خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک طبی و عدسی با 10 مدل عینک طبی کائوچویی با طرح پلنگی آشنا شوید؛ از برند دیور تا لاکوست

با 10 مدل عینک طبی کائوچویی با طرح پلنگی آشنا شوید؛ از برند دیور تا لاکوست

نویسنده تیم لوناتو
عینک طبی کائوچویی

عینک طبی کائوچویی

از مزیت‌های عینک طبی کائوچویی می‌توان به دوام و استحکام آن اشاره کرد. استات یا همان کائوچو، نوعی پلاستیک است اما با فریم‌های پلاستیکی استاندارد (آکریلیک و پلی‌کربنات) فرق دارد و از آنها قوی‌تر، سبک‌تر و منعطف‌تر است.

یک نکته جالب در مورد استات (کائوچو) این است که رنگ در داخل این ماده حل می‌شود و خود فریم رنگی است، به جای اینکه آن را رنگ کنند.

عینک‌های کائوچویی در چند سال اخیر بسیار مورد توجه بوده‌اند. به طوری که در سال 2013 پر فروش‌ترین فریم، مدل‌های کائوچویی بود. در حال حاضر هم بیشتر برندهای معتبر عینک بخشی از تمرکز خود را روی طراحی و تولید عینک طبی کائوچویی گذاشته‌اند.

جنس عینک طبی کائوچویی در واقع از «سلولز استات» است که نوعی پلاستیک فشرده و قابل انعطاف است. این امر باعث مقاومت کائوچو در برابر شکسته شدن می شود.

باید دقت داشته باشید که در بازار یکسری فریم‌های تقلبی که از جنس پلاستیک خشک تولید می‌شوند که بسیار شکننده و ضعیف هستند و نباید آنها را با فریم‌های کائوچویی اشتباه بگیرید.

فریم هایی که از جنس پلاستیک خشک تولید می شوند سبکتر از فریم‌هایی هستند که از جنس سلولز استات ساخته شده‌اند.

عینک طبی کائوچویی که از جنس سلولز استات ساخته می‌شود کاملا ضد حساسیت است.

با این توضیحات از شما دعوت می‌کنیم با 10 نمونه عینک طبی کائوچویی آشنا شوید که در فروشگاه آنلاین لوناتو موجود هستند. عینک‌های این لیست همگی دارای طرح پلنگی و رنگ ترکیبی قهوه‌ای، مشکی و طلایی هستند.

عینک طبی دیور MONTAIGNE 35 VSX 51 18

عینک طبی استات

خانه‌ی مد «دیور» در سال 1947 بنا شد؛ هنگامی که کریستین دیور اولین مجموعه خود را معرفی کرد و مورد تحسین جهانی قرار گرفت. دیور با نام جدید، نگاه و زیبایی شناسی جدیدی ایجاد کرد که امروزه همچنان دنیای مد متاثر از آن است. در سپتامبر سال 2016 ، ماریا گرازیا کیوری، اولین مدیر هنری زن دیور، نخستین مجموعه هنری خود را ارائه داد و دیور را با طراحی استثنایی و طرح‌های آینده‌نگرانه، در صدر صنعت مد و فشن نگه داشت.

عینک طبی دیور 35 VSX 51 18 از سری MONTAIGNE از جنس کائوچو ساخته شده و طرح پلنگی دارد.

عینک با قاب پلاستیکی قهوه‌ای روشن برای اشخاصی که پوست صورتی، زرد یا سبزه دارند مناسب‌تر است.

این عینک به شکل مربع است و برای صورت‌های گرد، قلبی و بیضی مناسب است. اما افرادی که صورت مستطیلی، مربعی، لوزی یا مثلثی دارند نباید از این فریم استفاده کنند. چون به صورتشان نمی‌آید.

