خانه مد و سبک زندگیسلبریتی ها مدل و برند عینک محمدرضا فروتن چیست؟

مدل و برند عینک محمدرضا فروتن چیست؟

نویسنده تیم لوناتو
عینک محمدرضا فروتن

عینک محمدرضا فروتن

عینک محمدرضا فروتن همیشه از جنس کائوچو و به رنگ مشکی است. این هنرمند محبوب از مدل‌های مستطیلی و مربعی استفاده می‌کند و در اغلب نشست‌ها، جشن‌ها و مراسم رسمی و غیررسمی عینک طبی به چشم دارد.

این عینک‌ها برای صورت گرد مناسب هستند. در زیر دلیلش را توضیح داده‌ایم. همراهمان باشید.

فرم مناسب عینک برای صورت گرد

محمدرضا فروتن
عینک مربعی مشکی از جنس استات (کائوچو)

عینک طبی یا آفتابی برای صورت گرد باید زاویه‌دار یا چهارگوش باشد. به این خاطر که هنگام انتخاب عینک برای صورت‌های گرد، هدف شما باید اضافه کردن تضاد با انحنای صورت باشد.

بنابراین از انتخاب و خرید فریم‌هایی که گردی صورت را بیشتر جلوه می‌دهند، چشم‌پوشی کنید.

انتخاب شکل و رنگ مناسب در عینک‌ها می‌تواند تاثیر عمیقی بر صورت شما بگذارد و چهره‌ی شما را جذاب‌تر از قبل جلوه دهد.

صورت‌های گرد همچون محمدرضا فروتن معمولا دارای پیشانی پهن، گونه‌های پر و چانه‌ی گردی هستند. این چهره‌ها اصولا از ظاهر گرد و نبود هیچگونه زاویه و خطوط برجسته‌ای در طرح صورتشان، شناخته می‌شوند.

هنگام انتخاب عینک برای صورت گرد، با ایجاد تضاد از طریق یک عینک زاویه‌دار می‌توانید صورت خود را باریک‌تر و کشیده‌تر جلوه دهید. دقیقا کاری که هنرپیشه‌ی فیلم قرمز انجام می‌دهد. فروتن همیشه عینک‌های زاویه‌دار به چشم دارد.

بهترین روش انتخاب مدل عینک برای صورت گرد این است که عینک شما پهنای بلندتری نسبت به ارتفاعش داشته باشد. چرا که عینک عریض‌تر تصویری از یک چهره‌ی باریک‌تر به شما خواهد بخشید. پس حتما متوجه شده‌اید که چرا عینک‌های محمدرضا فروتن همیشه مستطیلی یا مربعی هستند.

خرید عینک طبی مستطیلی از فروشگاه لوناتو

عینک محمدرضا فروتن
عینک مستطیلی مشکی از جنس استات (کائوچو)

عینک محمدرضا فروتن : فریم مستطیلی

یک فریم مستطیلی معمولا بهترین شکل عینک برای صورت گرد است.

هم اندازه بودن عرض و ارتفاع چهره در صورت‌های گرد، موجب می‌شود که این گونه چهره‌ها کوچک‌تر از اندازه واقعی دیده شوند. بنابراین، عینک مستطیلی کمک می‌کند تا چهره بلندتر و باریکتر به نظر برسد. همان طور که در عکس‌ها هم می‌بینید، فروتن هم در زمانی که عینک به چشم دارد، صورتش بیشتر شبیه فرم حالت بیضی دیده می‌شود تا گرد.

خرید عینک طبی مربعی از فروشگاه لوناتو

نگاهی به زندگی محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن متولد 7 دی 1347 در تهران است و علاوه بر بازیگری، صداپیشه و خواننده هم هست.

فروتن بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است، که در آثار کارگردان‌های معروف و بزرگی چون مسعود کیمیایی، رخشان بنی‌اعتماد، کیومرث پوراحمد و… بازی کرده‌است. فروتن چندین بار از جشنواره‌های مختلف ایرانی موفق به دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر مرد شده‌است.

فروتن دانشجوی دکترای روان‌شناسی سلامت از دانشگاه آزاد است. بازی او در یکی از قسمت‌های سریال سرنخ (قسمت تماشاخانه) به قدری تأثیرگذار بود که چند دقیقه بعد از پخش از تلویزیون، پیشنهاد بازی در فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیایی به او می‌شود.

