خانه راهنمای خرید و محصولاتلنزهای رنگی راهنمای خرید لنزهای تماسی برند Biofinity

راهنمای خرید لنزهای تماسی برند Biofinity

نویسنده تیم لوناتو
لنز بایوفینیتی

لنز بایوفینیتی

لنزهای تماسی بایوفینیتی بهترین گزینه برای کارمندان اداری و افرادی است که ساعات طولانی از کامپیوتر استفاده می‌کنند و ممکن است چشم‌هایشان خشک یا خسته شود. لنزهای خانواده بایوفینیتی با دوره مصرف ماهانه و از جنس سیلیکون هایدروژل ساخته شده‌اند. از همه مهم‌تر اینکه محصول کمپانی مشهور و قابل اعتماد CooperVision هستند.

تمامی محصولات برند بایوفینیتی اکسیژن‌رسانی بسیار بالایی دارند. به همین خاطر است که این برند برای استفاده طولانی‌مدت در طول روز به گزینه‌ای عالی تبدیل شده.

لنزهای تماسی ماهانه را می‌توان هر روز به مدت یک ماه یا یک هفته شبانه‌روزی استفاده کرد. البته برای استفاده شبانه از لنز باید حتما از پزشک یا اپتومتریست مشورت بگیرید.

لنزهای طبی Biofinity برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم مناسب هستند.

معرفی مدل‌های مختلف لنزهای بایوفینیتی

لنزهای بایوفینیتی در مقایسه با Biofinity Energys

لنز طبی بایوفینیتی و لنز Energys این برند هر دو برای اصلاح نزدیک بینی و دور بینی طراحی شده‌اند. هر دو به یک میزان اکسیژن‌رسانی و رطوبت‌رسانی دارند. اما چیزی که این دو مدل را از هم متفاوت می‌کند این است که لنزهای Energys از Digital Zone Optics استفاده می‌کنند. این ویژگی به فرد کمک می‌کند تا خیلی آسان و راحت روی نمایشگر وسایل دیجیتالی فوکوس کند یا تمرکز خود را از روی آن بردارد.

این قابلیت برای کسانی بسیار کاربرد دارد که بیشتر وقت شبانه‌روزی خود را در مقابل کامپیوتر یا استفاده از موبایل سپری می‌کنند.

البته طراحی نفوذپذیر به اکسیژن را در لنزهای بایوفینیتی مولتی فوکال که برای پیرچشمی هستند هم می‌توان مشاهده کرد. لنزهای توریک Biofinity که برای اصلاح آستیگمات چشم‌هاست هم اکسیژن‌رسانی بالایی دارند.

مقایسه لنز تماسی بایوفینیتی با دیگر برندهای لنز

لنز ماهانه بایوفینیتی در مقایسه با لنز طبیAir Optix Aqua

هر دو این لنزها بسیار محبوب و پرفروش هستند. این لنزهای ماهانه به لطف اکسیژن‌رسانی بالایی که دارند، تجربه استفاده بسیار راحتی را برای فرد رقم می‌زنند. اما محبوبیت بایوفینیتی بیشتر است به این خاطر که حاوی آب بیشتر در ساختار خود است. این لنز 48 درصد آب دارد و نفوذپذیری آن به اکسیژن 60 Dk/t است. این در حالیست که میزان آب لنز ایراپتیکس آکوا 33 درصد است و 138 Dk/t نفوذپذیری به اکسیژن دارد.

لنز طبی آستیگمات بایوفینیتی در مقایسه با لنز توریک Air Optix

لنزهای توریکِ هر دو برند دارای فناوری خاصی هستند که از حرکت و جابه‌جایی لنز در چشم پیشگیری می‌کند. اما چیزی که باعث می‌شود تا لنز توریک بایوفینیتی بهتر از ایراپتیکس ظاهر شود، تلفیق تکنولوژی Aquaform و جنس سیلیکون هایدروژل است. این دو ویژگی در کنار هم کمک می‌کنند تا لنز تماسی برای مدت زمانی طولانی‌تری در چشم مرطوب بماند.

لنز تماسی بایوفینیتی در مقایسه با لنز Acuvue Oasys

لنز Oasys اکیو وی نیز همانند لنزهای بایوفینیتی از جنس سیلیکون هایدروژل ساخته شده‌اند و از مرطوب‌کنندگی زیادی دارند. بارزترین تفاوت بین این دو لنز در این است که بایوفینیتی یک لنز ماهانه یک بار مصرف است اما لنز Oasys اکیو وی برای دو هفته استفاده طراحی شده است. بنابراین، با اینکه میزان رطوبت‌رسانی و اکسیژن‌رسانی Biofinity بالاست اما از نظر بهداشتی چون دوره مصرف اکیو وی کمتر است، پس بهداشتی‌تر از لنز بایوفینیتی است.

همچنین لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys ضد یو وی هم هست. اما فارغ از بحث فنی، بایوفینیتی ارزان‌تر است و افراد بیشتری امکان خرید آن را دارند.

در مورد لنز طبی بیشتر بخوانید:

Related Articles

کامنت بگذارید