خانه مد و سبک زندگیسلبریتی ها در مورد عینک کرت کوبین، رهبر گروه موسیقی نیروانا چه می‌دانید؟

در مورد عینک کرت کوبین، رهبر گروه موسیقی نیروانا چه می‌دانید؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک آفتابی کرت کوبین

عینک آفتابی کرت کوبین

عینک آفتابی کرت کوبین که در یک روز دلگیر از سال 1993 میلادی و فقط چند وقت پیش از خودکشی پوشیده شده بود، به میراث ماندگار تیپ و استایل خاص این هنرمند تبدیل شد.

کرت دونالد کوبین (Kurt Cobain) فقط رهبر گروه موسیقی «نیروانا» نبود او را می‌توان یک نماد مد در زمان خود دانست. کوبین با چهره بسیار جذاب و سبک لباس پوشیدن خاصی که داشت همیشه مورد توجه افراد زیادی، به خصوص زنان بود.

طرفداران کرت کوبین همیشه او را تحسین می‌کردند و چیزی که بیشتر از همه در تیپش خودنمایی می‌کرد عینک آفتابی بود. در واقع در آهنگ مشهور “With the lights out, it is less dangerous” تقریبا به طور واضح توضیح داده که چرا عاشق استفاده از عینک آفتابی است.

عینک آفتابی کرت کوبین

حتی در صحنه‌ی خودکشی کوبین هم یک جفت عینک آفتابی برجا مانده بود. در بسیاری از عکس‌های کوبین می‌بینیم که عینک گربه‌ای به چشم زده است.

نکته حائز اهمیت در مورد زندگی کوبین این است که او هرگز از دیده شدن دل خوشی نداشت. بر خلاف اینکه هنرمند بسیار مشهور و محبوبی بود اما خودش دوست نداشت این همه مشهور باشد.

عینک آفتابی کرت کوبین
کوبین با همسر و دخترش

5 ماه پیش از مرگ خود خواسته‌ی کوبین، عکاس مشهور انگلیسی به نام Jesse Frohman که فقط از سلبریتی‌ها عکاسی می‌کرد، برای فوتوشوت گروه نیروانا در کنسرت نیویورک با آنها قرار گذاشت. دو نفر از اعضای گروه سر موقع سرقرار حاضر شدند. اما کوبین با سه ساعت تاخیر در حالی وارد سالن شد که یک عینک آفتابی سفید رنگ Jackie O به چشم داشت.

این اولین باری که این عکاس، ستاره دنیای موسیقی راک را از نزدیک ملاقات می‌کرد. چیزی که عکاسی را برای فروهمن دشوار می‌کرد اصرار کرت کوبین برای پوشیدن عینک دودی در تمام طول تمرین کنسرت بود.

عینک گربه‌ای محبوب‌ترین عینک آفتابی کرت کوبین بود

اما فارغ از عکس‌های زیادی که از عینک بیضی کوبین وجود دارد، مدل محبوب او عینک گربه‌ای سری 6558 به رنگ‌های سفید، سیاه و پلنگی بود. همچنین فریم‌های گرد سری 6556 هم از دیگر مدل‌های دلخواه کوبین بود.

در آن زمان انتخاب این سبک از عینک‌ها بیشتر به خانم‌ها تعلق داشت اما کوبین تنها سلبریتی مردی بود که عینک‌های گربه‌ای با فریم‌های پلاستیکی سفید رنگ استفاده می‌کرد.

نگاهی کوتاه به زندگی کرت کوبین

کرت دونالد کوبین (Kurt Cobain) رهبر گروه موسیقی «نیروانا» بود. او در دوران کودکی شخصیتی منزوی و ناهنجار داشت. هنگامی که در سن 7 سالگی پدر و مادرش از هم جدا شدند وضعیت روحی بدتری پیدا کرد. همانطور که در ترانه سیلور Silver خود می گوید از آن به بعد بود که احساس کرد دیگر مورد حمایت و عشق والدین قرار نمی گیرید.

وی از 9 سالگی با گروههایی مثل بیتلز و مانکیز آشنا شد در سال 1979 پدرش در یک کلاب موسیقی شروع به کار کرد و از آن به بعد بود که کرت به گروه هایی همچون لدزپلین Led بلک سابت گروه علاقمند شد. در دوم فوریه 1981 در چهارده سالگی اولین گیتارش را خرید و از همان زمان تلاش خود را برای تشکیل یک گروه زیر زمینی در سیاتل آغاز کرد.

سرانجام در سال 1986 تلاش های کرت به نتیجه رسید و گروه نیروانا متشکل از کریس نواسلیک - نوازنده باس - دیو گرول -نوازنده درام - و خود کرت به عنوان لیدر شکل گرفت.

نیروانا تا دو سال به اجراهای زنده و تنظیم آهنگهای مختلف پرداخت و در سال 1989 اولین آلبوم خود با نام بلیچ را در استدیو ساب پاپ ضبط کردند که هزینه ضبط این آلبوم فقط 500 دلار بود . در همان سال گروه به برگزاری تورهای بسیاری در سراسر آمریکا پرداخت و اولین کنسرت اروپایی خود را در نیوکاسل انگلیس برگزار کرد.

کوبین شخصیت درون‌گرا، پیچیده‌ و بسیار حساسی داشت. از خودش، موفقیت بی‌نظیری که به‌عنوان یک ستاره موسیقی بدست آورده بود و هیاهوی بزرگی که همواره در حاشیه نیروانا و زندگی خصوصی‌اش در جریان بود گریزان بود.

او اعتیاد داشت، گوشه‌گیر و بیشتر وقت‌اش را در تنهایی می‌گذراند. درروزهای پایانی عمر کوبین راضی شد تحت درمان قرار بگیرد و در تاریخ ۳۰ مارس او را در مرکز ترک اعتیادی در لس‌آنجلس بستری کردند. اما کوبین پس از ۴۸ ساعت از آن‌جا فرار و و در ۵ آوریل ۱۹۹۴ اقدام به خودکشی با تفنگ کرد.

تحقیقات بعدی نشان داد که کرت 3 روز قبل در حالیکه مقدار زیادی مواد مخدر مصرف کرده بود به زندگی خود خاتمه داده است.

Related Articles

کامنت بگذارید