بد نیست بدانید، این شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس علاوه بر عینک طبی، عینک آفتابی هم تولید می‌کند. میان طرح‌های عینک‌های آفتابی دیور نمی‌توانید شیشه‌های بسیار تیره یا قاب‌های ضخیم پیدا کنید. دیور در رنگ‌های روشن و طرح‌های ظریف و جالب، تولید می‌شود. بیشتر قاب‌های آن از نوع فلز نازک یا ‌پلاستیک استات (کائوچو) است. همچنین در قسمت بالای مدل کلاب (Club) عینک دیور، لبه‌ای اضافه شده است تا بیشتر از عینک‌های دیگر، از رسیدن نور خورشید به چشم‌ها پیشگیری کند. از برخی از مدل‌های عینک دیور می‌توان به فلانل (Flanelle)، پلار (Polar)، ترند (Trend) و… اشاره کرد.

عینک طبی کررا CA 6655 SW6 55 16

عینک طبی کائوچویی

عینک طبی CA 6655 SW6 55 16 از برند اتریشی Carrera از جنس کائوچوست و طرح پلنگی دارد. این عینک طبی کائوچویی با شکل مستطیلی خود برای صورت‌های گرد، قلبی، مثلثی و بیضی مناسب است. اما افرادی که صورت مستطیلی، لوزی یا مربعی دارند نباید از این فریم استفاده کنند. چون به صورتشان نمی‌آید.

کررا (Carrera) نام یک برند معروف اتریشی است که در سال 1956 پایه‌گذاری شد و نزدیک به یک قرن است که شهرت و محبوبیت دارد. عمده محصولات این کمپانی طراحی و تولید عینک‌های آفتابی است. اما عینک طبی هم تولید و عرضه می‌کند. شرکت کررا دارای چندین نمایندگی در کشورهای مختلف جهان است و عینک‌های تولیدی این کمپانی طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

عینک طبی سلین CL 41380 ANW 46 22

عینک طبی استات

کمپانی سلین (Celine) توسط سلین ویپیانا و همسرش ریچارد در سال 1945 میلادی تاسیس شد و خیلی زود توانست به عنوان یک برند لوکس در صنعت پوشاک نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. این برند با بوتیک‌ مخصوص کفش کودکان در شهر پاریس کار خود را آغاز کرد اما در زمانی کوتاه محصولات دیگری را به چرخه تولید خود وارد کرده و به عنوان یک برند ارزشمند با طراحی‌های مینیمالیستی شهرت یافت.

عینک طبی سلین CL 41380 ANW 46 22 یکی از جدیدترین محصولات کلکسیون عینک‌های زنانه این برند شناخته شده است. این عینک طراحی ویفرر دارد که با ظرافت و دقت زیادی ساخته شده و برای صورت‌های گرد، بیضی و قلبی بهترین گزینه بشمار می‌رود. فریم این عینک از جنس تیتانیوم است که به عنوان یکی از مستحکم‌ترین و بادوام‌ترین فلزات شناخته می‌شود. فریم‌های تیتانیوم به طور 100 درصد در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند.

فریم گرد این عینک طبی کائوچویی برای صورت‌های مربعی، مستطیلی، قلبی و لوزی مناسب است. اما افرادی که صورت گرد، بیضی یا مثلثی دارند نباید از این فریم استفاده کنند. چون به صورتشان نمی‌آید.

عینک طبی فندی FF 0303 086 51

عینک طبی FF 0303 فندی یکی از باکیفیت‌ترین عینک‌ها از جنس کائوچوست که با هر تیپ و لباسی ست می‌شود.

مدل فریم این عینک به Panthos یا «تی کاپ» (فنجان چای) هم مشهور است و یکی از شیک‌ترین و باکلاس‌ترین طراحی‌های عینک طبی به‌شمار می‌رود؛ که بین گرد و بیضی است. رنگ قهوه‌ای این عینک برای موهای تیره بسیار عالی است. سبکی و راحتی استفاده‌اش نیز باعث می‌شود تا بدون هیچ مشکلی هر روز برای ساعات طولانی بتوانید از این عینک استفاده کنید.

