خانه مد و سبک زندگیاستایل چگونه آرایش کنیم که به چشم‌ها آسیبی وارد نشود؟

چگونه آرایش کنیم که به چشم‌ها آسیبی وارد نشود؟

نویسنده فروغ بیداری
عوارض آرایش چشم

عوارض آرایش چشم

عوارض آرایش چشم شامل عفونت، واکنش‌های آلرژیک، قرمزی، سوزش و خارش چشم است.

آرایش کردن را همه دوست دارند. بسیاری از زنان در سراسر دنیا سالانه مبالغ زیادی برای خرید وسایل آرایشی هزینه می‌کنند. آرایش حس اعتمادبه‌نفس بیشتری به آنها می‌بخشد. اما اگر آرایش درست و اصولی انجام نشود و از مواد استاندارد استفاده نشود، می‌تواند عوارضی در پی داشته باشد.

ما در ادامه این مطلب توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توانید خطرات آرایش چشم را به حداقل برسانید. همراهمان باشید.

پیشگیری از عفونت چشم

برای اینکه هم آرایش کنید و هم از عفونت و مشکلات ناشی از آرایش دور بمانید ما چندین قاعده و قانون را برایتان نوشته‌ایم. با رعایت این مواد می‌توانید از عفونت چشم ناشی از آرایش پیشگیری کنید.

خرید لنز طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

تاریخ مصرف وسایل آرایشی

همیشه به تاریخ مصرف وسایل آرایشی خود توجه کنید. وقتی تاریخ مصرف وسیله‌ای تمام می‌شود، بهترین بستر برای رشد انواع میکروب و قارچ و باکتری است. وسایل آرایشی را باید همیشه پس از اتمام دوره‌ی مصرفشان دور بیندارید.

به طور مثال، طبق توصیه متخصصان شما باید هر سه ماه یک بار ریمل خود را عوض کنید. برای اینکه تاریخ انقضای محصولات آرایشی را بدانید می‌توانید فاکتور خرید خود را نگه دارید. یا تاریخ روزی که ریمل را باز کرده‌اید را در جایی یادداشت کنید تا سه ماه بعد از آن ریمل را دور بیندازید. درست است که در وضعیت اقتصادی کنونی این کار مقرون‌به‌صرفه نیست، اما توجه داشته باشید که بحث سلامت چشم‌های شما در میان است. برای حفظ سلامتی لازم است گاهی هزینه بکنید.

تمیزی لوازم آرایش

عوارض آرایش چشم

علاوه بر تاریخ مصرف باید همیشه برس‌ها و فرچه‌های آرایشی را بشویید و ضدعفونی کنید. یک برنامه منظم برای شست‌وشوی این وسایل برای خود تعیین کنید و مثلا هر یک ماه همه پدها، شانه‌ها، برس‌ها و فرچه‌ها را تمیز بشویید و خشک کنید.

هرگز وسایل آرایشی خود را را با دیگران شریک نشوید.

از تسترهای داخل مغازه‌ها استفاده نکنید.

از شایع‌ترین عفونت‌های چشمی ناشی از وسایل آرایشی می‌توان به ورم ملتحمه اشاره کرد. این عارضه، بخش داخلی پلک چشم و سطح بیرونی چشم را درگیر می‌کند. برای محافظت از چشم در برابر این عفونت‌ها کافیست از ابزار آرایشی یک‌بار مصرف استفاده کنید. یا همان طور که در بالا گفتیم، لوازم خود را به طور منظم بشویید و در جای تمیز و دور از گرد و غبار نگهداری کنید.

نگهداری از وسایل آرایش

نگهداری به روش صحیح وسایل آرایشی هم بسیار مهم است. برای دور ماندن از عوارض آرایش چشم باید وسایل آرایش چشم را در دمای زیر 30 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید. دمای بالا خطر از بین رفتن مواد نگهدارنده‌ی موجود در وسایل آرایشی را به دنبال دارد.

