خانه اخبار 7 توصیه تابستانی برای کسانی که از لنز چشم استفاده می‌کنند

7 توصیه تابستانی برای کسانی که از لنز چشم استفاده می‌کنند

نویسنده تیم لوناتو
استفاده از لنز چشم

استفاده از لنز چشم

استفاده از لنز چشم مخصوصا در فصل تابستان به رعایت برخی نکات نیاز دارد. در این مطلب ما 7 توصیه برایتان داریم که با رعایت آنها می‌توانید سلامت چشم خود را تضمین کنید.

در روزهای گرم تابستان اغلب مردم بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه سپری می‌کنند. این کار مشکلات زیادی را برای کسانی بدنبال دارد که از لنز تماسی استفاده می‌کنند. به این خاطر که برای مدت طولانی زیر نور خورشید، وزیدن باد و گرد و غبار قرار دارند. همین مسایل سبب قرمز شدن، خستگی و سوزش یا متورم شدن چشم می‌شود.

برای پیشگیری از این مشکلات فقط کافیست چندین ترفند را همیشه در نظر داشته باشید. برای آشنایی با این روش‌ها در ادامه همراهمان باشید.

1- عینک آفتابی استفاده کنید

استفاده از لنز چشم

استفاده از عینک آفتابی در روزهای تابستانی بسیار واجب و ضروری است. اما حتما در خیابان با افرادی مواجه شده‌اید که زیر تیغ آفتاب راه می‌روند و چشم‌های خود را تا حد امکان بسته‌اند اما حاضر نیستند عینک دودی به چشم بزنند.

این افراد نمی‌دانند که عینک آفتابی فقط جنبه تزئینی و مد ندارد و برای سلامت چشم یک وسیله کاملا ضروری محسوب می‌شود. شما باید عینک‌هایی که ضد اشعه فرابنفش هستند استفاده کنید تا چشمانتان را از بیماری‌های زیادی محافظت کنید.

عینک آفتابی همچنین به آرامش و راحتی چشم در نورهای شدید هم کمک می‌کند و از چروک شدن پوست اطراف چشم نیز پیشگیری می‌کند.

افرادی که لنز استفاده می‌کنند نیز ملزم به استفاده از عینک آفتابی هستند. این کار برای محافظت از چشم در برابر باد و خشک شدن آن ضروری است.

لنز تماسی همیشه باید رطوبت و چربی کافی داشته باشد تا عملکردی صحیحی از خود نشان دهد. بنابراین، در روزهایی که باد می‌وزد یا آفتاب شدید است حتما باید عینک آفتابی هم بزنید که لنز در چشم خشک نشود.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین لوناتو

2- از لنزهایی استفاده کنید که قابلیت محافظت در برابر اشعه فرابنفش را دارند

استفاده از لنز چشم

برخی از برندهای لنزهای تماسی دارای قابلیت محافظت داخلی در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید هستند. البته فراموش نکنید که این لنزها جایگزین مناسبی برای عینک آفتابی نخواهند بود. با اینکه تا حد زیادی تابش فرابنفش به چشم را مسدود می‌کنند اما همچنان چشم در معرض خطر این اشعه‌هاست.

بنابراین، بهتر است علاوه بر استفاده از لنزهایی که به صورت داخلی قابلیت محافظت در برابر اشعه فرابنفش را دارند، از عینک آفتابی هم استفاده کنید.

خرید لنز طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

3- از لنزهای یک بار مصرف استفاده کنید

وقتی در معرض باد یا نور مستقیم آفتاب قرار دارید، احتمال قرمز شدن و سوزش چشم زیاد است و به جای اینکه دید واضح، دقیق و شفافی ایجاد کند، باعث می‌شود که احساس ناراحتی کنید و تصور کنید که یک جسم خارجی در چشمتان فرورفته است.

برای پیشگیری از این مشکلات، توصیه ما این است که از لنزهای یک بار مصرف استفاده کنید. مخصوصا اگر قرار است به دشت و جنگل بروید و احتمال ورود گرد و خاک و وزش باد زیاد است، این لنزها بسیار کمک کننده هستند. به این خاطر که اگر حتی جسمی خارجی روی لنز بنشیند، می‌توانید با خیال راحت آن را درآورده و دور بیندازید و احتمال هرگونه خطر یا عفونتی را به صفر برسانید.

خرید لنز چشم از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

در سال‌های اخیر برندهای مختلفی نمونه‌های گوناگونی از این لنزها را تولید و عرضه کرده‌اند که می‌توانید متناسب با نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. البته ما همیشه توصیه می‌کنیم که پیش از هر تصمیم جدیدی آن را با پزشک متخصص در میان بگذارید و نظر او را هم جویا شوید.

البته شستن و ضدعفونی کردن لنز نیز راهکار دیگری است. اما محلول‌های همه‌کار همیشه در دسترس نیستند، برای استفاده از آنها باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید و خلاصه اینکه استفاده از آنها وقت‌گیر است. اما لنز تماسی یک بار مصرف را فقط از چشم درآورده و دور می‌اندازید.

قیمتشان هم خیلی بیشتر از لنزهای معمولی نیست. زیرا لنز معمولی به قاب و چندین مدل محلول برای نگهداری نیاز دارد.

4- گاهی به جای لنز از عینک استفاده کنید

بسیاری از کسانی که از لنز تماسی استفاده می‌کنند دیگر حاضر نیستند عینک به چشم بزنند. اما توصیه ما این است که یک روز در هفته را به عینک اختصاص دهید و به جای لنز تماسی از این وسیله کمک بگیرید.