رنگ و طرح پلنگی عینک طبی فندی FF 0303 086 51-Fendi به لاک‌پشتی یا هاوانا هم مشهور است. پلاستیک فریم هم بسیار بادوام و مستحکم است.

برند ایتالیایی فندی به خوبی می‌داند چگونه اصالت، کلاس و خلاقیت را در کنار هم استفاده کند و محصولات شیک و لوکس بسازد.  

این برند به خاطر طرح‌های خلاقانه اش، تنوع عینک‌های آفتابی و استفاده از آخرین تکنولوژی میکرو فیبر در کریستال جهت ایجاد دید واضح و شفاف از ارزش و اهمیت زیادی در بازار رقابت بین برند‌ها برخوردار است و متقاضی فراوانی از سرتاسر جهان و هر دو جنس خانم‌ها و آقایان دارد.

عینک طبی پولاروید PLD D347 086 50

عینک طبی کائوچویی

عینک طبی پولاروید PLD D347 086 50 ترکیبی از ظرافت و دقت در کنار استحکام و زیبایی است. این عینک طبی کائوچویی به خاطر جنسش بسیار مستحکم است.

این محصول برای صورت‌های مربعی، مستطیلی، قلبی و لوزی مناسب است. اما افرادی که صورت گرد، بیضی یا مثلثی دارند بهتر است از این فریم استفاده نکنند. چون به صورتشان نمی‌آید.

«پولاروید» (Polaroid) برند تاثیرگذار و پیشگام در صنعت دوربین‌های عکاسی چاپ فوری است که در طی سال‌ها فعالیتش عینک طبی و آفتابی نیز تولید کرده است. این برند را بسیاری به خاطر طراحی‌های خاص و شیک عینک‌هایش می‌شناسند. «ادوین هربرت لند» Edwin Herbert Land موسس این برند، دانشجوی انصرافی رشته شیمی از دانشگاه هاروارد بود. او به دلیل علاقه‌اش به مفهوم پولاریزیسون، نام «پولاروید» را برای شرکتش انتخاب کرد. محصولات خاص و لوکس مارک «پولاروید» در ایران نیز مانند تمام دنیا طرفدار دارد. عینک های این برند در فروشگاه اینترنتی لوناتو موجود است. عینک‌های این برند مانند سایر محصولات این شرکت از کیفیت بالا، طراحی خلاقانه و فناوری به روز دنیا برخوردار است.

عینک طبی لاکوست 2777V 214

این عینک طبی استات (کائوچویی) گربه‌ای از برند مشهور لاکوست برای صورت‌های مربعی، مستطیلی و لوزی مناسب است. اما افرادی که صورت مربعی، قلبی، بیضی یا مثلثی دارند نباید از این فریم استفاده کنند. چون به صورتشان نمی‌آید.

عینک با قاب پلاستیکی قهوه‌ای تیره برای افرادی که موی قرمز یا قهوه‌ای روشن دارند، مناسب نیست. اما برای اشخاصی با رنگ پوست زرد یا سبزه مناسب است. توجه داشته باشید قاب تیره لكه‌های پوست را بیشتر نمایان می‌كند. بنابراین افرادی كه اشكال پوستی دارند بهتر است از انتخاب این رنگ‌ها خودداری كرد .هرچه صورت بزرگ‌تر و پهن‌تر باشد استفاده از رنگ‌های تیره‌تر مناسب‌تر است. رنگ‌های تیره، از درازای صورت می‌كاهند و اگر در دو نفر با اندازه و شكل مشابه، یكی از قاب تیره و دیگری از قاب روشن استفاده كند، اندازه ظاهری صورت شخصی كه قاب روشن دارد بزرگ‌تر از دیگری به نظر می‌رسد .

