خانه مد و سبک زندگیسلبریتی ها مدل عینک آفتابی هدیه تهرانی، بانوی متین سینمای ایران چیست؟

مدل عینک آفتابی هدیه تهرانی، بانوی متین سینمای ایران چیست؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک آفتابی هدیه تهرانی

عینک آفتابی هدیه تهرانی

عینک آفتابی هدیه تهرانی اغلب مواقع یا گرد است یا مدل خلبانی. این بانوی هنرمند همیشه در عین ساده‌پوشی بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسد. عینک‌هایی هم که انتخاب می‌کند دقیقا متناسب شخصیت آرام و متینش است؛ یعنی ساده اما شیک.

اما چرا هدیه تهرانی عینک آفتابی گرد انتخاب می‌کند؟ به خاطر فرم صورتش. صورت خانم تهرانی بیضی است و بهترین مدل عینک برای این فرم صورت، فریم گرد است.

برای آشنایی با این فریم و فرم صورت گرد تا انتهای این مطلب با لوناتو همراه باشید.

عینک آفتابی گرد برای صورت بیضی

یکی از چند مدل عینک آفتابی هدیه تهرانی ، فریم گرد است. فریم‌های گرد متنوعی در بازار وجود دارند که برخی از آنها بیشتر از بقیه دایره‌ای هستند و برخی هم شبیه بیضی هستند. به طور مثال، عینک خلبانی کلاسیک یک عینک گرد محسوب می‌شود با اینکه تا حدی حالت اشکی دارد اما فریم گرد به آن می‌گویند. یا مثلا عینک‌های جان لنونی کاملا گرد و دایره‌ای هستند و در جهان با عنوان teashades از آنها یاد می‌شود.

افرادی که صورت مربعی و بیضی‌شکل دارند بهتر است سراغ فریم‌های گرد بروند تا تناسب صورت و عینک به طور کامل حفظ شود. این دقیقا همان کاری است که هدیه تهرانی انجام می‌دهد.

عینک آفتابی هدیه تهرانی

عینک گرد آفتابی به طور کلی برای ۴ فرم صورت مناسب است:

  • صورت مربعی: در این فرم، درازی صورت و فاصله گونه‌ها با هم یک اندازه هستند. همچنین چانه، خط فک و پیشانی عرض برابری دارند.
  • صورت بیضی: با این فرم صورت هر عینکی را می‌توان ست کرد. زیرا همه اجزای صورت با هم تناسب دارند.
  • صورت قلبی: در این مدل، چانه بسیار تیز است، فک پهن است و پیشانی پهن‌تر از دیگر بخش‌های صورت است.
  • صورت کشیده و مستطیلی: درازی صورت از پهنای آن بیشتر است.

این را در نظر داشته باشید، عینک نباید شبیه فرم صورت شما باشد. یعنی اگر صورتتان مربعی است، بدنبال عینک گرد باشید. یا اگر صورت کشیده دارید، عینک مربعی انتخاب کنید.

افرادی که صورت لوزی‌شکل و الماسی دارند نباید هرگز سراغ فریم گرد بروند. البته فریم‌های بیضی را می‌توانند انتخاب کنند اما عینک نباید کاملا گرد و دایره‌ای باشد.

عینک آفتابی هدیه تهرانی : مدل خلبانی

عینک آفتابی هدیه تهرانی

عینک با طرح خلبانی هرگز رنگ و بوی کهنگی به خود نمی‌گیرد. این عینک‌ها از چندین دهه قبل تا به امروز در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده‌اند و در آینده نیز همچنان محبوب خواهند ماند.

عینک خلبانی را اولین بار کمپانی بوش‌پلاس‌لومب طراحی و عرضه کرد. همان‌طور که از نام عینک مشخص است، در طول جنگ جهانی دوم به طور اختصاصی برای خلبان‌های نیروی هوایی ارتش آمریکا طراحی شده بود.

مزیت عینک آفتابی خلبانی در این بود که به طور کامل چشم خلبان را پوشش می‌داد و از ورود نورهای تیز و تند خورشید پیشگیری می‌کرد. لنزهای بزرگ عینک همچنین به خلبان‌ها کمک می‌کند تا در مانورهای هوایی و تغییر سریه زاویه‌های دید همچنان از نور خورشید مصون بماند و چشم‌هایش اذیت نشود.

