خانه اخبار چگونه می‌توان اینترنتی و بدون نسخه لنز طبی خرید؟

چگونه می‌توان اینترنتی و بدون نسخه لنز طبی خرید؟

نویسنده فروغ بیداری
خرید لنز طبی بدون نسخه

خرید لنز طبی بدون نسخه

خرید لنز طبی بدون نسخه نمی‌تواند خرید مطمئنی باشد. به این خاطر که شما لنز را برای اصلاح عیوب انکساری می‌خرید و وقتی نمره دقیق چشم خود را ندانید، چطور می‌توانید از دقت بینایی خود با لنز مطمئن باشید؟

ما در لوناتو همیشه اصرار و تاکید داریم که حتما بر اساس نسخه اپتومتریست / چشم‌پزشک لنز طبی را خریداری کنید. اگر بدون نسخه لنز طبی بخرید، مسئولیت اشتباه وارد کردن اطلاعات به عهده خودتان است و اگر لنز متناسب نیازتان نبود، ما آن را پس نمی‌گیریم.

نسخه لنز دارای اعداد انحنای پایه (Base Curve) و قطر (Diameter) است.

هر دو عدد انحنای پایه (BC) و قطر (DIA) تعیین‌کننده‌ی اندازه لنز هستند که برای جا گرفتن روی مردمک چشم بسیار لازم و ضروری است. برای اینکه لنز به‌راحتی درون چشم جای بگیرد و همه سطح مردمک را پوشش دهد و کوچک یا بزرگ نباشد، باید شما اندازه قطر لنز را دقیقا متناسب با قطر مردمک خود انتخاب کنید.

این اندازه‌ها برای اکسیژن‌رسانی به چشم نیز بسیار مهم و قابل توجه هستند.

اما از آنجا که برای هر مشکلی یک راهکاری هم وجود دارد، ما یک راه برای خرید لنز طبی بدون نسخه پیش رویتان گذاشته‌ایم. این راه چیست؟ در ادامه توضیح داده‌ایم.

چگونه می‌توان اینترنتی و بدون نسخه لنز طبی خرید؟

اگر نسخه لنز را گم کرده‌اید یا بنا به هر دلیلی در دسترس‌تان نیست می‌توانید از لنز قبلی خود کمک بگیرید. اگر جعبه یا قوطی لنز طبی قبلی خود را دارید، فقط کافیست اطلاعات موردنیاز برای خرید لنز طبی را از روی آن در سایت ما وارد کنید.

این اطلاعات شامل موارد زیر است:

خرید آنلاین لنز طبی
  • پاور لنز که در مقابل حرف D نوشته شده و یک عدد اعشاری است؛ مثل 1.25-
  • قطر لنز که در مقابل DIA نوشته شده و یک عدد اعشاری است؛ مثل 14.2.
  • انحنای لنز که در مقابل BC نوشته شده و یک عدد اعشاری است؛ مثل 8.5.

آموزش خرید اینترنتی لنز چشم از لوناتو را در این صفحه بخوانید.

برای خرید لنز طبی بدون نسخه باید توجه داشته باشید که نمره چشم‌ها با هم فرق دارد، برای هر کدام از چشم‌ها باید اطلاعات جداگانه‌ای وارد کنید.

برای این منظور به روش زیر عمل کنید:

  1. در بخش «لنز چشم» سایت لوناتو، برند لنز طبی خود را مشخص کرده و وارد صفحه آن شوید.
  2. بر اساس اطلاعاتی که در دست دارید، عدد پاور، انحنای پایه و قطر لنز را در سایت وارد کنید.

معایب و خطرات خرید آنلاین لنز طبی بدون نسخه پزشک

توجه داشته باشید که نمره چشم حداکثر 12 ماه (یک سال) اعتبار دارد. یعنی اگر از آخرین بینایی‌سنحی شما زمان زیادی گذشته است بهتر است ریسک نکنید و نزد پزشک بروید. با در دست داشتن نسخه جدید می‌توانید با خیال راحت و دقیقا مطابق بر نیاز خود لنز طبی خریداری کنید.

به این ترتیب در هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی می‌شود. زیرا اگر سفارشتان اشتباه باشد و لنز خریداری شده جدید عیوب انکساری چشم‌هایتان را برطرف نکند، مجبورید علاوه بر ویزیت اپتومتریست، دوباره برای خرید لنز طبی هزینه کنید.

همچنین، چشم‌پزشک یا اپتومتریست، بر اساس مشخصات چشم شما تعیین می‌کند که چه جنس لنزی را خریداری کنید. اینکه شاید برای چشم شما لنز سخت گزینه‌ی بهتری نسبت به لنز نرم باشد. یا شاید خشکی چشم داشته باشید و لازم باشد از قطره‌ ها یا اشک مصنوعی خاصی استفاده کنید.

حتی ممکن است حساسیت چشمی داشته باشید و در این صورت پزشک است که تعیین می‌کند از چه روشی برای درمان این عارضه و استفاده‌ی همزمان از لنز بهره بگیرید.

به طور خلاصه، لنز طبی بهتر است با نظر و تایید پزشک یا بینایی‌سنج خریداری شود. زیرا لنزها جزو ادوات پزشکی هستند و هر نوع تغییر پارامتر و انتخابی باید تحت نظارت پزشک مراقبت از چشم انجام شود.

سوالات رایج در مورد خرید آنلاین لنز طبی بدون نسخه

بدون نسخه می‌توان به صورت اینترنتی لنز طبی خرید؟

اگر قبلا لنز طبی داشته‌اید و هنوز جعبه آن را دارید، بله می‌توانید. بر اساس اطلاعات لنز قبلی، لنز طبی جدید خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

از چه سنی می‌توان لنز طبی استفاده کرد؟

بسیاری از متخصصان چشم سن استفاده از لنزهای تماسی را از ۱۱ تا ۱۴ سال مناسب می‌دانند.

بدون تجویز پزشک می‌توان لنز شبانه روزی استفاده کرد؟

لنز شبانه روزی چیست؟ لنزهایی که می‌توانید شب در خواب هم استفاده کنید. یعنی لازم نیست هر شب قبل از خواب آنها را از چشم در بیاورید و صبح دوباره در چشم بگذارید. البته باید توجه داشته باشید که همه‌ی لنزها را نمی‌توان به طور شبانه‌روزی استفاده کرد. شکل یا مشخصات چشم بعضی افراد هم گاهی به گونه‌ای است که نمی‌توانند لنز را شب در خواب استفاده کنند.
تمامی این مسایل و جزئیات ثابت می‌کند که شما بدون تجویز متخصص نمی‌تواند سرخود لنز طبی خریداری و استفاده کنید.

قطر لنز طبی چقدر است؟

قطر لنزها متفاوت است اما عموما بین 14.0، 14.2 تا 14.5 میلی‌متر اندازه دارند.

منبع: feelgoodcontacts

Related Articles

کامنت بگذارید