خانه راهنمای خرید و محصولات خرید عینک بلوکنترل، دروغی برای فروش یا ناجی چشم؟

خرید عینک بلوکنترل، دروغی برای فروش یا ناجی چشم؟

نویسنده تیم لوناتو
عینک بلوکنترل

 در سال 2018 مقاله‌ای در یک مجله بین‌المللی معتبر چشم‌پزشکی منتشر شد، که درباره نور آبی حقایق جالب و نگران‌کننده‌ای را فاش می‌کرد. براساس این مقاله نور آبی می‌تواند از قرنیه و عدسی شما به شبکیه چشم عبور کرده و شما را در معرض مشکلات چشمی مانند آب مروارید، خشکی چشم و دژنراسیون ماکولا قرار دهد. مطالعات دیگری نیز در این زمینه انجام گرفته است که براساس آن، استفاده از عینک بلوکنترل می‌تواند با بهبود خواب، افزایش قدرت بینایی و برطرف کردن خستگی چشم همراه باشد.  پس از آن موج خرید عینک‌ های کار با سیستم، موسوم به عینک بلوکنترل یا نوع دیگری از آن یعنی عینک بلوکات، اوج گرفت. اما این عینک ها برای محافظت از چشم ما کاربرد دارند؟ خرید عینک بلوکنترل برای چه افرادی لازم است؟ عینک بلو کنترل بهتر است یا بلوکات؟

اگر قصد خرید عینک بلوکنترل را دارید، اطلاعاتی که در ادامه ارائه می‌شود، به دردتان می‌خورد.

درباره نور آبی و خطرات آن برای چشم

پیش از هر کاری بهتر است بدانیم نور آبی چیست؟ چه خطراتی برای چشم دارد؟ چگونه در معرض آن قرار می‌گیریم؟ 

نور آبی انرژی الکترومغناطیسی منتشر شده از صفحات دیجیتال (مانند کامپیوتر و گوشی موبایل و تلوزیون) و خورشید است. این نور طول موج‌های کوتاه‌تری از 420 تا 480 نانومتر دارد، انرژی بیشتری نسبت به دیگر نورها دارد و این انرژی می‌تواند به طور بالقوه برای چشم شما مضر باشد. نور آبی خورشید می‌تواند به بافت‌های چشم شما آسیب رسانده و خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی را افزایش دهد. این آسیب‌ها حتی ممکن است به سرطان چشم و آب مروارید منتهی شود.

مضرات نور آبی کامپیوتر برای چشم

تحقیقات در مورد اثرات نور آبی ادامه دارد. با این وجود تا کنون شواهد علمی زیادی درباره نقش نور آبی در بیماری‌های زیر شناسایی شده‌است:

  • سندرم فشار چشم دیجیتال: به این بیماری سندرم دید کامپیوتری (CVS) نیز گفته می‌شود، و در شرایطی رخ می‌دهد که زمان زیادی را در معرض تماشای صفحات دیجیتالی وقت بگذرانید. علائم این بیماری شامل خستگی چشم، اشک چشم غیرارادی و سردرد است.
  • آسیب به شبکیه و دژنراسیون ماکولا: این مشکل می‌تواند منجر به بیماری دژنراسیون ماکولا شود. حتی گاهی این نور آبی خورشید است که باعث ایجاد این بیماری می‌شود. دژنراسیون ماکولا در نهایت شبکیه چشم شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث کوری می‌شود. در واقع، نور آبی استرس اکسیداتیو را در شبکیه چشم شما تحریک کرده و دژنراسیون ماکولا را گسترش می‌دهد.

تا اینجای کار به خوبی متوجه شدیم که نور آبی مشکلات جبران ناپذیری را برای ما به وجود می‌آورد و اکثر ما در معرض نور آبی مضر هستیم. حالا ببینیم که عدسی عینک های بلوکنترل می‌توانند به ما کمک کنند؟

درباره عدسی عینک بلوکنترل

عدسی‌ عینک‌های بلو کنترل، در اصل مانند همان عدسی‌های معمولی هستند، با این تفاوت که یک پوشش شفاف سطحی روی آن‌ها قرار گرفته. نورهای با طول موج 380 تا 450 نانومتر، توسط این پوشش فیلتر می‌شوند و به چشم نمی‌رسند. اما نورهایی با طول موج 450تا 500 نانومتر، از این عدسی عبور می‌کنند. این طول موج برای چشم ضرری ندارد.