همین قابلیت‌های خوب باعث شد تا عینک خلبانی بین مردم عادی نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

با اینکه عینک خلبانی فرم و طرح مردانه دارد اما رنگ‌های مختلف فریم و لنزهایی که برندهای مختلف برای آنها در نظر می‌گیرند باعث می‌شود تا زنان نیز بتوانند از این عینک‌ها استفاده کنند. یکی از مدل‌های عینک آفتابی هدیه تهرانی هم خلبانی ریبن است.

به طور کلی باید گفت عینک خلبانی طبی یا دودی چون طراحی چندسویه و تطبیق‌پذیری دارد، اصولا برای هر فرم صورتی مناسب است.

عینک آفتابی هدیه تهرانی : مدل بیضی

همان‌طور که از ظاهر عینک‌های بیضی مشخص است، هیچ زاویه تیزی ندارند و همه قسمت‌های قاب کاملا خمیده و گرد است. همین خطوط منحنی می‌توانند به اشکال گوناگون ساخته شوند. گاهی کاملا گرد هستند و بعضا به صورت تخم‌مرغی طراحی و ساخته می‌شوند.

برخی از فریم‌های بیضی در قسمت خط ابرو یا در بخش پایینی صاف هستند.

عینک‌های بیضی برای صورت‌های بیضی هم بسیار مناسب هستند. به این خاطر که فرم صورت و عینک کاملا منطبق بر هم خواهد بود و ترکیب متناسبی با هم خلق می‌کنند. هدیه تهرانی هم این را می‌داند و به همین خاطر یکی از مدل‌های عینک دودی او مدل بیضی است.

عینک آفتابی هدیه تهرانی
هدیه تهرانی با عینک گرد

صورت بیضی چه شکلی است؟

صورت‌های بیضی شکل درواقع دارای گونه‌های کشیده‌تر و چانه باریک‌تر از سایر انواع فرم‌ها هستند. به همین علت قاب‌هایی که تکمیل کننده گونه‌های کشیده و چانه باریک باشند، گزینه مناسبی برای این فرم صورت خواهند بود.

درواقع عینک مناسب این فرم صورت باید تعادل را در صورت برقرار کند. به همین علت فرم قاب‌هایی که موجب کشیده‌تر نشان دادن فرم صورت می‌شوند، تعادل صورت را برهم زده و به هیچ وجه گزینه مناسبی جهت استفاده به شمار نمی‌روند.

قاب‌هایی که دارای طرح‌های سنگین و شلوغ هستند به فرم صورت حالت کشیده‌تری می‌دهند. بنابراین از این نوع قاب‌های عینک به هیچ وجه استفاده نکنید.  درست است چیزی که اهمیت دارد این است که شما مدل قاب عینک خود را بپسندید اما اگر قابل عینک مور پسند شما متناسب با فرم صورتتان نباشد باعث می‌شود که زیبایی عینک اصلا به چشم نیاید. بنابراین در کنار توجه به زیبایی فرم عینک باید درنظر داشته باشید که متناسب با فرم صورتتان هم باشد.

نگاهی کوتاه به زندگی هدیه تهرانی

هدیه تهرانی متولد 4 تیر سال 1351 در تهران است. این هنرمند علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی نیز فعالیت دارد. هدیه تهرانی برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر است.

مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و هدیه تهرانی وارد سینمای حرفه‌ای شد. بازی‌های راحت و روان او در فیلم‌های غریبانه و به خصوص شوکران تحسین منتقدان را برانگیخت. یکی از بهترین نقش آفرینی‌اش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانهٔ سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت، بازی بیاد ماندنی او در چهارشنبه سوری بود.

هدیه تهرانی در شهریور ۱۳۹۲ به سمت نایب رئیس کمیته بانوان تای چی چوان منصوب شد. این انتصاب با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد ولی از سوی مسئولین فدراسیون ووشو اعلام شد که وی سابقه مربی‌گری این رشته ورزشی را دارد.

در آذر سال ۱۳۸۸ هدیه تهرانی ۱۹۸ عکس خود را در طبقات مختلف خانه هنرمندان و در نمایشگاه عکس «آبان‌گان» به نمایش گذاشت.

Related Articles

کامنت بگذارید