برند فرانسوی لاکوست همیشه در تولید همه محصولات خود فلسفه‌ای که به خاطر آن شکل گرفته را رعایت می‌کند. این فلسفه چیست؟ خلاقیت همراه با اصالت و کیفیت. تمامی عینک‌های ساخت کمپانی لاکوست فوق‌العاده شیک هستند و در سراسر دنیا جزو عینک‌های لوکس با قیمت مناسب شناخته می‌شوند. این کمپانی با بهره گرفتن از باکیفیت مواد، فریم عینک‌های طبی را با ظرفت تمام می‌سازد و روی عدسی همه محصولاتش لوگوی لاکوست قلم‌زنی شده است. از جمله موادی که در ساخت فریم عینک طبی توسط لاکوست استفاده می‌شود می‌توان به استات سلولزی (کائوچو)، تیتانیوم فوق‌سبک، استیل ضدزنگ رنگی و پلی‌کربنات اشاره کرد.

عینک طبی بچگانه لاکوست 3605V 214

عینک‌های پلنگی فقط به فریم‌های بزرگسال محدود نمی‌شود. برند لاکوست برخی از عینک‌های طبی بچه‌گانه را نیز با کائوچوی پلنگی طراحی و عرضه کرده است. این عینک مستطیلی برای صورت‌های گرد، قلبی، مثلثی و بیضی مناسب است.

خوب است بدانید هرچه صورت بزرگ‌تر و پهن‌تر باشد استفاده از عینک با رنگ‌های تیره‌تر مناسب‌تر است. رنگ‌های تیره، از درازای صورت می‌كاهند و اگر در دو نفر با اندازه و شكل مشابه، یكی از قاب تیره و دیگری از قاب روشن استفاده كند، اندازه ظاهری صورت شخصی كه قاب روشن دارد بزرگ‌تر از دیگری به نظر می‌رسد.

برند فرانسوی لاکوست با بهره گرفتن از باکیفیت مواد، فریم عینک‌های طبی را با ظرفت تمام می‌سازد. شعار لاکوست، خلاقیت همراه با اصالت و کیفیت است.

عینک طبی اسپای Spy Abel 53 Dark Tort Gun Metal

عینک طبی اسپای Spy Abel 53 Dark Tort Gun Metal شیک و ساده، نیمه فولادی، نیمه استات، بسیار سبک و مناسب برای خانمها در هر رده سنی است.

لولاهای با کیفیت بالا ساخته شده‌اند و در برابر سایش در طولانی مدت بسیار مقاوم هستند. این امر باعث شده تا این عینک طبی استفاده راحتی داشته باشد.

این عینک خاص و شیک پلنگی از جنس فولاد ضد زنگ و آلومینیوم است. فولاد ضدزنگ به دلیل استحكام بسیار بالا برای ساخت قاب عینک استفاده می‌شود. این جنس همیشه وزن بسیار سبکی دارد و به هیچ عنوان سمی نیست. عینک‌های ساخته شده از فولاد ضدزنگ، اغلب ضدحساسیت هستند زیرا در ساخت آنها از فلز نیکل استفاده نشده است.

شکل مستطیلی این محصول برای صورت‌های گرد، قلبی، مثلثی و بیضی مناسب است.

شرکت Spy یک شرکت مستقل آمریکایی در زمینه‌ ساخت عینک است. این شرکت با عینک‌ها و محصولات خلاقانه‌اش توانسته اسمی برای خود دست‌ و پا کند. Spy سیستم‌های جدیدی برای مدیریت رنگ آبی ساخته است. سری عینک‌های Happy Lens این شرکت، طبق گفته‌ سازندگان آن‌ها می‌توانند از چشم در مقابل نور موج کم آبی محافظت کنند. این شرکت عینک‌های آفتابی، عینک‌های طبی و صفحه‌های نمایش را می‌سازد.