در حقیقت عدسی عینک بلوکنترل برای به حداقل رساندن میزان نور آبی که از دستگاه‌های دیجیتال وارد چشم شما می‌شود، طراحی شده‌است.  هدف از طراحی عدسی عینک بلوکنترل؛ کاهش فشار بر چشم ، پیشگیری از بیماری‌های چشمی و بهبود خواب است. 

برای مشاهده عینک‌های کار با کامپیوتر لوناتو کلیک کنید.

تفاوت عینک بلوکنترل و عینک بلوکات

تفاوت عینک بلوکنترل و بلوکات

اگر قانع شده باشید که استفاده از عینک های کامپیوتر یا عینک های کنترل کننده نور آبی برای همه ما الزامی است، حالا احتمالاً این سوال برایتان پیش می‌آیند که : عینک بلوکنترل بهتر است یا عینک بولکات؟

در حقیقت برتری خاصی وجود ندارد. سیستم عملکرد عدسی عینک های بلوکات به این صورت است که نور آبی را برگشت می‌دهند. اما عدسی عینک های بلوکنترل، این نور آبی مضر برای چشم را، فیلتر می‌کنند. 

شما به عنوان یک فرد عادی هرگز تفاوتی بین این دو متوجه نخواهید شد. اما اگر گرافیست یا طراح باشید و جزئیات رنگ‌ها برای شما خیلی اهمیت داشته باشد (نه در حد تماشای رنگ‌های روزمره)، بهتر است از عدسی بلو کنترل استفاده کنید.

عینک بلوکنترل نمره دار

فرقی ندارد چشم شما ضعیف باشد یا نه. اگر مدت زیادی در معرض نور کامپیوتر، تبلت، گوشی موبایل، تلوزیون و نور خورشید هستید، باید عینک بلوکنترل استفاده کنید و یا عینک نمره دار خودتان را با عدسی بلوکنترل تهیه کنید. 

ضرورت استفاده از عدسی های بلوکنترل برای افرادی که چشمشان ضعیف است، بیشتر حس می‌شود. چراکه چشم شما حساسیت بیشتری دارد و نور آبی فشار بیشتری به آن وارد می‌کند. می‌توانید عدسی نمره داری که استفاده می‌کنید را به عدسی بلوکنترل یا بلوکات ارتقا دهید. 

برای خرید عدسی نمرده دار با قابلیت بلوکنترل روی تصویر پائین کلیک کنید.

عینک بلوکنترل برای چشم های ضعیف

در هنگام خرید عینک بلوکنترل به این نکات توجه کنید

خرید عینک بلوکنترل تنها در صورتی موفقیت‌آمیز است، که محصول موردنظر دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • حداقل 84 درصد نور آبی را مسدود کند.
  • دارای درجه بندی UV با پوشش ضد تابش نور باشد.
  • دارای گارانتی در برابر شکستگی باشد.
  • دارای پوشش ضد انعکاس باشد.

بهترین رنگ عینک بلوکنترل برای خرید

این عینک برای محافظت از چشم در برابر نور آبی، از رنگ خاصی استفاده می‌کند، تا درصد بیشتری از نور را مسدود کند. ممکن است شما در بازار لنزهای نارنجی، قرمز یا شفاف از این محصول را ببینید. همه این محصولات از یک فناوری اولیه استفاده می‌کنند. عینک مسدود کننده نور آبی، نور آبی را فیلتر می‌کند، در حالیکه به اشعه‌های دیگر از عینک شما اجازه عبور و تماس با چشمانتان را می‌دهد.

لنزهای شفاف نامحسوس‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین هستند. زمانی تصور می‌شد که لنزهای نارنجی تعادل خوبی برقرار کرده و بهترین گزینه هستند؛ اما حالا توصیه می‌شود از لنزهای شفاف یا قرمز استفاده کنید، تا نور آبی را در شب کاملاً مسدود کند. انتخاب لنزهای شفاف همچنین به شما امکان می‌دهد، از عینک های راحت‌تری برای محافظت از چشمان خود استفاده کنید. مدتی طول می‌کشد تا به لنزهای قرمز عادت کنید و ظاهری متفاوت داشته باشید. لنزهای شفاف می‌توانند با فریم‌های مناسب، درست مشابه عینک‌های روزمره شما باشند.

برای مشاوره رایگان خرید عینک بلوکنترل کلیک کنید.

