خانه مد و سبک زندگیسلبریتی ها حامد بهداد از چه مدل عینک آفتابی استفاده می‌کند؟

حامد بهداد از چه مدل عینک آفتابی استفاده می‌کند؟

نویسنده تیم نویسندگان
عینک آفتابی حامد بهداد

عینک آفتابی حامد بهداد

عینک آفتابی حامد بهداد که این روزها با عنوان «آرش» در سریال دل شاهد بازی او هستیم، خلبانی ری بن است. البته گاهی از مدل‌های کلاب‌مستر و عینک مربعی هم استفاده می‌کند.

برای آشنایی با مدل‌های مختلف عینک دودی حامد بهداد تا انتهای این مطلب با لوناتو همراه باشید.

عینک آفتابی حامد بهداد : مدل خلبانی از برند ری بن

عینک آفتابی حامد بهداد

در سال ۱۹۳۷ میلادی بود که نیروی هوایی آمریکا به کمپانی Bausch & Lomb سفارش تولید عینک آفتابی داد و این کارخانه، برند ریبن را متولد کرد.

نیروی هوایی آمریکا، عینک‌هایی می‌خواست که از چشم خلبانان خود در برابر اشعه‌های مخرب خورشید محافظت کنند و در عین حال پرستیژ و استایل آنها را نیز حفظ کنند. همین شد که عینک‌ آفتابی بسیار مشهور ریبن یعنی مدل «خلبانی» وارد بازار شد.

لنزهای سبز رنگ این عینک مانع نفوذ اشعه‌های فرابنفش و فروسرخ به داخل چشم می‌شد. فریم فلزی و طلا اندود آن نیز فوق‌العاده سبک بود.

این مدل خیلی زود مورد توجه خلبانان نیروی هوایی آمریکا قرار گرفت و پس از آن به الگوی تمامی عینک‌هایی بدل شد که طراحی خلبانی دارند.

ray ban خلبانی زمانی به محبوبیت جهانی دست یافت که در جنگ جهانی دوم، «ژنرال داگلاس مک آرتور» در ساحل فیلیپین مقابل دوربین عکاسان عینک خلبانی به چشم داشت. از آن زمان به بعد، عینک خلبانی ریبن به بخشی از مد آمریکایی و فرهنگ عامه‌ی مردم این سرزمین مبدل شد.

بسیاری از هنرمندان و سلبریتی‌ها از این مدل عینک استفاده می‌کنند. در میان هنرمندان داخلی می‌توان به هدیه تهرانی، امین حیایی و حامد بهداد اشاره کرد که در بیشتر مواقع از این مدل عینک آفتابی استفاده می‌کنند.

  • نحوه تشخیص عینک ریبن اصل

عینک آفتابی حامد بهداد : مدل کلاب مستر The Clubmaster

کلاب مستر یکی از انواع عینک آفتابی است که شاید به اندازه عموزاده‌های گرد و بیضی خود محبوب و رایج نباشد، اما استایل خاصی دارد که باعث ایجاد تفاوت می‌شود. فریم این عینک به این صورت است که فقط بخش بالایی عدسی را می‌پوشاند و بخش پایین آن خالی می‌ماند.

فریم عینک کلابمستر نخستین بار در سال ۱۹۵۰ مورداستفاده قرار گرفتند. این عینک‌ها با طراحی ابرو مانند خود، جایگاه خود در ترند عینک آقایان ۲۰۲۰ بازکرده‌اند. این عینک‌ها هماهنگی خوبی با چهره‌های متفاوت دارد. همین ویژگی بر محبوبیت این عینک‌ها افزوده است.

با انتخاب این فریم‌ها، همواره به عنوان فردی که سلیقه خوبی در انتخاب عینک آفتابی مردانه دارد شناخته می‌شوید. کلاب مستر همچون سال های گذشته مد عینک آفتابی مردانه ۹۹ نیز هست. حامد بهداد نیز از مدل مربعی عینک کلاب مستر استفاد می‌کند.

عینک آفتابی حامد بهداد : مدل مربعی

عینک آفتابی حامد بهداد

یکی از مدل‌های عینک آفتابی که موردعلاقه هنرپیشه‌ی آرشِ سریال دل است، مدل مربعی است.

با کمک یک جفت عینک مربعی می‌توانید جذابیت چهره خود را دو چندان کنید. در میان انواع عینک آفتابی، این فریم، نه تنها باعث زیبایی می‌شود، بلکه بیشترین حفاظت از چشم‌ها در برابر تابش‌های مضر خورشید (UV) را هم دارد.

برندهای لوکسی همچون پرادا نمونه‌های کلاسیک فریم‌های مربعی را عرضه می‌کنند. اما برای نمونه‌های اسپرت‌تر می‌توانید سراغ برندی همچون پلیس یا ری بن بروید.

نگاهی کوتاه به زندگی حامد بهداد

حامد بهداد بازیگر مشهور سینما در 26 آبان 1356 در شهر مشهد به دنیا آمد و تا نوجوانی در نیشابور زندگی کرد.

او برای نخستین بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و برای آن کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. وی بعدها در قالب نقشهای مکمل بازی های به یادماندنی در سینمای ایران ارائه کرد.

او در فیلم «روز سوم» (محمدحسین لطیفی، 1385) در نقش یک افسر عراقی که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می شود، ظاهر شد و برای دومین بار پس از «آخر بازی» کاندیدای سیمرغ بلورین از دوره بیست و پنجم جشنواره فیلم فجر شد. بازی او در روز سوم بسیار چشمگیر بود و نظر همه منتقدان و سینماگران را به خود جلب کرد.

او در سال 89 با نقش آفرینی در فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل را از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

او همچنین از شاگردان حمید سمندریان بوده است. به عنوان خواننده میهمان با گروه موسیقی دارکوب به سرپرستی همایون نصیری همکاری می کند و در چند آلبوم و کنسرت این گروه حضور داشته است.

Related Articles

کامنت بگذارید