیشانی باریکی دارید، عینک ایمنی باریک بهترین گزینه برای شماست.

البته مدل‌های گربه‌ای، بیضی، مستطیلی و عینک‌های لبه‌دار هم برای صورت لوزی (الماسی) گزینه‌های مناسبی به‌شمار می‌روند.

وقتی قصد خرید عینک ایمنی باریک برای صورت لوزی را دارید پیشنهاد می‌کنیم مدل‌هایی که عریض‌تر از گونه‌های شما هستند را نادیده بگیرید. به این دلیل که روی صورتتان خیلی جالب به نظر نخواهند رسید.

عینک سپری سایز بزرگ برای صورت‌های کشیده

اگر اندازه فک، گونه‌ها و پیشانی با هم برابر باشد یعنی شما صورت کشیده (دراز) دارید.

به صورت‌های کشیده، مستطیلی هم می‌گویند چون بلند و باریک هستند. بنابراین، عینک‌های Wrap-around سایز بزرگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. این مدل عینک نه تنها چشم‌های شما را از هر طرف محافظت می‌کند، بلکه با عرض زیاد خود کمک می‌کند تا کشیدگی صورتتان کمتر دیده شود. این امر باعث متعادل شدن چهره می‌شود.

عینک آفتابی ایمنی باریک با زاویه‌های تیز و خطوط برجسته کمک می‌کند تا چهره بهتر و مناسب‌تر به نظر برسد. همچنین اگر دسته‌های عینک هم دارای تزئینات باشند، پهنای بیشتری به صورت می‌بخشند و برای صورت‌های کشیده مناسب‌تر هستند.

عینک ایمنی باریک برای صورت بیضی

صورت بیضی یعنی کشیدگی صورت بیشتر از پهنای آن باشد. در چنین حالتی ممکن است پیشانی هم پهن‌تر از چانه باشد.

اگر صورت بیضی دارید به شما تبریک می‌گوییم! به این خاطر که یکی از متعادل‌ترین فرم‌های صورت، بیضی است. شما می‌توانید هر طرح و شکل عینک که دوست دارید را برای خود انتخاب و خریداری کنید. یعنی عینک ایمنی هم برایتان کاملا مناسب است.

البته برای صورت بیضی خوب است که عینک آفتابی با عدسی رنگی یا عدسی پلاریزه بخرید.

عینک آفتابی Wrap-around برای صورت گرد

در صورت گرد تمامی اجزاء صورت هم‌اندازه هستند. چانه‌ی گرد با گونه‌ها و پیشانی تقریبا پهنای برابری دارد. برای این فرم صورت بهتر است عینک ایمنی زاویه‌دار انتخاب کنید تا کمی از گردی صورت بکاهد. به طور مثال، وقتی عینک در قسمت لولای دسته‌ها کمی کشیدگی به سمت بالا داشته باشد می‌تواند کمی به صورت شکل بدهد و از آن گردی محض چهره را بیرون بیاورد.

برای صورت گرد نباید عینک آفتابی سایز کوچک انتخاب کنید. به این خاطر که پوشش کامل ندارد و ممکن نور آفتاب از لبه‌ها یا بالای عینک آفتابی وارد چشم‌ها شوند.

عینک ایمنی باریک برای صورت مربعی

صورت‌هایی که خط فک با گونه‌ها و پیشانی، اندازه برابری دارد، مربعی هستند. فرق صورت مربعی و گرد در این است که صورت مربعی، زاویه‌ دارد و گوشه‌های فک و پیشانی تیز هستند.

برای این فرم صورت بهتر است سراغ عینک آفتابی ایمنی بدون فریم بروید.

از کجا بهترین عینک ایمنی را خریداری کنیم؟

اگر سبک زندگی شما به‌گونه‌ای است که وقت زیادی را زیر نور خورشید سپری می‌کنید، برای محافظت از سلامت چشم‌ها لازم است عینک ایمنی خریداری کنید. به این دلیل که این عینک تمامی راه‌های ورود اشعه‌های مضر UV به چشم را مسدود می‌کند. لبه‌های عینک به صورت خوابیده روی صورت قرار می‌گیرد و حتی از کناره‌ها هم نوری به چشم نمی‌رسد.

هدف اصلی استفاده از عینک آفتابی، محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش است.

شما می‌توانید این نوع عینک‌ها را از فروشگاه اینترنتی لوناتو خریداری کنید.

عینک ایمنی باریک

عینک آفتابی اسپای Scoop 2 Metallic Orange HD Plus Green W Orange Spectra

سوالات رایج در مورد عینک ایمنی باریک

عینک آفتابی Wrap-around مناسب کدام فرم صورت است؟

صورت‌های لوزی، مستطیلی، بیضی و گرد.

عینک Wrap-around چه شکلی است؟

عینک‌هایی که عدسی آنها تمام فضای چشم را تا لبه‌های گوش پوشش می‌دهند را Wrap-around یا عینک ایمنی می‌نامند.

عینک‌های آفتابی ایمنی چه مزایایی دارند؟

می‌توانند تمامی نورهای شدید و اشعه‌های مضر خورشید را مسدود کنند. چون عدسی آنها تا لبه‌های شقیقه کشیده شده و اجازه ورود نور به چشم را نمی‌دهد.

منبع: allaboutvision

Related Articles

کامنت بگذارید