بهترین فریم برای عینک بلوکنترل

حالا که لنزهای ایده‌آل برای عینک خود را انتخاب کرده‌اید، زمان آن رسیده است که فریم‌های عینک خود را خریداری کنید. برای خرید قاب عینک بلوکنترل، به نکات زیر توجه کنید:

عدسی نمره دار بلو کنترل

  • بهتر است فریم هایی را انتخاب کنید که برای استفاده روزانه به اندازه کافی راحت باشند.
  • از خرید فریم‌های خیلی بزرگ و سنگین خودداری کنید. چرا که ساعات طولانی کار و استفاده از عینک‌های بزرگ و سنگین می‌تواند آزاردهنده باشد.
  • فریم خیلی ظریف و کوچک نمی‌تواند پوشش‌دهی قابل قبولی در برابر نورهای آبی محیط داشته باشد. پس یک فریم با اندازه متوسط بهترین گزینه است.

چه زمانی از عینک بلوکنترل باید استفاده کنید؟

کاربرد عینک بلوکنترل به زمان استفاده از کامپیوتر محدود نمی‌شود. این عینک را باید در تمام شرایط و زمان‌های زیر به چشم بزنید:

  • کار در شیفت شب: اگر در شب به دستگاه‌ها خیره می‌شوید، نور آبی ممکن است ریتم شبانه روزی شما را مختل کند. عینک بوکنترل این مشکل را حل می‌کند.
  • استفاده از گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتر: میزان نور آبی که گوشی هوشمند یا رایانه شما ساطع می‌کند؛ منجر به خستگی چشم، ناراحتی و سردرد می‌شود. عینک بلوکنترل این اثرات را کاهش می‌دهد.
  • هنگام تماشای تلوزیون: نور آبی فقط در گوشی‌های هوشمند، تبلت یا رایانه نیست. تلویزیون و چراغ‌های LED نیز نور آبی ساطع می‌کنند و می‌تواند روی چشم‌های شما تأثیر بگذارند. برای به حداقل رساندن این اثرات باید هنگام تماشای تلویزیون از عینک مسدود کننده نور آبی یا همان بلوکنترل استفاده کنید.
  • بیرون از خانه: نور خورشید یکی دیگر از منابع طبیعی نور آبی است که می‌تواند بر چشمان شما تأثیر مخرب بگذارد. این عینک‌ها از چشم شما در برابر نور آبی محافظت می‌کنند.
  • اگر صفحات دیجیتال را شفاف نمی‌بینید: این عینک به شما امکان می‌دهد، بدون قرار گرفتن در معرض نور آبی به وضوح ببینید.

بعضی افراد سوال می‌پرسند که آیا می‌توان تمام طول روز از عینک بلوکنترل استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت بله، استفاده از عینک بلوکنترل برای مدت طولانی هیچ عارضه‌ای به دنبال ندارد. اگر ساعت‌های طولانی روی صفحه نمایش کار می‌کنید، با خیال راحت از عینک آبی نور خود در طول روز استفاده کنید.

چند مورد از بهترین عینک های بلوکنترل

 

  • عینک مخصوص کامپیوتر بارنر Barner Dalston: عینک مخصوص کامپیوتر بارنر مدل Dalston برای بانوان و آقایانی که با گوشی موبایل، کامپیوتر، لپ تاپ و تبلت کار می‌کنند مناسب است. این محصول بسیار باکیفیت و شیک بود و از چشمان شما در برابر نور آبی مضر دستگاه‌های دیجیتال محافظت می‌کند. با تهیه و خرید این مدل از عینک می‌توانید راحتی و سلامتی خواب خود را تامین کنید.

