خانه مد و سبک زندگیاستایل از کجا متوجه شویم صورتمان مستطیلی است؟

از کجا متوجه شویم صورتمان مستطیلی است؟

نویسنده تیم لوناتو
تشخیص فرم صورت مستطیلی

تشخیص فرم صورت مستطیلی

برای تشخیص فرم صورت مستطیلی می‌توانید از روش اندازه‌گیری اجزای صورت کمک بگیرید. برای این منظور به متر، کاغذ، مداد و آینه نیاز دارید.

تشخیص فرم صورت

مقابل آیینه در جایی که نور کافی دارد بایستید. اول فاصله گونه ها را اندازه بگیرید. سر متر را درست در زیر گودی چشم قرار دهید. این نقطه شروع است. بعد از برآمدگی بینی رد کرده و به گودی چشم دیگر برسانید. این نقطه پایان است. عدد را بخوانید و یادداشت کنید.

سپس فک را اندازه بگیرید. یک سمت صورت را در نظر گرفته و متر را درست در زیر گوش قرار دهید. بعد تا وسط چانه امتداد دهید. عدد به دست آمده در انتها را ضرب در ۲ کنید و روی کاغذ بنویسید.

حالا پیشانی را اندازه بگیرید. متر را در پهن ترین قسمت، بین ابرو و خط موی سر قرار داده و از یک سمت به سمت دیگر امتداد دهید. عدد بدست آمده را یادداشت کنید.

تشخیص فرم صورت

در آخر طول صورت را اندازه بگیرید. از وسط خط مو شروع کنید و از روی بینی عبور دهید و به چانه برسانید. عدد بدست آمده را یادداشت کنید.

برای تشخیص فرم صورت مستطیلی باید تناسب طول و عرض را بسنجید. اگر طول صورت بیشتر از عرض آن باشد یعنی صورت مستطیلی دارید.

خرید عینک طبی از فروشگاه اینترنتی لوناتو

بهترین عینک برای صورت مستطیلی

صورت‌های مستطیلی باید از عینک‌هایی با عمق زیاد استفاده کنند. پل عینک هرچقدر کمتر باشد، بینی را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. فریم‌هایی خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد، چندضلعی، گربه‌ای، بیضی و پروانه‌ای برای این فرم صورت‌ها مناسب است.

  • فریم عینک آفتابی زنانه و مردانه برای صورت‌های کشیده و لاغر باید حتما مربعی یا مستطیلی باشد.
  • مناسب‌ترین مدل عینک برای صورت کشیده و لاغر آنهایی هستند که پهن و بزرگ دیده می‌شوند. به این خاطر که با پهنای خود می‌توانند کشیدگی صورت را تا حدی پنهان کنند.
  • فریم‌هایی که لبه‌های آنها به سمت بالا کشیده شده است برای صورت‌های لاغر و کشیده بسیار مناسب است. به این دلیل که باعث می‌شوند تا گونه‌های صورت بیشتر به چشم بیایند و در نتیجه درازی صورت خیلی دیده نشود.

نبایدها

  • از عینک سایز بزرگ و عینک گرد و دایره‌ای بپرهیزید. این مدل‌ها تقارن طبیعی صورت شما را بر هم خواهند زد و مناسب صورت کشیده و لاغر نیستند.

سوالات رایج تشخیص فرم صورت مستطیلی

صورت مستطیلی چه شکلی است؟

طول صورت بیشتر از عرض آن است. اکثرا فاصله‌ی گونه تا خط فک زیاد است و بینی کشیده‌ای دارند.

چه مدل عینکی برای صورت مستطیلی مناسب است؟

ریم‌هایی خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد، چندضلعی، گربه‌ای، بیضی و پروانه‌ای برای این فرم صورت‌ها مناسب است.

عینک سایز بزرگ برای صورت مستطیلی کشیده مناسب است؟

خیر، مدل‌های سایز بزرگ تقارن طبیعی صورت شما را بر هم خواهند زد و مناسب صورت کشیده و لاغر نیستند.

Related Articles

کامنت بگذارید