هرگز درون ریمل خشک شده آب نریزید.

هرگز خط لب را پشت پلک چشم نکشید.

عوارض آرایش چشم

پیشگیری از حساسیت چشم

ازدیگر روش‌های پیشگیری از عوارض آرایش چشم و واکنش‌های آلرژیک به آنها این است که از مواد حساسیت‌زا دوری کنید. برخی از مواد موجود در وسایل آرایشی همچون نیکل، اکسید آهن و مواد نگهدارنده می‌توانند باعث ایجاد حساسیت شوند.

برخی از عطرها و مواد آرایشی عطری هم می‌توانند سبب بروز واکنش‌های آلرژیک شوند.

به برچسب‌های ضدآلرژی روی وسایل آرایشی خیلی اعتماد نکنید. این برچسب نمی‌تواند تضمین‌کننده‌ی سلامت چشم‌های شما باشد.

خرید لنز چشم از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

روش صحیح آرایش کردن چشم

هرگز در ماشین در حال حرکت، چشم‌های خود را آرایش نکنید. اگر مداد چشم یا هر وسیله دیگری با قرنیه تماس پیدا کند یا به آن ضربه بزند، می‌تواند مشکلات زیادی را برای چشم ایجاد کند.

استفاده صحیح از لنز تماسی

قبل از گذاشتن و برداشتن لنز تماسی باید حتما دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. حتما هم باید اول لنز را در چشم بگذارید و سپس آرایش کنید.

به این خاطر که روغن، چربی یا پودر وسایل آرایشی ممکن است روی انگشت‌های دست باقی بماند و به سطح لنز بچسبد. برای پیشگیری از خطرات آرایش چشم لازم است که اول لنز گذاشته شود.

البته استثنایی هم وجود دارد. اگر از لنز سخت نفوذپذیر به گاز استفاده می‌کنید، اول آرایش کنید و سپس لنز را بگذارید. اما مراقب باشید که لنز به با مواد آرایشی تماس پیدا نکند.

برای آرایش چشم با لنز بهتر است دور سایه‌های اکلیکی را خط بکشید. این سایه‌ها ممکن است درون چشم رسوب و مشکلاتی برای لنز و سلامت چشم‌ها ایجاد کنند.

برای پیشگیری از خطرات آرایش چشم حتما قبل از خواب، آرایش خود را پاک کنید. برای این منظور می‌توانید از دستمال مرطوب، شیرپاک‌کن یا آب و صابون ملایم استفاده کنید. قبل از خواب مطمئن شوید که هیچ ماده‌ی آرایشی مثل ریمل و سایه و مداد روی چشم‌ها باقی نمانده باشد.

خرید لنز رنگی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

سوالات رایج در مورد عوارض آرایش چشم

با لنز می توان ریمل زد؟

بله اما موقع ریمل زدن حواستان باشد که به ریشه‌های مژه ریمل نزنید تا برس ریمل با سطح چشم تماس پیدا نکند.

چه لنزی برای آرایش کردن مناسب تر است؟

اگر آدمی هستید که بدون آرایش از خانه خارج نمی‌شود توصیه می کنیم از لنزهای طبی روزانه و یک بار مصرف استفاده کنید. مزیت این لنزها در این است که رسوب چربی، پروتئین و وسایل آرایشی روی آن نمی‌ماند. حتی اگر بماند هم مهم نیست زیرا در انتهای روز آن را دور می‌اندازید.

آیا وسایل آرایش تاریخ گذشته می‌تواند باعث عفونت چشم شود؟

بله باید وسایل آرایش را پس از اتمام تاریخ مصرفشان کنار بگذارید. ریمل را هر سه ماه یک بار و خط چشم و ریمل را هر دوازده ماه یک بار عوض کنید. رژلب را هر هجده ماه یک بار عوض کنید.

منبع: coopervision

Related Articles

کامنت بگذارید