عینک بلوکنترل بارنر

  • عینک مخصوص کامپیوتر بارنر Barner Le Marais: یکی از موارد حائز اهمیت در مورد استفاده از عینک کامپیوتر بارنر مدل Le Marais، جلوگیری از نفوذ نور آبی است که باعث ایجاد تاثیرات منفی از جمله، خستگی، خشکی چشم، سردرد و اختلالات خواب می‌شود. این محصول از چشمان شما در برابر این نور محافظت کرده و کمک می‌کند با کیفیت بالاتری زندگی کنید.
عدسی بلوکنترل
  • عینک مخصوص کامپیوتر بارنر Barner Kreuzber: همان‌طور که می‌دانید، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون از وسایل دیجیتال ، چشم‌ها دچار خشکی و خستگی می‌شوند. این امر به مرور زمان باعث ضعیف شدن چشم می‎‌شود که دلیل اصلی آن، ساطع شدن اشعه آبی از مانیتورها است. پس لازم است بدانید، که نور تابیده شده از نمایشگرها شامل سه نور سبز ، آبی و قرمز بوده که فرکانس نور آبی به دلیل پرانرژی بودن به شبکیه چشم‌ها آسیب وارد می‌کند. با تهیه عینک‌هایی که قابلیت بلو کات یا بلو کنترل دارند، می‌توانید از ورود این نور پرانرژی آبی به چشم‌ها جلوگیری کنید.
عینک بلوکنترل لرنر کروزبرزگ
  • عینک مخصوص کامپیوتر و موبایل گودلوک Goodlook GL309: عینک مخصوص کامپیوتر گودلوک برای بانوان و آقایانی که با گوشی موبایل، کامپیوتر، لپ تاپ و تبلت کار می‌کنند مناسب است. این محصول بسیار باکیفیت و شیک بود و از چشمان شما در برابر نور آبی مضر دستگاه‌های دیجیتال محافظت می‌کند. با تهیه و خرید این مدل از عینک می‌توانید راحتی و سلامتی خواب خود را تامین کنید. عینک بلوکات دارای پوشش خاصی بود که مانع از عبور نور آبی مضر از عدسی‌های عینک می‌شود.
  • عینک مخصوص کامپیوتر و موبایل گودلوک Goodlook GL310: عینک مخصوص کامپیوتر گودلوک برای بانوان و آقایانی که با گوشی موبایل، کامپیوتر، لپ تاپ و تبلت کار می‌کنند مناسب است. این محصول بسیار باکیفیت و شیک بود و از چشمان شما در برابر نور آبی مضر دستگاه‌های دیجیتال محافظت می‌کند. با تهیه و خرید این مدل از عینک می‌توانید راحتی و سلامتی خواب خود را تامین کنید. عینک بلوکات دارای پوشش خاصی بود که مانع از عبور نور آبی مضر از عدسی‌های عینک می‌شود. لنز این مدل از برند گودلوک با مسدود کردن نور آبی، موجب جلوگیری از آسیب دیدن و خستگی چشم می‌شود، در نتیجه می‌توان به مدت طولانی در طول روز از آن استفاده کرد. لازم به ذکر است، مواد سازنده فریم عینک از کائوچو تهیه شده است و راحتی خوبی به همراه دارد.

    توصیه‌هایی برای محافظت از چشم شما در برابر نور آبی

    خرید عینک بوکات- لوناتو

    در اینجا چند قانون ساده که چشم شما را از آسیب‌های نور آبی حفظ می‌کنند، به شما یادآور می‌شویم:

    • با دور کردن چشم خود از کامپیوتر و گوشی موبال به طور منظم استراحت چشمی داشته باشید.
    • قانون 20-20-20 را مدام اجرا کنید. یعنی برای هر 20 دقیقه که روی مانیتور خود تمرکز می‌کنید، به مدت 20 ثانیه به فاصله 20 فوتی یا همان 6 متری خود نگاه کنید.
    • نورهای اضافه را در اتاق پیدا کرده و آنها را خاموش کنید.
    •  برای جلوگیری از خستگی چشم، حدود 60 سانتی‌متر از کامپیوتر خود فاصله داشته باشید.
    • برای پیشگیری و رفع خشکی چشم مدام از اشک مصنوعی استفاده کنید.
    • بیشتر پلک بزنید تا چشمانتان اشک تولید کرده و مرطوب باشد.

    در پایان

    نور آبی مضر بخشی از مشکلات زندگی دیجیتال است که نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. بنابراین بهتر است راه های پیشگیری از دردسرهای نور آبی را به خوبی پیش بگیریم. عینک های بلوکنترل و بلوکات بهترین گزینه برای جلوگیری از آسیب‌های نور کامپیوتر و گوشی موبایل برای چشم هستند. بنابراین فارغ از ضعیف بودن یا نبودن چشم، باید برای خرید و استفاده عینک بلوکنترل اقدام کنیم.

    شما می‌توانید عینک بلوکنترل یا عدسی بلوکنترل خود را از فروشگاه تخصصی لوناتو سفارش بدهید و درِ منزل تست کنید و بعد خرید را انجام دهید. برای اطلاع از شرایط خرید، کلیک کنید.

     

    Related Articles

    کامنت بگذارید