با اینکه لنز توسط متخصصان و کارشناسان تهیه می‌شود و کمترین میزان خطر را برای چشم بدنبال دارند، اما در نهایت باز هم یک تکه پلاستیک است که دایم روی چشم شما نشسته است. استفاده دایمی و همیشگی سبب تغییر فرم و کارکرد سلول‌های چشم خواهند شد.

اگر یک روز در هفته به چشمان خود استراحت داده و از عینک استفاده کنید، خیلی سریع تاثیر متفاوت آن را حس خواهید کرد.

عینک‌های فتوکرومیک در نور شدید تیره شده و حکم عینک آفتابی را پیدا می‌کنند. می‌توانید از آنها برای دید واضح و شفاف خود در بیرون از خانه کمک بگیرید. یا اینکه یک عینک آفتابی طبی هم در کتار عینک طبی داشته باشید که در روز بدون لنز خود بتوانید از آنها استفاده کنید.

خرید عینک طبی از فروشگاه اینترنتی لوناتو

5- هرگز با لنز نخوابید

پس از یک روز پرمشغله در روزهای گرم تابستان شاید حوصله این را نداشته باشید که لنز تماسی را از چشم خود خارج کنید و با همان می‌خوابید.

اما هرگز این کار را نکنید. زیرا باقی ماندن لنز در چشم هنگام خواب تا 15 درصد احتمال عفونت را افزایش می‌دهد. حتی این میزان بعد از استفاده از لنز در روزی که باد و خاک زیاد بوده بیشتر هم می‌شود.

همان‌طور که بدون مسواک زدن نباید بخوابید، یاد بگیرید که بدون در آوردن لنز از چشم هم سر بر بالشت نگذارید.

برای پرهیز از این تنبلی‌ها می‌توانید از لنزهای یک بار مصرف استفاده کنید که به هیچ شست‌وشویی نیاز ندارند و فقط کافیست دستان خود را شسته و آنها از چشم بیرون بیاورید و تمام.

6- با لنز شنا نکنید

باید بدانید که لنزهای تماسی متناسب با pH و نمک موجود در اشک انسان طراحی و تولید می‌شوند. آب‌های حاوی کلر (آب استخرها) از نمک بسیار بیشتری برخودار هستند، بنابراین همه آب درون لنز تماسی را کشیده و آن را خشک می‌کنند. در نتیجه‌ی این امر، لنز کاملا خشک شده و چشم فرد با ناراحتی همراه خواهد شد.

فردی که برای دیدن به لنز یا عینک وابسته است، چگونه می‌تواند در استخر شنا کند؟ با استفاده از لنزهای تماسی یک‌بار مصرف می‌تواند شنا کند. صبح که از خواب بیدار می‌شوید لنز را در چشم بگذارید و استخر بروید اما بعد از شنا لنز را دور بیندازید تا برای چشم‌هایتان مشکلی ایجاد نشود.

شنا کردن در دریا یا رودخانه همراه با لنز تماسی در چشم به‌طور چشمگیری احتمال عفونت و ورود میکروب و باکتری را افزایش می‌دهد.

بهتر است از لنز یک بار مصرف یا عینک شنا استفاده کنید.

خرید محلول لنز از فروشگاه آنلاین لوناتو

7- از قطره‌های چشم و اشک مصنوعی زیاد استفاده کنید

استفاده از لنز چشم

در روزهای گرم تابستان سعی کنید هر روز سه تا 4 مرتبه در چشم خود قطره بریزید و آن را مرطوب و چرب نگه دارید.

اگر لنز تماسی در چشم دارید و قرار است برای مدت زمان طولانی زیر نور خورشید یا وزش باد باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما اشک مصنوعی همراهتان باشد که هر چند ساعت یک بار در چشم بچکانید. این امر به حفظ رطوبت چشم و لنز کمک می‌کند.

اشک‌های مصنوعی مخصوص لنز تماسی خریداری کنید. استفاده از آن باعث می‌شود لنز درست کار کرده و دید واضح و شفافی داشته باشید. اگر لنز در چشم خشک شود، چشم را اذیت خواهد کرد.

خرید قطره چشم از فروشگاه آنلاین لوناتو

سوالات رایج در مورد استفاده از لنز چشم

وقتی لنز داریم در روزهای گرم تابستان چگونه از خشکی چشم پیشگیری کنیم؟

اگر لنز تماسی در چشم دارید و قرار است برای مدت زمان طولانی زیر نور خورشید یا وزش باد باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما اشک مصنوعی همراهتان باشد که هر چند ساعت یک بار در چشم بچکانید. این امر به حفظ رطوبت چشم و لنز کمک می‌کند.

فردی که برای دیدن به لنز یا عینک وابسته است، چگونه می‌تواند در استخر شنا کند؟

با استفاده از لنزهای تماسی یک‌بار مصرف می‌تواند شنا کند. صبح که از خواب بیدار می‌شوید لنز را در چشم بگذارید و استخر بروید اما بعد از شنا لنز را دور بیندازید تا برای چشم‌هایتان مشکلی ایجاد نشود.

چه لنزی برای سفر مناسب است؟

توصیه ما این است که از لنزهای یک بار مصرف استفاده کنید. مخصوصا اگر قرار است به دشت و جنگل بروید و احتمال ورود گرد و خاک و وزش باد زیاد است، این لنزها بسیار کمک کننده هستند.

Related Articles

کامنت بگذارید