عینک طبی الیور پیپل 5004V 1007

این عینک طبی کائوچویی با شگل گردی که دارد برای صورت‌های مربعی، مستطیلی، قلبی و لوزی مناسب است. اما افرادی که صورت گرد، بیضی یا مثلثی دارند بهتر است از این فریم استفاده نکنند چون به صورتشان نمی‌آید. این رنگ برای کسانی که پوست سبزه دارند بسیار مناسب است.

عینک 5004V 1007 از برند الیور پیپلز است. الیور پیپلز (Oliver peoples) یک برند معروف ایتالیایی است که در سال 1961 پایه‌گذاری شد. این کمپانی به ارائه محصولاتی همچون عینک‌های آفتابی، پوشاک، ساعت و دیگر اکسسوری‌ها می‌پردازد. عینک‌های آفتابی دست‌ساز کمپانی الیور پیپلز به خاطر طراحی زیبا و منحصر به فردشان دارای شهرت و آوازه جهانی هستند. الیور پیپلز زیر مجموعه برند مشهور لوکساتیکا است و چندین فروشگاه زنجیره‌ای در سرتاسر دنیا دارد.

عینک طبی دونا کارن Donna karan DKNY DY4692V 3774

این عینک فول‌فریم کائوچویی با شکل مستطیلی خود برای صورت‌های گرد، قلبی، مثلثی و بیضی مناسب است. اما افرادی که صورت مستطیلی، لوزی یا مربعی دارند نباید از این فریم استفاده کنند. چون به صورتشان نمی‌آید.

همچنین توجه داشته باشید که هرچه صورت بزرگ‌تر و پهن‌تر باشد استفاده از عینک رنگ‌های تیره‌تر مناسب‌تر است. رنگ‌های تیره، از درازای صورت می‌كاهند و اگر در دو نفر با اندازه و شكل مشابه، یكی از قاب تیره و دیگری از قاب روشن استفاده كند، اندازه ظاهری صورت شخصی كه قاب روشن دارد بزرگ‌تر از دیگری به نظر می‌رسد.

البته، قاب تیره لكه‌های پوست را بیشتر نمایان می‌كند. بنابراین افرادی كه اشكال پوستی دارند بهتر است از انتخاب این رنگ‌ها خودداری كرد.

دونا کارن (Donna Karan) یک شرکت آمریکایی واقع در نیویوک که در زمینه مد فعالیت دارد. محصولات این مجموعه عمدتا با مارک DKNY شناخته می‌شوند. خطوط تولید این برند آمریکایی طی دهه‌ها فعالیت گسترش یافت و امروزه محصولاتی مانند شلوار جین (DKNY Jeans)، لباس‌های مردانه و بچه‌گانه، لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی، محصولات زیبایی و آرایشی، عطر و همچنین عینک طبی و آفتابی نیز تولید می‌کند.

عینک طبی کارل لاگرفلد Karl lagerfeld KL260ٰV 013

این عینک گربه‌ای با فریم نیمه‌استات و نیمه‌فلزی برای صورت‌های مربعی، مستطیلی و لوزی مناسب است. اما افرادی که صورت مربعی، قلبی، بیضی یا مثلثی دارند نباید از این فریم استفاده کنند چون به صورتشان نمی‌آید.

کارل لاگرفلد (Karl lagerfeld) شخصیت معروف دنیای مدل، مدیر اجرایی برندهای مشهور شانل و فندی بود و در سال 1984 برند اختصاصی خود را تاسیس کرد. کارل لاگرفلد بی شک یکی از تاثیرگذارترین طراحان عصر خود بود. مهم‌ترین ویژگی لاگرفلد که باعث شده او سال‌ها در اوج فعالیت حرفه‌ای خود بماند، هوش و خلاقیت اوست و با به کارگیری دقیق آن می‌دانست بر فرهنگ و هنر روز چه می‌گذرد و نظر شخصی خودش را در این موارد در طراحی‌هایش بروز می‌داد.

Related Articles

کامنت بگذارید