خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک طبی و عدسی قیمت عینک طبی بر چه اساسی مشخص می‌شود؟

قیمت عینک طبی بر چه اساسی مشخص می‌شود؟

نویسنده فروغ بیداری
قیمت عینک طبی

قیمت عینک طبی

قیمت عینک طبی بر اساس کیفیت ساخت، جنس فریم، جنس عدسی، پوشش‌های عدسی عینک و نام برند آن تعیین می‌شود.

با توجه به اینکه فریم عینک در کشورمان ساخته نمی‌شود، محصولات کشورهایی مانند چین و کره جنوبی با رنج پایین قیمت و کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه با قیمت‌های متوسط و بالا تامین‌کننده نیاز بازار عینک در ایران هستند.

بنابراین، در ایران یک فاکتور دیگر هم روی قیمت کالاهای خارجی تاثیرگذار است و آن چیزی نیست جز «نرخ ارز». با هر بار افزایش قیمت دلار و یورو، قیمت عینک‌های طبی اصل هم دستخوش تغییر می‌شوند. از این رو، اگر دنبال یک عدد و رقم ثابت برای قیمت عینک‌های طبی هستید، باید بگوییم که پاسخ قاطعی برای این پرسش وجود ندارد.

اما به طور کلی باید بدانید که وضوح و دقت دید، دوام و استحکام  عدسی و فریم عینک را نمی‌توانید با قیمت‌های ارزان بدست بیاورید. به همین دلیل است که قیمت عینک‌های طبی برندهای مشهور دنیا همیشه بالاست.

حتی در مواردی، جنس روکش و استفاده از طلا، الماس و برلیان در عینک‌های طبی، قیمت برخی از این عینک‌ها را به حدی بالا برده که تبدیل به کالای لوکس شده است.

خرید عینک طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

قیمت عینک طبی

دلیل گران بودن قیمت عینک طبی

احتمالا شنیده‌اید که می‌گویند هیچ گرانی بی‌حکمت نیست. قیمت عینک طبی هم همین طور است. یعنی برای خرید عینک اصل و اورجینال باید پول بیشتری هزینه کنید. دلیلش را هم در بالا برایتان شرح دادیم؛ به این خاطر که برای برخورداری از کیفیت خوب و حفظ سلامتی چشم‌ها لازم است که عینک اصل بخرید. عینک طبی اصل هم خارجی است و محصولات خارجی هم قیمتشان بر اساس نرخ ارز زیاد و کم می‌شود.

برندهای معتبر و مشهور دنیا در ساخت عینک‌های طبی خود از بهترین مواد، باکیفیت‌ترین متریال و خبره‌ترین کارشناسان و مهندسان استفاده می‌کنند. ترکیب علم، هنر و خلاقیت در طراحی و ساخت یک عینک باعث می‌شود تا قیمت نهایی آن بیشتر از نمونه‌های معمولی باشد.

قلم‌زنی‌ها، ریزه‌کاری‌های خاص، ظرافت و هنری که در ساخت فریم عینک به کار می‌رود همگی توسط طراحان ماهر و خوش‌ذوق انجام می‌شود. و وضوح و شفافیت دید، ضد UV بودن، مقاومت در برابر خراش یا ضربه، ضد حساسیت بودن و ده‌ها ویژگی دیگر که در ساخت عدسی‌های عینک طبی اصل وجود دارد باعث می‌شود تا قیمت این محصول زیاد باشد.

خرید عدسی عینک از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

قیمت عینک طبی

عوامل موثر در قیمت عینک‌های طبی

  • برند عینک طبی
  • جنس و طراحی فریم عینک طبی
  • عدسی و پوشش‌های عدسی عینک طبی

این سه عامل در کنار هم دلیل اصلی تفاوت قیمت‌های مختلف عینک طبی است.

در زمینه عدسی عینک‌های طبی کشورهای چین، کره جنوبی و کشورهای اروپایی از مهمترین تولیدکنندگان هستند که محصولات‌شان با قیمت‌ها و کیفیت‌های متفاوت در بازار ایران نیز عرضه می‌شود.

در زیر به طور خلاصه انواع مختلف جنس عدسی عینک را برایتان معرفی کرده‌ایم:

  • شیشه‌ای: عدسی عینک شیشه‌ای همیشه در خطر شکستن قرار دارد بنابراین، اصلا گزینه خوبی برای عینک‌های ورزشی و استفاده‌های ماجراجویانه نیست. اما در عوض در برابر خراش بسیار مقاوم است و دقت تصویر عالی دارد.
  • پلی‌کربنات: ماده‌ای بسیار سبک و ضدخراش است. وضوح دید بسیار خوبی دارد و دو برابر بیشتر از عدسی‌های شیشه‌ای در برابر ضربه مقاوم است.
  • آکریلیک: عدسی‌های عینک آفتابی از جنس آکریلیک علاوه بر وضوح دید خوب و ضد خراش بودن، گزینه‌های ارزانی هم هستند.
  • پلی‌اورتان NXT: عدسی عینک آفتابی از جنس پلی‌اورتان NXT یکی از بهترین‌هاست. این عدسی تقریبا تمامی ویژگی‌های همه‌ی جنس‌ها را در خود یکجا دارد. لنزهای NXT از ترایوکس و پلیمر پیشرفته ساخته می‌شوند. در نتیجه به‌شدت ضد ضربه و سبک هستند و وضوح دید عالی دارند.