وی با بازی در فیلم‌های مرسدس و اعتراض به شهرت رسید و سپس فیلم‌های قرمز، دو زن، متولد ماه مهر، زیر پوست شهر و شب یلدا، زن دوم او را به یک بازیگر مطرح در سینمای ایران تبدیل کردند. او برای بازی در قرمز از هفدهمین جشنواره فیلم فجر و برای بازی در شب یلدا از پنجمین جشن خانه سینما جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد.

زوج هنری فروتن و هدیه تهرانی در فیلم قرمز پس از زوج خسرو شکیبایی و بیتا فرهی در هامون دومین زوج سینمایی تاریخ سینمای ایران بوده‌اند که برنده سیمرغ بلورین نقش اول مرد و زن سال شده‌اند. در سال ۱۳۷۷ دو فیلم پرفروش اول سال، فیلم‌های قرمز و دو زن با بازی فروتن بودند که هر دو فیلم در شمار آثار پرسروصدا و جریان‌ساز آن دهه بوده‌اند. (ویکی‌پدیا)

داستان تغییر جنسیت «محمدرضا فروتن»

در آخرین ساعات روز ۱۵ شهریور، خبرهایی در مورد تغییر جنسیت محمدرضا فروتن، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. بر اساس این خبر عمل تغییر جنسیت فروتن، ۲ ماه پیش در آلمان اتفاق افتاده است و همچنین اعلام شد برخی از بستگان محمدرضا فروتن این موضوع را تایید کرده‌اند، اما نامی از آنها برده نشد و هیچ تایید یا تکذیبی به همراه نداشت.

در کنار واکنش‌ها به این خبر برخی از فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با اشاره به موزیک‌ویدئو «ژنتیک» که پیشتر از سوی محمدرضا فروتن ارائه شده بود، نوشتند: «محمدرضا فروتن در زمان انتشار این موزیک نوشته بود، این آهنگ را تقدیم می‌کنم به کسانی که علیه ژن خود انقلاب کردند یا می‌کنند.». کمی بعد بحث در مورد تحصیلات فروتن در رشته روانشناسی و یا خاطرات و شنیده‌ها از این بازیگر مطرح سینمای ایران در مورد این اقدام و تشویق و تایید او هم به واکنش‌ها اضافه شد.

اما صبح روز یکشنبه مطلبی منتسب به وکیل محمدرضا فروتن در اینستاگرام دست به دست شد که خبر تغییر جنسیت او را تکذیب می‌کرد. این اظهارنظر از سوی شخصی به نام شاهین فلاح بود و در آن گفته شده: «اخیرا شایعاتی مبنی بر تغییر جنسیت آقای فروتن در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها پخش شده که با در تماس تلفنی با ایشان تکذیب گردیده لذا ادعای مزبور صحت ندارد. لذا بعنوان وکیل رسمی ایشان با احترام به بانوان عزیز و ارزش ذاتی و بشری ایشان، این خبر تکذیب می‌گردد و هرگونه نشر اکاذیب قابلیت پیگیری در محاکم صالح را دارد.»

کمی بعدتر محمدرضا فروتن نیز با انتشار پستی در اینستاگرام این خبر را به کلی تکذیب کرد. اکانت رسمی محمدرضا فروتن در این‌باره نوشت: «هموطنان عزیزم… خبری که شب گذشته در مورد من در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی منتشر شده است دروغ و به دور از حقیقت است. ضمن احترام به تمام تفاوت‌های جنسیتی، خبر منتشر شده را به تمامی تکذیب می‌کنم. حق پیگیری و شکایت از رسانه‌ها و اشخاصی که چنین اطلاعات نادرستی را بدون هر گونه تحقیق و کاوش در سطح جامعه منتشر می‌کنند برای خویش محفوظ می‌دانم.»

تغییر جنسیت در ایران، بر خلاف دیگر کشورهای اسلامی، برای افرادی که در مصاحبه‌های روانشناسی قبول شوند و بتوانند هزینه عمل را پرداخت کنند مجاز است. (etemadonline)

Related Articles

کامنت بگذارید