جنس فریم عينک طبی هم بايد دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • فریم عینک آفتابی باید سخت و محکم باشد تا قاب ثابت بماند.
  • به راحتی پولیش شود.
  • در نقاطی که با پوست در تماس است هیچ‌گونه حساسیت یا تحریکی (درماتیت) ایجاد نکند.
  • بادوام و سبک باشد.
  • رنگ آن ثابت باشد و در اثر استفاده بی‌رنگ نشود.
  • در مقابل اسید پوست مقاوم باشد.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

نکته‌های لازم در مورد عینک طبی

استفاده از عینک‌های تقلبی، عوارض چشمی از جمله کاهش بینایی، سردرد و اختلال رنگ را به دنبال دارد. این موضوعی است که متخصصان و فروشندگان و خود ما (لوناتو) در مقاله‌های مختلف بارها بر آن تاکید و توصیه کرده‌ایم که مردم فقط از واحدهای با پروانه کسب خرید و فاکتور دریافت کنند.

البته به گفته رییس اتحادیه فروشندگان عینک، مصرف‌کنندگان درصورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کالای تقلبی و ندادن فاکتور می‌توانند با شماره های اتحادیه ۶۶۷۰۵۲۸۲ و۶۶۷۰۴۵۴۰ تماس بگیرند.

هنگام خرید عینک‌های گران‌قیمت، به شماره شناسنامه عینک که روی دسته یا دماغه درج شده است، دقت کنید و برای حصول اطمینان از اصل بودن آن، این شماره را در سایت اینترنتی شرکت سازنده عینک چک کنند.

درج برچسب قیمت اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران روی عینک‌ها الزامی و نشان‌دهنده قیمت واقعی کالا و معتبر بودن فروشگاه است که باید خریداران به آن توجه کنند.

خرید عینک طبی اصل با قیمت مناسب

«قیمت مناسب» بر اساس وضعیت اقتصادی و تورم کشور تعیین می‌شود. وقتی نرخ دلار نزدیک به 30 هزار تومان است شما نباید انتظار داشته باشید که قیمت عینک طبی اصل مثلا زیر 500 هزار تومان باشد. چنین امری تقریبا ناممکن است زیرا اغلب محصولات برندهای مشهور بالای 100 دلار قیمت دارند. پس با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که نمی‌توان عینک‌های برندهای خیلی مشهور را با قیمت‌های ارزان خریداری کرد.

اما در «لوناتو» که یکی از فروشگاه‌های آنلاین در زمینه فروش عینک طبی، عینک آفتابی، لنز تماسی و تمامی اقلام مربوط به این محصولات است، شما یک شانس دیگر دارید. چه شانسی؟ اینکه می‌توانید عینک طبی اصل موردنظرتان را به صورت قسطی از لوناتو خریداری کنید.

همچنین می‌توانید به طور صد در صد به برند اصلی بودن محصولات ما اطمینان کنید.

در فروشگاه آنلاین لوناتو عینک‌های آفتابی زنانه، مردانه و بچه‌گانه اصل از برندهای معتبری همچون ری‌بن، کومونو، پرادا، بربری، گوچی یا اوکلی وجود دارد. فریم و عدسی این عینک‌ها از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد ساخته شده است. همه آنها دارای کارت گارانتی هستند و سلامت چشم‌های شما را تضمین می‌کنند.

سوالات رایج در مورد قیمت انواع عینک طبی

آیا برند عینک طبی روی قیمت آن تاثیرگذار است؟

بله، برندهای معتبر و مشهور از مواد و تکنولوژی‌های خاصی برای طراحی و تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. در نتیجه قیمت عینک‌هایشان بیشتر از عینک‌های معمولی است.

چه عواملی باعث تفاوت قیمت عینک‌هاست؟

برند عینک، جنس فریم، جنس عدسی، پوشش عدسی، تکنولوژی‌های به کار رفته در عدسی عینک، استفاده از طلا یا جواهرات خاص در ساخت عینک و خاص یا معمولی بودن طراحی آن در تعیین قیمت عینک طبی نقش اساسی دارند.

Related Articles

کامنت بگذارید